Stockholm: Rehabsamordnare till Previa i Stockholm Vasastan

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rehabsamordnare till Previa i Stockholm Vasastan i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-05-31 // Varaktighet: Heltid

Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser den mänskliga faktorn som den viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 200 anställda och finns över hela landet med egna enheter. Previa ingår i Falck Healthcare som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som Rehabsamordnare i Previa har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar konsultativt med att förmedla kunskaper om arbetsmiljö- och hälsofrågor och har ett helhetsansvar för en strukturerad, effektiv rehabiliteringsprocess på våra kundföretag. Du är också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsoutveckling.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Motiverande samtal och psykosocialt stöd till individer i deras rehabiliteringsprocess
• Stöd och nära samarbete med chefer och HR hos kundföretaget för att säkerställa att processen går framåt
• Planering och samordning av rehabplaner som tas fram för att aktivt främja återgång i arbete
• Koordinera och samverka med rehabiliteringsprocessens olika aktörer både externt och inom Previa
• Leda rehabmöten med kundteamet inom Previa samt hos kundföretagen

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska alt. arbetsterapeut, fysioterapeut eller socionom med erfarenhet av rehabiliteringsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet inom FHV alternativt inom Försäkringskassan och/eller Arbetsförmedlingen. Du har goda IT-kunskaper och är bra på att strukturera och planera i ditt arbete. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Previas digitala resa.
Som person har du stark drivkraft och är engagerad, målinriktad och flexibel. Du har dessutom mycket god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga.

Som rehabsamordnare i Previa arbetar du som konsult utifrån våra värderingar –Värdeskapande, Samspelande och Modiga.

Vi erbjuder dig

• Ett arbete i en av Sveriges hetaste framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Placering: Previas enhet i Vasastan.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Lisa Bond på lisa.bond@previa.se alternativt 08-7222420.

Välkommen med din ansökan senast 2021-06-14. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Rehabhandläggare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Rehabhandläggare.

Rehabkoordinator - Trygg Hälsa Beckomberga (deltid)

Läs mer Sep 27
Om Beckomberga Vårdcentral:

Vi är en privat vårdcentral, med mottagning i Bromma sjukhus, som bedrivs på uppdrag av Region Stockholm. Vi ägs även av Mindler och samarbetar med deras HR-avdelning i denna rekrytering. På vår mottagning erbjuder vi både akuta och planerade patientbesök samt hemsjukvård. Som rehabkoordinator hos oss ingår du i ett engagerat team med flera yrkesgrupper i nära samarbete för att ge våra patienter så bra vård och bedömningar som möjligt.

Om tjänsten:

Vi söker nu efter en duktig rehabkoordinator till vår verksamhet. Som rehabkoordinator inom primärvården har du möjligheten att spela en avgörande roll genom att främja tidiga och samordnade insatser i sjukskrivningsprocessen, vilket är en kritisk del av vårt åtagande för patienternas välbefinnande.

I rollen som rehabkoordinator kommer du att:

Utveckla, implementera och noggrant övervaka rutiner för sjukskrivningsprocessen.

Identifiera och hantera patienter som kräver samordnade åtgärder - antingen på uppmaning från medicinska utövare eller genom systematisk genomgång av sjukskrivningslistor.

Bidra till upprättande, dokumentation och ständig uppdatering av rehabiliteringsplaner.

Fungera som en samarbetspartner och primär kontaktperson för externa aktörer, inklusive företagshälsovård, arbetsgivare, arbetsförmedling, försäkringskassa och socialtjänsten.

Detta erbjuder vi:

En chans att vara en del av vårt engagerade team på en liten vårdcentral.

En omväxlande arbetsmiljö där du kan göra skillnad.

Möjlighet att starta så snart som möjligt.

Krav för att söka tjänsten:

Legitimerad sjukvårdspersonal eller socionom.

Genomgått en godkänd högskolekurs för rehabkoordinator motsvarande 7,5 hp.

Anställningen är på deltid (20%) motsvarande en dag i veckan.

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vårt team. Om du delar vår passion för att stödja patienters välbefinnande och vill vara en del av att forma en bättre hälsomiljö, är detta möjligheten för dig. Vid frågor är du välkommen att kontakta adrian.lyng@mindler.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rehabsamordnare till Falck Online

Läs mer Feb 21
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Falck Hälsa och arbetsliv? Är du intresserad av sambandet mellan arbete och hälsa och vill arbeta för att ge människor goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv?

Då ska du söka dig till oss! Vi som söker en kollega till vårt team Falck Online. Du kommer att bli en del av ett engagerat och kompetent team som består av psykologer, beteendevetare och rehabsamordnare som jobbar samspelande med våra övriga enheter inom Falck och våra kunder och deras medarbetare med goda resultat.

Falck Online är en enhet där vi enbart arbetar med Onlinebesök. Via ett onlinebesök kan både arbetsgivare och medarbetare enkelt, snabbt och säkert delta genom ett videomöte från smartphone, läsplatta eller dator - oavsett geografisk lokalisering.

Som rehabsamordnare hos Falck har du en mycket viktig roll i att skapa värde och resultat för våra kunder, där ditt arbete skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. Du arbetar konsultativt med att förmedla kunskaper om arbetsmiljö- och hälsofrågor och har ett helhetsansvar för en strukturerad, effektiv rehabiliteringsprocess på våra kundföretag. Du driver rehabärenden tillsammans med övriga kollegor i tvärprofessionella team. Våra kunder finns representerade från alla branscher, privat och offentlig sektor, stora och små verksamheter.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Stöd och nära samarbete med chefer och HR hos kundföretaget för att säkerställa att processen går framåt
• Arbeta som central rehabsamordnare för större företag och samordna kollegor runt om i landet.
• Motiverande samtal och stöd till individer i deras rehabiliteringsprocess
• Planering och samordning av rehabplaner som tas fram för att aktivt främja återgång i arbete
• Koordinera och samverka med rehabiliteringsprocessens olika aktörer både externt och inom Falck
• Leda rehabmöten med kundteamet inom Falck samt hos kundföretagen

Vi erbjuder dig:

• Kollektivavtal med bra förmåner
• Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kollegor och ett bolag som värnar om hela människan!
• Att jobba som en viktig nyckelresurs i tvärfunktionella team med spetskompetens inom hälsa och arbetsliv
• Självständigt och omväxlande arbete men med kollegor över hela landet för kunskaps-och erfarenhetsutbyte i olika digitala forum
• Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa
• Ett kreativt utrymme att skräddarsy lösningar till våra kunder som finns representerade inom alla branscher, med möjlighet att påverka och skapa resultat på både individ-och organisationsnivå
• Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion

Vi söker dig som;

• Har minst en kandidatexamen inom relevant område (legitimerad sjuksköterska/företagssköterska alt. arbetsterapeut, fysioterapeut eller socionom)
• har god erfarenhet av rehabiliteringsfrågor gärna från företagshälsovården eller konsultbolag.
• har god förståelse/erfarenhet från socialförsäkringsbalken, arbetsmiljölagen och sjuklönelagen
• har goda IT-kunskaper och förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg
• behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• har läst KI:s koordineringsinsatser, att koordinera sjukskrivning och rehabiliteringsprocessen (meriterande)

Som person

• är du målinriktad men kan samtidigt tänka om och anpassa dig om omständigheterna förändras
• är du självgående, tar ansvar för processen och driver den framåt
• har du lätt för att samarbeta och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov
• har du förmåga att planera och strukturera och hålla ihop helheten
• är du kundorienterad och affärsmässig; dvs lyssnar och förstår kundbehov och föreslår både egna och andra professioners insatser, genomför och återkopplar till kund
• har du en god kommunikativ förmåga

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

• Vi bryr oss om
• Vi bygger förtroende
• Tillsammans skapar vi mer värde

Övrigt:

Tillträde och tjänstgöringsgrad enligt överenskommelse, Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Variation utöver normal arbetstid kan förekomma enligt ök.

Placering gärna i Stockholmsområdet dock inte ett krav. Du har stor möjlighet att arbeta hemifrån men vi har även gemensamma arbetsplatser på S:t Eriksgatan i Stockholm eller på någon av våra andra enheter.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Sara Rådström på email sara.radstrom@falcksverige.se

Välkommen med din ansökan senast 2024-03-10. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Rehabkoordinator - Trygg Hälsa Beckomberga (deltid)

Läs mer Sep 13
Om Beckomberga Vårdcentral:

Vi är en privat vårdcentral, med mottagning i Bromma sjukhus, som bedrivs på uppdrag av Region Stockholm. Vi ägs även av Mindler och samarbetar med deras HR-avdelning i denna rekrytering. På vår mottagning erbjuder vi både akuta och planerade patientbesök samt hemsjukvård. Som rehabkoordinator hos oss ingår du i ett engagerat team med flera yrkesgrupper i nära samarbete för att ge våra patienter så bra vård och bedömningar som möjligt.

Om tjänsten:

Vi söker nu efter en duktig rehabkoordinator till vår verksamhet. Som rehabkoordinator inom primärvården har du möjligheten att spela en avgörande roll genom att främja tidiga och samordnade insatser i sjukskrivningsprocessen, vilket är en kritisk del av vårt åtagande för patienternas välbefinnande.

I rollen som rehabkoordinator kommer du att:

Utveckla, implementera och noggrant övervaka rutiner för sjukskrivningsprocessen.

Identifiera och hantera patienter som kräver samordnade åtgärder - antingen på uppmaning från medicinska utövare eller genom systematisk genomgång av sjukskrivningslistor.

Bidra till upprättande, dokumentation och ständig uppdatering av rehabiliteringsplaner.

Fungera som en samarbetspartner och primär kontaktperson för externa aktörer, inklusive företagshälsovård, arbetsgivare, arbetsförmedling, försäkringskassa och socialtjänsten.

Detta erbjuder vi:

En chans att vara en del av vårt engagerade team på en liten vårdcentral.

En omväxlande arbetsmiljö där du kan göra skillnad.

Möjlighet att starta så snart som möjligt.

Krav för att söka tjänsten:

Legitimerad sjukvårdspersonal eller socionom.

Genomgått en godkänd högskolekurs för rehabkoordinator motsvarande 7,5 hp.

Anställningen är på deltid (20%) motsvarande en dag i veckan.

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vårt team. Om du delar vår passion för att stödja patienters välbefinnande och vill vara en del av att forma en bättre hälsomiljö, är detta möjligheten för dig. Vid frågor är du välkommen att kontakta adrian.lyng@mindler.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rehabkoordinator - Trygg Hälsa Kungsholmen/Beckomberga

Läs mer Aug 31
Om Trygg Hälsa och våra vårdcentraler:

Trygg Hälsa består av två privata vårdcentraler, med mottagningar i Bromma sjukhus och på Kungsholmen, som bedrivs på uppdrag av Region Stockholm. Vi ägs även av Mindler och samarbetar med deras HR-avdelning i denna rekrytering. På våra mottagningar erbjuder vi både akuta och planerade patientbesök samt hemsjukvård. Som medarbetare hos oss ingår du i ett engagerat team med flera yrkesgrupper i nära samarbete för att ge våra patienter så bra vård och bedömningar som möjligt.

Om tjänsten:

Vi söker nu efter en duktig rehabkoordinator till vår verksamhet. Som rehabkoordinator inom primärvården har du möjligheten att spela en avgörande roll genom att främja tidiga och samordnade insatser i sjukskrivningsprocessen, vilket är en kritisk del av vårt åtagande för patienternas välbefinnande.

I rollen som rehabkoordinator kommer du att:


Utveckla, implementera och noggrant övervaka rutiner för sjukskrivningsprocessen.

Identifiera och hantera patienter som kräver samordnade åtgärder - antingen på uppmaning från medicinska utövare eller genom systematisk genomgång av sjukskrivningslistor.

Bidra till upprättande, dokumentation och ständig uppdatering av rehabiliteringsplaner.

Fungera som en samarbetspartner och primär kontaktperson för externa aktörer, inklusive företagshälsovård, arbetsgivare, arbetsförmedling, försäkringskassa och socialtjänsten.

Detta erbjuder vi:

En chans att vara en del av vårt engagerade team på en liten vårdcentral.

En omväxlande arbetsmiljö där du kan göra skillnad.

Möjlighet att starta så snart som möjligt.

Krav för att söka tjänsten:

Legitimerad sjukvårdspersonal eller socionom.

Genomgått en godkänd högskolekurs för rehabkoordinator motsvarande 7,5 hp.

Anställningen motsvarar deltid (50%), men har du möjlighet att arbeta på plats på båda våra vårdcentraler (Kungsholmen och i Beckomberga) kan anställningen utökas till en heltidstjänst (100%).

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vårt team. Om du delar vår passion för att stödja patienters välbefinnande och vill vara en del av att forma en bättre hälsomiljö, är detta möjligheten för dig. Vid frågor är du välkommen att kontakta adrian.lyng@mindler.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rehabkoordinator - Trygg Hälsa Beckomberga (deltid)

Läs mer Okt 17
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning söker vi nu:

Om Beckomberga Vårdcentral:

Vi är en privat vårdcentral, med mottagning i Bromma sjukhus, som bedrivs på uppdrag av Region Stockholm. Vi ägs även av Mindler och samarbetar med deras HR-avdelning i denna rekrytering. På vår mottagning erbjuder vi både akuta och planerade patientbesök samt hemsjukvård. Som rehabkoordinator hos oss ingår du i ett engagerat team med flera yrkesgrupper i nära samarbete för att ge våra patienter så bra vård och bedömningar som möjligt.

Om tjänsten:

Vi söker nu efter en duktig rehabkoordinator till vår verksamhet. Som rehabkoordinator inom primärvården har du möjligheten att spela en avgörande roll genom att främja tidiga och samordnade insatser i sjukskrivningsprocessen, vilket är en kritisk del av vårt åtagande för patienternas välbefinnande.

I rollen som rehabkoordinator kommer du att:



Utveckla, implementera och noggrant övervaka rutiner för sjukskrivningsprocessen.





Identifiera och hantera patienter som kräver samordnade åtgärder – antingen på uppmaning från medicinska utövare eller genom systematisk genomgång av sjukskrivningslistor.





Bidra till upprättande, dokumentation och ständig uppdatering av rehabiliteringsplaner.





Fungera som en samarbetspartner och primär kontaktperson för externa aktörer, inklusive företagshälsovård, arbetsgivare, arbetsförmedling, försäkringskassa och socialtjänsten.





Detta erbjuder vi:




En chans att vara en del av vårt engagerade team på en liten vårdcentral.





En omväxlande arbetsmiljö där du kan göra skillnad.





Möjlighet att starta så snart som möjligt.





Krav för att söka tjänsten:




Legitimerad sjukvårdspersonal eller socionom.





Genomgått en godkänd högskolekurs för rehabkoordinator motsvarande 7,5 hp.





Anställningen är på deltid (20%) motsvarande en dag i veckan.

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vårt team. Om du delar vår passion för att stödja patienters välbefinnande och vill vara en del av att forma en bättre hälsomiljö, är detta möjligheten för dig. Vid frågor är du välkommen att kontakta adrian.lyng@mindler.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från AB Previa

Nedan visas andra jobb i Stockholm från AB Previa .

Arbetsmiljöingenjör till Falck i Kista

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Jan 20
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Falck?

Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som arbetsmiljöingenjör i Falck har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar med att stötta våra kundföretag i att utveckla sin verksamhet gällande arbetsmiljöfrågor och synliggöra systematiskt arbetsmiljöarbete som ett effektivt verktyg för verksamhetsledning. Du är också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsa.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Kundkontakter, utbildningar samt rådgivning
• Stöd till kundföretag gällande uppfyllandet av myndighetskrav, lagar och förordningar
• Yrkeshygieniska undersökningar/mätningar, kartläggning och riskbedömning inom t.ex. buller, belysning, inneklimat, vibrationer och kemikalier och elektromagnetiska fält.
• Utvärdera resultat och ta fram åtgärdsförslag tillsammans med kund
• Att vara en aktiv samarbetspartner i det systematiska arbetsmiljöarbetet hos kund
• Analys av olika byggnadsmaterial på Kistas asbestlaboratorium.

Vi söker dig som har en arbetsmiljöingenjörsutbildning, högskoleutbildning med inriktning arbetsmiljö eller motsvarande relevant utbildning. Du skall inneha kompetens att utreda och analysera den fysiska arbetsmiljön, utvärdera föreslagna lösningar eller bistå med förslag på åtgärder. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom mikroskopering samt vana att hålla utbildning inom arbetsmiljöområdet inför större grupper både på svenska och engelska.

Som person är du är erfaren och drivande, med förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en pedagogisk förmåga och är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Övrigt:

Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten omfattar resor inom Stockholms län med omnejd, vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Kathrin Rasset på kathrin.rasset@falcksverige.se alternativt tel nr 08-752 55 10.

Välkommen med din ansökan senast 2023-02-17. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Support till avtalsimplementering och fakturering

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 19
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Har du ett intresse för att utvecklas inom Excel, kundsupport, problemlösning och ekonomi? Vi söker dig som vill jobba inom Affärsstöd Ekonomi för våra kunder!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Här erbjuder vi dig en roll med stor variation i arbetsuppgifter och fina möjligheter till utveckling. Vi välkomnar dig att bli en del av vårt glada och engagerade team, där samarbete är en framgångsfaktor för att vi ska kunna ge förstklassig service både till våra interna och externa kunder.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Hantera och administrera våra affärssystem avseende t.ex. avtal, uppdrag, tjänster, bokningar och faktureringar
• Ta fram analysmaterial och efterkalkyler för uppdrag och avtal
• Import, export och hantering av data samt framtagande av statistik till kund i Excel och övriga system
• Kundförfrågningar avseende fakturor och avtal
• Utbilda och stödja våra operativa konsulter i våra affärsregler och affärssystem
• Hantera kund- och leverantörsfakturor



ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du är en del av Affärsstöd ekonomi och vi är 24 personer idag och behöver bli fler eftersom vår affär växer. Teamet jobbar med support till våra kunder har mycket kontakt både med kunderna och med våra kollegor runt om i landet för att tillsammans ge förstklassig service.

Vi sitter på Previas huvudkontor på St Eriksgatan 113 i Stockholm i fina fräscha lokaler tillsammans med ledning, kundservice, säljare, HR och IT.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomi, kundservice och rapportering. Du har grundläggande kunskaper inom redovisning och reskontraarbete. Du kan med enkelhet navigera i olika system och du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt mycket goda kunskaper i Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt.

Till denna tjänst söker vi en engagerad och serviceorienterad person som trivs med mycket kontakter både internt och externt med kunder. Här trivs du som gillar att samarbeta och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Ett intresse för olika system och för att utvecklas inom Excel är nyckeln som kommer hjälpa dig att lyckas i tjänsten.

INTRESSERAD?
Ansök innan den 5 februari. Har du frågor, tveka inte att kontakta ansvarig chef Anna Markgren på anna.markgren@previa.se eller på 08-7891476

Ansök nu

Support inom Ekonomi till Previa Stockholm

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 5
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Previa har 1 000 medarbetare över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Nordens största koncern inom hälsa i arbetslivet.

Previa kommer snart att byta namn och framöver gå under varumärket Falck. I januari 2023 byts bolagsnamnet, men införandet av det nya varumärket inleddes redan i april 2022 och genomförs steg för steg tills alla Previas närmare 100 enheter över hela Sverige har bytt utseende. Hela namnbytet är klart i början av 2023.

Har du ett intresse för att utvecklas inom Excel, kundsupport, problemlösning och ekonomi? Vi söker dig som vill jobba inom Affärsstöd Ekonomi för våra kunder!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Här erbjuder vi dig en roll med stor variation i arbetsuppgifter och fina möjligheter till utveckling. Vi välkomnar dig att bli en del av vårt glada och engagerade team, där samarbete är en framgångsfaktor för att vi ska kunna ge förstklassig service både till våra interna och externa kunder.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Hantera och administrera våra affärssystem avseende t.ex. avtal, uppdrag, tjänster, bokningar och faktureringar
• Ta fram analysmaterial och efterkalkyler för uppdrag och avtal
• Import, export och hantering av data samt framtagande av statistik till kund i Excel och övriga system
• Kundförfrågningar avseende fakturor och avtal
• Utbilda och stödja våra operativa konsulter i våra affärsregler och affärssystem
• Hantera kund- och leverantörsfakturor



ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du är en del av Affärsstöd ekonomi och vi är 24 personer idag och behöver bli fler eftersom vår affär växer. Teamet jobbar med support till våra kunder har mycket kontakt både med kunderna och med våra kollegor runt om i landet för att tillsammans ge förstklassig service.

Vi sitter på Previas huvudkontor på St Eriksgatan 113 i Stockholm i fina fräscha lokaler tillsammans med ledning, kundservice, säljare, HR och IT.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomi, kundservice och rapportering. Du har grundläggande kunskaper inom redovisning och reskontraarbete. Du kan med enkelhet navigera i olika system och du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt mycket goda kunskaper i Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt.

Till denna tjänst söker vi en engagerad och serviceorienterad person som trivs med mycket kontakter både internt och externt med kunder. Här trivs du som gillar att samarbeta och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Ett intresse för olika system och för att utvecklas inom Excel är nyckeln som kommer hjälpa dig att lyckas i tjänsten.

INTRESSERAD?
Ansök innan den 22 januari. Har du frågor, tveka inte att kontakta ansvarig chef Anna Markgren på anna.markgren@previa.se eller på 08-7891476

Ansök nu

Psykolog till Previa Digital

Psykolog
Läs mer Dec 22
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Previa har 1 000 medarbetare över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Nordens största koncern inom hälsa i arbetslivet.

Previa kommer snart att byta namn och framöver gå under varumärket Falck. I januari 2023 byts bolagsnamnet, men införandet av det nya varumärket inleddes redan i april 2022 och genomförs steg för steg tills alla Previas närmare 100 enheter över hela Sverige har bytt utseende. Hela namnbytet är klart i början av 2023.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Vår online-enhet arbetar med onlinebesök, IKBT-program och andra digitala tjänster. Via ett onlinebesök kan både arbetsgivare och medarbetare enkelt, snabbt och säkert delta genom ett videomöte från smartphone, läsplatta eller dator - oavsett geografisk lokalisering.

Som legitimerad psykolog på Previa Digital har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar konsultativt med våra kunder som ett stöd för chefer, kontaktpersoner och anställda. Tyngdpunkten i våra tjänster är att genomföra insatser på individnivå, men även med webbaserade behandlingsprogram online med tex. Sömnskola online, Stresshantering online och Mental träning online och andra webbaserade program.

Vi söker dig som är legitimerad psykolog. Du har intresse och erfarenhet av arbetsrelaterad ohälsa. Du får gärna ha arbetat med KBT, ACT, eller FACT.

Du har en förmåga, erfarenhet och intresse av att leverera i digitala verktyg. Du behärskar svenska och engelska och gärna ytterligare språk i tal och skrift. Som person är du drivande och har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund. Du arbetar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning.

Vi erbjuder dig:

• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Ett utvecklande arbete inom området hälsa och arbetsliv
• Intressanta kunder, både privat och offentlig sektor

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17, variation utöver normal arbetstid kan förekomma enligt överenskommelse. Placering i Stockholmsområdet. Du har möjlighet att arbeta hemifrån och vi har gemensamma arbetsplatser i centrala Stockholm.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Klas Johannesson klas.johannesson@previa.se

Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Leg. Psykolog till Previa i Stockholm City

Psykolog
Läs mer Dec 26
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Previa har 1 000 medarbetare över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Nordens största koncern inom hälsa i arbetslivet.

Previa kommer snart att byta namn och framöver gå under varumärket Falck. I januari 2023 byts bolagsnamnet, men införandet av det nya varumärket inleddes redan i april 2022 och genomförs steg för steg tills alla Previas närmare 100 enheter över hela Sverige har bytt utseende. Hela namnbytet är klart i början av 2023.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som leg psykolog i Previa har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar konsultativt mot våra kunder som ett stöd för chefer, kontaktpersoner och anställda. Tyngdpunkten i tjänsten är att genomföra insatser på individnivå, men även uppdrag på grupp- och organisationsnivå förekommer i form av exempelvis psykosociala arbetsmiljökartläggningar och handledning av grupper. Du blir också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsoutveckling.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Stödsamtal och samtalsbehandling med fokus på rehabilitering
• Psykosociala arbetsmiljöfrågor
• Kartläggningar
• Handledning av individer och grupper
• Arbetsförmågeutredning

Vi söker dig som är leg psykolog. Du har intresse och erfarenhet av arbetsrelaterad ohälsa samt erfarenhet av att ha arbetat med individsamtal, utbildning och grupper. Meriterande om du har vidareutbildning inom eller erfarenhet av området rehabilitering, organisatorisk och social arbetsmiljö. Du får gärna ha arbetat med KBT, ACT, eller FACT. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Previas digitala resa. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du drivande och har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund. Du arbetar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde efter överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Martin Pettersson Wångdahl på martin.pettersson.wangdahl@previa.se eller på telefon 070-434 22 11.

Välkommen med din ansökan senast 2023-01-16. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Kundservicehandläggare på 100% visstid till Previas Servicecenter i Stockho

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 26
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Previa har 1 000 medarbetare över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Nordens största koncern inom hälsa i arbetslivet.

Previa kommer snart att byta namn och framöver gå under varumärket Falck. I januari 2023 byts bolagsnamnet, men införandet av det nya varumärket inleddes redan i april 2022 och genomförs steg för steg tills alla Previas närmare 100 enheter över hela Sverige har bytt utseende. Hela namnbytet är klart i början av 2023.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som kundservicehandläggare på Previa Servicecenter hjälper vi våra kunder runt om i hela Sverige i kontakten med Previa. Som medarbetare är du en viktig länk som genom hög servicenivå och vägledande förmåga hjälper till att serva kunderna med information och hjälp i våra olika kommunikationskanaler. Arbetet innebär kundkontakt via telefon, mail och chatt samt hantering av bokningar åt våra operativa konsulter inom företagshälsan i hela landet.

Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning, gärna med vård- eller administrativ inriktning alternativt motsvarande erfarenhet. Du arbetar eller har arbetat i växel eller kundtjänst alternativt har erfarenhet av att arbeta med kundmöte via telefon, e-post och chatt.

Som person är du serviceinriktad, kundorienterad och brinner för att hjälpa till. Du trivs bra med att arbeta i grupp och är en lagspelare med stor social kompetens. Du kan hantera flera uppgifter samtidigt, även under perioder med hög arbetsbelastning och du trivs med att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö. För att lyckas i rollen behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt behärska konversationsengelska.

Vi erbjuder dig

• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Övrigt:
Visstidsanställning på heltid 1/1-30/6. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Placering: Previas huvudkontor i Stockholm.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta teamledare Tove Viberg på tove.viberg@previa.se alternativt tel nr 08-627 43 13.

Välkommen med din ansökan senast 2023-01-16. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt från annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu