Stockholm: Indiska söker en driven redovisningschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Indiska söker en driven redovisningschef i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-06-04 // Varaktighet: Heltid

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901. Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn – ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Vi har idag ca 45 butiker i Sverige och Finland, samt e-handel i hela Europa och försäljning via plattformar såsom Zalando. Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv.

 

Vi söker efter dig som har 5-10 års erfarenhet från att arbeta på ett internationellt bolag med fördel inom detaljhandel och e-handel. Du är en god lagspelare som inte är rädd för att kavla upp ärmarna och arbeta operativt tillsammans med din grupp. Du har ett proaktivt synsätt där du arbetar för att hitta lösningar. Då du kommer att arbeta på ett internationellt bolag krävs att du pratar och skriver engelska och svenska obehindrat.

 

Ansvar och arbetsuppgifter


• Ansvar för den löpande redovisningen inom Indiskakoncernen
• Ansvar för koncernens års-, kvartals- och månadsrapportering
• Ansvara för skattedeklarationer momsredovisning och annan liknande rapportering
• Stödja CFO, verksamhet och controllers
• Medverka vid extern och intern revision
• Proaktivt identifiera, driva och utveckla samt implementera förändringsprojekt
• Vidareutveckla och effektivisera arbetet inom redovisningsteamet 

Vem är du?


• Hög social kompetens med förmåga att skapa förtroende med olika typer av människor
• Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs
• Duktig förhandlare som ser möjligheter
• Förtroendeingivande, självgående, envis och strukturerad
• Drivs av att automatisera och effektiviser

Låter det här som en utmaning för dig?

Ditt personliga brev ska besvara frågorna:

1) Varför Indiska?

2) Varför söker du rollen?

3) Vad kan du bidra med?

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på huvudkontoret i Stockholm.

 

Ansök genom att skicka CV och personligt brev senast 30 juni, intervjuer kommer att ske löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom.

Tax Manager

Läs mer Apr 15
At Epidemic Sound, we make soundtracking content simple and inspiring with unlimited access to music and sound effects. Headquartered in Stockholm, with offices all over the world, we are a force of over 500 on a mission to soundtrack the world. Our innovative licensing model paves the way for creators - from YouTubers to small businesses to the world’s most recognizable brands such as Netflix, Redbull and BBC - to use sound to enhance their content while simultaneously supporting artists both financially and creatively. Epidemic Sound music is heard 2 billion times a day on YouTube alone and is recognized as one of Europe’s fastest-growing companies by the Financial Times. Epidemic Sound is backed by EQT, Blackstone, Creandum, Atwater Capital to name a few.
We are now looking for a Tax Manager
You will have a key role in developing the Tax function and the opportunity to work within the full spectrum of Tax on both an operational level as well as strategic. You will report to the Director of Treasury, Tax, Corporate Finance & Procurement. This is a full-time position based in Stockholm
Key responsibilities include but are not limited to:
Responsible for the overall Tax strategy for the Group, including policy framework, implementation of processes and internal controls and reporting thereof
Responsible for the Group’s Tax compliance for direct and indirect tax, in applicable jurisdictions
Evaluate and develop tax strategies to optimize effective tax rates while ensuring full compliance
Manage the Group’s tax rulings including WHT and TP
Research tax issues related to acquisitions, restructuring and tax audits
Keeping up to date with Tax Law developments and changes in countries where Epidemic Sound conducting its business, ensuring Tax items are covered in our growth journey
Coordinate tax reporting and filings with external tax advisors and/or the Accounting department
Manage Tax Audits globally in close corporation with local accounting firms and finance teams
Support different stakeholders in the organization in regards to Tax related items

To be successful in this role, we believe you have/are:
+5 years of experience working within a Tax function from a Corporate and/or Consulting firm or similar.
Bachelor/Master's degree, preferably in Tax or Law
Solid knowledge of Direct and Indirect Tax such as, corporate income tax, VAT, Sales Tax, TP & WHT
Experience from a multinational tax perspective
Background in Global Online Sales Business is considered a plus
Fluent in written and spoken English
Taking ownership and accountability and lead complex projects with several stakeholders with proven results

We believe you are passionate about Tax. You believe in open and honest communication and enjoy working in a dynamic, fast-paced, and innovative environment. You're highly self-motivated, have a stellar work ethic and are not afraid to dig in when needed and always aim towards bringing positive energy and drive to the team.
Application
Do you want to be responsible for the overall Tax strategy for the Group and be a part of a fantastic team? Please apply by clicking the link below.
We believe that bringing people together from different backgrounds, experiences and perspectives makes for a healthy workplace, a more successful business and a better world. We value diversity and encourage everyone to come and soundtrack the world with us.

Ansök nu

Driven Redovisningsekonom sökes

Läs mer Apr 12
Till vår kund, en ledande aktör inom Bygghandeln söker vi efter en engagerad och drivenperson som är duktig på löpande redovisning och vill vara en del av att säkerställa en effektiv och välfungerande redovisning för vår kund.
Om kundenVår kund är en framstående organisation inom Bygghandeln som är dedikerad till att leverera högkvalitativa produkter och tjänster till sina kunder. Bolaget strävar efter att skapa en positiv och dynamisk arbetsmiljö där medarbetarna kan växa och trivas. Som en del av ekonomiteamet kommer du att spela en central roll i att stödja bolagets fortsatta framgång och arbeta tillsammans med passionerade och engagerade kollegor.
Arbetsbeskrivning
Löpande redovisning (K2 / K3), avstämningar och periodiseringar
Moms och skatter
Vara delaktig i diverse olikaprojekt

Kompetenskrav & erfarenhetDu har en utbildning som gymnasieekonomeller eftergymnasial utbildning inom ekonomi och relevant erfarenhet från redovisning. Troligtvis arbetar du idag som redovisningskonsult eller redovisningsekonom. Du är duktig på löpande redovisning och är delaktig i bokslut, du behöver inte vara självgående i årsbokslut och deklarationer.
Du är en relationsbyggare som är duktig på att kommunicera. Du har förmågan att arbeta i team såväl som självständigt där du tar ansvar för att uppnå uppsatta mål och hålla deadlines. Du är strukturerad och noggrann samt ser möjligheter där andra kanske ser problem.
Längd på uppdragVi söker efter dig som är tillgänglig inom kort och passar in på beskrivningen ovan.Uppdraget påbörjas om ett konsultuppdrag men kommer inom kort att övergå till en fast anställning direkt hos bolaget. Vi ser gärna att du som är intresserad och ansöker är tillgänglig inom en månad.
Ansökan & KontaktDå uppdraget är tilltänkt att påbörjas inom kort,ser vi gärna att du ansöker per omgående. Har du frågor om tjänsten, vv kontakta Rekryteringskonsult Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se alt 070-752 48 16.

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Junior redovisningsekonom - sökes till Iver

Läs mer Apr 10
Vi söker efter en junior redovisningsekonom som vill utvecklas tillsammans med oss på Iver. Är du vår nya kollega?
Din roll som redovisningsekonom?
Som redovisningsekonom blir du en del av vårt team Accounting Control på Iver. Vi är ett litet sammansvetsat team som arbetar tillsammans och vi är måna om att hjälpa och stötta varandra. Vi alla brinner för redovisning och att vi tillsammans driver våra processer framåt för att bli mer effektiva.
I rollen kommer du att få möjlighet att arbeta brett inom redovisningsområdet och vi ser inget hinder att du är tidigt i din karriär, utan värdesätter att du brinner för och vill jobba med redovisning samt vill växa i din roll tillsammans med oss.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera inkommande leverantörsfakturor
Hantera påminnelsefakturor
Utföra betalningar
Återrapportera betalningar på banken och avstämningar med banken
Hantera inkommande mail till finance
Periodiseringar
Månadsbokslut mm

Framförallt kommer du få ansvar för områdena leverantörsreskontra samt avstämning av bank.
Vad erbjuder vi dig på Iver?
Iver - Where business meets technology! Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder – här i Norden och internationellt – ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Vem söker vi?
Vi söker dig som brinner för och vill arbeta inom redovisning! För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort intresse avredovisning och är redo att växa tillsammans med oss. Vi värdesätter din förmåga och vilja att utvecklas inom redovisningsområdet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, för att lyckas i rollen hos oss på Iver är du lyhörd, noggrann och ansvarstagande i ditt arbete. Du uppskattar en god struktur i arbetet och kommer gärna med initiativ. Vi tror att du trivs med att jobba tillsammans med ditt team så väl som självständigt och som person är du positiv och lösningsorienterad. Du är nyfiken och mån om att utveckla såväl dig själv som teamet du tillhör och du trivs i en föränderlig och flexibel miljö. Vi söker därför nu dig som motiveras av tillväxt, ständig förändring och nya utmaningar!
Kvalifikationer för tjänsten:
Examen inom ekonomi med inriktning på redovisning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Goda kunskaper i Excel som arbetsverktyg.
Obehindrad kommunikation i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Placeringsort:
Tjänsten utgår från vårt kontor i Solna, Stockholm.
Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-04-30.
Du är välkommen att kontakta Emma Tibblin (emma.tibblin@iver.se) eller Andreas Nilsson (Andreas.Nilsson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten.
Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Iver!

Ansök nu

Interim redovisningsekonom till entreprenöriellt och varierat företag

Läs mer Apr 10
Vill du arbeta på en rolig och varierad arbetsplats tillsammans med drivna entreprenörer? Då är detta uppdraget för dig!
Var? Örsundsbro / Centrala StockholmNär? Start så snart som möjligtAnställningsform?Konsultuppdrag via Delta Consulting
Om vår kund
Vår kund är ett av Sveriges största ekologiska lantbruk. Här välkomnas du till en varierad verksamhet med allt från bondgård till butik och hotell. Hos vår kund arbetar du i en entreprenöriell miljö där det alltid finns många spännande projekt på gång. Du tillhör samtidigt ett mindre och väldigt familjärt team där samarbete värderas högt.
Vår kund har kontor i centrala Stockholm samt i närheten av Örsundsbro. Här erbjuds du möjligheten att arbeta från båda kontoren, men kunden ser gärna att du har möjlighet att arbeta från kontoret i Örsundsbro någon dag i veckan.
Kunden söker någon för ett uppdrag på inledningsvis 6 månader.

De erbjuder dig
Här erbjuds du som gillar att arbeta med ax till limpa, samt uppskattar att fördjupa dig i siffror och arbeta utredande, en passande möjlighet. Du uppmuntras även att ta egna initiativ för att förbättra arbetet och kommer att stora möjligheter attstyra ditt eget arbete. Du får såklart ocksåarbeta med trevliga kollegor som precis som du vill utvecklas och samtidigt ha kul på vägen.

Om Rollen:
Här finns mycket att hugga tag i och utvecklas inom. Kunden erbjuder en blandad roll med arbetsuppgifter som sträcker sig från ax till limpa. Inledningsvis kommer rollen innebära mycket utredningsarbete, så att du drivs av sådant är ett stort plus. Du kommer tillsammans med teamet se över de behov som finns och uppmuntras att ta egna initiativ och beslut för att
Arbetsuppgifter:
Löpande bokföring
Balansrapport
Bokslutsarbete
Med mera...


Vem är du?
Vi söker dig som självständigt har arbetat med ax till limpa och känner dig bekväm i såväl den löpande redovisningen samt bokslutsarbetet. Du vågar ta egna initiativ och komma med idéer där du ser att något kan förbättras, och arbetar bra såväl tillsammans med dina kollegor som självständigt. Att leta diffar och utreda eventuella oklarheter är något du tycker är roligt och du har en positiv och prestigelös inställning.Du tycker ävenom att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete.
Kunden arbetar i Fortnox, så har du erfarenhet av detta är det ett stort plus.
Krav:
Erfarenhet av att arbeta med enskilda firmor
Självständig i ax till limpa
Nyfiken
Initiativtagande
Serviceminded
Ansvarstagande

Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Klara Hägg på klara@deltaconsulting.se eller 072-221 94 19.Välkommen med din ansökan!
Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Ekonom - Kundreskontra

Läs mer Apr 2
Vi söker för vår kunds räkning, ett ledande företag inom retail, en affärsmässig och driven person på kundreskontra.
Om vår kund:
Välkommen till en värld där stil möter prestanda och innovation är nyckeln till varje detalj. Vår kund, en pionjär inom skandinavisk design och erbjuder en unik upplevelse där tidlös elegans möter moderna trender.
Ansvarsområden:
Ansvar för att övervaka och hantera kundfordringar och kreditrisker.
Implementera bästa praxis och processer för att optimera kreditkontroll
Arbeta nära med andra avdelningar, inklusive försäljning och kundservice, för att säkerställa en sömlös kundupplevelse.

Kvalifikationer:
Tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundreskontra, företrädesvis inom retailsektorn.
Analytisk förmåga och förmåga att fatta datadrivna beslut.
Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta över avdelningar.
Engelska samt svenska i tal och skrift

Fördelar:
Du får möjlighet att arbeta i en dynamisk och växande organisation med konkurrenskraftig lönenivå och förmånsförpackning.
Tillväxt- och utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Om du är en ambitiös person med driv samt erfarenhet av kundreskontra och kreditriskhantering, och du vill ta nästa steg i din karriär, så är detta en fantastisk möjlighet för dig.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig johan.iggbom@hero.se
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
“We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Indiska Magasinet AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Indiska Magasinet AB .

Indiska söker en vikarierande Supply Chain Planner!

Logistiker
Läs mer Feb 10
Är du redo för nya utmaningar och vill få chansen att arbeta i ett företag med en intensiv förändringsresa och goda möjligheter att utvecklas? Just nu söker vi en Supply Chain Planner som kommer ha en viktig roll i logistikteamet med ansvar för att säkra hela varuflödet från lager till kund! 

 

Om företaget 

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901. Indiskas produkter säljs i 44 butiker i Sverige och Finland samt i vår internationella e-handel. Indiska erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska-arvet och den skandinaviska enkelheten. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer samt att erbjuda våra kunder produkter som är enkla att använda och älska, till ett bra pris. 

Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan! 

 

Om tjänsten 

I takt med förändrade köpbeteenden, globalisering och ett växande fokus på en hållbar handel ökar behovet av en optimerad, kostnadseffektiv och flexibel logistikkedja. Som Supply Chain Planner spelar du en avgörande roll för att optimera varuförsörjning till samtliga försäljningskanaler och på så sätt maximera försäljning. Du arbetar tätt med resten av logistikavdelningen, centrallagret samt avdelningarna för inköp, e-handel, försäljning och marknadsföring. Genom aktivt arbete för vidareutveckling av Supply Chain-processer bidrar du till att säkra framtidens bästa logistik.  

  

I arbetsuppgifterna ingår bland annat: 


• Du ansvarar för optimering av varufördelning och kontinuerlig analys för att säkerställa korrekta lagernivåer 
• Du driver aktivt frågor för att vidareutveckla lagerhållning och varustyrning både internt och externt 
• Du bryter ner försäljningsprognoser, inkommande order och historiskt utfall till prognoser för effektiv planering på centrallagret 
• Du arbetar tillsammans med andra avdelningar för att proaktivt agera inför kommande kampanjer och förändrade försäljningsmönster 


• Du skapar och förbättrar verktyg för att effektivisera processer 
• Du är en del av logistikavdelningen och rapporterar till Indiskas logistikchef 

  

Vem söker vi?  
Vi söker dig som är resultatorienterad och en ”doer” med stort engagemang och driv. Vi tror att du har en ständig vilja att förbättra, utveckla och optimera arbetsmetoder och processer i din roll, och att du är bra på att ta egna initiativ och prioritera. För att lyckas i rollen är du en analytisk problemlösare och bekväm med att dra slutsatser från stora datamängder. Du är dessutom villig att hugga i där det krävs, högt som lågt, och att ta fullt ansvar för ditt område. Att du är en positiv lagspelare ser vi som en självklarhet!  

 

Kvalifikationer: 


• Du har relevant akademisk utbildning 
• Du har minst 1 års erfarenhet av att jobba med varuförsörjning och lageroptimering 
• Du har intresse för retail-branschen och god förståelse för en modern logistikkedja 
• Du har mycket god kunskap i Excel och erfarenhet av större affärssystem 


• Du har hög grad av samarbetsförmåga och kommunikation 
• Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska 

 

Övrig information 


• Anställningsform: Vikariat som löper till maj 2023. 


• Omfattning: Heltid 
• Tillträde: Omgående eller utifrån överenskommelse 
• Distans/kontor: Du utgår från vårt huvudkontor i Stockholm. Det finns möjlighet att arbeta på distans en dag i veckan. 
• Vid frågor kontakta: astrid.petersson@indiska.se  

 

Låter detta som en passande roll för dig? Vi anställer löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!  

Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

Ansök nu

Säljare helger Indiska Kungsgatan Stockholm

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 20
Indiska är ett svenskt företag som har funnits i 120 år. Indiskas produkter säljs i 48 egna butiker i Sverige och Finland samt via den internationella hemsidan www.indiska.com och genom ett antal plattformar, där Zalando är den största. Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn - ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer och efter att kunna erbjuda kunderna produkter som är enkla att använda, enkla att älska och till överkomliga priser.

Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!




Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901. Indiskas produkter säljs i 44 butiker i Sverige och Finland, i vår internationella online shop indiska.com samt genom flera olika externa plattformar där Zalando är den största. Indiska erbjuder mode, inredning och accessoarer i modern skandinavisk design med internationella inslag – ett brett sortiment med allt från bekväma baskläder, exklusivt möblemang och färgstarka trendplagg. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer samt att erbjuda våra kunder produkter som är enkla att använda och älska, till ett bra pris.

Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!

Indiska söker nu säljare som älskar mötet med kunden och vill jobba i vår nyöpnade butik på kungsgatan i Stockholm. 


I vårt arbete är ingen dag den andra lik, vi möter dagligen en mängd olika kunder och stöter hela tiden på nya utmaningar. Här är tempot högt, det blir sällan långtråkigt och vi gillar verkligen det vi gör; att sälja en unik mix av mode och inredning med inspiration från Indien som tilltalar många. För att bidra till och stärka denna helhetsupplevelse söker vi nu säljare.

Ansvar och arbetsuppgifter

I rollen som säljare hos oss får du en bred roll där mötet med kunden alltid står i fokus, där du bland annat jobbar med att;


• Bidra till en fantastisk shoppingupplevelse för våra kunder, med ett tydligt säljfokus
• Tillsammans med dina kollegor ansvara för att butiken är välfylld och kommersiell
• Packa upp varor, bygga säljande varulägg och varuplacering
• Arbete i kassa
• Att alltid bemöta våra kunder på ett vänligt, kunnigt och hjälpsamt sätt

Vi erbjuder dig ett varierande arbete i en inspirerande butiksmiljö där både samarbete, värme och högt tempo genomsyrar vår vardag!

Vem är du?


• Kommunicerar på ett öppet och ärligt sätt där du når ut till olika målgrupper
• Har en stor passion för mode och inreredning
• Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs
• Driven och resultatorienterad
• Utstrålar glädje, värme och engagemang i mötet med kunden och kollegor
• Trivs med att jobba i högt tempo
• Är ansvarstagande och ser vad som behöver göras, och agerar på det!

Tjänsten är en tillsvidareanställning varannan helg med start omgående. 

Varmt välkommen med din ansökan!


Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

Ansök nu

Säljare sökes till vår butik i Sturegallerian

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 8
Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901. Indiskas produkter säljs i 48 butiker i Sverige och Finland, i vår internationella online shop indiska.com samt genom flera olika externa plattformar där Zalando är den största. Indiska erbjuder mode, inredning och accessoarer i modern skandinavisk design med internationella inslag – ett brett sortiment med allt från bekväma baskläder, exklusivt möblemang och färgstarka trendplagg. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer samt att erbjuda våra kunder produkter som är enkla att använda och älska, till ett bra pris.

Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!

Indiska söker nu säljare som älskar mötet med kunden och vill jobba i vår butik i Sturegallerian


I vårt arbete är ingen dag den andra lik, vi möter dagligen en mängd olika kunder och stöter hela tiden på nya utmaningar. Här är tempot högt, det blir sällan långtråkigt och vi gillar verkligen det vi gör; att sälja en unik mix av mode och inredning med inspiration från Indien som tilltalar många. För att bidra till och stärka denna helhetsupplevelse söker vi nu säljare.

Ansvar och arbetsuppgifter

I rollen som säljare hos oss får du en bred roll där mötet med kunden alltid står i fokus, där du bland annat jobbar med att;


• Bidra till en fantastisk shoppingupplevelse för våra kunder, med ett tydligt säljfokus
• Tillsammans med dina kollegor ansvara för att butiken är välfylld och kommersiell
• Packa upp varor, bygga säljande varulägg och varuplacering
• Arbete i kassa
• Att alltid bemöta våra kunder på ett vänligt, kunnigt och hjälpsamt sätt

Vi erbjuder dig ett varierande arbete i en inspirerande butiksmiljö där både samarbete, värme och högt tempo genomsyrar vår vardag!

Vem är du?


• Kommunicerar på ett öppet och ärligt sätt där du når ut till olika målgrupper
• Har en stor passion för mode och inreredning
• Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs
• Driven och resultatorienterad
• Utstrålar glädje, värme och engagemang i mötet med kunden och kollegor
• Trivs med att jobba i högt tempo
• Är ansvarstagande och ser vad som behöver göras, och agerar på det!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 20h/v med start januari 2023. Kvälls och helgarbete förekommer regelbundet. 

Varmt välkommen med din ansökan!


Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

Ansök nu

Säljare sökes till vår butik i Täby

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 7
Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901. Indiskas produkter säljs i 48 butiker i Sverige och Finland, i vår internationella online shop indiska.com samt genom flera olika externa plattformar där Zalando är den största. Indiska erbjuder mode, inredning och accessoarer i modern skandinavisk design med internationella inslag – ett brett sortiment med allt från bekväma baskläder, exklusivt möblemang och färgstarka trendplagg. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer samt att erbjuda våra kunder produkter som är enkla att använda och älska, till ett bra pris.

Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!

Indiska söker nu säljare som älskar mötet med kunden och vill jobba i vår butik i Täby


I vårt arbete är ingen dag den andra lik, vi möter dagligen en mängd olika kunder och stöter hela tiden på nya utmaningar. Här är tempot högt, det blir sällan långtråkigt och vi gillar verkligen det vi gör; att sälja en unik mix av mode och inredning med inspiration från Indien som tilltalar många. För att bidra till och stärka denna helhetsupplevelse söker vi nu säljare.

Ansvar och arbetsuppgifter

I rollen som säljare hos oss får du en bred roll där mötet med kunden alltid står i fokus, där du bland annat jobbar med att;


• Bidra till en fantastisk shoppingupplevelse för våra kunder, med ett tydligt säljfokus
• Tillsammans med dina kollegor ansvara för att butiken är välfylld och kommersiell
• Packa upp varor, bygga säljande varulägg och varuplacering
• Arbete i kassa
• Att alltid bemöta våra kunder på ett vänligt, kunnigt och hjälpsamt sätt

Vi erbjuder dig ett varierande arbete i en inspirerande butiksmiljö där både samarbete, värme och högt tempo genomsyrar vår vardag!

Vem är du?


• Kommunicerar på ett öppet och ärligt sätt där du når ut till olika målgrupper
• Har en stor passion för mode och inreredning
• Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs
• Driven och resultatorienterad
• Utstrålar glädje, värme och engagemang i mötet med kunden och kollegor
• Trivs med att jobba i högt tempo
• Är ansvarstagande och ser vad som behöver göras, och agerar på det!

Vi söker två säljare. Ett vikariat på 15h/v samt ett vikariat på 6h/v. Vikariatne sträcker sig över 1 år med möjlighet till förlängning. Utöver det söker vi även extrapersonal som kan arbeta vid sjukfråvaro och under säljpikar. 

Varmt välkommen med din ansökan!


Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

Ansök nu

HR Manager

Personalansvarig
Läs mer Nov 29
Indiska är ett svenskt företag som har funnits i 120 år. Indiskas produkter säljs i 48 egna butiker i Sverige och Finland samt via den internationella hemsidan www.indiska.com och genom ett antal plattformar, där Zalando är den största. Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn - ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer och efter att kunna erbjuda kunderna produkter som är enkla att använda, enkla att älska och till överkomliga priser.

Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!



HR Manager

I rollen som HR Manager kommer du att ansvara för hela bredden av HR-frågor i företaget, såsom personalutveckling, utbildning, rekryteringsprocesser, arbetsmiljö, rehabilitering och kontakt med våra fackliga kontakter. Du kommer att vara en stark partner till våra chefer och medarbetare där du ger stöd i HR-relaterade frågor samt säkrar att våra HR-processer drivs på ett effektivt sätt. HR stödet är kopplad till butiksrörelsen i Sverige och Finland samt personal på huvudkontoret, främst arbetar du med att stötta chefer i deras personalfrågor. Du leder också projekt i Indiskas övergripande förändringsplan. Du har personalansvar samt arbetar tätt ihop med Löneansvarig på daglig basis.

Ansvar och arbetsuppgifter

Ansvara för bredden av HR-frågor i hela organisationen

Stödja framförallt chefer i sitt verksamhets-, personal- och arbetsgivaransvar

Lag- och avtalstolkning, fackliga kontakter och rehabilitering

Arbetsmiljöuppföljning och förebyggande arbete

Sätta rutiner och arbetssätt för nyckelprocesser inom organisationsutveckling

Ge stöd och råd till chefer och medarbetare utifrån lagar, avtal och policys

Driva strategiskt utvecklingsarbete samt utforma och driva igenom t.ex utbildningsinsatser och performance management

 

Vi söker dig som har

Högskolexamen från personalvetarprogrammet eller annan relevant utbildning

Minst 3 års erfarenhet av en bred, kvalificerad HR-roll

Erfarenhet av arbete med fackliga parter och att självständigt driva förhandlingsfrågor

Kunskap i arbetsrätt

Ledarskapsförmåga

Analytisk förmåga

Tidigare erfarenhet från detaljhandeln är meriterande

Tidigare erfarenhet av lönefrågor samt lönesystemet Hogia är meriterande

Vem är du?

Självgående med förmåga att prioritera och organisera det egna arbetet

Kommunicerar effektivt med olika målgrupper

Har förmåga att jobba med såväl stora processer som detaljer och att hitta balansen mellan strategiskt och operativt arbete

Hög social kompetens med förmåga att skapa förtroende med olika typer av människor

Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs

Driven och resultatorienterad

 

Placering: Stockholm

Rapporterar till: Head of sustainability and HR

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Urval samt intervjuer görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista slutdatum.

 

Frågor om tjänsten? Kontakta HR Manager, Emma Stohr: emma.stohr@indiska.se

Rekryteringstjänster och säljare undanbedes.

Ansök nu

Säljare Indiska Odenplan 20t/v

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Nov 16
Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901. Indiskas produkter säljs i 48 butiker i Sverige och Finland, i vår internationella online shop indiska.com samt genom flera olika externa plattformar där Zalando är den största. Indiska erbjuder mode, inredning och accessoarer i modern skandinavisk design med internationella inslag – ett brett sortiment med allt från bekväma baskläder, exklusivt möblemang och färgstarka trendplagg. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer samt att erbjuda våra kunder produkter som är enkla att använda och älska, till ett bra pris.

Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!

Indiska söker nu säljare som älskar mötet med kunden och vill jobba i vår butik på Odenplan. 


I vårt arbete är ingen dag den andra lik, vi möter dagligen en mängd olika kunder och stöter hela tiden på nya utmaningar. Här är tempot högt, det blir sällan långtråkigt och vi gillar verkligen det vi gör; att sälja en unik mix av mode och inredning med inspiration från Indien som tilltalar många. För att bidra till och stärka denna helhetsupplevelse söker vi nu säljare.

Ansvar och arbetsuppgifter

I rollen som säljare hos oss får du en bred roll där mötet med kunden alltid står i fokus, där du bland annat jobbar med att;


• Bidra till en fantastisk shoppingupplevelse för våra kunder, med ett tydligt säljfokus
• Tillsammans med dina kollegor ansvara för att butiken är välfylld och kommersiell
• Packa upp varor, bygga säljande varulägg och varuplacering
• Arbete i kassa
• Att alltid bemöta våra kunder på ett vänligt, kunnigt och hjälpsamt sätt

Vi erbjuder dig ett varierande arbete i en inspirerande butiksmiljö där både samarbete, värme och högt tempo genomsyrar vår vardag!

Vem är du?


• Kommunicerar på ett öppet och ärligt sätt där du når ut till olika målgrupper
• Har en stor passion för mode och inreredning
• Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs
• Driven och resultatorienterad
• Utstrålar glädje, värme och engagemang i mötet med kunden och kollegor
• Trivs med att jobba i högt tempo
• Är ansvarstagande och ser vad som behöver göras, och agerar på det!

Tjänsten är på 20t/v med start omgående. 

Varmt välkommen med din ansökan!


Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

Ansök nu