Stockholm: Tech-karriär på SEB: Scrum Master

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tech-karriär på SEB: Scrum Master i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-07 // Varaktighet: Heltid

Utveckla vårt agila arbetssätt och säkerställ hög kundnöjdhet som Scrum Master hos SEB!

Att arbeta som Scrum Master och delta i SEB:s Tech Programme är en unik möjlighet för dig som vill utvecklas inom IT i en modern organisation med hög förändringstakt. I din roll inom Advisory & CRM är du Scrum Master för ett av våra team som utvecklar system för rådgivningstjänster. Genom det agila arbetssättet kan vi effektivisera vårt utvecklingsarbete och skapa bättre lösningar för våra kunder. Just nu ligger fokus på att utveckla vår digitala rådgivning och med hjälp av kunddata få ännu fler insikter om våra kunder för att förstå och möta deras individuella behov, både nu och i framtiden.

VÅRT ERBJUDANDE TILL DIG

I över ett decennium har vi genom SEB Tech Programme erbjudit talanger som är i början av sin IT-karriär att utvecklas till vassa IT-specialister. Idag är SEB en av Sveriges största arbetsgivare inom IT, vilket ger dig möjlighet att förverkliga dina ambitioner.

SEB erbjuder dig:

• Ett sex månader långt talangprogram inom IT med start i september 2022, anpassat för professionell och personlig utveckling.
• Verkliga affärsutmaningar och projekt där du kan skapa värde och skillnad för SEB:s affär och organisation.
• Möjligheten att skapa relationer och nätverk inom banken.
• Efter programmets slut är målet att erbjuda dig en anställning i den roll du har blivit antagen till.

DIN FRAMTIDA ROLL OCH DITT TEAM

I din roll som Scrum Master hjälper du ditt team att prestera på högsta nivå och bidrar till utvecklingen av vårt agila arbetssätt. Du ansvarar för att leda och facilitera möten, säkerställa att utvecklingsarbetet fortgår samt undanröja eventuella hinder som uppstår för ditt team.

Vi arbetar enligt ramverket SAFe (Scaled Agile Framework) där en planeringsperiod består av ett kvartal, uppdelat två veckors-sprintar. I sprintarbetet ingår aktiviteter som sprintplanering, daglig standup, demo och retro. Du kommer arbeta parallellt med en erfaren Scrum Master som säkerställer att du har rätt förutsättningar och kompetens för att i framtiden ta dig an ett eget utvecklingsteam inom Advisory & CRM.

 

Din framtida chef, Anna Lindfelt, beskriver arbetet på Avisory & CRM så här:

"Välkommen till ett team som har kul tillsammans och tror på öppenhet och transparens i arbetet. Som Scrum Master är ditt arbete avgörande för teamets framgång – tillsammans utvecklar vi framtidens rådgivningslösningar!"

DINA KVALIFIKATIONER

Har du passion för IT och är nyfiken på SEB? SEB Tech Programme ger dig en rivstart i din utveckling och karriär!

Vi söker dig som:

• Har en akademisk eller YH-examen inom IT eller teknik
• Tar examen innan programmets start eller har tagit examen inom de senaste fem åren
• Är flytande i engelska, i tal och skrift
• Det är meriterande med någon form av arbetslivserfarenhet inom IT

För att lyckas i rollen är du strukturerad och trivs med att planera och organisera ditt arbete. Du är kommunikativ med ett genuint intresse för att lära dig mer om verksamheten i stort och kollegorna runt dig. Du har en god förmåga att göra dig förstådd och kan anpassa ditt budskap till mottagaren. I rollen kommer du hålla presentationer för större grupper och därför är det viktigt att du trivs med att prata inför andra.

Varmt välkommen till SEB!

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Ada Digital, som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via ansökningsformuläret med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email.Sök jobbet snarast om du är intresserad, men allra senast den 23:e januari! Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Systemadministratör.

Applikationspaketerare

Läs mer Jan 17
Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare.

Är du eller någon du känner sugen på en ny utmaning? Castra är IT bolaget för dig som vill ta nästa steg. Hos oss får du både intressanta uppdrag, och stor möjlighet att påverka det som betyder mest för dig. Det kan vara arbetstid, arbetsuppgifter, lön, utbildning, delägarskap och mycket mer.

Rollen

Arbetsuppgifterna som applikationspaketerare består att skapa en standardiserad leverans av kundens applikationsportfölj. Som en stödjande funktion till kundens systemförvaltningar, uppdrag och interna processer kommer applikationspaketeraren ha en tät kommunikation med beställare, testare och externa leverantörer.

Förutom detta ser vi också att du besitter några av följande kompetenser:

En bred teknisk kompetens inom PC-hantering, klientinfrastruktur och Windows 7/10
Minst tre års erfarenhet av paketering av MSI- och virtualiserade applikationer.
Minst tre års erfarenhet av paketering i verktyget AdminStudio eller liknande
Kunskaper vad gäller App-V, Powershell och VB-script eller liknande
Erfarenhet av distribution av applikationer via SCCM 2012
Citrix kompetens

Erfarenhet

Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, d v s du är trygg i dig själv, har en god social förmåga och lätt får med dig människor. Då vår kund befinner sig i en förändringsresa är det viktigt att du är självgående och trivs med och har god förmåga att arbeta i förändring. Du är en god lagspelare som visar respekt och är lyhörd och smidig i samarbete med andra.

Varför ska du välja oss?

Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en.

Om Castra

Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på.

Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.

Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se (http://www.castra.se/).

Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta semir.jasarevic@castra.se Tfn: 073-643 84 72

Ansök nu

Vaccina söker en junior Systemförvaltare/IT-support på heltid!

Läs mer Jan 10
Har du ett brinnande IT-intresse? Är du redo för nya utmaningar och vill få chansen att jobba i ett snabbt växande företag med goda möjligheter att utvecklas? Just nu söker Vaccina förstärkning av en junior Systemförvaltare/IT-support i Stockholm.

Om företaget
Docty, med varumärkena Vaccina och Dermly, etablerar framtidens digifysiska vård. Vaccina har under det senaste året haft en kraftig tillväxt och finns idag i hela Sverige, med huvudkontor i Stockholm samt kontor i Umeå. I dagsläget ligger stort strategiskt fokus på våra hälsotjänster kopplade till Covid-19 i form av vaccinering, antikroppstester och utfärdande av reseintyg i samarbete med resebranschen. Vi verkar i våra egna lokaler och i hälsorum på Apoteksgruppen, som vi har ett nationellt samarbete med. Under hösten tar vi nästa kliv i vår resa genom att bredda tjänsteutbudet till fler digifysiska primärvårdstjänster.

Arbetsbeskrivning

Som Systemförvaltare/IT-support hos Vaccina kommer du exempelvis vara förvaltare av samtliga hemsidor och arbeta med att hålla hemsidan uppdaterad via enklare design, hantera boknings widgets, uppstart av nya sidor. Du kommer även att arbeta med intern IT-support och hjälpa kollegor som har problem med mjuk- och hårdvara genom att hjälpa dem att åtgärda problemet, alternativt buggrapportering samt inköp av hårdvara. Inom denna tjänst kommer du även vara förvaltare av vårt bokningssystem vilket innebär att du ansvarar för att sätta upp nya tjänster när mottagningar startar, justera priser, adresser och dylikt.

Vem söker vi?
Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll samt att du är nyfiken på att lära dig mer och drivs av att hitta lösningar på problem. Vidare trivs du på en arbetsplats med högt tempo, drivna kollegor och en god sammanhållning som genomsyrar hela organisationen.

Kvalifikationer

- Du har en gymnasieutbildning.

- Du har ett brett tekniskt intresse.

- Du har en stark känsla för service och är en snabbtänkt problemlösare.

- Du har god vana av officepaketet.

- Du behärskar flytande svenska och engelska i både tal och skrift.



Meriterande

- Du kommer själv inte programmera, men det är bra om du kan angripa problemet som en programmerare.

- Du har kunskaper inom JavaScript och HTML.

- Du har ett brett IT-intresse.



Övrig information

- Omfattning: Heltid.

- Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning.

- Tillträde/varaktighet: Tillträde omgående och varaktighet tillsvidare.

- Arbetstid: Kontorstider.

- Arbetsplats: På vårt kontor i centrala Stockholm samt på distans enligt överenskommelse.

Ansök nu

Infrastructure Engineer | Tradera

Läs mer Jan 10
Tradera is a purpose-driven company with a belief that consumption has a large impact on our planet.

At Tradera they are on a mission to 'Drive the Transition to Sustainable Shopping', by shifting the way people consume and resell preloved goods. Their technical platform is an enabler in this shift. Together, they´re building large distributed and scalable systems handling great amounts of data. With more than five million weekly visits and 300 bids per second during peak traffic, the demands on their technical solutions are high.

To continue on their mission, we need more people to join Tradera!

About the team

As an infrastructure engineer you will develop and maintain the technical platform powering the Tradera marketplace. They are an amplifier for productivity, quality, and innovation across Tradera.

We are looking for people with a background or interest in cloud infrastructure. We would love to hear from you whether you have been working with Kubernetes since its inception, or have just started learning more (perhaps you have been working on a different, related piece of the systems puzzle).

Example of responsibilities

Build, secure and maintain scalable infrastructure for Tradera.com

Support their development teams continuously updating and improving the product and the user experience.

Define and implement new platform initiatives and drive Tradera’s backend stack forward.

Cooperate with their software engineers and product management to keep their backend tools and systems safe to use and easy to maintain to help to improve future generations of Tradera.

Ensure that their users’ experience is the very best it can be.

Who are you?

We believe that you are a curious infrastructure engineer interested in testing your technical skills and problem solving capabilities. Skills and proficiency in one or more of the technologies they work with on a daily basis would excite us, but we value your willingness to learn even more. Traderas infrastructure is currently running in Google Cloud and some core systems are: Kubernetes, MS , Elasticsearch, MongoDb and RabbitMq.

Experience with working on high traffic websites within e-commerce or related industries where security and reliability is of key importance. They are a small and dedicated team with a huge impact and if you value team success and constant learning then you will love working at Tradera!

At Tradera they offer competitive salaries and benefits like a yearly bonus and a generous pot for competence development. But most of all, you’ll get a little extra when you join Tradera! Like a group of talented people who really love what they do and with strong belief that people deserve a smooth way to care about the planet!

Om oss

Senterprise Sverige AB är ett ledande nischat IT-rekryteringsbolag med expertis inom rekrytering av erfarna systemutvecklare. Vi hjälper idag några av Sverige mest attraktiva arbetsgivare med IT-rekrytering, uthyrning av rekryteringskonsulter samt IT-konsulter.
Läs vidare på (http://www.senterprise.se) www.senterprise.se (http://www.senterprise.se)

Ansök nu

Linux SysOps Engineer to nShift Stockholm

Läs mer Jan 4
Do you want to join our dedicated team of SysOps engineers! You will be working on the systems running for the Stockholm development teams, both physical and hosted machines. The team is responsible for the day-to-day management of the machines up to the level of standard applications.



Your main responsibilities will be:
Act as a full team member on each of these topics:

- Planned maintenance of Linux systems and standard applications (ApacheTomcat, Postgres, MS server, etc.).
- Interact with the product development teams on future roadmap and align responsibilities.
- Troubleshooting of issues.
- Follow and improve operating procedures.
- Knowledge sharing towards colleagues.
- Gain insight in tools and custom software components that are relevant for your line of duty.


Who are you?
- Very familiar with Linux distributions (preferably RedHat), 2 years of experience.
- Any familiarity with Apache httpd, Apache Tomcat, Postgres, MS Server, Rancher2/docker, Splunk. Puppet is a serious plus.
- Enthusiastic about technology.
- Service minded.
- Aim for hands-off management of systems, in terms of automation, monitoring, alerting, etc.
- Good communication and interpersonal skills.
- Able to work both in team environments and independently.
- Fluent written and spoken English language skills.
- The position is based in Stockholm with the ability to work remotely.
- Familiarity with AWS is a plus but not a must.


Want to know more?
nShift is working with Wise IT in this recruitment process. if you have any questions, contact recruitment consultant Peter Hessing. Unfortunately, Wise IT cannot accept applications via email, as we protect your personal privacy according to GDPR.

Selection is ongoing.

Welcome with your application!


About nShift

THE GLOBAL LEADER IN PARCEL DELIVERY MANAGEMENT

Established in 2021, nShift is the global leading provider of cloud delivery management solutions enabling the frictionless shipment and return of almost 1 billion shipments across 190 countries. nShift’s software is used globally by e-commerce, retail, manufacturing and 3PL shippers. The company is headquartered in London and Oslo. It has over 500 employees across offices in Sweden, Finland, Norway, Denmark, United Kingdom, Poland, the Netherlands, Belgium, Romania and Switzerland.

Ansök nu

DevOps Engineer

Läs mer Jan 3
Vårt erbjudande

ELITS kan erbjuda dig ett utmanande och varierande jobb som konsult med stora personliga utvecklingsmöjligheter! Vi satsar hårt på kompetensutveckling och att ständigt hålla oss i teknisk framkant.

Hos får du utvecklas tillsammans med duktiga och erfarna kollegor som har arbetat med Openstack, Kubernetes, containertekniker och cloud native i flera stora och utmanade projekt de senaste åren. Våra kunder är nationella och globala både medel och stora bolag.

Vi har intressanta, långsiktiga uppdrag och team-leveranser där du kan utvecklas och arbeta nära kollegor som delar din passion för teknik



Som anställd på ELITS får du ett antal fördelar som:

- En trygg och säker anställning
- Individuellt anpassad utvecklings- och utbildningsplan
- Friskvårdsbidrag
- Privat sjukvårdsförsäkring
- Privat pensionsrådgivning
- Förmånsportal
- Extremt kompetenta och skickliga kollegor


Om rollen:

För långsiktiga uppdrag och team-leveranser till våra kunder letar vi nu efter flera DevOps kollegor för att vara en del av vårt skickliga och snabbt växande Devops-team!

Som anställd på ELITS får du upplevaia av det bästa från två världar; delvis kundmiljöerna, men också ELITS som arbetsgivare där du är med och formar vår stora företagskultur och delar kunskap och erfarenheter med andra likasinnade.

Du kommer också att erbjudas utbildning, kompetensutveckling och certifieringar tillsammans med våra tekniska partners där vi arbetar tätt tillsammans med Redhat, Suse/Rancher, Hashicorp och Styra .

Våra konsultuppdrag innebär ofta att vi hjälper våra kunder i modernisera deras IT-miljöer, att hjälpa dem arbeta mer agilt och på ett modernt sätt med rätt typ av verktyg för att på bästa sätt stötta deras nuvarande och framtida behov. Detta gör vi enligt en metodik vi på ELITS kallar Journey to Agile.



För att passa in i rollen tror vi att du har erfarenhet av följande:

- Systemadministration i en Linux-baserad produktions-miljö
- Container-infrastruktur (Docker, Kubernetes)
- Scriptning/programmering i språk som Bash, Python, Go
- Versionshantering - Git
- Automatisering


Meriterande om du även har kunskap inom:

- IaC - Ansible, Terraform
- CI / CD
- Openstack
- Publika clouds
- Openshift och/eller Rancher
- Hasicorp: Vault, Consul, mfl




För att trivas i rollen som konsult bör du ha lätt att skapa relationer, kunna arbeta både i team och självständigt och ha stor personlig drivkraft och lösningsfokus.

Är du en social, flexibel och strukturerad person med stort intresse inom av arbeta med och att utvecklas inom de senaste teknologierna så tror vi du kommer passa in och trivas utmärkt hos oss!

För denna position utförs även bakgrundskontroll av slutkandidat.



Om du har frågor om rollen eller våra uppdrag, tveka inte att kontakta mig på det sätt som passar dig bäst, chatta, maila eller ring!

linus.berglund@elits.com, 0733-590 205.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Tng Group AB .

Inköpsassistent till teknikföretag i Stockholm

Inköpsassistent
Läs mer Jan 21
Söker du jobb inom inköp? Ta chansen att utvecklas som Inköpsassistent/Avropare hos vår techkund i Stockholm!

Ett av världens ledande företag inom sitt teknikområde söker dig som vill bli en del av inköpsteamet. Gruppen behöver förstärkning och vi söker därför dig som vill arbeta operativt med inköp och bli en del av ett tajt team. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående fram till juni 2022 (v. 29).

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Hos oss på TNG Tech blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – särskilt som konsult. För det är du som träffar våra uppdragsgivare och löser deras problem, varje dag. Vi tycker därför det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag där din kompetens och person kommer till sin rätt.
• Knipa en plats i vårt nätverk med andra TNG Tech-konsulter. Här möter du kollegor inom Engineering, Production och Supply Chain Management. På våra återkommande träffar får ni möjlighet att utbyta erfarenheter och ta del av lärdomar från den interima konsultrollen.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som Inköpsassistent/Avropare arbetar du med operativt inköp. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Du kommer att arbeta med våra leverantörer i Sverige, Europa och Asien.

Arbetsuppgifterna består i:

• Hantera och följa upp ordererkännanden
• Bevaka leveranser
• Rapportera eventuella avvikelser i inflödet av material
• Registervård

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du ingår i ett team med planerare och inköpare, där ni kommer att arbeta tätt tillsammans.

VEM ÄR DU?

För att passa i rollen som Inköpsassistent/Avropare behöver du vara engagerad och noggrann. Vi söker dig som har god telefonvana och är van användare av IT-system. Har du arbetat i ett affärssystem tidigare är detta meriterande. Du tycker om att ha daglig kontakt med andra samt har lätt för att kommunicera tydligt. Du är en person som är driven och vill framåt, och som inte är rädd för att hugga tag där det behövs.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande uppdrag. Dessutom behöver du behärska både engelska och svenska i tal och skrift. Har du relevant utbildning för uppdraget ser vi detta som meriterande.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu

HR Administratör till kund i Stockholm

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jan 21
Söker du ditt första jobb inom HR och älskar administration? Ta chansen att utvecklas hos vårt kundföretag i Stockholm!

Vår kund utökar nu sin verksamhet i Stockholm och behöver förstärka sin HR-avdelning. Vi söker därför dig som vill arbeta med HR-administration under en period, med fokus på avtal, anställning och personalärenden.Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående fram till 2022-08-31 med möjlighet till förlängning.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vår kund är på en spännande förändringsresa inom HR och nu har du chansen att få hjälpa till genom att bidra administrativt inom HR. I denna roll erbjuds du ett stort ansvar samtidigt som du har stöd från engagerade HR-kollegor. Ett perfekt steg för dig som jobbat lite extra eller haft en praktik inom HR och vill bygga vidare på ditt CV!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som HR-administratör kommer du att ta dig an ärenden genom vår kunds ärendehanteringssystem
Du kommer bland annat att:

• hantera nyanställningar, ta fram anställningsavtal och skicka välkomstbrev
• beställa ID06-kort
• uppdatera register
• hantera uppsägningar och pensioneringar
• hantera personaländringar och andra personalfrågor
• ha daglig kontakt med chefer och medarbetare via telefon och mail

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vår kund sitter i fina lokaler i Stadshagen med goda kommunikationsförbindelser. Här blir du bli del av ett engagerat och kompetent team, och dina nya kollegor står redo att ta emot och introducera dig till arbetet!

Tjänsten är på heltid och är ett konsultuppdrag med start omgående med start omgående och löper fram till 2022-08-31 med möjlighet till förlängning. 

VEM ÄR DU?

Vi tror att du är relativt nyexaminerad från personalvetarprogrammet på högskola/universitet och kanske har du jobbat extra eller haft en praktik på en HR-avdelning. Vi ser att du tidigare arbetat inom service och det är meriterande om du arbetat administrativt. Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift.

Som person är du noggrann, strukturerad och initiativtagande. Du drivs av att leverera service på en hög nivå och tar fullt ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Givetvis är du också kommunikativ och älskar att ha med människor att göra - det säger sig självt!

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Helpdesk Engineer till SiriusPoint i Stockholm

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 21
Ta nästa steg som supporttekniker i en internationell miljö!

Som Helpdesk Engineer hos oss på SiriusPoint arbetar du tillsammans med dina kollegor med användarsupport mot interna kollegor och gentemot våra externa partners för bland annat infrastruktur, drift och nätverk. Här finner du en bred roll och möjligheter att växa och utmanas på sikt!

VI ERBJUDER DIG

• En arbetsgivare som är måna om att ha rätt person på rätt plats – vilket speglas i erbjudande och förmåner
• En internationell arbetsgivare där du finner en stor variation i ditt arbete
• En högt uppskattad roll hos oss där din support värderas högt och du arbetar tätt med en senior kollega

DET HÄR GÖR DU HOS OSS

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge teknisk användarsupport till våra internationella kollegor, samt on-site till de ca 200 kollegorna på vårt Stockholmskontor. Vi är en global organisation och du har daglig kontakt med dina kollegor runt om i världen.

Detta innebär att du bland annat:

• Tar emot ärenden via telefon och mail
• Felsöker och problemlöser i nätverk, servermiljöer, applikationer och hårdvara – och eskalerar ärenden till rätt instans vid behov
• Installerar applikationer och applikationsuppgraderingar på klientsidan

Du dokumenterar ärenden och processer löpande, och är proaktiv för att förhindra återkommande tekniska problem.

DITT TEAM OCH ARBETSPLATS

Du tillhör ett internationellt helpdesk-team där du samarbetar med kollegor i både Europa och USA. Vi är (trots geografiska och tidsmässiga skillnader) en nära grupp och har dagliga möten för att dela med oss av kunskap och gemensamt lösa problem och bolla idéer.

Utöver global support kommer du arbeta tillsammans med en senior tekniker och tillsammans stötta kollegorna på Stockholmskontoret. Vi sitter centralt i Stockholm på Birger Jarlsgatan.

MER OM DIG

Som person har du en god förmåga att identifiera och svara upp på kunders behov och trivs som bäst i en roll där du kan hjälpa andra. Du trivs i en roll med flera parallella spår och prioriterar effektivt och med lugn mellan olika uppgifter. Du trivs i att generera lösningar och identifiera och rätta till grundorsaker till problem.

När det kommer till teknisk kunskap söker vi dig som:

• Har erfarenhet av teknisk användarsupport och i det en teknisk förståelse och ett driv att lösa problem och hjälpa användare
• Har erfarenhet av att lösa tekniska problem i server-, nätverks- och applikationsmiljöer, samt hårdvara och vill fortsätta i en bred roll
• Har kunskap i att navigera i, felsöka och problemlösa i Windows-/Officemiljö (Windows Server och Microsoft-applikationer)
• Talar och skriver både engelska och svenska flytande, då engelska är vårt koncernspråk och svenska används på vårt lokala kontor  

Viktigast för oss är dock ditt driv och engagemang och att du är en person som gillar att lära dig nya saker och utvecklas!

SÅ HÄR FÅR VI KONTAKT
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Bli konsult inom administration hos oss på TNG!

Administrativ assistent
Läs mer Jan 21
Vi söker administratörer till vårt konsultnätverk i Stockholm! Upptäck charmen med att vara konsult!

Som konsult på TNG får du chansen att testa nya arbetsuppgifter, lära känna olika företag och inte minst utvecklas inom olika branscher. Vi garanterar en trygg anställning hos ett schysst företag som erbjuder kollektivavtal. Du kan arbeta heltid eller deltid, korta uppdrag på några veckor eller vara på samma arbetsplats i flera år. Vi hjälper dig att hitta de uppdrag som passar dig bäst!

VI ERBJUDER DIG

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, rättvisa anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Som konsult är du extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag och förtjänar därför trygghet på din arbetsplats!

Hos oss kommer du:

• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag på trivsamma arbetsplatser.
• Knipa en plats i vårt nätverk med TNG-konsulter inom administration. Här får du också möjlighet att utbyta erfarenheter och träffa andra konsulter på sociala aktiviteter som vi återkommande arrangerar.

DINA ARBETSUPPGIFTER

Som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att administrera och dokumentera uppgifter hos en av våra uppdragsgivare. Det kan exempelvis innebära:

• Ta emot, hantera och bekräfta kunders ordrar, fakturor och leveranser
• Verifiera uppgifter mellan olika system, notera avvikelser och uppdatera till aktuell information
• Koordinera möten, föra anteckningar och ladda upp dokument och data i affärssystem
• Registrering av inkommande material, ta fram rapporter samt hantera listor

SÅ FUNKAR DET ATT VARA KONSULT HOS TNG

Som medarbetare på TNG är du värdefull. Du kommer inte vara en anställd i mängden på ett gigantiskt bolag, utan du kommer vara en uppskattad person som är helt avgörande för vår framgång. Hos oss är det din kompetens, motivation och potential som spelar roll – och inget annat!

Rent praktiskt innebär konsultjobbet att du är anställd av oss, men har din arbetsplats hos någon av våra kunder. Självklart är du del av gemenskapen på företaget, får en introduktion som nyanställd och har en arbetsledare som hjälper dig på plats, samt en konsultchef från TNG som stöttar på distans.

Hos oss kan du arbeta med administration inom en mängd olika branscher, bank- och finans, tillverkande industrier, utbildningsföretag, servicesektorn, företag inom försäljning, teknisk utveckling och marknadsföring.

På många av våra kunders arbetsplatser har vi bemannat hela team, andra gånger arbetar du sida vid sida med företagets egen personal och det är inte ovanligt att våra konsulter blir erbjuden fast anställning på företaget efter uppdragets slut.

OM DIG

För att lyckas som administratör och bemanningskonsult behöver du ha arbetat med någon typ av administration tidigare, kanske som kundtjänstmedarbetare, administratör, kontorsassistent, ordermottagare eller handläggare. Du har god systemvana, alternativt en fallenhet för att lära dig nya system. Det är också viktigt att du är noggrann i ditt arbete och gillar att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, då det är många som förlitar sig på din administrativa förmåga.

INTRESSERAD?
Detta är en annons för att bli konsult hos oss. Rent praktiskt innebär konsultjobbet att du är anställd av oss på TNG, men har din arbetsplats hos någon av våra kunder. Vi sköter rekryteringsprocessen till varje uppdrag på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte kan ta emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera i stället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Rekryteringsansvarig till TNG Stockholm

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jan 20
Vill du arbeta med fördomsfri rekrytering och bemanning som rekryteringskonsult? Välkommen som rekryterare till TNG i Stockholm!

På TNG blir du specialist på fördomsfri rekrytering. Och som affärsansvarig rekryterare har du framför allt två viktiga uppdrag:1. Matcha jobbsökare till sitt drömjobb utan att de råkar ut för omedvetna fördomar och oschysst bemötande.2. Sälja innovativa och moderna tjänster inom rekrytering och konsultuthyrning till några av Sveriges mest spännande företag.Så … sök idag om du vill vara med och utveckla TNG vidare som rekryterare i region Stockholm!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

• Ett jobb att trivas på! Våra medarbetare gav oss mitt i pandemin 2020 ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på +58. En siffra som motsvarar "världsklass". (Benchmark är +2.)
• Balans mellan yrkesliv och privatliv. Hos oss råder frihet under ansvar och arbetsplatsen är hybrid. Dels från vårt fina huvudkontor (bredvid Mall of Scandinavia) i Solna och dels remote från ditt hemmakontor – beroende på vad som passar bäst för tillfället och uppgiften.
• Sex veckors semester, ett generöst friskvårdsbidrag och Sveriges största paket och utbud av förmåner och personalrabatter genom Benify.
• Marknadens modernaste rekryteringsprocess och rätt Rectech för att ge dig de bästa förutsättningar att leverera en datadriven och fördomsfri upplevelse till kunder (arbetsgivare) och kandidater.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Driva dina egna processer inom rekrytering och bemanning av tjänstemän, från start till mål.
• Säkerställa att allt urval utgår från kundens behov och kandidatens kompetens.
• Utveckla relationen med dina kunder och identifiera nya affärer (tillsammans med kundansvarig kollega).
• Samarbeta med konsultchefer i konsultaffärer och bemanningsuppdrag.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Som rekryterare på TNG i Stockholm kommer du självständigt rekrytera och bemanna inom alla våra tjänstemannaområden och även sälja våra erbjudanden inom TNG Tech, TNG IT Digital och TNG Lead.
Du får stort inflytande, då vi tror på learning by doing, och blir direkt delaktig i det dagliga arbetet. Men vi lovar också att lära dig allt vi kan om fördomsfri rekrytering och annat som är TNG-specifikt.

VEM ÄR DU?

Troligtvis har du redan jobbat några år som rekryterare, rekryteringskonsult, konsultchef alternativt inom HR eller som chef. Men oavsett varifrån du kommer så behöver du här snabbt kunna driva dina rekryteringsprocesser självständigt.
Därför behöver du:

Ha praktisk kunskap av att genomföra rekryterings- och/eller bemanningsuppdrag där du vet vad som krävs för att lyckas.

Drivas av att göra bra affärer där dina kunder blir nöjda och återvänder.

Vara mån om kandidatupplevelsen och orädd för transparens mot kandidater vid rekryteringsbeslut.

Styra och prioritera din tid på ett optimalt sätt, liksom arbeta systematiskt.

INTRESSERAD?
Välkommen! Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Administratör till Deloitte i Stockholm

Administrativ assistent
Läs mer Jan 20
Till Deloitte söker vi en serviceorienterad och flexibel administratör till deras kontor i Stockholm. Välkommen med din ansökan!

Är du en administratör som trivs allra bäst när det är mycket att göra och gillar att arbeta självständigt där du får möjligheten att ta egna initiativ? Trivs du även att arbeta med omväxlande administrativt arbetsuppgifter och har en naturlig fallenhet för att skapa struktur?Nu har du möjligheten att jobba på ett expansivt internationellt företag med många kontaktytor då Deloitte söker en administratör till deras avdelning Business & Billing Services. Avdelningen består av cirka 25 medarbetare som tidigare arbetade på Deloittes fem affärsområden men nu arbetar tillsammans som ett team. För närvarande pågår det förändringsarbete kopplat till roller och ansvarsområden inom avdelningen samt även förändringar kopplat arbetssätt och

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som administratör på Deloitte kommer kommer du att arbeta i en central administrativ tjänst med mycket eget ansvar där du får möjlighet till både professionell och personlig utveckling. Du får en omväxlande roll med mycket eget ansvar och blir en del av ett team på cirka 25 medarbetare. Du kommer att sitta i moderna lokaler mitt i Stockholm city.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som administratör kommer du arbeta för att se till att det operationella arbetet fungera på ett bra och smidigt sätt. Bland annat kommer du att: 

• Arbeta med fakturering av exempelvis klienttimmar i Maconomy
• Registrera nya uppdrag 
• Hantera leverantörsfakturor
• Supportera avseende avtal och övrig administration
• Ta hand om ad-hoc uppgifter av administrativ karaktär

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Tjänsten är tänkt att starta omgående och är ett konsultuppdrag som sträcker sig till 30 november 2022, med mycket god möjlighet till förlängning därefter. Du arbetar måndag till fredag 08.00-17.00, på kontoret som är placerat på Rehnsgatan nära Rådmansgatans tunnelbanestation. Under sommarhalvåret arbetar du 08.00-16.00.
I denna process gör vi löpande urval, därför kan tjänsten tillsättas före sista ansökningsdatum. 

VEM ÄR DU?

• Du har minst gymnasial utbildning
• Har du tidigare erfarenhet av en administrativ tjänst
• Du behärskar svenska samt engelska obehindrat både i tal och skrift 
• Du har god systemvana, alternativt en fallenhet för att lära dig nya system
• Besitter goda kunskaper i Powerpoint, Word och Office paketet 

Vi kommer framförallt lägga stor vikt vid din personliga lämplighet i den här rekryteringsprocessen, därför är det viktigt att du besitter förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete samt ta egna initiativ då du kommer jobba med flera processer och uppgifter parallellt. Det är också viktigt i rollen att kunna arbeta självständigt och ha hög integritet inför dina arbetsuppgifter. Du är noga med att hålla deadlines och klarar av att arbeta under ett högt tempo, då arbetstoppar kan förekomma. Vi lägger stor vikt vid att du är serviceorienterad, effektiv och flexibel i kontakten med dina kollegor. Eftersom rollen innebär många kontaktytor är det också av relevans att du är kommunikativ, tillmötesgående och utåtriktad. Du kan anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i detta. För att lyckas i rollen samt trivas hos Deloitte tycker du om att arbeta kreativt och noggrant samt är en positiv och ansvarstagande person som är bra på problemlösning. 

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu