Stockholm: Account Manager till EasyAccess

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager till EasyAccess i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-05 // Varaktighet: Heltid

Om EasyAccess

EasyAccess förvärvades under 2020 av RCO Gruppen. Läs mer om EasyAccess: www.easyaccess.no



Är du en person som är i början av din säljkarriär och tycker om att träffa människor och göra affärer? Vi söker nu dig som vill vidareutvecklas tillsammans med oss i ett spännande och snabbväxande företag.

Vi är på jakt efter en ung, driven och handlingskraftig säljare som vill ta sig an en spännande utmaning i ett spännande företag.

Ansvarsområden
I rollen som Account Manager är dina primära ansvarsområden bearbetning av befintliga och nya kunder på den svenska marknaden. Det är en traditionell säljroll där du bokar dina egna besök och är ute på fältet och genomför säljbesök. Du får stort eget ansvar samtidigt som rollen också innehåller göromål vid sidan av säljrollen som är naturligt i ett mindre bolag som växer snabbt. Du har tillsammans med övriga säljavdelningen ansvar för att nå företagets uppsatta mål. Placeringsort är Stockholm. Du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team, präglat av laganda, motivation, glädje och högt tempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Boka dina kundbesök.
- Genomföra kundbesök på ett professionellt och affärsmässigt sätt.
- Sköta säljadministration i CRM-system löpande.
- Delta på mässor och kundfrämjande event.
- Orderläggning och uppföljning.
- Vecko- och månadsplanering av dina kundaktiviteter.
- Hantering av viss kundsupport.

Kravprofil

- Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift på både svenska och engelska.
- Du har erfarenhet av försäljning i någon form från tidigare anställning.
- God förmåga att skapa ordning och struktur i ditt dagliga arbete.
- Affärsmässig och resultatinriktad.
- En stark vilja att nå dina mål.
- Goda datakunskaper inom MS Office och vana att arbeta i CRM är meriterande.
- Gymnasieexamen är ett krav, eftergymnasial säljutbildning är meriterande.
- Ett genuint teknikintresse är ett måste.
- God samarbetsförmåga.

Viktiga personliga egenskaper

- Glad och positiv.
- Ödmjuk.
- Driven.
- Lagspelare.
- Ansvarsfull.
- Nyfiken.
- Serviceinriktad

Du rapporterar till bolagets försäljningschef, som också är din närmaste chef. Resor i tjänsten förekommer med ca 40–50 övernattningar per år.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar EasyAccess Sverige AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 5 november 2021. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på mobil 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se.

 

Om RCO Gruppen
RCO Gruppen består av RCO Security, Dinbox och EasyAccess. Gemensamt för bolagen i gruppen är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem.

RCO Gruppen omsätter drygt 400 miljoner kronor och har cirka 140 medarbetare. RCO Security AB ägs till 100 procent av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas. Dinbox och EasyAccess ägs av RCO Security. Läs mer om RCO på deras hemsida: https://www.rco.se





Sökord: Säljare, distriktsäljare, salesman, account manager, teknisk säljare, technical salesman

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Utesäljare.

Kundansvarig sökes HELTID - Fastlön + Provision + Kollektivavtal + Tjäns...

Läs mer Aug 8
Nytt
OM FÖRETAGET

Företaget är en ledande leverantör av professionellt övervakade larm. De bedriver sin verksamhet på en global nivå med över 4 miljoner kunder i 16 länder. Deras produkt är det mest installerade i Sverige. Med deras framtidssäkra plattform och spännande, professionella servicesamarbeten kan dem erbjuda sina kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm.

Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är deras kunder bland de mest nöjda i branschen.

OM ROLLEN

Som kundansvarig besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning om säkerhet för ett smartare hem, samt säljer och installerar tjänster hos dem. Du ansvarar för hela processen från bokningar och genomförande av kundbesök till avtalsskrivning och installation. Om du tar klivet in i rollen som Team Leader så ansvarar du för ett team av säkerhetssäljare och kombinerar ditt egna försäljningsarbete med ett proaktivt arbete för att lyfta teamets prestation och nå uppsatta budgetmål. Du kan också välja att utvecklas till en toppsäljare. I takt med att deras organisation och den interna kompetensen växer finns goda möjligheter att ta ett större ansvar och gå vidare till nya roller - på hemmaplan eller utomlands.

