Stockholm: Juriststudent för deltidsjobb, Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Juriststudent för deltidsjobb, Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-09-26 // Varaktighet: Deltid

Är du en juriststudent som parallellt med studierna vill jobba deltid? Är du driven, kommunikativ och hjälpsam som person?

Om jobbet

Till Shaya Solutions söker vi nu en person som på deltid vill vara med och bidra till verksamheten genom att varva kvalificerade uppgifter med administrativa arbetsuppgifter. Deltidsjobbet är brett där du kommer att komma i kontakt med exempelvis avtalsjuridik såväl som handläggande textredigeringar.

Jobbet innebär att vara en del av teamet på Shaya Solutions där det innebär att såväl ringa och prata med kandidater och konsulter som till exempel att handlägga våra kunders kompetensbehov, administrera kandidaters CV:n osv..

Infasningen i rollen, sker stödet och support av såväl bolagsjurist som VD på Shaya Solutions.

Vem är du?

För att vara aktuell för tjänsten så föredrar vi om du är nyexaminerad jurist. Det är viktigt att du är du är driven och har rätt mindset när det gäller att samarbeta i team samt att jobba i ett start-up.

Välkommen med din ansökan snarast, vi går igenom ansökningar löpande. Vi ber dig att bifoga såväl CV, personligt brev som kursutdrag i din ansökan.

Om företaget

Shaya Solutions är en konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik där människor och relationsbyggande står i centrum. Shaya Solutions är ett av Sveriges starkaste bolag på att sälja in konsulttjänster och möta kundernas konsultbehov.

Vår absoluta styrka ligger på kund- och beställarcentricitet genom en stark relationsbyggnad över lång tid. Det innebär att vi är genuint intresserade av försäljning, teknik och leveranser i kombination med hur våra relationer utvecklas med våra kunder, konsulter och partners - över såväl kort som lång tid.

Besök oss gärna på vår hemsida för mer information om bolaget: www.shayasolutions.com (http://www.shayasolutions.com)

Vänliga hälsningar,
Teamet på Shaya Solutions

Annons- och telefonförsäljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Biträdande jurist

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Biträdande jurist.

Biträdande jurist till Lebenberg Advokatbyrå

Läs mer Mar 26
Lebenberg Advokatbyrå har funnits sedan 80-talet och är inriktad på svensk och internationell familjerätt. Lebenberg Advokatbyrå har idag elva anställda, varav nio är jurister och tre ingår i den administrativa funktionen. Verksamheten bedrivs på Grev Turegatan 44 i centrala Stockholm.

Arbetsbeskrivning

Lebenberg Advokatbyrå är en fullservice nischbyrå inom den svenska och internationella familjerätten. Vi söker nu en biträdande jurist som vill bli en del av vårt kompetenta och engagerade team. Dina arbetsuppgifter är främst uppdrag inom arvsrätt och ekonomisk familjerätt, vilket även inkluderar internationella ärenden.

Du kommer till exempel att få arbeta medbodelningar, boutredningar, partsombud vid domstolstvister rörande till exempel klander av testamenten och uppdrag som boutredningsman och bodelningsförrättare.

Vem är du?

Du har juristexamen och har två års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från annan advokatbyrå eller så har du nyligen avslutat din notarietjänstgöring. Du har ett genuint intresse av relevanta rättsområden.

Som person är du förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta med klienter och medarbetare. Du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt men uppskattar också att vara en del av ett större team. Vidare är du initiativtagande, positiv och prestigelös i samarbetet med kollegor och klienter. Du är ambitiös, resultat- och affärsfokuserad.

För att lyckas i rollen har du även mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt och goda betyg och referenser

Vad vi erbjuder

Lebenberg Advokatbyrås ledord är specialistkompetens, samarbete, och professionalitet.

Professionalismen på byrån är hög och vi ställer höga krav på alla anställda såväl vad gäller kunskap, engagemang som lojalitet och pålitlighet. Samtidigt vill vi erbjuda alla anställda, långsiktighet, solidaritet och en utveckling inom arbetslivet inklusive balans med livet i övrigt.

I denna rekrytering samarbetar Lebenberg Advokatbyrå med Jurek Law. Vi intervjuar löpande, så sök gärna tjänsten snarast. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ulriikka Järnefelt, telefon 0766 33 14 40.

Ansök nu

Ström växer och söker jurister

Läs mer Mar 25
Ström är Nordens enda renodlade advokatbyrå inom underhållningsjuridik. Vi fortsätter att expandera i Stockholm och söker nu både en senior och en junior biträdande jurist!

Ström bildades 2018 av jurister med lång erfarenhet från att biträda media och underhållningsbranschen i Sverige och internationellt. Vi har snabbt vuxit till 16 jurister och är nu den största renodlade byrån för underhållningsjuridik i Norden.

Ström arbetar uteslutande med klienter inom media- och underhållning. Vi är specialister på att hantera våra klienters immateriella rättigheter och kommersiella avtal. Vi har även ett växande transaktionsteam som biträder vid transaktioner inom dessa sektorer, exempelvis vid finansiering av filmproduktioner och liveunderhållning samt vid överlåtelse av musikrättigheter.

Vi växer och söker nu två biträdande jurister, en senior och en junior.

Senior biträdande jurist (M&A)

Här söker vi dig som vill komma till oss och stärka upp vårt transaktionsteam. Det finns ett stort intresse för musik som tillgångsslag och allt fler artister, låtskrivare och andra rättighetshavare överväger möjligheten att handla med sina rättighetskataloger. Vi söker dig som vill bli en ledande expert på det här området och som vill vara med och driva några av världens mest prestigefyllda rättighetsförvärv inom musikbranschen.
Du kommer främst att arbeta med transaktioner och bolagsfrågor inom media- och underhållningsbranschen. Du kommer också få arbeta med branschspecifika kommersiella avtal av central betydelse i transaktionerna.

Vi letar efter dig som har arbetat 5 – 7 år med privat M&A och bolagsrätt. Du är en erfaren projektledare och van att skriva och förhandla transaktionsrelaterade avtal. Du har även erfarenhet av att handleda yngre jurister och du arbetar obehindrat på både svenska och engelska.

Junior biträdande jurist

Här söker vi dig som vill arbeta brett inom underhållningsjuridiken och över hela den palett av juridik och spännande klienter som Ström jobbar med. Vi tror att du är i början av din karriär, du får gärna ha ett eller två års erfarenhet av att ha arbetat som biträdande jurist på advokatbyrå. Har du arbetat med immaterialrätt, särskilt upphovsrätt, och kommersiella avtal är det särskilt meriterande.

För båda rollerna söker vi dig som har ett stort intresse för media- och underhållningsbranschen och vill fortsätta utvecklas som en duktig jurist inom detta område. Hos oss får du förutsättningarna och vi ser fram emot att fortsätta växa tillsammans med dig!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Ström med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Woodcock på telefonnummer 0733-10 95 85 alternativt helena.woodcock@jurek.se.

Varmt välkommen med din ansökan via www.jurek.se

About us

We are a legal advisors firm built on world-class expertise. Our lawyers have advised and evolved the successful Swedish creative industry for more than 30 years. We´ve never made it to the Billboard Hot 100 or sold out Madison Square Garden, but we stand behind those who do. Today and tomorrow. By supporting them with intellectual property law, commercial negotiations, corporate transactions and protection of rights we enable their creations to grow. Simply put — we exist to accelerate and protect your passion.

We offer industry-specific legal advice tailored for the media and entertainment industry. Whether you are a creator, right-holder, investor or other commercial stakeholder, we help you develop, exploit and protect your business and intellectual property. We support you in negotiations, transactions and in disputes in all your projects, through all stages of your career. 

For more information, please visit https://stroem.com/

Ansök nu

En av Sveriges ledande brottmålsbyråer söker BITRÄDANDE JURIST

Läs mer Mar 20
Stahre Persson Advokatbyrå är specialister på brottmål och är en av Sveriges mest välanlitade byråer på området. En av våra biträdande jurister blev nyligen advokat varför verksamheten behöver förstärkas.
Vi söker en skicklig jurist med ett starkt intresse för brottmål. Ambitionen ska vara att vilja bli en framgångsrik försvarsadvokat.
Vi lär Dig hantverket och Du får löpande handledning och vägledning på Din väg till målet. Under tiden hjälper Du byråns advokater samt egna klienter bl.a. som målsägandebiträde och ombud.
Vi erbjuder en prestigelös arbetsplats med mycket god stämning där vi stöttar varandra i motgångar och gläds åt varandras framgångar.
Kontoret, som är nyrenoverat och håller hög standard, är centralt placerat på Kungsholmen nära allmänna kommunikationsmedel.
Vi ställer höga krav på noggrannhet. Det är en fördel att vara nyfiken, utåtriktad och ha ett intresse för att engagera sig i andra människors livsöden. Du bör ha god förmåga till analytiskt och kritiskt tänkande och inte vara rädd för att ifrågasätta auktoriteter. Erfarenhet från annan brottmålsbyrå eller tingsmeritering ser vi positivt på men är inget krav.
Är Du den vi söker? Skicka ett personligt brev där det framförallt ska framgå varför Du vill arbeta hos just oss och vad som gör att just Du skulle vara lämplig för jobbet (det behöver inte vara långt), CV, betyg och ev. tjänstgöringsbetyg till lindvall@stahrepersson.se snarast möjligt dock absolut senast den 22 april 2023. Tillträde någon gång under 2024. Vi är i viss mån flexibla då det mest centrala för oss är att hitta rätt kandidat. Intervjuer kan komma att ske löpande.

Ansök nu

Vi söker Jurister med fokus på Migrations-, Familje- eller Affärsrätt

Läs mer Mar 19
Vi letar efter en kandidat/jurist med svensk juristexamen som har ett brinnande intresse för migrationsrätt, familjerätt eller affärsrätt. Erfarenhet av att ha arbetat inom något av byråns verksamhetsområdena är ett krav. Du bör kunna uttrycka dig flytande på både svenska och engelska, både i skrift och tal.
Du bör vara noggrann, ambitiös och ha hög integritet.


Meriterande
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete på domstol eller myndighet, samt om du har handlagt egna mål/förordnanden. Goda språkkunskaper utöver svenska och engelska är också en fördel.


Arbetsuppgifter:
I rollen ingår att ha daglig kontakt med både företag och privatpersoner, samt individer från både Sverige och utomlands som vänder sig till dig med olika juridiska frågor.
En vänlig, trevlig och korrekt attityd gentemot klienter är av yttersta vikt.
Urval sker löpande och tillträde sker snarast eller efter överenskommelse.

Ansök nu

Erfaren jurist till enheten för upphandlingstillsyn på Konkurrensverket

Läs mer Mar 15
Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av upphandling och konkurrens? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.




Enheten för upphandlingstillsyn söker just nu en erfaren jurist som vill vara med och bidra till enhetens viktiga arbete att utöva tillsyn över lagarna om offentlig upphandling och lagarna om valfrihetssystem.

Vi som arbetar på enheten är cirka tjugo engagerade och kompetenta medarbetare som tillsammans arbetar för en effektiv offentlig upphandling till nytta för det allmänna och marknadens aktörer. Kom och arbeta med oss!

Dina arbetsuppgifter
Som jurist på enheten för upphandlingstillsyn arbetar du med tillsyn av offentlig upphandling och genomför kvalificerade juridiska utredningar, med målet att ingripa mot regelöverträdelser. Arbetet är omväxlande och du arbetar med komplexa upphandlingsrättsliga frågor där du gör djupdykningar inom reglerna om offentlig upphandling. Arbetet sker i nära samarbete med juristkollegor på andra enheter. Du deltar även i Konkurrensverkets förebyggande tillsynsinsatser och i det externa informationsarbetet om upphandlingstillsyn. Vidare medverkar du i projekt som syftar till att främja en effektiv upphandling och kommer med idéer på hur verksamheten kan utvecklas. Arbete i projektform kan förekomma även i andra fall till exempel när vi driver oklara rättsfrågor för vägledning.

Som erfaren jurist bidrar du i enhetens arbete med rättslig analys och kvalitetssäkring samt medverkar vid utformningen av förslag till tillsyns- och avgiftsbeslut. Du bidrar också till juniora kollegors utveckling och i enhetens strategiska utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- akademisk examen med juridisk inriktning
- flerårig arbetslivserfarenhet inom rättsområdet offentlig upphandling
- flerårig arbetslivserfarenhet av juridiskt utredningsarbete inom för tjänsten relevant
- rättsområde god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Du har god samarbetsförmåga, gott omdöme, engagemang och initiativförmåga. Du är resultatinriktad, kan arbeta självständigt och är van vid att prioritera.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i domstol och/eller på regeringskansliet, advokatbyrå, expertmyndighet eller av annat kvalificerat juridiskt arbete inom offentlig förvaltning eller näringslivet

En utvecklande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag
Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder intellektuellt stimulerande arbetsuppgifter och möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor med expertis inom vilt skilda områden. Ditt arbete bidrar till rättsutvecklingen, i Sverige och internationellt.

Vi arbetar i trevliga och nyrenoverade lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider och du har möjlighet att teckna en överenskommelse om distansarbete. Som hos alla statliga myndigheter har medarbetarna hos oss en förmånlig tjänstepension enligt Pensionsavtalet PA 16 och generösa semestervillkor, 28- 35 dagar per år beroende på ålder. Vi erbjuder även generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan.

Ansökan
Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du välkommen med din ansökan senast
2024-04-08. Bifoga ditt CV samt ett ansökningsbrev där du förklarar hur du matchar dig mot utannonserad tjänst. Bifoga även examensbevis, betyg/intyg som visar vilka kurser du har läst och dina studieresultat. Arbetsprov och/eller tester kan komma att förekomma under rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Varbi.

Information och kontakt
Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats. Anställningen avser tillsvidareanställning på heltid. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning samt i normalfallet sex månaders provanställning. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Natacha Otte Widgren, biträdande enhetschef, eller Josefin Sterzenbach Hr-partner. Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.

 

 

 





Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB .

Driven civilekonom med intresse för en bred roll, Stockholm

Business controller
Läs mer Dec 13
Om jobbet

Till Shaya Solutions interna team på Klarabergsgatan 60 i Stockholm söker vi en driven civilekonom med intresse för en bred roll inom bolaget.

Arbetsuppgifterna kommer det att innebär exempelvis kommunikation med externa ekonomifirman som hanterar bl.a. fakturahantering, lönehantering, avvikelsehantering, administration av betalningar, internrapporteringar så som månadsbokslut och avstämningar. Stöd finns av en intern senior controller.



Uppdragsbeskrivning

Med anledning av att vi växer som bolag ökar våra projekt och uppdrag både i omfattning och volym, ökar även volymerna inom de ekonomiadministrativa processerna. Därför behöver de stärka upp ekonomifunktionen ytterligare.

Arbetsuppgifter:

- Månadsrapporter från ekonomisystemet PE Accounting

- Kvalitetsgranska underlag (kundfakturor, självfakturor, frågeställningar, administrera offerter osv..)

- Kommunikation med diverse intressenter (konsulter, kunder, externa ekonomifirman) Utanordningar, markägarersättning

- Representationsfakturor
- Bokföring av fakturor
- Betalning av fakturor samt återredovisning
- Betalningspåminnelser och inkassoärenden
- Masterdata
- Utföra de till processen tillhörande kontrollaktiviteterna


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

Vi lägger vikt vid dina personegenskaper snarare än antal års erfarenhet. Viktigt att se att personen har rätt driv och ambitioner för rollen att växa med bolaget.

- Civilekonom examen alt. motsvarande
- Goda kunskaper i Excel och i officepaketet

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju.

- God förmåga att arbeta självständigt och i grupp
- Välstrukturerad
- Noggrann och kvalitetsmedveten
- Serviceinriktad och prestigelös

Start enligt överenskommelse. Urval sker löpande. Så snart rätt kandidat hittats stängs denna annons. Om denna annons inte längre går att skicka ansökan på, så ber vi dig se över andra öppningar på hemsidan. Det betyder att tjänsten är tillsatt.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök jobbat genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis inom 10 arbetsdagar

Om företaget

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm där vi även har kontor runt om i Sverige för konsulter att verka i anslutning till våra projekt och kunder.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Produktägare PO Data, Stockholm

Projektledare, IT
Läs mer Aug 7
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: 2023-09-01.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast, senast 2023-08-17

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning:
Produktvision och backlogghantering

Som produktägare hos vår kund samarbetar du med intressenter för hela kedjan från vision till sub-task på teamets tavla. Du är ledande i arbetet med att definiera MVP-er i tidiga steg, förmedla dess värde, samt ta fram en roadmap och driva det strategiska utvecklingsarbetet för de produkter och tjänster som ingår i ansvarsområdet. I en tät dialog med intressenter och team jobbar du med att specificera, bryta ner och prioritera teamets backlogg för att maximera värdet av teamets arbete.

Du kommunicerar transparent kring teamets fokus och progress och följer upp att ni har helhetsbilden i sikte.

Budget och prognoser för vidmakthållande och nyutveckling

Som en naturlig del i arbetet hanterar du budget för teamet. Du följer upp och uppdaterar utvecklingsbudget utifrån pågående arbete, samt attesterar fakturor. Du upprättar också underlag för produktens fortsatta utveckling. I arbetet får du bland annat stöttning av sektionens controller.

I ditt arbete ingår att hjälpa till att estimera framtida leveranser till stöd för beslut, samt upprätta preliminära hållpunkter för utvecklingen.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 9 års erfarenhet av att arbeta med olika agila processer och metoder.

- Arbetat minst 3 år i rollen som Produktägare för ett agilt team, under de senaste 5 åren.

- Erfarenhet av minst 3 uppdrag med realtidsdata.

- Erfarenhet av minst 3 uppdrag att etablera fungerande samarbeten med beställare/intressenter.

- Erfarenhet från minst 4 uppdrag av att ha varit ansvarig för en produkt och minst en gång tagit fram en agil-produktsvision, strategi och roadmap (i roller som tex Produktägare, Product Manager, Produktledare).

- Minst 1 års erfarenhet av att jobba med integrationer.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet i offentlig förvaltning.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 3 års erfarenhet av Kollektivtrafik.

- Certified SAFe Agilist certifiering.

- Scrum Alliance Certified Scrum Product Owner.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Har en hög teamkänsla och fungera väldigt väl i olika grupperingar och team.

- Ska verka för transparens och relationsbyggande inom och utanför teamet.

- Har god förmåga att strukturera och organisera som en naturlig del av sitt eget och teamets arbete.

- Ska vara coachande i sitt ledarskap och kunna anpassa sin approach och ledarinsats utifrån skiftande behov hos både team och individ.

- Har förmåga att känna av när det är läge att utmana och när någon behöver stöd.

- Ska vara självgående, men också kunna avgöra när det är läge att be om hjälp.

- Ska ha hög förmåga att sätta sig in i andra rollers arbete och kunna coacha mot ett stärkt samarbete.
- Ska ha god förmåga att sätta sig in i produktområdets förutsättningar.

Stor vikt läggs vid personlighet vid intervju.

- Kommunikativ

- Lösningsfokuserad

- Analytisk

- Helhetsperspektiv

- Självgående och drivande

- Tar ansvar för ledning av sitt och andras arbete
Kandidaten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal och skrift sker på svenska

Sök uppdraget genom denna annons

I ansökan anger du ett kravställt timpris

Lägg in ett CV på svenska i Word-format

Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

Hur du kommer vidare



På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Förvaltningsledare IT som vara del av ett erfaret team, Stockholm

Systemförvaltare
Läs mer Aug 3
Shaya Solutions söker en driven och kommunikativ konsult som brinner för Förvaltningsledning och vill vara del av ett erfaret team.

Varför ska du söka just till oss utöver själva rollen?
Läs gärna 'Om oss' här; https://www.shayasolutions.com/om-oss

Samt hur våra villkor kan se ut; https://www.shayasolutions.com/guidelines

Arbetsbeskrivning
Förvaltnings/utvecklingsledaren ansvarar för att, tillsammans med en förvaltningsledare från IT-avdelningen, utarbeta en årlig förvaltningsplan och leda förvaltningens arbete för att uppfylla målen i denna plan. I förvaltningen ingår såväl verksamhetsspecialister som produktledare och IT-specialister.

Du agerar i rollen som förvaltnings/utvecklingsledare på verksamhetssidan för ett förvaltningsobjekt som innefattar de IT-system som stöttar kundens processer för planering av drift. För närvarande innefattar objektet ett tiotal system men en omorganisation är på väg.

Arbetsuppgifter:

- Fortsätta utvecklingen av förvaltningsplan i nära samarbete med verksamheten.

- Sköta rapportering och framtagande av beslutsunderlag till styrgrupp och objektsägare.

- Leda förvaltningens arbete för att verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt, samt prioritera och besluta inom ramen för gällande plan.

- Sköta leverantörsstyrning; avropa mot ingångna avtal samt se över befintliga avtal.

- Initiera uppdrag utifrån gällande förvaltningsplan, samt koordinera och administrera pågående aktiviteter inom objektet. Leda förvaltningsmöten.

- Säkerställa att roller på operativ nivå i förvaltningen är bemannade, i samråd med resursägare.

- Upprätta och underhålla löpande förvaltningsdokumentation och rapporteringsrutiner.

- Stötta verksamheten på operativ nivå med att förtydliga processer och arbetssätt kopplade till förvaltningsobjektet.

- Planera för mottagande av nya IT-system från projekt till förvaltning.

- Agera projektledare och utvecklingsledare för utredningar eller mindre projekt relaterade till förvaltningsobjektet.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av agilt arbete, samt från roll som förvaltningsledare IT.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att leda och motivera team

- Arbetslivserfarenhet av pm3 och ITIL. Certifierad i ITIL Foundation eller motsvarande certifiering.

- Arbetslivserfarenhet att arbeta mot en budget och ha ett ekonomiskt ansvar.

- God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete.

- Minst 1 års erfarenhet av att ha etablerat processer som väver samman verksamhetskrav med IT-arkitektur.

- Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetslett uppdrag i säkerhetskänslig verksamhet.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet från eget arbete med systemförvaltning eller systemutveckling av beslutsstöd/BI.

- Certifierad Scrum Master



Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.

- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.

- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende.

- Arbetar självständigt och målinriktat.

- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.

- Förmåga att arbeta i grupp.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök jobbet genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.


Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Kommunikatör med inriktning intern kommunikation, Stockholm

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Aug 2
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 3 månader med ev. optioner på förlängning
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast men senast den 2023-08-10
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Vi söker till vår kund en god kommunikatör med passion för internkommunikation och med intresse för att underlätta för såväl kolleger som verksamhet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att skapa nya kontakter och du förstår hur viktig en väl fungerande internkommunikation är för att skapa motiverade och engagerade medarbetare.

Du rapporterar till interims chef internkommunikation.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Dokumenterad erfarenhet av att jobba operativt med internkommunikation.

- God förmåga att skriva och uttrycka dig på svenska, anpassat efter budskap, intention och kontext.

- Erfarenhet att arbeta med Episerver

- Trygg skribent, säker i kommunikationshantverkets olika delar

- God erfarenhet av innehållspublicering i digitala kanaler

- Kunskap om sociala kanaler och utformning av budskap och innehåll i dessa, särskilt meriterande med djupare insikter i plattformen LinkedIn

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Goda kunskaper i presentationsverktyg som PowerPoint och Keynote.

- Goda kunskaper inom webbkommunikation och webbpublicering.

- Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

- Van vid att arbeta i Adobe CS-sviten.

- God förmåga att skriva och uttrycka dig på engelska.

- Akademisk examen eller yrkesutbildning inom exempelvis medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons.
- Lägg in ett CV i Word-format.
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Teknisk testare (Testautomatiserare) till integrationsteamet, Stockholm

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Aug 1
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: ca: 12 månader med chans till förlängning.

- Uppdragsstart: 2023-10-01.

- Sista ansökningsdagen: 2023-08-10

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Som teknisk testare i ett av våra utvecklingsteam kommer du att tillsammans med teamet leverera integrationslösningar som supportar utvecklingsprojektens behov av nya integrationer.

Som teknisk testare kommer du bland annat

- Planera och genomföra tester i form av automatiserade tester i verktyget Katalon samt utvärdera testresultat.

- Scripta automatiserade end-to-end tester med Katalon studio

- Skapa och genomföra integrationstester i Postman

- Genomföra manuella flödestester (end-to-end)

- Genomföra prestandatester

- Underhålla och förvalta befintliga tester (manuella och automatiserade)

- Bedriva ett långsiktigt kvalitetstänk och testarbete i ett agilt team

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst nio års erfarenhet av systemintegrationstester i miljöer utan grafiska gränssnitt (back-end).

- Minst två års erfarenhet av att skapa och underhålla automatiska tester av integrationer och REST-API:er.

- Minst två års erfarenhet av att skapa och underhålla manuella tester av integrationer och REST-API:er.

- Minst ett års erfarenhet av att ha jobbat i Jira.

- Minst ett års erfarenhet av arbete i agilt utvecklingsteam.

- Minst två års sammanlagd erfarenhet av att skriva testskript i tex Groovy, Java eller Javascript.

- Minst ett års erfarenhet av att jobbat med ett skräddarsytt test-ramverk kring automatisering av integrationer eller REST-API:er.

- Minst ett års erfarenhet av prestandatestning med t.ex. JMeter, Plow, LoadUI eller motsvarande.

- Minst ett års erfarenhet av CI/CD.

- Minst ett års erfarenhet av Unix/Linux.

- Minst ett års erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.

- Flyttande svenska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst två års erfarenhet av Katalon som testverktyg.

- Minst två års erfarenhet av att ha jobbat med Mulesoft Anypoint platform.

- Minst ett års erfarenhet av cloudtjänster i AWS.

- Minst ett års erfarenhet av MQTT eller motsvarande protokoll för köhantering.

- Minst ett års erfarenhet av versionshantering med GIT.

- Minst ett års erfarenhet av Xray (Jira).

- Minst ett års erfarenhet av Postman eller SoapUI.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Har förmåga att förstå komplexa sammanhang och beroenden.

- Har förmåga att sätta sig in i problem och är lösningsorienterad.

- Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov.

- Har hög integritet då Kunden arbetar med kritisk verksamhet.

- Är självgående, noggrann och strukturerad.

- Mycket god förmåga att skapa samarbete mellan olika intressenter.

Övriga krav:

- Möjlighet att jobba på kontoret i Stockholm minst en gång i veckan eller vid behov.

- Bred förståelse för arkitektur och integrationer.

- Är van vid att ställa om snabbt mellan olika sammanhang och miljöer.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i Word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Kravställare och specialist, Fasta skyltar, Stockholm

Systemtestare
Läs mer Jul 31
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: ca: 6 månader med chans till förlängning

- Uppdragsstart: 2023-09-25

- Sista ansökningsdagen: 2023-08-10

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär ansvar för kravställning gällande fast skyltning för vägvisning. I resenärsmiljön både inomhus och utomhus finns fasta skyltar och skyltarna finns i alla trafikslag. Fasta skyltar i resenärsmiljön omfattar plåtskyltar och ljuslådor med information till resenärerna. (Ljuslådor är de skyltarna som har inbyggd belysning som gör att det lyser och skylten, tex vid entréer.) Exempel på skyltar är bland annat stationsnamnsskyltar och entréskyltar samt topptavlor för buss- och sjötrafik. Det behövs förståelse för långsiktig förvaltning samt persontransporternas komplexa trafiksystem samt resenärernas flöde och behov av information för att säkerställa rätt fast skylt på rätt plats i trafiksystemet. Uppdraget är på en vakant tjänst som kravställande specialist fasta skyltar och omfattar främst:

Medverka i upphandlingar av extern leverantör av fasta skyltar samt extern leverantör för original för skyltarna.

Leda utvecklingen gällande tekniska krav och ritningar för plåtskyltar och ljuslådor.

Samverkan och kravställning, hos kunden, för fasta skyltar i utbyggnadsprojekt samt befintlig resenärsmiljö.

Ta fram och förvalta rutiner gällande alla fasta skyltar i resenärsmiljö samt säkerställa att informationen enligt framtagna förvaltningsrutiner återfinns i systemstöd Faciliate och Athena.

Medverka i utveckling av befintlig grafisk skyltmanual, exempelvis skyltning för ersättningstrafik.

Ta fram beslut för omskyltning gällande alla trafikslag.

Säkerställa att skyltmanualen, kravspecifikationer samt ritningar efterlevs vid skyltning

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst två års erfarenhet av arbete inom trafikmiljöer.

- Erfarenhet för resenärers behov av information när dessa rör sig i trafiksystemet, även gällande sällanresenärer.

- Minst ett års erfarenhet av arbete med kundinformation. Alternativt erfarenhet av minst fyra tidigare uppdrag eller projekt gällande kundinformation.

- Minst 1 års erfarenhet av upphandling och förvaltning av avtal i offentlig verksamhet.

- Flyttande svenska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst ett års tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kravställning.

- Minst ett års erfarenhet av att ha arbetat med grafiska profil/design inom persontransport.

Personliga egenskaper:



- Självgående och flexibel med god förmåga att prioritera uppgifter.

- Strukturerad.

- Noggrann.

- Relationsskapande.

- Trivs att arbeta i grupp.

- Driven och målmedveten.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i Word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu