Stockholm: EKONOMIASSISTENTER TILL STOCKHOLM

Hitta ansökningsinfo om jobbet EKONOMIASSISTENTER TILL STOCKHOLM i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-07-07 // Varaktighet: Heltid

Är du en ekonomiassistent som är redo för nya utmaningar, ansök redan idag så kan vi hjälpa dig till ditt nästa jobb!

Om företaget
Resultat AB är ett bemanningsbolag som jobbar med uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi erbjuder stöd i all typ av ekonomiarbete, oavsett vem kunden är eller vilken arbetsuppgiften är. Vi är helt enkelt Experter på Ekonomer!

Vi söker just nu efter ekonomiassistenter i proaktivt syfte till våra kunder! Vi kan erbjuda både rekryteringar och konsultuppdrag. Våra kunder finns inom flera olika branscher och uppdragen kan vara såväl heltid som deltid.



Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av:

- Leverantörsreskontra
- Kundreskontra
- Avstämningar
- In- och utbetalningar
- Support
- Påminnelser
- Kravhantering


Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi. Du har jobbat som ekonomiassistent i minst 1-3 år och har god förståelse för det ekonomiska flödet. Du är systemkunnig och har goda kunskaper i Excel.

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du är en driven person som har viljan och målet att utvecklas. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och lösningsfokuserad. Du bör ha vanan att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga samt sprider engagemang på arbetsplatsen.

Framgångsfaktorer
- 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Relevant utbildning
- Systemvan och erfarenhet av Excel
- Ekonomisk utbildning


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT:Sara Westin-James, 072 215 15 34.
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-08-09

Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Sara Westin-James, 072 215 15 34.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Ekonomiassistent.

Sommarjobb inom ekonomi till spännande idrottsorganisation

Läs mer Mar 25
Nu söker vi för kunds räkning en person som vill jobba med ekonomi/administration under några veckor i sommar som konsult. Detta är inte vilket uppdrag som helst. Det är en spännande arbetsplats där mycket kul händer.

Vi söker en hungrig person som tar initiativ, som när arbetet är gjort om tid finns erbjuder sig att ta tag i annat och visar framfötterna. Tanken är start den 3 eller 10 juni (senast) tom. 12 juli, arbetstiden är 9-13 eller 12-16 (dvs. på 50%), det går med största sannolikhet att styra tiden något utifrån dina preferenser.

Arbetet sker på plats hos kunden vid Stadion, Stockholm. Arbetet är primärt leverantörsreskontra (inskanning av fakturor, ankomstregistrera fakturor, skicka ut för attest, definitivbokföra leverantörsfakturor, skapa betalningsförslag samt bokföra betalda leverantörsfakturor) sekundärt arbete blir bokföring av övriga verifikationer.

Krav:

Arbete sedan tidigare i ett ekonomiprogram och enklare erfarenhet/kunskap om bokföring.

Meriterade:

Erfarenhet av Hogia

Idrottsbakgrund

Vid frågor, kontakta projektledare Viktor Lilja, på Athletic Work 070-276 33 34

Ansök nu

Ekonomiassistent till konsultuppdrag

Läs mer Mar 20
Vi söker nu en engagerad och strukturerad ekonomiassistent som vill utvecklas och bredda sina kunskaper inom ekonomi. Du kommer bli en viktig del i ekonomifunktionen och vara i ständig kontakt med verksamheten. Oavsett om du är junior eller senior så finns det utrymme för dig att växa och göra skillnad.

Personliga egenskaper:
Vi ser att du som person är proaktiv och självgående, med en utmärkt problemlösningsförmåga. Du bör vara flexibel och anpassningsbar samt ha förmågan att organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Dessutom är en positiv inställning och förmåga att arbeta i team viktiga egenskaper för att lyckas i denna roll.

Ansvarsområden:
Du kommer att vara ansvarig för hantering av leverantörsfakturor och ekonomiska transaktioner, avstämningar och kontroller riktat mot bokföring, assistera vid månads- och årsbokslut samt finansiella rapporter och delta i budgetering och samarbete med andra avdelningar.

Kvalifikationer:
Vi söker dig med en relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Du bör ha erfarenhet av bokföringssystem och Microsoft Office, särskilt Excel, samt en god förståelse för ekonomiska principer och noggrannhet.

Vi erbjuder:
Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Det är en chans att arbeta i ett framgångsrikt och växande företag med ett engagerat team och mycket skratt.

Ansök nu

Ekonomiassistent kundreskontra till Billo

Läs mer Mar 14
Vi söker en driven och erfaren Ekonomiassistent för Kundreskontra och Inkassokrav

Är du en noggrann och självgående ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra och inkassohantering? Är du redo att ta nästa steg i din karriär i en dynamisk scale up-miljö? Då är det här en spännande möjlighet för dig!



Om företaget:

Billo är en kostnadsfri och statligt godkänd digital brevlåda. Med Billo får du såklart digital post från företag och myndigheter - men du kan också välja att få den papperspost som annars hamnar i brevlådan, direkt in i mobilen. Dessutom får du tillgång till marknadens snabbaste betallösning, samtidigt som vi hjälper dig att betala räkningar i tid. Det är Billo!

Ansvarsområden:

- Hantera och upprätthålla kundreskontra för företaget.

- Utföra fakturering och säkerställa att fakturor skickas ut i tid.

- Följa upp obetalda fakturor och vidta åtgärder för att säkerställa betalning i enlighet med företagets riktlinjer.

- Samordna med interna avdelningar för att lösa eventuella tvister eller frågor som uppstår.

- Ansvara för inkassohantering och följa upp inkassokrav enligt företagets policys.

- Generera rapporter och analyser relaterade till kundreskontra och inkassokrav för att ge insikt och underlag för beslutstagande.

Krav:

- Tidigare erfarenhet av arbete med kundreskontra och inkassohantering.

- God förståelse för ekonomiska processer och redovisningsprinciper.

- Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.

- Stark kommunikationsförmåga för att hantera förhandlingar och lösa konflikter.

- Kunskap om relevanta lagar och regler inom kredit- och inkassoområdet är meriterande.

- Erfarenhet av att arbeta i en snabbväxande och dynamisk miljö är en fördel.

- Svenska och engelska i både tal och skrift

Vi erbjuder:

- En spännande möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt och innovativt företag.

- Möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.

- En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där din åsikt och bidrag uppskattas.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att lyckas i denna roll, tveka inte att skicka in din ansökan idag!

Om rekryteringsprocessen

Detta är ett konsultuppdrag på sex månader där du efter detta har en mycket stor chans att bli anställd hos Billo. Vi intervjuar löpande så har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Johan Iggbom på johan.iggbom@hero.se

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Ansök nu

Accounts Payable Specialist to Samsung

Läs mer Mar 11
We are now helping Samsung Nordics' to find their next Accounts Payable Specialist to join them in the Stockholm office, based in Kista.

In this role, you'll ensure timely and correct posting/payments of vendor invoices and internal travel expenses in accordance with Generally Accepted Accounting Principles and appropriate verification of expense. You'll be involved in different projects connected to the finance department and monthly closing procedure.

Key accountabilities include:

- Support our Shared Service Center in Romania for them to be able to post invoices timely and correct

- Alignment with Generally Accepted Accounting Principles and tax regulations

- Support local employees in settlement of travel expenses

- Eliminate open items

- Monthly closing activities

- Manual bank payments and related postings

- Travel expense- and company card administration

- Develop and improve existing ways of working

Experience & qualifications required:

- College degree in accounting or equivalent level of accounting qualification

- At least 3 years of experience from a similar position

- Fluent (written and spoken) English and Swedish

- Easy to adapt new systems

- Experience from working with SAP (FI module)

- Deep knowledge of Generally Accepted Accounting Principles

- Deep knowledge of handling of VAT and deductible/non-deductible cost and in the Nordic countries

- Experience of managing larger data in Excel (Minimum vlookup and pivot functions, managing macros is a big plus)

We believe you have the following skills & traits:

- Structured

- Self-driven

- Accurate

- Flexible & easy to communicate with

- Ability to cooperate

- Strong sense of responsibility

- Analytical

- Proactive

About the assignment

For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

The assignment is full-time and ongoing, starting as soon as possible.

Ansök nu

Sommarjobb som Ekonomiassistent i Stockholm

Läs mer Mar 1
Vi söker hjälpsamma och lösningsorienterade Ekonomiassistenter för olika sommarvikariat till företag i Stockholmsområdet!

Under juni, juli och augusti har vi flera kunder som behöver förstärkning med bland annat kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar, moms- och skatteredovisning samt enklare bokslutsarbete.

Arbetsuppgifter

Som sommarjobbare kommer du att arbeta med diverse ekonomiadministration. Du kommer att stötta och vara backup när personer på ekonomiavdelningen har semester.

I arbetsuppgifterna kan bland annat följande ingå:

- Hantering av kund- och leverantörsreskontra

- Löpande bokföring

- Fakturering, påminnelse och inkasso

- Kontakt med bank

- Bevakning osäkra kundfordringar

- Avstämningar

- Månadsbokslut

- Hantering av inkommande mail och post

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som Ekonomiassistent under sommaren är att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du är van vid att jobba på kontor. Kanske studerar du ekonomi och har sommarlov?

- Goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel är ett krav

- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav

Vem vi söker

Vi söker efter en ambitiös och positiv person som gillar utmaningar och problemlösning. Du är noggrann, effektiv och analytisk. För att trivas med arbetsuppgifterna och är det viktigt att vara prestigelös, serviceinriktad och ha god social kompetens och kommunikationsförmåga.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: början på juni

- Omfattning: oftast heltid men ibland även deltid

- Placering: Stockholmsområdet

- Uppdragstyp: konsultuppdrag där du blir anställd på Andara Economy

Andara Economy ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Sofie Jansson på sofie.jansson@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Resultat i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Resultat i Sverige AB .

REDOVISNINGSKONSULT TILL RESULIT AB

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 28
Nytt
Vill du till en familjär och framåtlutad organisation som värnar om sina anställda och erbjuder frihet under ansvar? Vi söker nu en driven och självgående Redovisningskonsult till Resulit AB. Du kommer utgå från deras kontor i Täby med möjlighet till hybridarbete. Start önskas omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Om företaget
Resulit tillhandahåller outsourcad ekonomiadministration till medelstora och stora företag. Vi bygger kundteam kring varje kund, att under ett helhetsansvar, och i egna system driva hela kundens ekonomifunktion.
Vi på Resulit har en stark och engagerad kultur där vi alla hjälps åt och där du som kollega och medarbetare syns och är viktig. Vårt arbetssätt präglas av service, engagemang och tillgänglighet, proaktivitet, kundnärvaro och affärsmässighet, allt för att stärka kundnöjdheten och kvalitén.
På vårt kontor/distans sitter idag 14 medarbetare, och du blir en del av ett tajt och glatt team som alla drivs av att leverera de bästa tjänsterna och samtidigt utveckla varandra att bli bättre i sin egen roll och i kundteamet.
Läs mer om Resulit här: https://www.resulit.se/

Dina arbetsuppgifter
Rollen som Redovisningskonsult på Resulit är såväl varierande som utvecklande; här får du möjlighet att själv påverka ditt dagliga arbete. Kunderna är i varierande branscher och består av medelstora till stora företag. Du ansvarar över en egen kundportfölj om ca 3-4 kunder och arbetar främst med:
• löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Moms och skatteberäkningar
• Rapportering till ledning och myndigheter
Här sköts arbetet i moderna och digitaliserade system med fokus på kvalitet och effektivitet samt med tydliga processer och rutiner.


Din profil
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet som Redovisningsekonom inom ett medelstort bolag. Du som söker är självständig i bokslut, enligt K3. Du är mån om att förstå och hjälpa dina kunder och kollegor på bästa sätt och tar dig an rollen med engagemang och positiv energi. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Du har erfarenhet av att jobba i flertalet system simultant och har ett intresse för digitalisering och effektivisering. Tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics Business Central är meriterande men inte inte ett krav.

Framgångsfaktorer
• Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter; självständig i bokslut enligt K3
• Erfarenhet av effektivisering i arbetsprocess, rutin och systemmiljö
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Trivs i en rådgivande roll med många kontaktytor och variation i ditt arbete


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Täby
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-05-20
Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen och där du blir anställd direkt hos Resulit AB. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Sara Westin-James 072-215 15 34.

Ansök nu

REDOVISNINGSEKONOMER TILL STOCKHOLM

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 20
Vi söker just nu efter en Redovisningsekonomer till kommande uppdrag hos våra kunder i Stockholm.
Sök gärna redan idag, då vi löpande får in uppdrag och tjänster och gärna etablerar kontakt även för framtiden!


Om företaget
Resultat AB är ett bemanningsbolag som jobbar med uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi erbjuder stöd i all typ av ekonomiarbete, oavsett vem kunden är eller vilken arbetsuppgiften är. Vi är helt enkelt Experter på Ekonomer!

Vi söker just nu efter en Redovisningsekonomer i proaktivt syfte till våra kunder! Vi kan erbjuda både rekryteringar och konsultuppdrag. Våra kunder finns inom flera olika branscher och uppdragen kan vara såväl heltid som deltid.




Dina arbetsuppgifter
Dina kommande arbetsuppgifter kan bland annat innebära:
• Löpande bokföring
• Avstämningar
• Månads-, kvartals- och årsbokslut
• Moms- och skattedeklarationer
• Årsredovisningar/delårsrapporter


Din profil
Vi söker dig som har relevant högskola eller universitetsutbildning. Du har jobbat med redovisning i minst 2-3 år, du har god förståelse för det ekonomiska flödet och är van att arbeta ax till limpa. Du är systemkunnig och har goda kunskaper i Excel.

Vi söker efter dig som är noggrann, social och har ett brinnande intresse för siffror. Du ser dig själv som en uttalad lagspelare och bidrar med till en god stämning.


Framgångsfaktorer
• Relevant högskole- eller universitetsutbildning
• 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda systemkunskaper
• Goda kunskaper i Excel





Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban, 073-311 68 62
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-04-30

Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073-311 68 62.

Ansök nu

REDOVISNINGSANSVARIG TILL CUBEIA

Redovisningschef
Läs mer Mar 28
Nytt
Vill du arbeta som Redovisningsansvarig i ett dynamiskt bolag som präglas av entreprenörsanda? Är du redo för en ny spännande roll där du är med och sätter processer och rutiner för hela ekonomiflödet? Vi söker nu en engagerad Redovisningsansvarig till Cubeia – ett techbolag i framkant!

Om företaget
”På Cubeia tillverkar vi spel & system för iGaming-industrin. Detta har varit vårt kärnfokus sedan vi startade 2007. Produktutveckling och teknologi ligger i vårt DNA och att se våra produkter användas av spelare över hela världen är vad vi lever för! Vi växer med våra kunder och är nyinflyttade vid Slussen i centrala Stockholm.”

Här välkomnas du till en avslappnad och inkluderande företagskultur där kreativiteten får flöda och där varje medarbetare har en viktig del i verksamhetens fortsatta framgångar.


Dina arbetsuppgifter
Cubeia växer och söker nu sin nästa Redovisningsansvariga. I dagsläget sköts ekonomin av en person som kommer utöka sitt ansvarsområde i bolaget. Som Redovisningsansvarig på Cubeia kommer du få ett självständigt och övergripande ansvar för hela ekonomiflödet. Du kommer att vara högst delaktig i att sätta rutiner och processer för en långsiktig och välfungerande ekonomisk enhet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Fakturahantering
• Löpande redovisning
• Avstämningar
• Lönehantering
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Kontakt med revisorer
• Delaktig i prognos- och budgetarbete

Arbetsuppgifterna som presenteras ovan utgör grunden för tjänsten, men andra delar kan tillkomma och möjligheterna för dig att påverka rollen är mycket goda.


Din profil
I rollen som Redovisningsansvarig på Cubeia söker vi dig som har mångårig praktisk erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. För att vara rätt person har du även förmågan att sätta dig in i verksamheten och dess komplexa flöden och utifrån det sätta de rutiner och processer som behövs för att få en välfungerande och effektiv ekonomifunktion. Har du tidigare arbetat med komplexa flöden i ett transaktionsintensivt internationellt bolag är detta starkt meriterande. Har du även ett särskilt intresse för IT och system är detta ett stort plus.

Viktiga personliga egenskaper för rollen är att du är kommunikativ, nyfiken, positiv och framåt. Du trivs med att arbeta självständigt, har ett helhetsperspektiv och förmågan att driva fram nya lösningar och effektiviseringar. För att passa in i bolaget ser vi gärna att du är prestigelös och ödmjuk.


Framgångsfaktorer
• Tidigare erfarenhet av transaktionsintensivt bolag
• Har ett helhetsperspektiv över det ekonomiska flödet
• Helt självständig i ovan beskrivna arbetsuppgifter
• Social och kommunikativ
• Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-04-30

Detta är en hyrrekrytering där du under provanställningen är anställd av oss på Resultat AB, för att sedan gå över till en fastanställning hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

Ansök nu

LÖNEASSISTENT TILL ELITE HOTELS OF SWEDEN AB - SOMMARVIKARIAT

Löneassistent/Lönekontorist
Läs mer Mar 25
Vi söker nu efter en serviceinriktad och driven blivande löneadministratör för ett sommarvikariat hos Elite Hotels of Sweden AB. Du kommer att utgå från deras huvudkontor i Vasastan som är beläget ovanför Elite Palace Hotel. Rollen är på deltid om ca 70% anställningsgrad med start i juni 2024.

Om företaget
”VÄLKOMMEN TILL SVERIGES MEST KLASSISKA HOTELLKEDJA!
Elite Hotels består i dag av ett fyrtiotal kvalitetshotell från Malmö i söder till Kiruna i norr. Våra hotell återfinns oftast i unika och varsamt renoverade byggnader där varje hotell har sin egna historia och speciella karaktär. Vår ambition är att förena klassisk stil med moderna trender och skapa en minnesvärd hotellvistelse. Att bo på Elite Hotels skall vara något annat än att bara ta in på ett hotell. Vi vill ge en totalupplevelse och förmedla en känsla av tradition, kvalitet och flärd.”

Dina arbetsuppgifter
Som löneassistent kommer du ingå i ett team om 8 personer och du rapporterar till Lönechefen. Löneavdelningen ansvarar för löneberedning för 26 hotell och huvudkontoret, både för tjänstemän och kollektivanställda. Din roll kommer vara bred och bland annat inkludera:
• Kontroll av tidrapportering i tid-och schemaläggningssystemet Timeplan
• Överföring till-, bearbetning och kontroll i Hogia
• Överföring till bank
• Bokföring i ekonomisystemet Scala för aktuella hotell
• Support till övriga kollegor på löneavdelningen
Du kommer också att stötta organisationen genom att ta fram rapporter och statistik och svara på frågor från anställda. En del av rollen kan komma att innehålla uppgifter inom ekonomi, såsom exempelvis enklare bokföring.


Din profil
Vi söker dig som läser en YH-utbildning eller liknande inom lön och har praktiserat på en löneavdelning. Kunskap inom Hogia är starkt meriterande.
Som person behöver du vara noggrann och strukturerad med ett gott siffersinne. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, har en god samarbetsförmåga och stark känsla för service. Vidare är du mån om att upprätthålla struktur och ordning samt kan arbeta effektivt. Vi ser också att du är stresstålig och har en god prioriteringsförmåga då det i perioder krävs att du håller strikta deadlines.

Framgångsfaktorer
• Pågående YH-utbildning inom lön eller annan likvärdig utbildning
• Tidigare praktik på en löneavdelning
• Kunskap inom Hogia är starkt meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav
• Noggrann, driven, kontaktskapande och social

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: juni 2024
OMFATTNING: Deltid, ca 70% anställningsgrad
PLACERING: Odenplan, Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James, 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-04-19
Denna tjänst är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Resultat och uthyrd till Elite Hotels of Sweden AB. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Westin-James på 072-215 15 34.

Ansök nu

SOMMARVIKARIAT EKONOMIASSISTENT TILL SWEDISH LORRY PARTS

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 4
Studerar du ekonomi och letar efter ett sommarjobb där du kan få praktisera dina kunskaper? Vår kund Swedish Lorry Parts söker en prestigelös och snabblärd person som vill arbeta under sommaren som Ekonomiassistent.


Om företaget
Swedish Lorry Parts är ett svenskt företag specialiserat på reservdelar som passar till Volvos entreprenadmaskiner, Volvo/Scanias lastbilar & bussar och Volvo Penta/Scanias marine & industri.
De har kontor i Stockholm och Göteborg och dessutom ett kontor och lager i Kumla och är totalt ca 50 anställda.

90 % av omsättningen går på export till drygt 90 länder och i flera valutor och inköp görs från hela världen. All ekonomi hanteras på Stockholmskontoret, beläget i Norsborg.


Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna omfattar både dagliga och månatliga rutiner. Du har stor möjlighet att ta del av det övergripande arbetet på avdelningen då du kommer att finnas tillgänglig som stöd till den övriga personalen för varierande uppgifter.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Löpande bokföring
• Bankavstämningar
• Hantering av flera olika valutor
• Påminnelsehantering
• Hantering av betalfiler



Din profil
Vi söker dig som studerar ekonomi och är redo att praktisera dina teoretiska kunskaper. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är driven, lättlärd, ansvarsfull och framåt. I ditt arbetssätt är du noggrann, flexibel och van att arbeta självständigt. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att arbeta brett och som inte är rädd att ta för dig av arbetsuppgifter.
Har du tidigare arbetat som Administratör eller Ekonomiassistent är detta starkt meriterande.

Framgångsfaktorer

• Pågående universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi
• Snabblärd, kommunikativ och nyfiken
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift




Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Juni 2024
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Norsborg, Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-03-31

Detta är ett sommarvikariat där du kommer att vara anställd av oss på Resultat AB och uthyrd till Swedish Lorry Parts. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas snabbt. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

Ansök nu

REDOVISNINGSASSISTENT TILL ROSERSBERGS REDOVISNINGSBYRÅ

Redovisningsassistent
Läs mer Mar 13
Vill du fortsätta utvecklas inom redovisning hos ett familjärt bolag där man stöttar varandra och erbjuder ett utvecklande uppdrag för en driven och prestigelös ekonom? Start önskas i april på deltid, ca 60% och beräknas avslutas i slutet av augusti. Du kommer utgå från kontoret i Rosersberg och tillsammans med teamet lägger du upp ett passande schema, som kan fungera vid sidan om studier eller andra åtaganden.

Om företaget
”Rosersbergs Redovisningsbyrå AB är det lilla företaget med mycket kompetens. Vi vill att kunden ska känna sig i trygga händer hos oss och kunna koncentrera sig på det som de kan bäst. Kunden skall kunna känna sig förvissad om att lagar och regler följs genom att redovisningen sker enligt god redovisningssed. Företagaren skall också kunna få rättvisande underlag samt analyser för att ta rätt beslut baserat på siffrorna i sina verksamheter.”

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett ekonomiteam om fyra personer och din roll kommer bl.a. inkludera:
• Löpande bokföring
• Avstämningar
• Fakturering
• Övriga adhoc uppgifter

Din profil
Vi söker dig med pågående eller avslutad YH- eller universitetsutbildning inom ekonomi och redovisning. Du har minst några månaders erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter med ett stort driv av att utvecklas och bidra till kunders resultat och dina kollegors arbete mot gemensamma mål. Då man kommer jobba i flertalet ekonomisystem ser vi att du är systemintresserad och har goda kunskaper inom Excel. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
Som person är du en driven och positiv problemlösare som trivs med varierat tempo och nära kontakt med kunder och kollegor.

Framgångsfaktorer
• Pågående eller avslutad YH- eller universitetsutbildning inom ekonomi
• Svenska obehindrat i både tal och skrift
• Noggrann, lösningsorienterad, serviceinriktad och flexibel
• Systemintresserad med goda kunskaper inom Excel

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: April 2024
OMFATTNING: Deltid om 60% tjänstegrad, ca 24 h/ vecka
PLACERING: Rosersberg
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-03-31
Denna tjänst är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Resultat och uthyrd till vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Westin-James på 072-215 15 34.

Ansök nu