Stockholm: Fastighetsingenjör El

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetsingenjör El i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-06-10 // Varaktighet: Heltid

Tjänsten

Vi behöver förstärka vårt team med en fastighetsingenjör el, placering på Danderyds sjukhus!

Detta jobb är extra spännande eftersom du kommer att jobba med fastighetsdriften på ett förvaltningsobjekt som är från 20-talet. Då Danderyds sjukhus byggs om får du jobba med nya komplexa och intressanta byggnader samt teknik. Då L&T är en stor koncern har du även möjlighet att personligt utveckla dig inom organisation- och målstyrning.

Danderyds sjukhus består av 250 000 tekniktäta kvadratmeter. Elanläggningen på fastigheten består av ett distributionsnät 10,5 kV med tillhörande ställverk och transformatorer. Även reservkraft och UPS-kraft finns installerat. I tjänsten ingår anläggnings- och eldriftansvar och det finns även möjlighet att bedriva projekt inom det egna verksamhetsområdet.

Dina arbetsuppgifter kommer att variera från dag till dag och du kommer att jobba med alla möjliga el-relaterade uppgifter som förekommer på ett sjukhus. I rollen som fastighetsingenjör ska du självständigt kunna utföra tillsyn, skötsel och service samt stödja våra elektriker i felsökning och underhåll på elanläggningen. Specifikt jobbar du för att sköta byggnaderna som omfattas av entreprenaden utan avbrott och skador med stort fokus på energioptimering.

Vi erbjuder ett varierande arbete där din förmåga till självständig problemlösning är A och O. Du kommer att ingå i vårt engagerade team på cirka 35 personer och ha duktiga arbetsledare som bollplank. Dina insatser kommer att vara en viktig del i vår verksamhet.

Kvalifikationer

• Auktoriserad elinstallatör
• Eftergymnasial utbildning, minst motsvarande 2 års KY-utbildning
• 10 års erfarenhet av elkraft
• Utbildad inom styr- och reglerteknik
• God svenska i tal och skrift
• B-körkort

Meriterande

• Anläggningsskötare brandlarm och sprinkler
• Arbetat med ställverk
• Reservkraft

Din profil

Du kommer långt om du är en ordningsam person med ett eget driv. Dessutom gillar du att lära dig nya saker och lösa problem eftersom arbetsuppgifter som inte är rutinmässiga förekommer ofta. Vidare är du duktig på att prioritera och kan fatta egna beslut i stressiga situationer, eftersom dina arbetsuppgifter drivs av de felanmälningar som du får. Du har daglig kontakt med både intern och extern personal, vilket ställer krav på dig att ha en god social förmåga, vara serviceinriktad och hantera de förekommande arbetsuppgifterna och situationerna på ett professionellt sätt.

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du kontakta

Platschef Daniel Feuk Wallin, +46 70 641 17 68

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Fastighetsingenjör

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Fastighetsingenjör.

Caverion Sveriges Traineeprogram för ingenjörer –”Building Performance”

Läs mer Jan 4
Vi formas av våra omgivningar. Genom att göra dem smarta och hållbara, ser vi på Caverion till att företag och omvärld lyckas och att människor mår bra. Vi guidar våra kunder genom hela den tekniska livscykeln – från design och konstruktion och rådgivande tjänster, till projekt, tekniskt och industriellt underhåll samt Facility management – för byggnader, för infrastruktur och för industrier.

Är du nyutexaminerad eller vill få en nystart på karriären? Vi söker Ingenjörstrainees som förbättrar omgivningar där människor bor, arbetar och reser.

På Caverion får du de bästa förutsättningarna och utvecklas inom teknik, projektledning, affärsmannaskap, ledarskap och har alla möjligheter att göra en spännande karriär i en framtidsbransch. Vi erbjuder nu studenter inom ingenjörsutbildningarna plats på vårt traineeprogram med start i augusti 2024.

Om oss

Som trainee blir du anställd av Caverion Sverige, som ingår i Caverionkoncernen, som 2022 omsatte cirka 2.3 miljarder euro. Vi har omkring 15 000 anställda i 10 länder i norra och centrala Europa. Caverions tjänsteområden sträcker sig genom hela livscykeln – från rådgivande tjänster och design & konstruktion, via projekt till tekniskt och industriellt underhåll. Våra strategiska teman är kärnan i vårt syfte och kopplar samman alla våra handlingar: Människor, hållbarhet, digitalisering som leder till rätt kundupplevelse.

På ett mer övergripande plan bidrar du till Caverions vision - att vara förstahandsvalet när omvärlden digitaliseras. Vårt uttalade syfte är att bygga smart och hållbart för framtiden. Vi fokuserar på det vi kallar ”handavtryck” – att via våra tjänster påverka våra kunders fotavtryck för en hållbar utveckling, att till exempel energieffektivisera för att möjliggöra energiomställningen eller att bygga ut Sveriges laddinfrastruktur. Vi arbetar med den senaste, spännande tekniken inom området.

Vårt erbjudande

Vårt traineeprogram sträcker sig över tolv månader. Under programmet får du, med stöd av handledare, möjlighet att arbeta med projektledning, anbud och kalkylering samt ekonomi och inköp. Delar av programtiden viks till ett gemensamt utbildningsprogram inom ledarskap, projektledning, affärsmannaskap, entreprenadjuridik och kommunikation med mera. Parallellt med ordinarie arbete kommer du delta i aktiviteter i koncerngemensamma projekt. Att leda medarbetare ingår som en del av traineeuppdraget. Efter programmet har du alla förutsättningar att göra en lysande karriär inom Caverion och i fastighetsbranschen i stort!

Din profil

Förutsättningarna för att lyckas är att du är ansvarstagande och en lagspelare. Du har ett genuint intresse för teknik, hållbara energilösningar samt att arbeta med, och leda, människor för att vi tillsammans ska nå våra mål. På Caverion tummar vi aldrig på säkerheten. Att garantera säkerheten är alltid din första prioritet. Du är duktig på att kommunicera flytande på svenska och engelska både i tal och skrift. Du är målfokuserad, självgående samt driven och har inga problem att lyfta blicken för att lösa problem som inte är direkt knutna till din uppgift eller ditt område. Du har B-körkort och är beredd att till viss del resa i tjänsten.

Vi ser fram emot din ansökan!

Antal platser: Tio tjänster

Utbildning: Ingenjörsexamen

Start: Augusti 2024

Omfattning: Heltid

Lön: Enligt överenskommelse

Ort: Stockholm, Malmö, Göteborg, Umeå, Uppsala, Karlstad (fler kan diskuteras)

Rekryteringsprocess: Inledande telefonintervju, djupintervju med chef, referenser samt urvalstester.

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår rekryteringsspecialist Marcus Davidsson, tel.nr. +46 702026729, marcus.davidsson@caverion.com.

Ansökan

Urval kommer att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag. Sista dag för ansökan är 2024-05-26.

Startsidan: https://karriar.caverion.se/caverion-trainee/

Följ oss gärna i sociala media:

• LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/caverion
• Instagram: https://www.instagram.com/caverionsverige/
• Facebook: https://www.facebook.com/CaverionSverige

Läs mer om oss på Caverion.se eller besök Smart City: https://www.caverion.se/smart-city/

Här kan du också se en kort film: https://www.caverion.se/om-oss/

Ansök nu

Servicechef fastighetsautomation

Läs mer Mar 7
Har du bred erfarenhet inom fastighetsteknik- och automation med passion för affärer, människor och fastighetsklimat? Då kan detta vara jobbet för dig, ansök redan idag!

Kund är ett snabbt växande företag som tar ett helhetsgrepp kring kyla, ventilation, värme och fastighetsautomation. Detta är en roll till företagets området med fokus på fastighets-/byggnadsautomation, där man har bred kompetens inom projektering, konstruktion, programmering, driftsättning samt injustering. De erbjuder goda karriärs- och utvecklingsmöjligheter i ett företag med härlig gemenskap!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.

Om tjänsten
Som Servicechef fastighetsautomation blir ditt ansvar att driva och utveckla serviceverksamheten inom området och bredda affären och marknadsandelar. Du säkerställer en god beläggning, planerar utförande av serviceavtal och uppdrag med tillhörande uppföljningar. I rollen ingår personalansvar vilket innebär att du kommer hantera personalfrågor, ha medarbetarsamtal, samt stötta gruppen och medarbetare i deras utveckling. Rollen innebär bland annat:

- Kundansvar för verksamhetens kunder, både lokala- och riksavtal samt fastpriskunder.

- Hantera inkommande felanmälningar samt planera och fördela arbete till teknikerna.

- Planera långsiktiga arbeten tillsammans med verksamheten.

- Sälj- och offertarbete.

- Plats- och kundbesök.

- Viss teknisk support.

- Personalansvar med tillhörande personalfrågor och ärenden.

Vi söker dig som

- Innehar bred erfaren inom fastighetssegmentet med bakgrund inom styr- och regler, el, energi och / eller VVS som vill jobba med fokus på ledarskap och affärer.

- Känner sig trygg inom fastighetsautomation och kan bidra med viss teknisk support.

- Antigen är du etablerad servicechef idag eller en driven kundorienterad projektledare eller automationsingenjör som känner sig redo för nästa steg.

- Har ett kundorienterat synsätt med utpräglad känsla för service och affärer. Du är duktig på att skapa struktur och hålla igång många saker samtidigt.

- Är rak, tydlig och kommunikativ med ett prestigelöst förhållningssätt. Tidigare erfarenheter från personalansvar är meriterande.

Du erbjuds

- Goda karriärs- och utvecklingsmöjligheter.

- En positiv arbetsmiljö och en inkluderande företagskultur.

- En varierande och spännande roll på en utvecklande arbetsplats.

- Goda anställningsvillkor och förmåner.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Stockholm

- Eventuella frågor besvaras av rekryterare Ebba Hedvall:
073-784 75 41 / ebba.hedvall@futuriapeople.se

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!

Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

Ansök nu

Servicechef fastighetsautomation

Läs mer Mar 15
Har du bred erfarenhet inom fastighetsteknik- och automation med passion för affärer, människor och fastighetsklimat? Då kan detta vara jobbet för dig, ansök redan idag!

Kund är ett snabbt växande företag som tar ett helhetsgrepp kring kyla, ventilation, värme och fastighetsautomation. Detta är en roll till företagets området med fokus på fastighets-/byggnadsautomation, där man har bred kompetens inom projektering, konstruktion, programmering, driftsättning samt injustering. De erbjuder goda karriärs- och utvecklingsmöjligheter i ett företag med härlig gemenskap!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.

Om tjänsten
Som Servicechef fastighetsautomation blir ditt ansvar att driva och utveckla serviceverksamheten inom området och bredda affären och marknadsandelar. Du säkerställer en god beläggning, planerar utförande av serviceavtal och uppdrag med tillhörande uppföljningar. I rollen ingår personalansvar vilket innebär att du kommer hantera personalfrågor, ha medarbetarsamtal, samt stötta gruppen och medarbetare i deras utveckling. Rollen innebär bland annat:

- Kundansvar för verksamhetens kunder, både lokala- och riksavtal samt fastpriskunder.

- Hantera inkommande felanmälningar samt planera och fördela arbete till teknikerna.

- Planera långsiktiga arbeten tillsammans med verksamheten.

- Sälj- och offertarbete.

- Plats- och kundbesök.

- Viss teknisk support.

- Personalansvar med tillhörande personalfrågor och ärenden.

Vi söker dig som

- Innehar bred erfaren inom fastighetssegmentet med bakgrund inom styr- och regler, el, energi och / eller VVS som vill jobba med fokus på ledarskap och affärer.

- Känner sig trygg inom fastighetsautomation och kan bidra med viss teknisk support.

- Antigen är du etablerad servicechef idag eller en driven kundorienterad projektledare eller automationsingenjör som känner sig redo för nästa steg.

- Har ett kundorienterat synsätt med utpräglad känsla för service och affärer. Du är duktig på att skapa struktur och hålla igång många saker samtidigt.

- Är rak, tydlig och kommunikativ med ett prestigelöst förhållningssätt. Tidigare erfarenheter från personalansvar är meriterande.

Du erbjuds

- Goda karriärs- och utvecklingsmöjligheter.

- En positiv arbetsmiljö och en inkluderande företagskultur.

- En varierande och spännande roll på en utvecklande arbetsplats.

- Goda anställningsvillkor och förmåner.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Stockholm

- Eventuella frågor besvaras av rekryterare Ebba Hedvall:
073-784 75 41 / ebba.hedvall@futuriapeople.se

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!

Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

Ansök nu

Teknisk förvaltare

Läs mer Mar 7
Arbetsbeskrivning
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.
Brinner du för hållbara fastigheter och teknisk förvaltning? Vill du jobba med att leda team för samlad leverans i vardagen och enligt underhållsplanen? Vi söker nu tre engagerade Tekniska förvaltare till Stockholm!
Teknik & Service är en enhet med en samlad stark fastighetsteknisk kompetens, här finns tekniska förvaltare, driftingenjörer och drifttekniker såväl som specialistingenjörer och hållbarhetssamordnare. Som teknisk förvaltare ingår du i en avdelning tillsammans med drifttekniker. Du är en nyckelperson i att arbetsleda vår operativa leverans inom teknisk förvaltning och du säkerställer effektivt genomförande för lokalt T&S-team där även våra energi- och driftingenjörer kommer att ingå.
Att bidra i teamet kring den samlade leveransen till kund och hyresgäst är en nyckeluppgift. Det samlade uppdraget ska drivas med fokus på hållbarhet i allt vi gör och med kundupplevelsen i centrum. Digitaliseringens möjligheter ska utforskas och bidra till att stärka vår leverans. Det är viktigt för oss att du vill ligga i framkant i utvecklingen av den tekniska driften kopplat till hållbarhetsfrågan, du ser digitaliseringen som en möjliggörare inom Teknik & Service. Det är också viktigt att du verkligen har ett stort engagemang kring drift, teknikutveckling och kundvård.

Ansvarsområden
Ansvarområde
Dina huvudsakliga ansvarsområden som teknisk förvaltare:
Planera underhåll, tillsyn & skötsel inklusive myndighetskrav.
Att proaktivt delta i arbetet med att förvalta digitala verksamhetssystem, ständiga förbättringar, samordning av inköp och implementering av arbetssätt som ligger till grund för den dagliga drift och underhållsplanering inom sitt ansvarsområde.
Samverka lokalt med fastighetsenheten kring budgetering, uppföljning och ekonomisk rapportering.
Vidmakthållande av legala krav och certifieringar så som miljöbyggnad.
Det kan, beroende på beslutad delegering från avdelningschef, även ingå ansvar för driftprestanda, yttre miljö, felanmälan & felavhjälpande underhåll samt tjänst åt hyresgäst och mindre verksamhetsanpassningar.

Välkommen med din ansökan snarast, dock innan 2024-03-29. Urvalet kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan.
I stället för personligt brev uppskattar vi dina svar på urvalsfrågorna under "Ansök", som är utvalda och relevanta specifikt för den här tjänsten.
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad AB, vid frågor om rekryteringsprocessen hänvisar vi till rekryteringskonsult Linnea Holmström på linnea.holmstrom@randstad.se

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har:
Eftergymnasial utbildning inom samhällsbyggnad, byggteknik eller vad arbetsgivaren bedömer likvärdig. Alternativt att du har relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet inom branschen och helst av kommersiella lokaler.
Ledarerfarenhet som teamleder, projektledning eller likande erfarenhet.
Tidigare erfarenhet av budgetering och underhållssystem.
Kan behärska svenska i tal och skrift obehindrat.

Det är meriterande om du också som teknisk förvaltare har:
Tidigare erfarenhet av att ha jobbat i labblokaler.

För att du som person ska trivas i den här rollen ser vi att du är en relationsbyggande person som trivs att samarbeta med andra men är också tydlig i din kommunikation samtidigt som du är lyhörd till din omgivning. Det är viktigt att du är tillgänglig för andra och finns där som stöd om behovet finns. Du behöver känna dig trygg i ditt sätt att leda och delegera andra men även kunna fatta snabba beslut. I dessa situationer behöver du utöver veta hur dina beslut och andra beslut som sker påverkar organisationen i sin helhet och kunna tänka affärsmässigt.

Om företaget

Akademiska Hus AB
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med en vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation.?
Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans.?Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och?erbjuder därför?alla?olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.?
Akademiska Hus är ett statligt ägt bolag som är en betydande aktör inom det spännande segmentet samhällsfastigheter. Vi har en finansiellt stabil grund och arbetar långsiktigt och hållbart och är således inte lika påverkade av marknadens konjunktursvängningar.

Ansök nu

Central Planerare till Försvarsmaktens Infrastrukturavdelning

Läs mer Jan 29
Om befattningen

Vill du bidra till ett säkrare Sverige och delta i hanteringen av den infrastruktur som krävs för möjliggörandet av Försvarsmaktens tillväxt? Vi erbjuder dig en unik möjlighet att utveckla försvarsmaktens arbete tillsammans med Fortifikationsverket avseende vidmakthållande och förvaltning av lokaler och fastigheter för hela försvarsmaktens räkning.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med fastighets- och lokalförsörjning vid en statlig myndighet. Du har vana av att leda projekt och har ett starkt driv att tillsammans med dina kollegor bidra till fortsatt utveckling av ditt arbetsområde. Du är van vid att utbilda och trivs med administrativa arbetsuppgifter inkl. hantering av data och ekonomi.

Du har ett stort intresse för totalförsvaret och vi ser gärna att du har erfarenhet från militärt arbete.

Välkommen med din ansökan!

Om enheten

Försvarsmaktens infrastruktursavdelning tillhör Försvarsstabens stödavdelning vid Högkvarteret.

HKV FST STÖD INFRA utgör Försvarsmaktens centrala infrastrukturorganisation med ansvar att leda och styra sakområdet infrastruktur. Sektionen för mark, anläggningar och lokaler (MAL) är en av fyra sektioner vid högkvarterets infrastruktursavdelning. MAL ansvarar för Försvarsmaktens arbete med anskaffning, vidmakthållande och avveckling av FM mark och lokaler.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Arbete inom delprocess vidmakthållande och nyttjande av infrastrukturresurser, exempelvis delta i arbete med strategisk resursplanering, hantering av FM hyresavtal och förvaltningsåtgärder mm

Bidra till arbetet med strategiskt lokalnyttjande genom utformning av rikstäckande styrningar och direktiv, rutinbeskrivningar, myndighetsöverenskommelser mm

Representera myndighetens intresse i samtliga förvaltningsrelaterade processer dvs underhållsplanering och renovering, driftplanering och nyinvesteringar som planeras och genomförs genom fastighetsägaren

Projektledning för specifika projekt relaterat till infrastrukturresurser

Leda eller delta i FM arbete med utveckling av stödsystem PRIO Real Estate, Försvarsmaktens hyresavtalsdatabas samt hyreshanteringssystem

Att med hög ämneskompetens företräda infrastrukturområdet internt i såväl beredningar som i dialoger med myndighetens verksamhetsutövare

Löpande genomför du processutveckling och utbildning inom ditt ansvarsområde. Du leder och deltar i arbetsgrupper och projekt.

KRAV

Kvalifikationer:


• Akademisk examen med inriktning mot fastighet, eller motsvarande utbildning som Försvarsmakten bedömer likvärdig.
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete med fastighets- och byggfrågor inom statlig myndighet, exempelvis Fortifikationsverket eller FMV.
• Kunskap och relevant erfarenhet av arbete med avtalsfrågor, fastighetsjuridik och ekonomi.
• Aktuell och relevant erfarenhet av projektledning
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Körkort – klass B

 

Personliga egenskaper

Du är strukturerad och analytisk men för att trivas hos oss behöver du också vara stresstålig och flexibel.

Ett intresse för fastighetsförvaltning och resursnyttjande i kombination med ett stort intresse för det militära försvaret av Sverige kommer att ge dig goda förutsättningar att trivas i rollen. Det är också viktigt att du trivs i en synlig roll där du kan axla såväl projektledarroll som rollen att utbilda dina kollegor runt om i landet. Du är relationsbyggande och uppskattar mycket samverkan och dialog med myndigheter och andra aktörer.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

MERITERANDE


• Kunskap om och/eller erfarenhet av Försvarsmaktens infrastrukturprocess.
• Erfarenhet av arbetsledande positioner eller positioner med informellt ledarskap.

 

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

 

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.

Sysselsättningsgrad: Heltid

Arbetsort: Stockholm, tjänsteresor förekommer regelbundet

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.

 

För upplysningar om befattningen kontakta:

Göran Hemlén (Sektionschef) eller Kristin Persson (Central planerare) via Försvarsmaktens växel 08-788 75 00.

 

Fackliga företrädare

SACO: Pär Lohman

OFR/S: Martin Sparr

SEKO-F: Matz Felix

OFR/O: Martin Strömquist

Samtliga nås via Försvarsmaktens växel 08-788 75 00.

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2024-02-23. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
-----------------------------------------------------
Information om det rekryterande förbandet:

I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Lassila & Tikanoja FM AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Lassila & Tikanoja FM AB .

Redovisningsekonom till börsnoterat bolag

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 11
Redovisningsekonom till börsnoterat bolag

Lassila & Tikanoja FM AB (L&T) är en av Sveriges ledande leverantörer av teknisk drift och förvaltning av fastigheter och installationer. Vi ligger i framkant vad gäller energioptimering och helhetslösningar som förlänger fastigheternas livslängd. L&T Sverige har en årsomsättning på 1,5 mdkr och ingår i en nordisk börsnoterad koncern, Lassila & Tikanoja Oyj. Vi sitter i fräscha lokaler på bolagets huvudkontor i Solna, Västra Skogen, 7 min med tunnelbana från Stockholm City.

Vi söker nu en redovisningsekonom för en roll med stort eget ansvar och utrymme att påverka. Den vi söker motiveras av att vara del i ett företag som befinner sig i en stark förändringsfas.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Löpande redovisning
• Moms- och skattedeklarationer
• Avstämningar
• Delaktig i månads-, kvartals- och årsbokslut
• Analysarbete/Utredningar
• Kontinuerligt samarbete med kollegor inom L&T samt kontakt med externa intressenter
• Delaktig i förbättringsarbete för effektiva processer inom redovisning

Som Redovisningsekonom hos L&T får du ett utvecklande och utmanande jobb med högt tempo i ett bolag med hög ambitionsnivå och drivna kollegor. Du ingår i redovisningsavdelningen och rapporterar till Redovisningschef.

Din profil

Du är en person som trivs i en dynamisk miljö där man har möjlighet att påverka och får ta stort ansvar i egna rollen. Du är trygg i din redovisningskompetens och självgående när det kommer till bokslutsarbete.

Rollen ställer krav på en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt flerårig arbetserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Dessutom kommunicerar du obehindrat på såväl svenska som engelska, i tal och skrift. Det är även krav på goda kunskaper i Excel och meriterande av erfarenhet av K3.

Du har en positiv inställning och är en lagspelare som ser möjligheter i stället för problem. Du har dessutom förmåga att se helheten, är analytisk, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt.

Din ansökan

Välkommen att ansöka med ett CV och personligt brev.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Fanny Olérs, HR,

fanny.olers@l-t.se eller Cecilia Göransson, Redovisningschef, ext-cecilia.goransson@l-t.se

Urval och intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Brandtekniker - Stockholm

Brandtekniker
Läs mer Apr 4
L&T FM AB (Lassila & Tikanoja) hjälper våra kunder att bibehålla och utveckla värdet i deras fastigheter samtidigt som vi värnar om människan och världen vi lever i. Vi gör det genom att leverera innovativa, ansvarsfulla och långsiktigt hållbara servicelösningar som underlättar vardagen för våra kunder, deras hyresgäster och besökare. Det är så vi bidrar aktivt till en cirkulär ekonomi.

Tjänsten

Vi på L&T behöver nu förstärka vårt team med en driven brandtekniker med inriktning sprinkler, med placering på Solna Sjukhusområde.

Som brandtekniker kommer du att jobba för att upprätthålla och förbättra brandskyddet på sjukhuset. Tillsammans med dina kollegor kommer du att vara med och driva olika projekt och uppdrag inom SBA. Du jobbar med rondering, gör brandskyddskontroller, till- och frånkoppling av brandlarm och sprinkler, rapportering av fel och åtgärder till beställare. Du kommer att utföra tillsyn & skötsel och underhåll på avtalade objekt och till viss del även utveckla SBA-arbetet i organisationen. Dessutom kommer du att bli proffs på SBA-arbetet och vad det innebär att jobba i ett stort sjukhus där det alltid händer någonting.

Du kommer att jobba tillsammans med ett team på ett 30-tal personer som hjälper och stöttar varandra. Gruppen består av tekniker, specialister, administratörer samt gruppchefer och en platschef. Ditt dagliga arbete styrs av Brandansvarige.

Kvalifikationer

• Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med brandskyddsarbete och brandlarm/sprinkler
• Goda kunskaper inom relevanta lagar och regelverk, särskilt lagen om skydd mot olyckor.
• Certifikat: Heta Arbeten, Anläggningsskötare brandlarm enligt SBF 110 och sprinkler SBF 120.
• B-körkort
• God svenska i tal och skrift

Meriterande

• Fallskydd, Första hjälpen
• Mobila arbetsplattformar

Din profil

Arbetet ställer krav på dig som brandtekniker att vara självständig, serviceinriktad och ha en god samarbetsförmåga. Du kommer att jobba nära med kunden och därför är det viktig att du är kommunikativ samt van vid att träffa och serva kunder. Du ska självständigt kunna kontrollera och driva en sprinkleranläggning samt förstå hur de olika systemen samverkar med sprinkler. Du har ett eget driv i arbetet och hjälper gärna andra. Då du jobbar både förebyggande och utifrån arbetsorderna, har du ett systematiskt och lösningsorienterat arbetssätt.

Ansökan
Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande Platschef Stefan Porkka på telefonnummer 073 085 71 55, Gruppchef Amir Muratovic, 0702 70 57 40 eller Brandansvarig Johan Ahlström, 076 117 47 90.

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Gruppchef - Stockholm

Gruppchef, teknik
Läs mer Mar 20
Är du en motiverande, kommunikativ och coachande ledare med bakgrund i fastighetsbranschen? Trivs du med ett varierat arbete där du får kombinera teknik, ledarskap och kundkontakt med administration? Då kan du passa som gruppchef hos oss på L&T!

Som gruppchef har du en viktig uppgift i att förvalta och utveckla vår affär genom engagerade medarbetare och nöjda kunder. Du får därmed en rolig och givande kombination i arbetet med spännande teknik, mycket kundkontakter och nära samarbete med ditt team. I den här tjänsten kommer du att arbeta dedikerat mot en av våra kunder där du även har personalansvar för en grupp tekniker.
Utmaningen i denna roll blir att å ena sidan hålla det höga arbetstempot då vi jobbar mot en stor kommersiell fastighet och med många arbetsorder, och å andra sidan kunna planera strategiskt och göra vår kund extra nöjd. Du blir del av ett positivt gäng där du får stora möjligheter till egen utveckling!

Vi ser gärna att du har:

• Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom fastighet/industri
• Eftergymnasial teknisk utbildning
• Vana att arbeta i teknikintensiva miljöer
• Erfarenhet av mycket kundkontakter
• B-körkort

För att lyckas i denna tjänst ska du trivas i en arbetsledande roll, gilla eget ansvar samt ha stort tekniskt intresse. Eftersom du kommer att jobba nära kunden så är det viktigt att du är förtroendeingivande, trygg och har förmåga att bygga goda relationer. Vidare är du en driven och prestigelös person som tar dig an ditt arbete på ett strukturerat sätt.

Det vi värdesätter högst är engagemang, attityd och ambition. Vi ser att du är en entusiasmerande och tydlig ledare som gillar att nå resultat tillsammans med andra. Du motiveras av utveckling och värdesätter möjligheten att få vara med att påverka.

Tveka inte att ansöka till oss på L&T, välkommen!

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför att få din ansökan helst idag, men annars så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta;
Rekryterande Områdeschef Johan Larsson: 073 656 29 91

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Gruppchef - Stockholm

Gruppchef, teknik
Läs mer Mar 15
L&T söker en Gruppchef till ett teknikintensivt och roligt uppdrag

Som gruppchef arbetar du i nära samarbete med områdeschef, tekniker och kunder. Rollen innebär avtalsansvar för ett stort avtal, personalansvar och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer till exempel att jobba med samordning av arbetsorderflödet och säkerställa att arbetet utförs i rätt tid. Då du jobbar nära kunden, ingår det i dina arbetsuppgifter att hålla i driftmöten med kunder och driftledare, upprätta underhållsplaner samt vara i kontakt med leverantörer och entreprenörer. Fokus för det administrativa arbetet är avtalsfrågor av varierande storlek. Utöver detta tillkommer offertarbete och fakturering. Vidare utvecklar du din personal med fokus på närvarande och engagerat ledarskap. Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med arbetsuppgifter av varierande art och gillar att jobba på en arbetsplats med högt tempo. Jobbet som gruppchef är otroligt varierande och intressant. Uppdraget är teknik inriktad med fokus på ventilation, kyla, värme och energi.

Krav/kvalifikationer

• 3 års erfarenhet av personalledning.
• Teknisk inriktning på utbildningen.
• BAS U/P
• Mycket god förmåga att kommunicera med kunder och medarbetare.
• Erfarenhet av kund-/ driftmöten.
• God datorvana och administrativ förmåga.
• Stort fastighetstekniskt intresse med erfarenhet från kommersiella fastigheter.
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• B-körkort

Vad är meriterande att ha?

• Erfarenhet av IFS.
• Kylkunskap
• Det är även meriterande om du har erfarenhet av byggnadsteknik, fastighetsdrift, avtalsfrågor och om du tidigare arbetat med attest och fakturering.


Din profil

För att glänsa i den här rollen brinner du för ledarskap och har förmågan att motivera andra på ett sätt som får dina medarbetare att växa. Naturligtvis gillar du utmaningar och förändringar, då dagarna är varierande och händelserika. Eftersom du dagligen på olika sätt möter våra kunder är en stark kundfokus mycket viktig i denna roll.

Utöver dessa egenskaper har du ett strukturerat arbetssätt, god planeringsförmåga och vågar ta egna beslut.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder ett otroligt lärorikt jobb i ett ansvarsfullt och tryggt företag. Du kommer att få jobba med kompetenta medarbetare i en inkluderande företagskultur. Vi fokuserar mycket på säkerheten och trivseln på jobbet. Anställdas välmående är viktigt för oss och som anställd får du ta del av bland friskvårdsbidrag och sjukvårdsersättning mm.

Hos L&T kommer du att ha bra utvecklingsmöjligheter i ett bolag som växer. Du kommer att utvecklas i flera olika områden då jobbet innebär mycket eget ansvar och utmaningar. Utmaningen i denna roll blir att å ena sidan hålla det höga arbetstempot då vi jobbar med många fastigheter och arbetsorder, och å andra sidan kunna planera strategiskt och göra våra kunder extra nöjda. Du blir del av ett positivt gäng där du får stora möjligheter till egen utveckling!

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta fanny.olers@l-t.se

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Hisstekniker - Stockholm

Kranmontör
Läs mer Apr 4
Är du en hisstekniker med ett passionerat intresse för teknik, service och problemlösning? Just nu söker vi på Lassila & Tikanoja en erfaren hisstekniker med placering i Stockholm. I denna roll kommer du att få spendera dina dagar med det du gillar mest - tekniken. Du kommer arbeta med förebyggande underhåll och utföra lätta reparationer på hissar. Självständigt kommer du att utföra tillsyn, skötsel och service samt felsöka hissar och deras tekniska installationer.

Vi erbjuder en inkluderande företagskultur där du får möjlighet att samarbeta och växa tillsammans med kompetenta kollegor. Om du är redo att bli en del av vårt team och utveckla din karriär som hisstekniker, tveka inte att kontakta oss.

Kvalifikationer

• Minst 3-årig gymnasieutbildning med yrkesexamen eller motsvarande yrkeserfarenhet.
• Behörighet för hissarbeten
• Dokumenterad erfarenhet som hisstekniker
• Goda kunskaper inom relevanta IT-system och Office
• God svenska i tal och skrift
• B-körkort



Meriterande

• Tidigare jobbat som servicetekniker och felsökare
• Kunskaper inom el

Din profil
Vi letar efter en person som är välorganiserad och har en stark egen drivkraft. Du är van att ta itu med utmaningar och har inga problem att arbeta i stressiga eller akuta situationer. Det som motiverar dig på jobbet är att kunna erbjuda utmärkt service, eftersom du kommer att vara direktrepresentant för företaget gentemot kunderna, samt att samarbeta nära med dina kollegor. Med andra ord trivs du i en dynamisk arbetsmiljö.

Ansökan
Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterande gruppchef Olle Vide: 076 138 13 73

Ansök nu

Hisstekniker - Stockholm

Kranmontör
Läs mer Mar 15
Är du en hisstekniker med ett passionerat intresse för teknik, service och problemlösning? Just nu söker vi på Lassila & Tikanoja en erfaren hisstekniker med placering i Stockholm. I denna roll kommer du att få spendera dina dagar med det du gillar mest - tekniken. Du kommer arbeta med förebyggande underhåll och utföra lätta reparationer på hissar. Självständigt kommer du att utföra tillsyn, skötsel och service samt felsöka hissar och deras tekniska installationer.

Vi erbjuder en inkluderande företagskultur där du får möjlighet att samarbeta och växa tillsammans med kompetenta kollegor. Om du är redo att bli en del av vårt team och utveckla din karriär som hisstekniker, tveka inte att kontakta oss.

Kvalifikationer

• Minst 3-årig gymnasieutbildning med yrkesexamen eller motsvarande yrkeserfarenhet.
• Behörighet för hissarbeten
• Dokumenterad erfarenhet som hisstekniker
• Goda kunskaper inom relevanta IT-system och Office
• God svenska i tal och skrift
• B-körkort



Meriterande

• Tidigare jobbat som servicetekniker och felsökare
• Kunskaper inom el

Din profil
Vi letar efter en person som är välorganiserad och har en stark egen drivkraft. Du är van att ta itu med utmaningar och har inga problem att arbeta i stressiga eller akuta situationer. Det som motiverar dig på jobbet är att kunna erbjuda utmärkt service, eftersom du kommer att vara direktrepresentant för företaget gentemot kunderna, samt att samarbeta nära med dina kollegor. Med andra ord trivs du i en dynamisk arbetsmiljö.

Ansökan
Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterande gruppchef Olle Vide: 076 138 13 73

Ansök nu