VEM SÖKER VI

Vi söker en mogen och ambitiös person som har ett starkt driv och är självgående. Erfarenhet är inget krav då du kommer få en gedigen introduktion för att erhålla rätt förutsättningar vid försäljning av deras tjänster samt att utveckla din roll på företaget! Viktigast är att du drivs av att arbeta mot uppsatta mål, är socialt kompetent, ansvarsfull och har en stark vilja att lyckas. Du har stark kommunikationsförmåga i tal och skrift och trivs i snabbrörliga miljöer där du har stora påverkansmöjligheter. Vidare så pratar du flytande svenska i både i tal och skrift. B-Körkort är ett krav

VAD ERBJUDER VI

Detta är en drömroll för dig som har ett starkt driv och vill utvecklas inom försäljning samtidigt som du jobbar på Europas ledande och största aktör inom hemlarm och säkerhet. Utöver att du hamnar på en arbetsplats där man har kul på jobbet, så har du även dessa förmåner:

- Tjänstebil
- Fullständig produkt och säljutbildning
- Möjlighet att klättra snabbt i vår attraktiva karriärstege
- Kollektivavtal
- Friskvård
- Tjänstepension
- Tjänstedator och Mobil
- Fri tillgång till ett fräscht och toppmodernt gym




Ansökan & Lön

Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision

Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!



We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Kundansvarig, Säljare, Säkerhet, Relationsbyggare, Framtidsbransch, Karriär, Förmåner, Tjänstepension, Kollektivavtal, Tjänstebil

KOD: VS

Ansök nu

Utesäljare senior XL Bygg Håga (Västerhaninge)

Läs mer Aug 8
Nytt
PROFFSÄLJARE TILL XL Håga byggvaror Västerhaninge!

Vi befinner oss i ett expansivt skede med en otroligt spännande resa framför oss! Vill du tillhöra ett vinnande team?

Har du ett brett kontaktnät inom byggbranschen?

Kan du tänka dig att jobba i ett starkt växande företag med en familjär känsla som förstår vikten av varje medarbetare?

OM ROLLEN

Nu söker vi dig som vill följa med oss i vår starka tillväxt framåt! Har ett såväl strategiskt som operativt ansvar för dina kunder!

Din erfarenhet gör att du löser och säkerställer försäljningen till våra kunder på ett skapande vinnande och för ett långsiktigt sätt!

Du är snabb på återkoppling, och tar ansvar för dina uppdrag hela vägen från uppsökande till nöjd kund!

ANSVARSOMRÅDEN/ARBETSUPPGIFTER

- Identifiera och hitta nya affärsmöjligheter med tillgång till ett stort område att göra affärer på
- Planera, uppsöka och genomföra kundbesök
- Skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att kunden väljer oss som sin självklara leverantör av byggmaterial nu och i framtiden


VEM ÄR DU

- Du har ett brett kontaktnät inom byggbranschen
- Du är en teknisk projektkunnig säljare av byggmaterial
- Du vill och har viljan att ta försäljningen till högre nivå
- Du är en teamspelare


OM XL BYGG HÅGA BYGGVAROR -DINA NYA KOLLEGOR?

XL-BYGG är en kedja av närmare 100 fristående bygghandlare fördelat över hela landet. Tillsammans med kollegor i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja.

XL-BYGG Håga Byggvaror är proffsens hemmaplan, här får våra kunder all hjälp de behöver. Vi finns där för våra kunder hela vägen. Vi är ett familjeägt företag som har funnits sedan 2006. Vi har ca 15 anställda och omsättningen 2021 uppgick till strax över 100 mkr.

Om Rekrytering Stockholm:
Rekrytering Stockholm Byrå AB är ett av landets mest erfarna rekryteringsbyrå idag och arbetar rikstäckande från Hk Stockholm Globen business Tower. Vi erbjuder mindre till större företag en ökad kompetens och produktion genom kostnadseffektiva rekryteringslösningar och professionella processer.

Löner villkor och förmåner till denna tjänst diskuteras med sökande i första hand av erfarna konsulter från Rekrytering Stockholm.

Vi ser varmt fram emot din ansökan!.

MÄNNISKAN FRAMFÖR ALLT"

Ansök nu

Kundrådgivare sökes HELTID - Fastlön + Tjänstebil + Kollektivavtal

Läs mer Aug 8
Nytt
OM FÖRETAGET

Företaget är en ledande leverantör av professionellt övervakade larm. De bedriver sin verksamhet på en global nivå med över 4 miljoner kunder i 16 länder. Deras produkt är det mest installerade i Sverige. Med deras framtidssäkra plattform och spännande, professionella servicesamarbeten kan dem erbjuda sina kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm.

Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är deras kunder bland de mest nöjda i branschen.

OM ROLLEN

Som Kundrådgivare besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning om säkerhet för ett smartare hem, samt säljer och installerar tjänster hos dem. Du ansvarar för hela processen från bokningar och genomförande av kundbesök till avtalsskrivning och installation. Om du tar klivet in i rollen som Team Leader så ansvarar du för ett team av säkerhetssäljare och kombinerar ditt egna försäljningsarbete med ett proaktivt arbete för att lyfta teamets prestation och nå uppsatta budgetmål. Du kan också välja att utvecklas till en toppsäljare. I takt med att deras organisation och den interna kompetensen växer finns goda möjligheter att ta ett större ansvar och gå vidare till nya roller - på hemmaplan eller utomlands.

VEM SÖKER VI

Vi söker en mogen och ambitiös person som har ett starkt driv och är självgående. Erfarenhet är inget krav då du kommer få en gedigen introduktion för att erhålla rätt förutsättningar vid försäljning av deras tjänster samt att utveckla din roll på företaget! Viktigast är att du drivs av att arbeta mot uppsatta mål, är socialt kompetent, ansvarsfull och har en stark vilja att lyckas. Du har stark kommunikationsförmåga i tal och skrift och trivs i snabbrörliga miljöer där du har stora påverkansmöjligheter. Vidare så pratar du flytande svenska i både i tal och skrift. B-Körkort är ett krav

VAD ERBJUDER VI

Detta är en drömroll för dig som har ett starkt driv och vill utvecklas inom försäljning samtidigt som du jobbar på Europas ledande och största aktör inom hemlarm och säkerhet. Utöver att du hamnar på en arbetsplats där man har kul på jobbet, så har du även dessa förmåner:

- Tjänstebil
- Fullständig produkt och säljutbildning
- Möjlighet att klättra snabbt i vår attraktiva karriärstege
- Kollektivavtal
- Friskvård
- Tjänstepension
- Tjänstedator och Mobil
- Fri tillgång till ett fräscht och toppmodernt gym




Ansökan & Lön

Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision + Bonus

Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!



We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Säljare, Säkerhet, Relationsbyggare, Framtidsbransch, Karriär, Förmåner, Tjänstepension, Kollektivavtal, Tjänstebil

KOD: VS

Ansök nu

Larmrådgivare

Läs mer Aug 4
OM FÖRETAGET

Företaget är en ledande leverantör av professionellt övervakade larm. De bedriver sin verksamhet på en global nivå med över 4 miljoner kunder i 16 länder. Deras produkt är det mest installerade i Sverige. Med deras framtidssäkra plattform och spännande, professionella servicesamarbeten kan dem erbjuda sina kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm.

Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är deras kunder bland de mest nöjda i branschen.

OM ROLLEN

Som Larmrådgivare besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning om säkerhet för ett smartare hem, samt säljer och installerar tjänster hos dem. Du ansvarar för hela processen från bokningar och genomförande av kundbesök till avtalsskrivning och installation. Om du tar klivet in i rollen som Team Leader så ansvarar du för ett team av säkerhetssäljare och kombinerar ditt egna försäljningsarbete med ett proaktivt arbete för att lyfta teamets prestation och nå uppsatta budgetmål. Du kan också välja att utvecklas till en toppsäljare. I takt med att deras organisation och den interna kompetensen växer finns goda möjligheter att ta ett större ansvar och gå vidare till nya roller - på hemmaplan eller utomlands.

VEM SÖKER VI

Vi söker en mogen och ambitiös person som har ett starkt driv och är självgående. Erfarenhet är inget krav då du kommer få en gedigen introduktion för att erhålla rätt förutsättningar vid försäljning av deras tjänster samt att utveckla din roll på företaget! Viktigast är att du drivs av att arbeta mot uppsatta mål, är socialt kompetent, ansvarsfull och har en stark vilja att lyckas. Du har stark kommunikationsförmåga i tal och skrift och trivs i snabbrörliga miljöer där du har stora påverkansmöjligheter. Vidare så pratar du flytande svenska i både i tal och skrift. B-Körkort är ett krav

VAD ERBJUDER VI

Detta är en drömroll för dig som har ett starkt driv och vill utvecklas inom försäljning samtidigt som du jobbar på Europas ledande och största aktör inom hemlarm och säkerhet. Utöver att du hamnar på en arbetsplats där man har kul på jobbet, så har du även dessa förmåner:

- Tjänstebil
- Fullständig produkt och säljutbildning
- Möjlighet att klättra snabbt i vår attraktiva karriärstege
- Kollektivavtal
- Friskvård
- Tjänstepension
- Tjänstedator och Mobil
- Fri tillgång till ett fräscht och toppmodernt gym




Ansökan & Lön

Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision + Bonus

Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!



We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Säljare, Säkerhet, Relationsbyggare, Framtidsbransch, Karriär, Förmåner, Tjänstepension, Kollektivavtal, Tjänstebil

KOD: VS

Ansök nu

Säkerhetsrådgivare

Läs mer Aug 4
OM FÖRETAGET

Företaget är en ledande leverantör av professionellt övervakade larm. De bedriver sin verksamhet på en global nivå med över 4 miljoner kunder i 16 länder. Deras produkt är det mest installerade i Sverige. Med deras framtidssäkra plattform och spännande, professionella servicesamarbeten kan dem erbjuda sina kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm.

Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är deras kunder bland de mest nöjda i branschen.

OM ROLLEN

Som säkerhetsrådgivare besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning om säkerhet för ett smartare hem, samt säljer och installerar tjänster hos dem. Du ansvarar för hela processen från bokningar och genomförande av kundbesök till avtalsskrivning och installation. Om du tar klivet in i rollen som Team Leader så ansvarar du för ett team av säkerhetssäljare och kombinerar ditt egna försäljningsarbete med ett proaktivt arbete för att lyfta teamets prestation och nå uppsatta budgetmål. Du kan också välja att utvecklas till en toppsäljare. I takt med att deras organisation och den interna kompetensen växer finns goda möjligheter att ta ett större ansvar och gå vidare till nya roller - på hemmaplan eller utomlands.

VEM SÖKER VI

Vi söker en mogen och ambitiös person som har ett starkt driv och är självgående. Erfarenhet är inget krav då du kommer få en gedigen introduktion för att erhålla rätt förutsättningar vid försäljning av deras tjänster samt att utveckla din roll på företaget! Viktigast är att du drivs av att arbeta mot uppsatta mål, är socialt kompetent, ansvarsfull och har en stark vilja att lyckas. Du har stark kommunikationsförmåga i tal och skrift och trivs i snabbrörliga miljöer där du har stora påverkansmöjligheter. Vidare så pratar du flytande svenska i både i tal och skrift. B-Körkort är ett krav

VAD ERBJUDER VI

Detta är en drömroll för dig som har ett starkt driv och vill utvecklas inom försäljning samtidigt som du jobbar på Europas ledande och största aktör inom hemlarm och säkerhet. Utöver att du hamnar på en arbetsplats där man har kul på jobbet, så har du även dessa förmåner:

- Tjänstebil
- Fullständig produkt och säljutbildning
- Möjlighet att klättra snabbt i vår attraktiva karriärstege
- Kollektivavtal
- Friskvård
- Tjänstepension
- Tjänstedator och Mobil
- Fri tillgång till ett fräscht och toppmodernt gym




Ansökan & Lön

Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision + Bonus

Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!



We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Säljare, Säkerhet, Relationsbyggare, Framtidsbransch, Karriär, Förmåner, Tjänstepension, Kollektivavtal, Tjänstebil

KOD: VS

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Searchcompetence Ductum AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Searchcompetence Ductum AB .

Säljare till nimly

Utesäljare
Läs mer Jun 23
Om nimly (EasyAccess)

Nimly (EasyAccess) förvärvades under 2020 av RCO Gruppen. Läs mer om nimly (EasyAccess): www.nimly.io



Är du en person som är i början av din säljkarriär och tycker om att träffa människor och göra affärer? Vi söker nu dig som vill vidareutvecklas tillsammans med oss i ett spännande och snabbväxande företag.

Vi är på jakt efter en ung, driven och handlingskraftig säljare som vill ta sig an en spännande utmaning i ett spännande företag. Vi ser gärna att du kommer ifrån eller har erfarenhet av hemelektronikbranschen eller liknande.

Ansvarsområden
I rollen som säljare är dina primära ansvarsområden bearbetning av befintliga och nya kunder på den svenska marknaden. Det är en traditionell säljroll där du bokar dina egna besök och är ute på fältet och genomför säljbesök. Du får stort eget ansvar samtidigt som rollen också innehåller göromål vid sidan av säljrollen som är naturligt i ett mindre bolag som växer snabbt. Du har tillsammans med övriga säljavdelningen ansvar för att nå företagets uppsatta mål. Placeringsort är Stockholm. Du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team, präglat av laganda, motivation, glädje och högt tempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Boka dina kundbesök.
- Genomföra kundbesök på ett professionellt och affärsmässigt sätt.
- Sköta säljadministration i CRM-system löpande.
- Delta på mässor och kundfrämjande event.
- Orderläggning och uppföljning.
- Vecko- och månadsplanering av dina kundaktiviteter.
- Hantering av viss kundsupport.

Kravprofil

- Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift på både svenska och engelska.
- Du har erfarenhet av försäljning i någon form från tidigare anställning.
- God förmåga att skapa ordning och struktur i ditt dagliga arbete.
- Affärsmässig och resultatinriktad.
- En stark vilja att nå dina mål.
- Goda datakunskaper inom MS Office och vana att arbeta i CRM är meriterande.
- Gymnasieexamen är ett krav, eftergymnasial säljutbildning är meriterande.
- Ett genuint teknikintresse är ett måste.
- God samarbetsförmåga.

Viktiga personliga egenskaper

- Glad och positiv.
- Ödmjuk.
- Driven.
- Ansvarsfull.
- Nyfiken.
- Serviceinriktad
- Lagspelare.

Du rapporterar till bolagets försäljningschef, som också är din närmaste chef. Resor i tjänsten förekommer med ca 25–40 övernattningar per år.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar nimly (EasyAccess Sverige AB) med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande, från 18 juli och senaste ansökningsdatum är 21 augusti 2022. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på mobil 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se.

Om RCO Gruppen

RCO Gruppen består av RCO Security, Dinbox och nimly (EasyAccess). Gemensamt för bolagen i gruppen är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem.

RCO Gruppen omsätter drygt 400 miljoner kronor och har cirka 140 medarbetare. RCO Security AB ägs till 100 procent av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas. Dinbox och nimly (EasyAccess) ägs av RCO Security. Läs mer om RCO på deras hemsida: https://www.rco.se

Ansök nu

Content Creator till Dinbox

Marknadskommunikatör
Läs mer Mar 2
Om Dinbox

Dinbox är sedan 2009 Sveriges största leverantör av fastighetsboxar och digitala accesslösningar för det mindre flerbostadsbeståndet. Vi designar, utvecklar och tillverkar smarta helhetslösningar för flerbostaden, både digitala och analoga. Dinbox förvärvades under 2020 av RCO Gruppen. Läs mer om Dinbox: www.dinbox.se



Framtiden är digital, uppkopplad och tillgänglig; vi på Dinbox kan glatt konstatera att vi redan är där – men nu behöver vi dig för att sprida budskapet.

Är du en duktig kommunikatör med erfarenhet av att skapa relevant innehåll för flertalet olika kanaler som tycker det är intressant med tekniska lösningar som gör vardagen enklare? Vi söker nu dig som vill utvecklas tillsammans med likasinnade kollegor i ett starkt växande företag. Vi är på jakt efter en driven och handlingskraftig kommunikatör och kreatör som vill ta sig an en spännande utmaning i ett spännande företag.

Ansvarsområden
I rollen som Content Creator är dina primära ansvarsområden att skapa och producera den marknadsföring och kommunikation som krävs för att nå ut med företagets profilering både digitalt och analogt. Det är en bred roll där du får stort eget ansvar samtidigt som rollen också innehåller arbetsuppgifter som att stötta vår säljorganisation med rätt budskap på mässor, event och framtagning av traditionell produktmedia. Du har en viktig roll i hur man når företagets uppsatta kommunikationsmål. Placeringsort är Stockholm. Du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team, präglat av laganda, motivation, glädje och högt tempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Verkställa såväl interna som externa kommunikationsstrategier för varumärket Dinbox.
- Säkerställa att företagets digitala kanaler hela tiden är uppdaterade och matchar våra kommunikationsmål.
- Producera samt publicera artiklar och inlägg i relevanta kanaler.
- Säkerställa vår digitala närvaro för att öka kännedom och stärka relation till våra målgrupper.
- I samråd med försäljningschef ta fram relevant innehåll och budskap samt säkerställa genomförande av detta.
- Producera text och bild till Hemsida i samarbete med Produktchef
- Genom lyhördhet skapa innehåll och stories baserat på våra olika kunders upplevelser
- I samråd med marknadschef på moderbolaget koordinera och verkställa extern kommunikation kopplat till PR.
- Planera samt från tid till annan, delta vid olika typer av events där företagets varumärke representeras.
- Vara en del av planeringen av evenemang, möten och kommunikationsinsatser.

Kravprofil

- Du kan uttrycka dig i både tal och skrift på svenska. Goda kunskaper i engelska är meriterande.
- God förmåga att skapa, producera och publicera (text, bild, presentations mtrl). Film är meriterande.
- En stark vilja och förmåga att engagera medarbetare mot våra gemensamma mål.
- Gymnasieexamen är ett krav, eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, copy är meriterande.
- Genuint teknikintresse är meriterande.
- God samarbetsförmåga.

Viktiga personliga egenskaper

- Ödmjuk.
- Kreativ.
- Ambitiös.
- Lyhörd.
- Engagerad, engagerande.
- Ansvarsfull.

Du rapporterar till bolagets verkställande direktör, som också är din närmaste chef. Resor i tjänsten förekommer med ca 10–20 övernattningar per år.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Dinbox AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 2 april 2022. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på mobil 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se

Om RCO Gruppen
RCO Gruppen består av RCO Security, Dinbox och EasyAccess. Gemensamt för bolagen i gruppen är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem. RCO Gruppen omsätter drygt 400 miljoner kronor och har cirka 140 medarbetare. RCO Security AB ägs till 100 procent av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas. Dinbox och EasyAccess ägs av RCO Security. Läs mer om RCO på deras hemsida: https://www.rco.se

Ansök nu

Supportkoordinator till Dinbox

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 13
Om Dinbox

Dinbox är sedan 2009 Sveriges största leverantör av fastighetsboxar och digitala accesslösningar för det mindre flerbostadsbeståndet. Vi designar, utvecklar och tillverkar smarta helhetslösningar för flerbostaden, både digitala och analoga. Dinbox förvärvades under 2020 av RCO Gruppen. Läs mer om Dinbox: www.dinbox.se



Framtidens flerbostad är digital, uppkopplad och tillgänglig; vi på Dinbox kan glatt konstatera att vi redan är där – men nu behöver vi dig för att sprida budskapet och bygga än starkare band till våra stora kunder och partners.

Är du en person som tycker teknik är kul och intressant? Tycker du om att hjälpa andra och är en hejare på att lösa problem? Du har kanske nyligen gått ut skolan och vill ha en bra start på ditt arbetsliv? Då kan du definitivt vara den vi söker!

Ansvarsområden
I rollen som supportkoordinator är dina primära ansvarsområden att ge våra kunder en högkvalitativ och snabb support gällande tekniska frågor, reklamationer, driftsättning, leverans och service av våra produkter och tjänster. Du kommer också att få möjlighet att utbilda våra kunder i våra system och produkter när du vuxit in i rollen. Du kommer även få tillhandahålla och administrera tjänster kopplade till våra system. Du kommer att ingå i ett serviceinriktat och kompetent team om 3 personer, präglat av laganda, motivation, glädje och högt tempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Hjälpa kunder med tekniska spörsmål via telefon och mejl.
- Informera kunder och partners om leveransstatus.
- Hålla utbildningar för kunder i våra system.
- Tillhandahålla produktinformation, användar- och installationsmanualer till kunder och partners.
- Hantera beställningar.
- Stödfunktion till övriga avdelningar på företaget i tekniska frågor.
- Fakturering.

Kravprofil

- Du har gymnasieexamen.
- Du gillar att hjälpa andra.
- Du är lite av en problemlösare.
- Goda datakunskaper inom MS Office, övriga system lär vi dig.
- Genuint teknikintresse är meriterande.
- God samarbetsförmåga.

Viktiga personliga egenskaper

- Glad och positiv.
- Ödmjuk.
- Driven.
- Noggrann.
- Ansvarsfull.
- Nyfiken.

Du rapporterar till bolagets chef för Support, service och leverans, som också är din närmaste chef.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Dinbox AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 13 januari 2022. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på mobil 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se

 

Om RCO Gruppen
RCO Gruppen består av RCO Security, Dinbox och EasyAccess. Gemensamt för bolagen i gruppen är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem. RCO Gruppen omsätter drygt 400 miljoner kronor och har cirka 140 medarbetare. RCO Security AB ägs till 100 procent av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas. Dinbox och EasyAccess ägs av RCO Security. Läs mer om RCO på deras hemsida: https://www.rco.se

 

Sökord: Support, helpdesk, service, vägledning, utbildning, lösningsorientering

Ansök nu

Customer Success Manager till SKAALA IFN AB

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 15
SKAALA är ett finskt företag och utvecklar, tillverkar och säljer fönster och dörrar samt därtill relaterade tjänster och tillbehör till företagskunder i Sverige. SKAALA är verksamt i Finland, Sverige och Ryssland genom egna landsorganisationer samt i Storbritannien en SKAALA-återförsäljare.



Är du en person som har koll på läget, är noggrann och strukturerad samt gillar att ge god service och gärna går den extra distansen för att kunden verkligen ska få uppleva just detta? Ja, då kan du vara rätt person för jobbet!

Din uppgift som Customer Success Manager på SKAALA är att ”hålla” kunden i handen genom kundprojektet.

Vi erbjuder dig ett stimulerande och spännande arbete i en företagsgrupp som är under stark tillväxt.

Vi söker dig som har god erfarenhet inom Customer Succes Management från tidigare arbetsplats och gärna inom liknande bransch/verksamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kundsupport 1st line.
- Hjälpa kund med projekt-onboarding.
- Löpande kontakt och samarbete med fabriken i Finland: - Produktionsplanering.
- Logistikavdelning.
- Eftermarknadsavdelning.


- Ta emot och hantera kundfeedback.
- Hantera eventuella reklamationer, hitta lösning tillsammans med kund.
- Framtagning av projektdokumentation.
- Bevakning och uppföljning logistik.
- Bevakning och uppföljning av eftermarknad och underentreprenörer.
- Säljsupport och offertarbete samt hantera alla kundärenden från web.
- Sköta reservdelshanteringen. Bidra till förbättring av rutiner kring reservdelshantering och eftermarknad.
- Hantering av avtalsdokumentation.
- Administration i affärssystemet WinPlan.

Kravprofil

- Du har 3–5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom närliggande bransch/verksamhet.
- Gymnasieexamen är ett krav, teknisk inriktning är meriterande.
- Stark egen drivkraft och hög servicenivå.
- Van att arbeta i projektform sedan tidigare. Gärna provat på projektledarrollen.
- Intresserad av teknik, bygg och konstruktion. Har teknisk förståelse.
- Lagspelare som kan samarbeta lösningsorienterat med andra funktioner.
- Trygg i att använda MS Office, CRM och affärssystem.
- Språkkunskap, flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Viktiga personliga egenskaper
Serviceorienterad, social, noggrann, engagerad, lösningsorienterad, proaktiv och ambitiös.

Övrigt
Tjänsten är placerad i Årstadal (Stockholm) med möjlighet att jobba ifrån hemmet deltid.  Resor i tjänsten uppskattas till ett par nätter per år. I rollen som Customer Success Manager rapporterar du till After Sales i Finland som representant för den svenska delen av After Sales i SKAALA IFN AB. SKAALA erbjuder ändamålsenliga arbetshjälpmedel samt ett marknadsmässigt ersättnings paket.

Vi erbjuder
Arbete i ett företag med öppet, trivsamt och flexibelt arbetsklimat tillsammans med konkurrenskraftiga anställningsvillkor och mycket intressanta arbetsuppgifter. För den som är intresserad av att utvecklas finns möjligheterna. Tjänsten är på heltid, tills vidare.

Ansökan!
I denna rekrytering samarbetar SKAALA IFN AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är varmt välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 2021-11-15. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på Search Competence, 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se.

Ansök nu

Key Account Manager till Dinbox

Key account manager
Läs mer Okt 5
Om Dinbox

Dinbox är sedan 2009 Sveriges största leverantör av fastighetsboxar och digitala accesslösningar för det mindre flerbostadsbeståndet. Vi designar, utvecklar och tillverkar smarta helhetslösningar för flerbostaden, både digitala och analoga. Dinbox förvärvades under 2020 av RCO Gruppen. Läs mer om Dinbox: www.dinbox.se



Framtidens flerbostad är digital, uppkopplad och tillgänglig; vi på Dinbox kan glatt konstatera att vi redan är där – men nu behöver vi dig för att sprida budskapet och bygga än starkare band till våra stora kunder och partners.

Är du en duktig relationsbyggare, affärsmässig med bred erfarenhet från fastighets-, bygg- eller säkerhetsbranschen och har ett stort intresse för tekniska lösningar som gör vardagen enklare? Vi söker nu dig som vill utvecklas tillsammans med likasinnade kollegor i ett starkt växande företag. Vi är på jakt efter en driven och handlingskraftig Key Account Manager som vill ta sig an en spännande utmaning i ett spännande företag.

Ansvarsområden
I rollen som Key Account Manager är dina primära ansvarsområden stora nationella kunder inom Byggentreprenörer, Fastighetsbolag och Grossister/Distributörer med fokus att bygga långa och sunda affärsrelationer. Det är en bred roll där du får stort eget ansvar för budget, samtidigt som rollen också innehåller ett viktigt samspel med övriga säljkåren. Placeringsort är Stockholm. Du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team, präglat av laganda, motivation, glädje och högt tempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Skapa goda affärsrelationer och ett brett kontaktnät hos ledande byggentreprenörer och fastighetsbolag samt odla en djup förståelse i deras organisationer för Dinbox produkter och lösningar.
- Skapa goda affärsrelationer och ett positivt samarbetsklimat med våra grossister/distributörer samt odla en god förståelse i deras sälj- och supportorganisation för Dinbox produkter och lösningar.
- Upprätta affärs- och aktionsplaner för respektive kund.
- Delta på mässor och event.
- Förhandla ramavtal och priser.
- Hantera reklamationsärenden.
- Vara delaktig i prissättning, prisrevision, budgetarbete.
- Framtagning av informationsmaterial, marknads- och konkurrensanalyser.

Kravprofil

- Du har flera års försäljningserfarenhet inom bygg-, fastighets- eller säkerhetsbranschen.
- Du är van att föra säljsamtal inom komplex försäljning.
- Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
- Van att hålla presentationer inför grupp. Erfarenhet av att hålla utbildningar är meriterande.
- Affärsmässig och resultatinriktad och har god förmåga att se helheten.
- Du har en stark drivkraft och jobbar målmedvetet mot uppsatta mål.
- Goda datakunskaper inom MS Office, CRM- och ERP-system.
- Gymnasieexamen är ett krav, eftergymnasial utbildning inom ekonomi/marknadsföring eller teknik är positivt.
- Genuint teknikintresse är meriterande.
- God samarbetsförmåga.
- Du har körkort B.

 Viktiga personliga egenskaper

- Glad och positiv.
- Ödmjuk.
- Driven.
- Analytisk.
- Engagerad, engagerande.
- Ansvarsfull.
- Nyfiken.

Du rapporterar till bolagets försäljningschef, som också är din närmaste chef. Resor i tjänsten förekommer med ca 25–40 övernattningar per år.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Dinbox AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 5 november 2021. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på mobil 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se


Om RCO Gruppen
RCO Gruppen består av RCO Security, Dinbox och EasyAccess. Gemensamt för bolagen i gruppen är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem.

RCO Gruppen omsätter drygt 400 miljoner kronor och har cirka 140 medarbetare. RCO Security AB ägs till 100 procent av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas. Dinbox och EasyAccess ägs av RCO Security. Läs mer om RCO på deras hemsida: https://www.rco.se

 

Sökord: Försäljning, affärsutveckling, teknisk försäljning, lösningsförsäljning, relationsbyggare, sales, technical sales

Ansök nu