Stockholm: Finsktalande ekonomiassistent inom kundreskontran till bolag i söderort

Hitta ansökningsinfo om jobbet Finsktalande ekonomiassistent inom kundreskontran till bolag i söderort i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-06-21 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
Är du en fena på språk och talar finska, svenska och engelska? Vi söker just nu en finsktalande ekonomiassistent inom kundreskontran till ett bolag i södra Stockholm. Start kommer troligen att ske i september och tjänsten är på heltid. Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen och där du blir anställd direkt hos vår kund.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på kundreskontran arbetar du i ett team om ca 14 kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Matchning av kundinbetalningar
• Inkommande posthantering, fysisk samt elektronisk
• Kreditverksamhet, kreditkontroll samt limitsättning
• Kundupplägg, nya kunder
• Återbetalningar
• Handlägga Inexchange: fakturering, fakturor i retur
• Telefonsupport
• Handlägga krav, inkasso, räntefakturering via vår leverantör av dessa tjänster
• Viss fakturering
• Arkivering
• Kontoavstämningar
• Backup för annan ek assistent på kundreskontra vid frånvaro
• Periodredovisning
• Uppdatering av rutindokument avseende sitt eget ansvarsområde
• I övrigt förekommande uppgifter som kan ingå i rollen


Din profil
Vi ser att du som minst är gymnasieekonom och har åtminstone 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från kundreskontran. Du kommer ha stort ansvar för ditt eget område, så du måste vara ansvarstagande, flexibel och lösningsorienterad i ditt arbete och gilla högt tempo. Vi ser även att du är en glädjespridare som inte räds att ta dig an nya utmaningar.

Extra viktigt är att du kommunicerar obehindrat på såväl finska, svenska som engelska. Du har goda kunskaper i Excel, tidigare erfarenhet av Jeeves är mycket meriterande.


Framgångsfaktorer
• Du behärskar både det finska, svenska och engelska språket väl i både tal och skrift.
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på kundreskontran.
• Goda kunskaper i Excel
• Tidigare erfarenhet av Jeeves är mycket meriterande.


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: September 2021
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Söderort
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-08-30

Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen och där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Sara Westin-James, 072-215 15 34

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent inom kundreskontra till bolag i city

Läs mer Apr 16
Nu söker vi en ekonomiassistent med goderfarenhet inom kundreskontra för ett konsultuppdrag med start omgående, sträcker sigcirka 1år!Här har du möjlighet att bli en del av ett härligt team i ett bolag i framkant där det händer mycket.Om rollenI rollen som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett team om5 personer och bli en viktigt del av reskontrateamet. Ditt ansvarsområde kommer vara kundreskontran där du ansvarar för hela flödet av kundfakturor.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kundreskontra (hantera utgående fakturor)
Arbete kring kundinbetalningar
Kreditering avseende fakturor
Påminnelsehantering
Upplägg i system av nya kunder
internfakturering

Vem vi söker?För att vara aktuell för rollen har du erfarenhet från liknande roll med fokus på kundreskontran och således förstår helheten. Du är trygg i ovan nämnda arbetsuppgifter och är van att ta eget ansvar. Du är snabbfotat och är bekväm i en föränderlig miljö.Är du rätt person för tjänsten? Välkommen med din ansökan redan idag!Vi går löpande igenom urval så missa inte att skicka in din ansökan om du tycker att denna tjänst låter spännande och passande för dig! Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen med frågor till Pontus Palmborg på pontus.palmborg@newr.se

Ansök nu

Data Coordinator till stor bank????

Läs mer Apr 5
Om tjänsten: I rollen som Data Coordinator hos Handelsbanken kommer du att spela en nyckelroll i bankens arbete med GDPR och registerutdrag. Detta innebär en unik möjlighet att bidra till en viktig del av bankens efterlevnad av dataskyddslagar och samtidigt skydda kundernas personuppgifter. Du kommer att vara en del av Group Privacy Office inom avdelningen för Information Security and Data Privacy, där du får möjlighet att utveckla och finjustera arbetsprocesser för dataskydd.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Genomföra kartläggning och insamling av kunddata från bankens olika system och tjänster.
Bedöma vilka uppgifter som kan och inte kan delas med kunden, med möjlighet att få stöd från teamet.
Maskera känslig information som inte bör delas.
Förbereda och skicka svarsbrev till kunden, med stöd från kollegor vid behov.
Utveckla rutinbeskrivningar, mallar och identifiera möjligheter för processförbättringar, inklusive automatisering.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av datainsamling och analys, gärna inom områden som GDPR eller AML.
Besitter god IT-vana och är bekväm med att navigera i olika system.
Är strukturerad, noggrann, och analytisk i ditt arbetssätt.
Har utbildning inom relevant område och 1-3 års erfarenhet, gärna från liknande uppdrag.
Kan arbeta självständigt inom definierade ramverk och samtidigt bidra till teamets framgång.

Övrig information:
Start: 24 april 2024
Plats: Stockholm, på kundens kontor
Omfattning: Heltid (100%)
Anställningsform: Konsultuppdrag till 24 oktober 2024
Ansökningsprocess: Skicka in CV, svar i kravmallen, och motivering till hur du matchar rollen. Ange även tillgänglighet och önskat arvode.

Om kunden: Handelsbanken är en av Sveriges ledande banker med en stark tradition av kundnära service och personligt engagemang. Genom Group Privacy Office arbetar banken proaktivt med att skydda personuppgifter och säkerställa efterlevnaden av GDPR. Som en del av detta team får du möjlighet att bidra till bankens fortsatta framgång och integritetsskydd.
Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Ekonomiassistent till greentechföretaget Budi!

Läs mer Apr 4
Vill du vara en del av ett snabbt växande företag som arbetar för att göra positiva förändringar för miljön? Då är den här rollen rätt för dig!Budi söker nu en ekonomiassistent/administratör som kommer att spela en central roll i företaget. I den här rollen får du möjlighet att arbeta i ett härligt team med en öppen och inkluderande kultur.
OM BUDI
Budi är en digital auktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att på ett smidigt och tryggt sätt köpa och sälja alla tänkbara produkter, däribland tunga fordon, maskiner, inventarier och IT-produkter. Detta i en transparent process till rättvist marknadspris.
Budi grundades med syftet att göra det enklare för människor att fatta hållbara och ansvarsfulla köp- och säljbeslut. Tillsammans behöver vi arbeta för att främja återbruk och miljövänliga åtgärder och ge dem en större plats i vår värld.
OM TJÄNSTEN
Rollen innefattar två huvudsakliga ansvarsområden: ekonomi och administration. Budi har ett externt företag som sköter bokföringen, men dukommer att vara ansvarig för att sammanställa alla nödvändiga underlag.Du kommer även att ha hand om betalningar, skapa fakturor och vara med i förändringsprojekt med digitalisering av fakturering och bokföring.När det gäller den administrativa biten arbetar du brett i organisationen med exempelvis avtalskunder, fordonshantering och auktionsarbete. Framåt finns det stora möjligheter att utvecklas och ta mer ansvar. Budi är som sagt en snabbt växande organisation som är i en föränderlig fas, det tas snabba beslut och nya idéer är mer än välkomna.Din närmsta chef Christoffer är i sitt ledarskap inlyssnande och ger möjlighet tillmycket ansvar så att du kan utvecklas och växa i rollen.
ARBETSUPPGIFTER
Löpande redovisning
Fakturering
Kund och leverantörsreskontra
Avstämning av klientmedelskonto
Försäkringar och pensioner
Administration
Kund finansiering
Fordonshantering samt dokumentation
Stötta kundsupporten


VI SÖKER DIG SOM
Har en relevant utbildning inom ekonomi
Har erfarenhet av Fortnox eller liknande bokföringsprogram
Flytande i svenska och engelska

DET ÄR MERITERANDE OM DU
Har erfarenhet av bilbranschen och exporthantering

SOM PERSON ÄR DU
För att lyckas i den här rollen är dutrygg i dig själv, dutrivs med att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även analytisk, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga.Vi söker dig som är flexibel och prestigelös och tar dig an arbetsuppgifter även utanför ditt arbetsområde för att hjälpa teamet. Du är även en initiativtagande person som kommer med nya idéer och strävar alltid efter utveckling och lärande.

ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående
Arbetstider: Ordinarie kontorstider
Plats: Bromma
Anställningsform: Heltid
Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till A-hub. Sök tjänsten genom att klicka på "ansök" nedan

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Apr 3
Grand Hôtel Stockholm har varit hem för celebriteter, storslagna evenemang och helt vanliga livsnjutare sedan 1874. I ett ständigt rampljus har hotellet varit ledande inom modern lyx de senaste 150 åren. Vi arbetar oavbrutet för att hotellupplevelsen ska bli ännu mer njutbar, överväldigande och på alla sätt välkomnande för våra gäster. Vi som får det att hända är ett engagerat team med fötterna på jorden som tycker om att hjälpas åt. Grundstenarna för hotellets framgång har alltid varit människorna som jobbar här och som varje dag tillsammans skapar upplevelser i absoluta världsklass för våra gäster. Vi som stolt kallar Grand Hôtel för vår arbetsplats kommer från olika bakgrunder, kulturer och erfarenheter – men med ett viktigt gemensamt mål – att vara en perfekt värd för våra gäster och en varm vän för våra kollegor
För att på bästa sätt möte hotellets behov 2024 och framåt söker vi nu en ekonomiassistent till vår interna ekonomiavdelning
OM ROLLEN
Du kommer vara del i ett team bestående av sju personer. Som person bör du vara en bra organisatör med siffersinne och trivas i en arbetsmiljö där det periodvis är hög fart och intensitet. Du ska ha lätt för att samarbeta och ta egna initiativ. Du bör även vara noggrann, positiv och utåtriktad.
Arbetsuppgifter:
Ansvarig för leverantörsreskontran i alla våra bolag (idag 11 bolag) Skanna, registrera och administrera leverantörsfakturor
Ansvara för Visma DCE
Avstämningar
Hantering av påminnelser och förfrågningar från leverantörer
Leverantörsbetalningar och återrapportering

Presentkortshantering
Bokning bankinbetalningar för vissa mindre bolag
Behjälplig med avstämningar i samband med bokslut
Allmänt ekonomiadministrationsstöd

För att trivas och lyckas i rollen är du en person som fungerar bra i grupp, är strukturerad och har erfarenhet av att arbeta i processer. Du är initiativtagande och van vid att arbeta självständigt. Dina personliga egenskaper kommer att spela en central roll och för att bli framgångsrik i rollen är du flexibel, prestigelös och relationsorienterad. Du är driven och har förmåga att skapa lösningar utifrån uttalade behov inom företaget. Du trivs i en administrativ roll där du får arbeta brett.
VEM ÄR DU?
Du har minst gymnasieekonomiexamen
Du har tidigare praktisk erfarenhet från att arbeta på en ekonomiavdelning
Tidigare erfarenhet från hotell- eller servicenäringen och från liknande arbetsuppgifter är meriterande
Goda redovisningskunskaper
Du är drivande och tycker om att arbeta administrativt
Gillar att jobba med ett starkt varumärke i en dynamisk miljö med personal från många olika kulturer
Innehar en hög integritet och stabilitet samt känner dig trygg i att arbeta med internationella kontakter.

VI ERBJUDER:
En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda.
En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster
Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter
Att vara med och fortsätta utveckla hotellet för att vara en attraktiv arbetsplats
Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.

Som en del av vår rekryteringsprocess utför vi bakgrundskontroller.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (25/4-24).

Ansök nu

Sommarjobb inom ekonomi till spännande idrottsorganisation

Läs mer Mar 25
Nu söker vi för kunds räkning en person som vill jobba med ekonomi/administration under några veckor i sommar som konsult. Detta är inte vilket uppdrag som helst. Det är en spännande arbetsplats där mycket kul händer.

Vi söker en hungrig person som tar initiativ, som när arbetet är gjort om tid finns erbjuder sig att ta tag i annat och visar framfötterna. Tanken är start den 3 eller 10 juni (senast) tom. 12 juli, arbetstiden är 9-13 eller 12-16 (dvs. på 50%), det går med största sannolikhet att styra tiden något utifrån dina preferenser.

Arbetet sker på plats hos kunden vid Stadion, Stockholm. Arbetet är primärt leverantörsreskontra (inskanning av fakturor, ankomstregistrera fakturor, skicka ut för attest, definitivbokföra leverantörsfakturor, skapa betalningsförslag samt bokföra betalda leverantörsfakturor) sekundärt arbete blir bokföring av övriga verifikationer.

Krav:

Arbete sedan tidigare i ett ekonomiprogram och enklare erfarenhet/kunskap om bokföring.

Meriterade:

Erfarenhet av Hogia

Idrottsbakgrund

Vid frågor, kontakta projektledare Viktor Lilja, på Athletic Work 070-276 33 34

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Resultat i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Resultat i Sverige AB .

REDOVISNINGSKONSULT TILL RESULIT AB

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 28
Vill du till en familjär och framåtlutad organisation som värnar om sina anställda och erbjuder frihet under ansvar? Vi söker nu en driven och självgående Redovisningskonsult till Resulit AB. Du kommer utgå från deras kontor i Täby med möjlighet till hybridarbete. Start önskas omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Om företaget
Resulit tillhandahåller outsourcad ekonomiadministration till medelstora och stora företag. Vi bygger kundteam kring varje kund, att under ett helhetsansvar, och i egna system driva hela kundens ekonomifunktion.
Vi på Resulit har en stark och engagerad kultur där vi alla hjälps åt och där du som kollega och medarbetare syns och är viktig. Vårt arbetssätt präglas av service, engagemang och tillgänglighet, proaktivitet, kundnärvaro och affärsmässighet, allt för att stärka kundnöjdheten och kvalitén.
På vårt kontor/distans sitter idag 14 medarbetare, och du blir en del av ett tajt och glatt team som alla drivs av att leverera de bästa tjänsterna och samtidigt utveckla varandra att bli bättre i sin egen roll och i kundteamet.
Läs mer om Resulit här: https://www.resulit.se/

Dina arbetsuppgifter
Rollen som Redovisningskonsult på Resulit är såväl varierande som utvecklande; här får du möjlighet att själv påverka ditt dagliga arbete. Kunderna är i varierande branscher och består av medelstora till stora företag. Du ansvarar över en egen kundportfölj om ca 3-4 kunder och arbetar främst med:
• löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Moms och skatteberäkningar
• Rapportering till ledning och myndigheter
Här sköts arbetet i moderna och digitaliserade system med fokus på kvalitet och effektivitet samt med tydliga processer och rutiner.


Din profil
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet som Redovisningsekonom inom ett medelstort bolag. Du som söker är självständig i bokslut, enligt K3. Du är mån om att förstå och hjälpa dina kunder och kollegor på bästa sätt och tar dig an rollen med engagemang och positiv energi. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Du har erfarenhet av att jobba i flertalet system simultant och har ett intresse för digitalisering och effektivisering. Tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics Business Central är meriterande men inte inte ett krav.

Framgångsfaktorer
• Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter; självständig i bokslut enligt K3
• Erfarenhet av effektivisering i arbetsprocess, rutin och systemmiljö
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Trivs i en rådgivande roll med många kontaktytor och variation i ditt arbete


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Täby
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-05-20
Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen och där du blir anställd direkt hos Resulit AB. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Sara Westin-James 072-215 15 34.

Ansök nu

EKONOMIASSISTENT TILL GEZE SCANDINAVIA AB – SOMMARVIKARIAT

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 10
Är du en ekonomistudent som vill få med dig värdefull och studierelevant erfarenhet inför framtiden? Då har vi sommarjobbet för dig! GEZE, med sitt ljusa och öppna kontor i Täby, söker just nu en ekonomiassistent för ett sommarvikariat med start v.24 och 9 veckor framåt.

Om företaget
GEZE, med internationellt huvudkontor i Tyskland, är ett världsledande företag som utvecklar, producerar och säljer system inom dörr-, fönster- och säkerhetsteknik till byggindustrin. I det nordiska dotterbolaget GEZE Scandinavia AB ingår de nordiska och de baltiska länderna. Kontoret för den svenska verksamheten ligger i Täby strax norr om Stockholm, och det är också här som ekonomiavdelningen har sitt kontor. Förutom de 5 kollegorna på ekonomiavdelningen är det ca 20 kollegor inom försäljning i samma kontorsbyggnad, som också innefattar en mysig köksavdelning med bl.a. gratis kaffe, frukt och många trevliga fikastunder. Läs mer om företaget på www.geze.se

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
* Öppna post, bevaka mail och svara i telefon – mot kunder, leverantörer och internationella kollegor
* Hämta och läsa in bankfiler samt reda ut differenser
* Kontroll av fakturor
* Påminnelsehantering
* Betalningskörning
* För rätt person finns det möjlighet att bokföra och kontera leverantörsfakturor


Din profil
Vi tror, att du är en ekonomistudent som vill fortsätta utvecklas inom ekonomi. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter ses det som meriterande men är ej ett krav. Som person är du serviceinriktad, orädd och ansvarstagande. Du gillar siffror och arbetar noggrant och strukturerat. Vidare är du engagerad och har drivet att lära dig nya saker. Då du kommer supportera och ha ett nära samarbete med resterande medarbetare på företaget är du bra på att kommunicera. I det internationella samarbetet kommuniceras ofta på engelska, men i det dagliga arbetet är det stor fördel om du pratar svenska.

Framgångsfaktorer
• Ekonomistudent
• Meriterande att tidigare ha arbetat med liknande uppgifter
• Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• Du är serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande
• Du vill lära dig nya sakar och är noggrann i ditt jobb



Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
UPPDRAGETS LÄNGD: Vecka 24-32
OMFATTNING: Deltid 50% v.24-27, Heltid v.28-32
PLACERING: Stockholm, Täby
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34, Resultat AB
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-04-30

Denna tjänst är en hyra, där du är anställd hos oss på Resultat. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du mycket välkommen att kontakta Sara Westin-James, 072-215 15 34.

Ansök nu

EKONOMIANSVARIG TILL TECHBOLAG I CITY

Ekonomichef
Läs mer Apr 10
Vill du arbeta som Ekonomiansvarig i ett dynamiskt bolag som präglas av entreprenörsanda? Är du redo för en ny spännande roll där du är med och sätter processer och rutiner för hela ekonomiflödet? Vi söker nu en engagerad Ekonomiansvarig till Cubeia – ett techbolag i framkant!

Om företaget
”På Cubeia tillverkar vi spel & system för iGaming-industrin. Detta har varit vårt kärnfokus sedan vi startade 2007. Produktutveckling och teknologi ligger i vårt DNA och att se våra produkter användas av spelare över hela världen är vad vi lever för! Vi växer med våra kunder och är nyinflyttade vid Slussen i centrala Stockholm.”

Här välkomnas du till en avslappnad och inkluderande företagskultur där kreativiteten får flöda och där varje medarbetare har en viktig del i verksamhetens fortsatta framgångar.


Dina arbetsuppgifter
Cubeia växer och söker nu sin nästa Ekonomiansvariga. I dagsläget sköts ekonomin av en person som kommer utöka sitt ansvarsområde i bolaget. Som Ekonomiansvarig på Cubeia kommer du få ett självständigt och övergripande ansvar för hela ekonomiflödet. Du kommer att vara högst delaktig i att sätta rutiner och processer för en långsiktig och välfungerande ekonomisk enhet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Fakturahantering
• Löpande redovisning
• Avstämningar
• Lönehantering
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Kontakt med revisorer
• Delaktig i prognos- och budgetarbete

Arbetsuppgifterna som presenteras ovan utgör grunden för tjänsten, men andra delar kan tillkomma och möjligheterna för dig att påverka rollen är mycket goda.


Din profil
I rollen som Ekonomiansvarig på Cubeia söker vi dig som har mångårig praktisk erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. För att vara rätt person har du även förmågan att sätta dig in i verksamheten och dess komplexa flöden och utifrån det sätta de rutiner och processer som behövs för att få en välfungerande och effektiv ekonomifunktion. Har du tidigare arbetat med komplexa flöden i ett transaktionsintensivt internationellt bolag är detta starkt meriterande. Har du även ett särskilt intresse för IT och system är detta ett stort plus.

Viktiga personliga egenskaper för rollen är att du är kommunikativ, nyfiken, positiv och framåt. Du trivs med att arbeta självständigt, har ett helhetsperspektiv och förmågan att driva fram nya lösningar och effektiviseringar. För att passa in i bolaget ser vi gärna att du är prestigelös och ödmjuk.


Framgångsfaktorer
• Tidigare erfarenhet av transaktionsintensivt bolag
• Har ett helhetsperspektiv över det ekonomiska flödet
• Helt självständig i ovan beskrivna arbetsuppgifter
• Social och kommunikativ
• Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-04-30

Detta är en hyrrekrytering där du under provanställningen är anställd av oss på Resultat AB, för att sedan gå över till en fastanställning hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

Ansök nu

EKONOMIANSVARIG TILL CUBEIA

Ekonomichef
Läs mer Apr 5
Vill du arbeta som Ekonomiansvarig i ett dynamiskt bolag som präglas av entreprenörsanda? Är du redo för en ny spännande roll där du är med och sätter processer och rutiner för hela ekonomiflödet? Vi söker nu en engagerad Ekonomiansvarig till Cubeia – ett techbolag i framkant!

Om företaget
”På Cubeia tillverkar vi spel & system för iGaming-industrin. Detta har varit vårt kärnfokus sedan vi startade 2007. Produktutveckling och teknologi ligger i vårt DNA och att se våra produkter användas av spelare över hela världen är vad vi lever för! Vi växer med våra kunder och är nyinflyttade vid Slussen i centrala Stockholm.”

Här välkomnas du till en avslappnad och inkluderande företagskultur där kreativiteten får flöda och där varje medarbetare har en viktig del i verksamhetens fortsatta framgångar.


Dina arbetsuppgifter
Cubeia växer och söker nu sin nästa Ekonomiansvariga. I dagsläget sköts ekonomin av en person som kommer utöka sitt ansvarsområde i bolaget. Som Ekonomiansvarig på Cubeia kommer du få ett självständigt och övergripande ansvar för hela ekonomiflödet. Du kommer att vara högst delaktig i att sätta rutiner och processer för en långsiktig och välfungerande ekonomisk enhet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Fakturahantering
• Löpande redovisning
• Avstämningar
• Lönehantering
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Kontakt med revisorer
• Delaktig i prognos- och budgetarbete

Arbetsuppgifterna som presenteras ovan utgör grunden för tjänsten, men andra delar kan tillkomma och möjligheterna för dig att påverka rollen är mycket goda.


Din profil
I rollen som Ekonomiansvarig på Cubeia söker vi dig som har mångårig praktisk erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. För att vara rätt person har du även förmågan att sätta dig in i verksamheten och dess komplexa flöden och utifrån det sätta de rutiner och processer som behövs för att få en välfungerande och effektiv ekonomifunktion. Har du tidigare arbetat med komplexa flöden i ett transaktionsintensivt internationellt bolag är detta starkt meriterande. Har du även ett särskilt intresse för IT och system är detta ett stort plus.

Viktiga personliga egenskaper för rollen är att du är kommunikativ, nyfiken, positiv och framåt. Du trivs med att arbeta självständigt, har ett helhetsperspektiv och förmågan att driva fram nya lösningar och effektiviseringar. För att passa in i bolaget ser vi gärna att du är prestigelös och ödmjuk.


Framgångsfaktorer
• Tidigare erfarenhet av transaktionsintensivt bolag
• Har ett helhetsperspektiv över det ekonomiska flödet
• Helt självständig i ovan beskrivna arbetsuppgifter
• Social och kommunikativ
• Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-04-30

Detta är en hyrrekrytering där du under provanställningen är anställd av oss på Resultat AB, för att sedan gå över till en fastanställning hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

Ansök nu

REDOVISNINGSEKONOMER TILL STOCKHOLM

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 20
Vi söker just nu efter en Redovisningsekonomer till kommande uppdrag hos våra kunder i Stockholm.
Sök gärna redan idag, då vi löpande får in uppdrag och tjänster och gärna etablerar kontakt även för framtiden!


Om företaget
Resultat AB är ett bemanningsbolag som jobbar med uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi erbjuder stöd i all typ av ekonomiarbete, oavsett vem kunden är eller vilken arbetsuppgiften är. Vi är helt enkelt Experter på Ekonomer!

Vi söker just nu efter en Redovisningsekonomer i proaktivt syfte till våra kunder! Vi kan erbjuda både rekryteringar och konsultuppdrag. Våra kunder finns inom flera olika branscher och uppdragen kan vara såväl heltid som deltid.




Dina arbetsuppgifter
Dina kommande arbetsuppgifter kan bland annat innebära:
• Löpande bokföring
• Avstämningar
• Månads-, kvartals- och årsbokslut
• Moms- och skattedeklarationer
• Årsredovisningar/delårsrapporter


Din profil
Vi söker dig som har relevant högskola eller universitetsutbildning. Du har jobbat med redovisning i minst 2-3 år, du har god förståelse för det ekonomiska flödet och är van att arbeta ax till limpa. Du är systemkunnig och har goda kunskaper i Excel.

Vi söker efter dig som är noggrann, social och har ett brinnande intresse för siffror. Du ser dig själv som en uttalad lagspelare och bidrar med till en god stämning.


Framgångsfaktorer
• Relevant högskole- eller universitetsutbildning
• 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda systemkunskaper
• Goda kunskaper i Excel





Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban, 073-311 68 62
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-04-30

Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073-311 68 62.

Ansök nu

REDOVISNINGSANSVARIG TILL CUBEIA

Redovisningschef
Läs mer Mar 28
Vill du arbeta som Redovisningsansvarig i ett dynamiskt bolag som präglas av entreprenörsanda? Är du redo för en ny spännande roll där du är med och sätter processer och rutiner för hela ekonomiflödet? Vi söker nu en engagerad Redovisningsansvarig till Cubeia – ett techbolag i framkant!

Om företaget
”På Cubeia tillverkar vi spel & system för iGaming-industrin. Detta har varit vårt kärnfokus sedan vi startade 2007. Produktutveckling och teknologi ligger i vårt DNA och att se våra produkter användas av spelare över hela världen är vad vi lever för! Vi växer med våra kunder och är nyinflyttade vid Slussen i centrala Stockholm.”

Här välkomnas du till en avslappnad och inkluderande företagskultur där kreativiteten får flöda och där varje medarbetare har en viktig del i verksamhetens fortsatta framgångar.


Dina arbetsuppgifter
Cubeia växer och söker nu sin nästa Redovisningsansvariga. I dagsläget sköts ekonomin av en person som kommer utöka sitt ansvarsområde i bolaget. Som Redovisningsansvarig på Cubeia kommer du få ett självständigt och övergripande ansvar för hela ekonomiflödet. Du kommer att vara högst delaktig i att sätta rutiner och processer för en långsiktig och välfungerande ekonomisk enhet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Fakturahantering
• Löpande redovisning
• Avstämningar
• Lönehantering
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Kontakt med revisorer
• Delaktig i prognos- och budgetarbete

Arbetsuppgifterna som presenteras ovan utgör grunden för tjänsten, men andra delar kan tillkomma och möjligheterna för dig att påverka rollen är mycket goda.


Din profil
I rollen som Redovisningsansvarig på Cubeia söker vi dig som har mångårig praktisk erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. För att vara rätt person har du även förmågan att sätta dig in i verksamheten och dess komplexa flöden och utifrån det sätta de rutiner och processer som behövs för att få en välfungerande och effektiv ekonomifunktion. Har du tidigare arbetat med komplexa flöden i ett transaktionsintensivt internationellt bolag är detta starkt meriterande. Har du även ett särskilt intresse för IT och system är detta ett stort plus.

Viktiga personliga egenskaper för rollen är att du är kommunikativ, nyfiken, positiv och framåt. Du trivs med att arbeta självständigt, har ett helhetsperspektiv och förmågan att driva fram nya lösningar och effektiviseringar. För att passa in i bolaget ser vi gärna att du är prestigelös och ödmjuk.


Framgångsfaktorer
• Tidigare erfarenhet av transaktionsintensivt bolag
• Har ett helhetsperspektiv över det ekonomiska flödet
• Helt självständig i ovan beskrivna arbetsuppgifter
• Social och kommunikativ
• Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-04-30

Detta är en hyrrekrytering där du under provanställningen är anställd av oss på Resultat AB, för att sedan gå över till en fastanställning hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

Ansök nu