Stockholm: Specialist Informationssäkerhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Specialist Informationssäkerhet i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-04-13 // Varaktighet: Heltid

Är du vår nya specialist inom informationssäkerhet? Enheten Säkerhet på verksamhetsområdet Informations- och kommunikationsteknik (IKT) söker nu ytterligare en specialist inom informationssäkerhet. Du kommer att ha en nyckelroll för att främja en god informationskultur på Trafikverket och bidra till framtidens infrastruktur! 


Specialist Informationssäkerhet

Arbetsuppgifter

Som specialist inom informationssäkerhet arbetar du proaktivt och reagerar på nya hotbilder, sårbarheter och andra händelser inom informationssäkerhetsområdet. Det innebär att du leder, bevakar och deltar i nätverk inom informationssäkerhetsområdet samt bidrar med din kunskap och kompetens i utvecklings- och förbättringsarbete av arbetssätt. Vidare är du delaktig vid analys och bedömning av applikationer, IT-lösningar och risker. Du vägleder vid tolkning av lagkrav samt stödjer verksamheten vid införande av nya arbetssätt och verktyg inom säkerhetsområdet. Vi arbetar även med metodutveckling, utredningar och remisshantering, samt satsar på utbildnings- och informationsinsatser inom området. Andra uppgifter som kan förekomma i tjänsten är till exempel att följa upp att informationssäkerhetsarbetet fungerar i linje med Trafikverkets riktlinjer samt stödja hantering av avvikelser. 

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Intervjuer är planerade att hållas via skype den 20-21 maj.
Möjliga placeringsorter är Solna, Borlänge, Gävle eller Göteborg

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du en utomordentlig god förmåga att se sammanhang och förstå dess påverkan på verksamheten. Då tjänsten kräver dialog och samarbete med både interna och externa parter krävs det att du är tydlig, prestigelös och förtroendeingivande i din kommunikation. Vidare är du drivande och har förmåga att planera och arbeta metodiskt och med stor noggrannhet där du låter hög säkerhetskultur genomsyra allt ditt arbete.
Vi söker dig som
har en akademisk examen med inriktning informationssäkerhet eller annan utbildning som i kombination med erfarenhet kan bedömas likvärdig
har flerårig i närtid aktuell arbetslivserfarenhet av informationssäkerhetsarbete tex tolkning, implementering eller uppföljning av ISO 27000
har kunskap om lagar och regler samt standarder inom området (bl a MSBFS 2020:7, MSBFS 2020:6, ISO27000)
har erfarenhet av arbete med risk- och sårbarhetsanalyser, utredning och liknande arbete
har arbetslivserfarenhet eller utbildning inom IT
kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som på engelska

Vi ser det som meriterande om du
har arbetslivserfarenhet från andra säkerhetsområden såsom säkerhetsskydd, cybersäkerhet, signalskydd, underrättelsetjänst
har erfarenhet av att hålla utbildningar eller workshops
har arbetat inom offentlig förvaltning


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Säkerhetsanalytiker, IT

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Säkerhetsanalytiker, IT.

IT Security Specialist

Läs mer Jan 8
Are you a forward-thinking IT Security Specialist with a business mindset and passion for designing and implementing cutting-edge security solutions?

We are looking for an experienced and communicative IT Security Specialist to join our managed services team and help safeguard our digital assets and client data. We believe in the power of technology to transform businesses and improve lives. Dustin is a dynamic and innovative technology company committed to providing cutting-edge solutions to our clients. We believe in the power of technology to transform businesses and improve lives.

The Hiring Manager for this role is Jonas Sjöberg, Head of Service Area Management- Nordics. As a part of his great team, you will be able to contribute, develop and thrive in a transparent, empathetic, and "we can do" environment. He assigns strong emphasis on being present, engaged, driven and team & result orientated. He highly values open and honest communication in conjunction with clear accountabilities and responsibilities.

What will you do

As an IT Security Specialist at Dustin, you will play a critical role in ensuring the confidentiality, integrity, and availability of our IT systems and data used in providing our managed services to our customers. You will collaborate with cross-functional teams, our Service Portfolio Management function, our Security Service Area operations and our Security Services partner to design, implement, and maintain security services and functions that ensures a secure service delivery to our customers as well as protecting our managed services delivery from cyber threats and vulnerabilities.

Key Responsibilities:

Security Strategy: Be an integrated part of the development of the overall security strategy and roadmap for the managed services organization together with our Service Portfolio Management function.

Architecture Design: Design and implement security architecture for IT systems, applications, and infrastructure, used to deliver managed services, ensuring scalability and compliance with industry standards.

Security Architecture: Develop and maintain a comprehensive security architecture, ensuring all IT systems and applications meet industry best practices and compliance standards.

Security Policies: Create, update, and enforce security policies, way of working, procedures, and guidelines to safeguard data and infrastructure.

Incident Response: Lead incident response efforts connected with our systems, used to deliver managed services, investigate security breaches, and develop strategies to mitigate and prevent future incidents.

Vulnerability Assessment: Conduct regular vulnerability assessments and penetration testing of our systems used to deliver managed services, to identify and address security weaknesses.

Security Awareness: Promote security awareness and provide training to staff on security best practices.

Compliance: Ensure compliance with relevant industry standards (e.g., CIS, NIS, GDPR, HIPAA, ISO 27001) and assist with audits and assessments.

Security Research: Stay up to date with the latest cybersecurity threats, trends, and technologies to proactively address emerging risks.

You are given continuous opportunities for development and will have a knowledgeable team around you. They all strive for a friendly and supportive culture and enjoy sharing their knowledge, reaching common goals, and connecting over a Fika.

This is what you’ll get

We believe we offer so much more than what benefits on a list can say. But you won’t know that until you join us. So, we will still want to list a few:

- A chance to make an impact that matters in a company with a strong focus on sustainability

- 20% discount on memberships at SATS and an annual wellness allowance

- Collective agreement, pension plans according to ITP1, parental pay, and insurance

- Employee discount for products through our Dustin web shop

- A flexible work life where we embrace the mix of working digitally and from the office

- Bring your dog! - we have an office area specifically for you and your best friend (Sweden Offices)

At Dustin, we prioritise personal development and growth through individualised plans and access to our Dustin Academy, in addition to promoting a healthy lifestyle through our Dustin Movement activities.

Still curious? Read more on our career page (https://www.dustingroup.com/en/careers)

What you bring

- Proven experience (~3y) in IT security, including risk management, cloud and network security, and incident response.

- Good knowledge of security frameworks, standards, and best practices (e.g., CIS, NIST, GDPR).

- Good experience in cloud security, network security, data protection and Microsoft Cloud security solutions.

- Excellent problem-solving and analytical skills.

- Strong communication and leadership abilities.

- Ability to work independently and collaboratively in a team.

Meritorious to have certifications:

- Microsoft certifications: MS-500, AZ-500, SC-200, SC-300, SC-200

- Microsoft Certified: Microsoft Security Operations, Microsoft 365 Security Administration, Microsoft Identity and Access Administrator, Microsoft Azure Security Technologies

- CompTIA Core certifications - Security+

- Google Cloud Fundamentals

- AWS Well-Architected Framework

We believe our colleagues are the key reason for our positive development. And we believe our development is what gives you the possibility to grow. That is why we can promise you one thing:

You keep us moving. We keep you moving.

Our Recruitment Process

We expect to take the following steps in this recruitment process:

- Telephone screening with Talent Acquisition Partner, Karishma Sindhu

- 1st interview with the Hiring Manager, Jonas Sjöberg

- 2nd interview with Group Service Product Manager Security, Daniel Sundregård

- References

- Background Check

- Starting date will be decided in agreement with the final candidate

It is our goal as a company to ensure a truly inclusive culture. We anonymise all applications and only screen based on experience, skills and assessments. We do this with the aim to ensure a process without (unconscious) bias of our recruiters and managers.

We screen and evaluate candidates on an ongoing basis and close the job when we have the right person for the role.

If you have any questions regarding the position, please contact the Talent Acquisition Partner/responsible for the recruitment (Karishma Sindhu) by email: karishma.sind...

Ansök nu

Säkerhetsanalytiker

Läs mer Dec 19
Som analytiker hos oss kommer du att arbeta för att skydda våra kunder från IT-säkerhetsattacker. I rollen kommer du att identifiera och analysera potentiella incidenter och eskalera dem till våra kunder. Till ditt förfogande står ett flertal SIEM-, SOAR- och XDR-verktyg. Du är detektiven som genom proaktivt, såväl som reaktivt, arbete motverkar cyberattacker hos vårt klientel.



Arbetsuppgifter:

- Hantera inkommande larm via våra SIEM-verktyg (Splunk och Sentinel)

- Analysera och mitigera attacker i EDR-verktyg och XDR-verktyg

- Utvärdera och vidta självständigt potentiella åtgärder

- Dokumentera incidenters händelseförlopp

- Informera, och agera rådgivande inför kund

- Jaga hot proaktivt

- Bygg eller modifiera detektioner

- Förbättra existerande rutiner eller utforma nya

- Bidra till vår egen databas över hot och indikatorer

- Kontinuerligt bygga på teknisk kompetens via utbildningar

- Hantering, konfigurering och uppdatering av logghanteringsverktyg (Splunk och Sentinel)

- Uppsättning av infrastruktur och installering av komponenter i nya kundmiljöer

- Kundsupport, introduktion och felsökning av SIEM-verktyg



Varför borde du bli en del av Orange Cyberdefense:

- Var del av ett av branschens mest framstående företag inom cybersäkerhet och marknadsledande teknik

- Vi uppmuntrar nyfikenhet, initiativtagande, autonomi och kunskapsdelning

- Vi hjälper och säkrar upp stora internationella företag

- Vi erbjuder goda möjligheter att fortbilda och specialisera sig



Orange Cyberdefense

Orange Cyberdefense är Sveriges ledande cybersäkerhetsföretag. Vår vision är att bidra till det säkra digitala samhället. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom flertalet områden från djupgående tekniska lösningar exempelvis SOC, brandväggslösningar, tekniska hotanalyser, sårbarhetshantering, SIEM till mer mjukare tjänster som styrning och ledning inom säkerhet, riskmodeller och riskanalyser. Vi är 3000 kollegor globalt, varav 400 kollegor i Sverige.

På Orange Cyberdefense är vi alla olika men med samma passion för cybersäkerhet; och det är vår främsta styrka. Vi är stolta över våra olikheter, erfarenheter och bakgrunder och är övertygade om att vi måste inkludera alla för att också kunna erbjuda lösningar som passar just alla. Det är anledningen till att vi säkerställer att vi hanterar alla ansökningar likvärdigt.



Vem är du?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT-säkerhet, IT-forensik eller nätverkssäkerhet. Meriterande om du har arbetslivserfarenhet i liknande roll.

Som person söker vi en ödmjuk, kommunikativ och genuin problemlösare som inte drar sig för obekanta utmaningar. Du har förmågan att samla information, gallra ut oväsentligheter, sätta ihop helhetsbilden och presentera den för andra på ett begripligt sätt oavsett mottagare. Det är viktigare att du besitter vetgirighet, kreativitet, självständighet och initiativförmåga än att du är fullärd.



Krav för tjänst:

För denna tjänst kommer det krävas att du jobbar treskift och heltid på plats från vårat kontor på Kungsholmen.

För specifikt detta team kommer vi jobba mot publik sektor och kräver därmed svenskt medborgarskap för att kunna genomföra en säkerhetsprövning.



Rekryteringsprocessen:

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fanny Westergren (fanny.westergren@orangecyberdefense.com).

Ansök nu

Senior Red team / Hacker / Penetrationstestare

Läs mer Feb 9
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet.

Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka.

Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? FRA söker nu flera engagerade och initiativtagande red team operatörer till accessutvecklingskontoret. Är du den vi söker kan vi erbjuda en miljö med unik kompetensbredd, stor gemenskap och goda möjligheter till utveckling. På FRA arbetar vi med unika uppgifter – för Sveriges säkerhet och integritet.

Om FRA

Omvärlden är FRA:s arena. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi gör det för att skydda det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Genom vår kunskap om omvärlden kan vårt land förbereda sig och möta hoten i tid. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning och en larmklocka för militära hot. Vi är också i kärnan av det svenska cyberförsvaret och skyddar de viktigaste verksamheterna och den viktigaste infrastrukturen från angrepp. För att klara våra kärnuppdrag krävs avancerade tekniklösningar. Tillsammans har vi en unik uppgift, som vi löser med kunskap och kompetens som vi är ensamma om i Sverige.

För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om.

Ditt uppdrag

Som red team operatör hör du till avdelningen för cyberverksamhet, accessutvecklingskontoret. Du kommer att bidra till att stärka skyddet mot kvalificerade IT-angrepp från utlandet hos samhällsviktig verksamhet i Sverige samt att utveckla och leverera access- och exploateringsförmåga till signalunderrättelseverksamheten.

Denna rollens huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

Utföra red team operationer.


Forskning och utveckling av verktyg.


Omvärldsbevakning inom IT-säkerhet.


Testa och utveckla access-metoder.


Resultatet av dina insatser kommer att leverera direkt verksamhetsnytta för stora delar av FRA och Sverige.

Du kan

Kvalifikationer:

Vi söker personer som har arbetslivserfarenhet av penetrationstestning eller red team.


Gediget intresse för IT-säkerhet.


Akademisk examen inom datavetenskap  eller  kunskap förvärvad på annat sätt.


Kommunicerar i tal och skrift på svenska och engelska.


Meriterande med kunskap inom:

Active Directory


Linux Internals


Webb-app hacking


Dold lateral förflyttning


EDR/Anti-Virus bypassing


C2 ramverk (t.ex Cobalt Strike, Mythic, Havoc)


Programmering


Reverse-engineering


Sårbarhetsanalys


Exploit-utveckling


Windows Internals


SOC eller Forensics


Du är

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att trivas i rollen krävs det att du är analytisk och vill bidra med din kunskap, kan uppmärksamma vilka behov som finns i verksamheten och hur de ska kunna tillgodoses. Du är prestationsorienterad, kvalitetsmedveten och sätter upp höga mål både för dig själv och för arbetsgruppen. Du tar ansvar för dina uppgifter och ser vikten av att dela med dig av kunskap och information till gruppen för att tillsammans uppnå gemensamma mål.

Arbetet präglas av snabb förändringstakt och kräver därför ett gediget intresse för området, att du blir engagerad av utmanande problemställningar samt att du har ett stort mått av nytänkande. 

Vårt erbjudande

På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större.  På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag.

Du kommer jobba med duktiga hackers med erfarenheter från olika bakgrunder och tillsammans löser vi komplexa problem och uppgifter.

Våra medarbetare har hög kompetens, men vi kan alltid bli bättre. Därför är professionell utveckling en självklarhet för oss. De senaste åren har vi hyrt in internationella experter som utbildare inom relevanta områden för att vässa vår förmåga. Som nyanställd får du bredda din kompetens direkt med en omfattande introduktionsutbildning som ger dig en större förståelse för uppdraget och hjälper dig in i verksamheten. Som medarbetare får du också möjlighet att hitta rätt utbildningar inom ditt specialområde för att bli ännu bättre på det du brinner för. Detta skulle exempelvis kunna vara kurser online eller på konferenser.

Vi värdesätter god hälsa hos våra medarbetare och erbjuder bland annat friskvård under arbetstid. Andra förmåner som vi erbjuder är exempelvis gym på arbetsplatsen och ledarledda aktiviteter, gratis parkering, ledighet på klämdagar, utökad föräldrapenning samt natursköna omgivningar. 

Hos oss blir du en av de bästa. På ditt sätt.

Mer information

Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min med buss från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef på telefon 010-557 51 11. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00.

Vi tar emot ansökningar via www.fra.se  senast 2024-06-02.
Referensnummer  4523/21 .

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Cybersecurity Architect

Läs mer Nov 22
Here at Redigo we apply a secure-by-design approach to Cybersecurity all while having a good time and sticking to our core values of being Aware, Agile and of course Amusing. We are currently looking for a Cybersecurity Advisor with experience and skills in Enterprise Security Architecture and Product Cybersecurity. You will part of a Team delivery of Cybersecurity Advisors supporting our industry clients in secure digital transformation and development of digital product and services. You will define and implement a Secure by design strategy to help build resilience and compliance from start.

Understanding or an ambition to understand regulatory requirements such as DORA, NIS2, Radio Equipment Directive 2024, CE-Marking and Cyber Resilience Act is must.

Ansök nu

Cybersecurity Architect

Läs mer Nov 22
Here at Redigo we apply a secure-by-design approach to Cybersecurity all while having a good time and sticking to our core values of being Aware, Agile and of course Amusing. We are currently looking for a Cybersecurity Advisor with experience and skills in Enterprise Security Architecture and Product Cybersecurity. You will part of a Team delivery of Cybersecurity Advisors supporting our industry clients in secure digital transformation and development of digital product and services. You will define and implement a Secure by design strategy to help build resilience and compliance from start.

Understanding or an ambition to understand regulatory requirements such as DORA, NIS2, Radio Equipment Directive 2024, CE-Marking and Cyber Resilience Act is must.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Trafikverket

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Trafikverket .

Projektledare järnvägsunderhåll

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 18
Nytt
Som Projektledare inom underhåll är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i Stockholm. Du är en nyckelspelare i många människors liv på ett av Sveriges mest trafikerade områden.


Projektledare järnvägsunderhåll

Arbetsuppgifter

Som projektledare i vårt verksamhetsområde Underhåll påverkar du väldigt många människor varje dag och ditt arbete är viktigt för ett fungerande, framkomligt samt säkert transportsystem.
Det innebär att du är delaktig i att fatta beslut om åtgärder, handlingsalternativ och resursanvändning inom projektets ramar samt fördelar arbetet för såväl interna stödresurser och specialister som externa leverantörer. Du ansvarar för helheten när det gäller att leda, styra och följa upp projekt, inklusive budgetansvar och tillser att Trafikverket får det vi har beställt/upphandlat! Du kommer att driva underhållet av järnvägen inom Stockholm, med givna tidsramar. Detta ger dig stora utvecklingsmöjligheter och du arbetar fritt med eget ansvar. I en nära samverkan med din entreprenör säkerställer du att det förebyggande underhållet ger resultat och när det krävs ett avhjälpande underhåll så utförs det effektivt, allt i syfte att våra kunder skall kunna använda infrastrukturen, snabbt, tryggt och säkert. I rollen ingår även att du medverkar i upphandling av kontrakt samt i kontrakt vara ansvarig för kommunikation gällande kontraktsfrågor. Du har även kontakt med interna och externa parter såsom andra avdelningar inom Trafikverket, allmänhet, kommuner, entreprenörer och andra intressenter inom projektet. Du kommer att vara Trafikverkets representant vid möten och sammankomster som rör frågor inom ditt område. Vårt samarbete med andra intressenter är betydande för framkomligheten, du är en nyckelspelare i väldigt mångas vardag. Vi erbjuder ett arbete där den ena dagen aldrig är den andra lik.
Trafikverket arbetar ständigt med att utveckla projektledarrollen, vilket öppnar upp för nya spännande möjligheter. Enheten jobbar hela tiden för att bibehålla ett bra arbetsklimat, genom att vi delar framgångar och förluster för att lära av varandra. Vi arbetar som ett team med en leverans där alla ska känna dig delaktiga.

Övrig information

På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum den 23 och den 29 maj 2024. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Enligt Trafikverkets distansarbetsavtal kan det i denna tjänst finnas möjlighet att arbeta hemifrån (eller från ett annat Trafikverkskontor) upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
Som ledare i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Du är vetgirig, håller dig à jour inom din profession och ditt expertområde, omvärldsbevakar samt trendspanar. Som projektledare har du en god problemlösningsförmåga, löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö.
Vi söker dig som har:
högskoleexamen om minst 180hp (120p) inom ett för tjänsten relevant område såsom ingenjör med inriktning bygg och anläggning, samhällsplanering eller järnväg; alternativt har du annan utbildning som Trafikverket - tillsammans med erfarenhet - bedömer jämförbar
minst två års arbetslivserfarenhet i närtid av att leda infrastrukturprojekt, där fler av följande moment har ingått i ditt ansvarsområde: byggstyrning, kontraktsuppföljning, budget- och prognosarbete samt resultatuppföljning
goda kunskaper i svenska i tal och skrift
goda kunskaper i MS Office.
giltigt körkort för personbil.

Det är meriterande om du har:
aktuella kunskaper inom entreprenadjuridik i ett eller flera av områdena AB/ABT/ABK och AMA
erfarenhet av att leda underhålls-/ driftprojekt inom väg eller järnväg
erfarenhet av att driva ett systematiskt förbättringsarbete
erfarenhet av att ha agerat ombud.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.

Ansök nu

Nationell samordnare informationshantering

Systemförvaltare
Läs mer Apr 18
Nytt
Har du erfarenhet av att arbeta med informationshantering samt ett intresse för digitalisering och metodutveckling? Läs noga - vi söker en Nationell samordnare för informationshantering och analys infrasystem!


Nationell samordnare informationshantering

Arbetsuppgifter

Som Nationell samordnare på avdelningen Vägsystem ansvarar du för att tillhandahålla och samordna teknikområdesgruppens operativa, taktiska och - tillsammans med gruppen- strategiska informationshantering. Teknikområdesgrupp (TOG Infrasystem innefattar eltekniska installationer och ITS-utrustning geografiskt placerat över hela landet utmed det statliga vägnätet. Exempel på installationer som ingår är trafiksignaler, belysning, styr- och reglersystem för tunnlar, om ställbara skyltar etc. Nästan samtliga installationer är uppkopplade mot en särskild IT-miljö.
Teknikområdesgruppen har till detta en relativt omfattande och komplex informationsarkitektur, som sträcker sig över hela livscykeln. Förenklat kan man förklara att navet i detta ekosystem av information utgörs av Trafikverkets underhållsystem, Maximo (IBM), som håller ett anläggningsregister och åtgärdshantering baserat på en enhetlig anläggningsstruktur och kodning (referensbeteckning) av objekt med tillämpning av ISO standard. Kopplat till Maximo finns bl.a. ett kartgränssnitt och analyssystem (PowerBI). Vidare finns även ett tillhörande DMA system (i dagsläget CHAOS) där information mellan anläggningsregister och kringliggande system är länkat på objektsnivå. Till ekosystemet hör även kopplingar till andra IT-system såsom tex NVDB och "ledningskollen" (PTS) etc.
I syfte att nå en ökad digitaliserad tillgångsförvaltning är en viktig arbetsuppgift att stödja teknikområdesansvariga i att utveckla strategier, arbetssätt och rutiner samt verka för en kunskapsuppbyggnad och kompetensförsörjning såväl internt som externt. En viktig del i tjänsten är att vara samordnande och sammanhållande kravställare och specialist kopplat till förvaltningarna av Maximo och Chaos med tillhörande regelverk, arbetssätt och instruktioner. Du blir därför en viktig länk i att säkra ett effektivt och nära samarbete med de olika samverkande avdelningarna och funktionerna internt Trafikverket genom bl.a. företräda TOG vid olika möten och utvecklingsprojekt.
Vill du tillsammans med oss vara med på resan till en mer prediktiv och smartare tillgångsförvaltning? Då hoppas vi att vi får läsa just din ansökan!

Övrig information

På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum v. 22/ 2024. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
#LI-EB1

Kvalifikationer

Vem är du?
För att trivas och lyckas i den här rollen behöver du ha god förmåga att samarbeta, skapa och vårda goda relationer. Du kommer att vara sammankallande och drivande i olika sammanhang och arbeten som kräver att du har goda ledaregenskaper. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten i dina åtaganden och är en bra problemlösare tack vare din goda analytiska förmåga. 
Vi söker dig som har:
högskoleutbildning om minst 180 hp med en för tjänsten relevant inriktning (transportsystem/ samhällsbyggnad etc), alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
flerårig erfarenhet i närtid av att arbeta med Maximo eller motsvarande underhållssystem/ tillgångsförvaltningssystem utifrån informationshanteringsperspektiv
flerårig aktuell erfarenhet av att arbeta som beställare/ teknisk konsult/ motsvarande roll hos utförare inom samhällsbyggnadsbranschen
erfarenhet i närtid av att arbeta med CAD-verktyg (e.g. AutoCad, Revit) utifrån ett informationshanteringsperspektiv
mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
erfarenhet i närtid av att arbeta inom ledande och styrande roll inom samhällsbyggnadsbranschen (projektledare/ uppdragsledare/ personalansvarig chef)
erfarenhet av att arbeta med ekonomisk uppföljning och verksamhetsplanering
erfarenhet av att arbeta med förvaltning av IT-system enligt PM3 eller motsvarande förvaltningsmodell
erfarenhet av att arbete med tillgångsförvaltning enligt ISO 55001
arbetat med BIM-relaterade frågor
erfarenheter av TNE/ArcGIS/ArcMaps geodatasystem.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.



Läs mer här

Här kan du som är nyfiken läsa mer om hur vi jobbar med anläggningdata

https://bransch.trafikverket.se/tjanster/data-kartor-och-geodatatjanster/leverera-in-data/data-om-anlaggningen--vag/

Ansök nu

Vägtrafikledare Trafik Stockholm

Trafikledare, vägtrafik
Läs mer Apr 16
Vill du vara en del av ett team som arbetar dygnet runt för att säkerställa framkomlighet och trygghet på vägarna? Som vägtrafikledare leder du trafiken genom tekniskt avancerade system, hanterar utmaningar i realtid och bidrar till säkerheten för samhället. Jobba med oss för ett stimulerande och utvecklande arbete där ingen dag är den andra lik!


Vägtrafikledare Trafik Stockholm

Arbetsuppgifter

Som vägtrafikledare arbetar du i en trafikledningscentral tillsammans med andra vägtrafikledare och drifttekniker, där ni alla har till uppgift att se till att våra vägar, tunnlar och anläggningar är framkomliga. Rollen innebär att du övervakar samt styr och leder vägtrafiken med hjälp av olika tekniska system inom ett utpekat ansvarsområde.
I arbetsuppgifterna ingår att:
övervaka trafikflöden med hjälp av teknisk utrustning i anläggningen
informera samhället, trafikanter, näringslivstransporter, media, polis, SOS m.fl. om läget på de statliga och kommunala vägarna, tunnlar samt anläggning via webb och trafikradio
hantera störningar i trafiken vid olyckor, hinder och stopp i vägtrafiken, för att bibehålla största möjliga framkomlighet i vägtransportsystemet
analysera och prognostisera kommande trafikpåverkande händelser, tex väder och trafikstörande arbeten
stödja interna operativa ledningsfunktioner vid icke-normala händelser genom informationshantering och insamlande av beslutsunderlag

Arbetet innebär skiftgång dygnet runt, året runt.
Som vägtrafikledare får du ett lärorikt, utmanande och roligt arbete med en gedigen introduktion, utbildning och handledning för att du ska komma in i arbetet på bästa sätt. Utbildningen pågår i cirka sex månader där både praktiska och teoretiska delar ingår.
Såhär beskriver en av våra medarbetare rollen: "Det bästa med att jobba som vägtrafikledare är att du tillsammans med kollegorna utmanas att hitta kreativa lösningar för att säkerställa att trafikanter kommer hem säkert och tryggt".

Övrig information

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Preliminär tidplan:
Tester skickas 8 maj
Intervjuer genomförs vecka 21-22

Kvalifikationer

Som person har du förmåga att anpassa dig till gruppen för att tillsammans hitta lösningar på ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du kan hantera stress på ett konstruktivt sätt och prioritera arbetsuppgifter vid stressade situationer, växla snabbt från lugna stunder till att det sker en händelse. Du har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren och du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem.
Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Vi söker dig som
har gymnasieutbildning alternativt annan utbildning som motsvarar en gymnasieutbildning
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift 
har god förmåga och erfarenhet i närtid av att använda datorer och olika system för att underlätta arbetsuppgifter och kommunicera effektivt
kan arbeta skift som innebär tjänstgöring under dag, kväll, natt och helg
har körkort för personbil

Det är meriterande som du har
erfarenhet från en operativ verksamhet - exempelvis en trafikledningscentral eller driftledningscentral och/eller från larm/ledningscentral eller motsvarande
lokalkännedom om området Stockholm/Mälardalen




Ansökan

Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Trafikanalytiker

Civilingenjör, trafik
Läs mer Mar 28
Som trafikanalytiker på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Hos oss på Trafik frå du chans att bidra i det viktiga arbetet med att trafikstyra och trafikinformera för ökad framkomlighet och trafiksäkerhet.


Trafikanalytiker

Arbetsuppgifter

Vi på enhet Trafikstyra och trafikinformera väg hör till avdelning Förvaltning och utveckling inom verksamhetsområde Trafik på Trafikverket. Vi har två huvuduppdrag - ena delen är att förvalta system, arbetssätt och rutiner för våra fyra vägtrafikledningscentraler i landet. Andra delen omfattar omvärldsbevakning och utveckling av vägtrafikledningen för att säkra vår leverans i en allt mer digitaliserad och automatiserad vardag. Vårt uppdrag är att skapa förutsättningar för vägtrafikledningscentralerna genom processer, arbetssätt och utbildningar med tillhörande systemstöd, och att tillhandahålla data till interna och externa trafikinformationstjänster.
Som trafikanalytiker med ansvar för vägtrafikanalys är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bygga upp, förvalta och vidareutveckla en nationell funktion för vägtrafikanalys inom verksamhetsområde Trafik. Du kommer utveckla och följa upp mått för att mäta effekt av trafikstyrnings- och trafikinformationsåtgärder; förvalta och utveckla funktioner för trafikdata baserade på historiska och realtidsdata, samt föreslår förbättringar i verksamheten baserat på analyserna. Du kommer även delta i och leda verksamhetsutvecklingsprojekt.
Enheten består av ca 30 medarbetare placerade på tre olika orter runt om i landet. Som trafikanalytiker kommer du att ha ett nära samarbete med dina kollegor inom enheten, men även med andra kollegor inom vägtrafikledningscentralerna och övriga verksamhetsområden på Trafikverket.

Övrig information

Möjlig placeringsort är Solna och Göteborg.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.På Trafikverket finns ett aktivt fritidsförbund som erbjuder olika former av fritidsaktiviteter för anställda och deras familjer.
Som anställd på Trafikverket har du möjlighet till ett årligt friskvårdsbidrag. Det innebär att du kan få bidrag för aktiviteter inom motion och friskvård.
Du har även möjlighet till förmånscykel som anställd. Vi vill inspirera till ökat och säkert cyklande med fokus på vår vision smidigt, grönt och tryggt.


#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Din problemlösande analysförmåga är en nyckel för att lyckas som ansvarig för vägtrafikanalys. Du förstår vikten av högt kundfokus och av att utveckla och leverera lösningar och tjänster som ger bäst nytta för mottagarna. Du kommer att ingå i nätverk rörande trafikanalys såväl internt på Trafikverket, som med externa aktörer, så det krävs att du har lätt att samarbeta och bygga relationer. Rollen kräver även att du ska kunna arbeta strukturerat, analysera information och bryta ner komplexa uppgifter samt dra slutsatser utifrån detta.
Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.


Vi söker dig som har
högskoleutbildning om minst 240 hp med inriktning trafikinformatik, trafikteknik, trafikanalys, trafikplanering, trafikmodeller, matematik, logistik eller annan relevant utbildning. Alternativt så har du annan relevant utbildning i kombination med för tjänsten relevant yrkeserfarenhet som Trafikverket anser likvärdig
minst 3 års dokumenterad erfarenhet av trafikanalys, varav minst 1 års erfarenhet av kapacitetsanalys och trafikmodeller för vägtrafik.
kunskap av olika analysmodeller, t.ex. mikrosimulering, makro- och mesomodeller, CTM-modeller.
goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
Kunskaper i Dynameq.
Erfarenhet att analysera stora datamängder i Business Intelligence verktyg
Erfarenhet av objektorienterad programmering.


Ansökan

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Du behöver inte bifoga ett personligt brev, det räcker med CV.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Befälhavare till Stockholm, Uppland och Mellansverige sommar 2024

Fartygsbefäl
Läs mer Apr 11
Som medarbetare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Befälhavare till Stockholm, Uppland och Mellansverige sommar 2024

Arbetsuppgifter

Brinner du som vi för en säker och miljövänlig sjöfart? Är du en initiativtagande, öppen och kommunikativ person med hög grad av servicekänsla? Vi söker nu engagerad personal till våra gula vägfärjor - var med och gör Sverige närmare.
Just nu söker vi personal för sommartjänstgöring till distrikten Mellansverige, Stockholm och Uppland.
I tjänsten ingår sedvanliga befälhavaruppgifter. Som befälhavare har du rapporteringsansvar vid bland annat eventuella tillbud, olyckor och andra avvikelser. Du ansvarar dessutom för att färjan är i sjövärdigt skick och är behörigt bemannad.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.

Kvalifikationer

Våra frigående färjor har tvåmansbesättning och du arbetar i nära samarbete med motorman/matros vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga. Ombord på färjan är du dessutom vårt ansikte utåt och det förutsätter att du har en hög grad av servicekänsla. Som person är du även initiativtagande och självständig, du ser vad som behöver göras och agerar därefter.
Mer om vår arbetsvardag ombord hittar du här!
Vi söker dig som
lägst innehar fartygsbefäl klass VI inre fart, maskinist B-examen alternativt maskinbefäl klass VIII-examen
har giltig specialbehörighet i krishantering (CCM ) enligt STCW Manila
lägst har SRC-certifikat
har gått grundläggande säkerhetsutbildning (basic training) enligt STCW Manila
har giltigt läkarintyg för sjöfolk med däckstjänstgöring, lägst inre fart
har vana att använda digitala verktyg och stödsystem
talar och skriver svenska obehindrat
har svenskt/nordiskt/Schweiziskt/EES medborgarskap

Det är meriterande om du
har högre behörigheter/utbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer relevant
har erfarenhet av arbete på vägfärjor


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
På Trafikverkets färjerederi är du med och bidrar till att 22 miljoner personresor och 13 miljoner fordonstransporter varje år sker så effektivt, hållbart och säkert som möjligt. Trafikverkets färjerederi är Sveriges största rederi med runt 70 vägfärjor som trafikerar över 40 färjeleder. När vattnet fryser i de norra delarna av vårt land ansvarar vi även för drift och underhåll av isvägar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Operativ informatör på Tågtrafikledningen

Trafikinformatör
Läs mer Mar 21
Som informatör får du ett lärorikt och spännande arbete med grundlig introduktion, utbildning samt handledning för en optimal start. Din anställning inleds med 4-5 månaders betald utbildning i den operativa miljön.




Operativ informatör på Tågtrafikledningen

Arbetsuppgifter

I rollen som trafikinformatör ansvarar du för informationsspridning både internt och externt för att säkerställa att tågresenärerna och kunder får bra och tillförlitlig information om läget i tågtrafiken. Detta kan gälla allt från försenade och inställda tåg till byte av perrong. Det här är en roll där du når ut till många människor, och det är därför viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och är noggrann i hur du uttrycker dig både i tal och skrift.
Du kommer att sitta i en operativ miljö och du samverkar tillsammans med flera andra funktioner. En trafikinformatör måste vara beredd på oväntade, plötsliga och allvarliga störningar. Du är en viktig spelare i kommunikationen i lokalen för att föra vidare informationen. Du ansvar för att alla beslut kommuniceras vidare ut till resenärer och tågoperatörer och andra intressenter. Informationen du hanterar går ut via befintlig utrustning på stationerna och lägger grunden för information till olika hemsidor, appar och media. För att kunna göra det gäller det att du håller dig uppdaterad om läget i trafiken. Det gör du via datoriserade övervakningssystem och genom att ha ett gott samarbete med kollegor och järnvägsföretag.
Tågtrafiken är igång dygnet runt under årets alla dagar. Som trafikinformatör arbetar du i nuläget enligt ett schema i enlighet med detta, och det kommer att inkludera såväl vardagar, helger och nätter. En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik. Det innebär att det kan vara både lugna stunder men också gå från 0-100 om en incident eller olycka plötsligt uppstår.



Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Placeringsort är Stockholm. Intervjuer sker fysiskt och förväntas hållas under v.18-20.
Vid lönesättning tar vi hänsyn till tidigare relevanta erfarenheter.



Kvalifikationer

Som person är du kommunikativ vilket innebär att du på ett tydligt och tillförlitligt sätt kan förmedla information om trafikläget. Utöver detta krävs att du har god samarbetsförmåga, då du sitter i en operativledningsmiljö med flera kollegor som du har ett nära samarbete med. Du behöver även ha en god problemlösningsförmåga samt simultanförmåga med förmåga att arbeta under varierad belastning. Eftersom anställningen innefattar utbildning innehållande självstudier och regelbundna kunskapstest, ser vi att du även kan och vill ta ansvar för ditt eget lärande.
Vi söker dig som
har en gymnasieutbildning
har erfarenhet av att arbeta skift i närtid
har god förmåga och erfarenhet i närtid av att använda olika system för att kommunicera effektivt under stressade situationer
har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du
har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från operativ verksamhet som till exempel en trafikledningscentral, larmcentral eller annan övervakande centralfunktion
har arbetslivserfarenhet från järnvägsbranschen


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu