Stockholm: Utvecklare till Sunet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utvecklare till Sunet i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-04-13 // Varaktighet: Heltid

Utvecklare till Sunet

Sunet vill utöka sitt team med en senior utvecklare inom medietjänster. Sunets nät är kopplat till de nordiska ländernas gemensamma forskningsnät NORDUnet vilket i sin tur hör samman med europeiska nätet, GÉANT och med andra stora forskningsnät i bland annat USA, Kanada och Kina. Det här är tjänsten för dig som vill utveckla dina kunskaper och arbeta med design, underhåll och utveckling av medietjänster. Tillsammans med dina kollegor på Sunet är du med och bidrar till den världsomspännande infrastrukturen för forskning och utbildning.


Rollbeskrivning och arbetsuppgifter

I rollen som utvecklare med inriktning medietjänster kommer du att arbeta med design, utveckling och underhåll av digitala medietjänster. Du kommer också att jobba med andra tjänster inom området för utbildningsstödjande tjänster med integration av medietjänster med dessa. Du kommer framförallt arbeta i projektform med mjukvaruutveckling i nära anslutning till driftsorganisationen för Sunet tjänster. Du får en hög grad av frihet som utvecklare och vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt utifrån långsiktiga mål, men också ta egna initiativ. Du trivs med att arbeta med andra i en organisation som har en hög ambitionsnivå när det gäller en kvalitativ leverans till våra kunder.

Din bakgrund

Du ska ha


• god kunskap av utveckling och drift av distribuerade it-system
• goda kunskaper i Python, Java och/eller C samt erfarenhet av driftsautomation med till exempel Puppet
• erfarenhet av att arbeta med öppen källkod och vana av att arbeta i VCS-systemet Git
• vana av att arbeta med Linux eller andra öppna operativsystem.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av att ha arbetat med WebRTC
• erfarenhet av att bygga och underhålla storskaliga system och/eller driva/äga öppna mjukvaruprojekt.
• högskoleutbildning inom data- och systemvetenskap eller motsvarande

Dina egenskaper

I rollen som senior utvecklare behöver du vara strukturerad och analytisk, ansvarstagande och driven. Du har god kommunikationsförmåga och är van att samarbeta tillsammans med andra och upprätthålla goda relationer. Samtidigt som du är bra på att samarbeta är du van att arbeta självständigt och är inte beroende av detaljerad styrning i ditt dagliga arbete. Du är van att ta egna initiativ och planerar ditt arbete utifrån uppställda mål.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Anställningsform och tillträde
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

 

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta


• Malin Rengby, HR-specialist: 08-120 13 119
• Jonas Hagström, SACO-S: 0736–271 457
• Anneli Fröjd, ST: 08-546 44 333



Så ansöker du

Skicka in CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2021-04-09.
Märk ansökan med diarienummer 2.2.1-2021-00064



Vetenskapsrådet är Sveriges största statliga forskningsfinansiär. Vårt arbete handlar om att ge forskare goda förutsättningar att bidra till samhället med forskning av högsta kvalitet. Hos oss arbetar omkring 250 personer i centrala lokaler i Stockholm och Göteborg. Vi hanterar ansökningar, utvärderar och följer upp forskningens villkor och kommunicerar om forskning.

Läs mer om vår arbetsplats och möt några av våra medarbetare på www.vetenskapsrådet.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Mjukvaruutvecklare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Mjukvaruutvecklare.

Fullstackutvecklare med intresse av data till Bonnier News

Läs mer Apr 18
Vi söker efter en ny kollega som är nyfiken, drivs av problemlösning och vill fortsätta att innovera nya funktioner i vårt segmenteringsverktyg Audience. Vi jobbar nära affären och kommer lägga stort fokus på privacy, data och AI under året. Vill du hjälpa oss med att ta Audience till nästa nivå så är detta rollen för dig!

Om oss
Bonnier News driver cirka 80 sajter och har runt 1,3 miljoner prenumeranter. Vi har mer än 150 interna användare av Audience och användarbasen ökar stadigt. Det innebär enorma mängder data i ett stort ekosystem. Teamet gör datan tillgänglig på ett enkelt, skalbart och säkert sätt för alla - från säljare, till marknadsförare. Vi skapar segment baserade på prenumerationsdata, demografi, användarbeteende och engagemangsvärde.

Om rollen
I rollen arbetar du i ett mindre team som har ett nära samarbete med stakeholders för att komma framåt tillsammans mot våra mål. Teamet har ett brett ansvar och jobbar både med backend, frontend och devops.

Lösningen består primärt av två delar; ett gränssnitt där våra interna användare skapar segment samt ett REST API som tillgängliggör segmenten för bl.a. sajter, appar, betalväggar, annonsstyrning och marketing automation.

Vi hanterar stora mängder data vilket gör att det är viktigt att tänka på optimering i alla delar av applikationen. Vi parprogrammerar gärna då vi ser att det bidrar till en högre kvalitet och vi lär av varandra.

Dina främsta arbetsuppgifter är

-
Vidareutveckling, underhåll och nyutveckling av applikationen; frontend, backend och infrastruktur.

-
Fullstackutveckling;

-
Frontend: React.js, TypeScript

-
Backend: Node.js, TypeScript, Postgre, BigQuery

-
Infrastruktur: GCP, terraform



-
Samarbete med stakeholders och våra användare.


Vem är du?
För att trivas i denna roll tror vi att du är nyfiken och gillar att lösa problem tillsammans i en agil miljö med viljan att samarbeta och lära dig nya tekniker/metoder.

Din erfarenhet
Du har erfarenhet av att ingå i ett utvecklingsteam där du utvecklat både befintliga och nya lösningar. Du har intresse av att jobba med stora datavolymer. Det är också en bonus om du kan datamodellering och har förståelse för det utmanande i att jobba med stora mängder information.

Kvalifikationer:

-
Du har har minst ett till fem års arbetslivserfarenhet av utveckling. Vi är öppna både för dig som är junior och dig som är mer erfaren.

-
Grundläggande -kunskaper

-
Erfarenhet av utveckling i JavaScript, alternativt TypeScript

-
Du har god kommunikativ förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.


Meriterande:

-
Erfarenhet av GCP

-
Erfarenhet av Google BigQuery och Postgre

-
Erfarenhet av Docker

-
Erfarenhet av Terraform eller liknande IaC verktyg

-
Erfarenhet av CI/CD (GitHub Actions, CircleCI, Jenkins eller dylikt)

-
Datamodellering

-
Arbete med stora mängder data


Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Placeringsorten för rollen är Stockholm i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30, Kungsholmen i Stockholm.

Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även ha möjligheten att jobba hemma ibland för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor!

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.


Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat.

Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige.

Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Ansök nu

Seniora utvecklare till Venture Consulting bolag

Läs mer Apr 25
Nytt
Haft en dröm om att bygga startups med likasinnade människor? Svårt att hitta rätt personer att driva det med? Vad sägs då om göra detutan att ta egen risk tillsammans med andra erfarna och andra entreprenöriella utvecklare?Bli en del av Arizon!
Vilka är Arizon?
Arizon är ett Venture Consulting bolagbaserat i Stockholm som nu även expanderar till Malmö.Venture Consulting innebärkombinationen av att arbeta som konsult och samtidigt bygga nya företag med hjälp av den kunskap och insikt som fås från olika branscher. En möjlighet att kombinera "konsultandet" och entreprenörskap.
Arizon gör detta tillsammans med Intellihouse Group, ett kollektiv av investerare och affärsexpertermed bakgrund från Avanza, Danske Bank, Sting Inkubatorn för att nämna några.
För mer info besök gärna Arizon.se
Kunderna?De flesta av kunderna finns i Sverige men det finnsäven internationella konsultuppdrag. Det gemensamma hos alla uppdrag är att det erbjudstekniska miljöer i framkant där fokus ligger på att få arbeta med bekanta som nya tekniska bibliotek och bredda sin kompetens.
De flesta uppdrag är inom Java/Kotlin, TypeScript/JavaScript, Android/iOS med tillhörande bibliotek. Dock ligger främsta fokus hos Arizon iatt hitta rätt uppdrag sett till din erfarenhet och önskemål vilket innebär attinget uppdrag är det andra likt.

Inkubator och lanserade bolagArizons grundfilosofi är attanvända konsultverksamheten som en plattform för att lansera nya företag. Det senaste företagetsom lanserades är Informind, ettSaaS-bolag som såg dagens ljus i början av år 2022 efter år av utveckling. Läs mer om Informind här:Informind.se
Året innan lanserades Springville, en digital flyttmotor för tjänstepension, tillsammans med den tidigare ledningsgruppen på AvanzaPension. För mer info besök gärnaSpringville.se.

Framtid och behovAtt få in flertopputvecklare till teamet och att fortsätta lansera nya bolag! Skulle du tycka att kombinationen av att få arbeta som konsult och samtidigt få vara med på spännande startup resor- då är detta för dig.
Teamet består idag av erfarna, sociala, hjälpsamma utvecklare som delar med sig av nya tankesätt och idéer. Alla älskar även att koda och att vässa sin tekniska kompetens. Vi ser gärna att teamet fortsätter att byggas vidare med liknande typ av inställning och personliga kvaliteter men såklart,även bidrar med sinegna personlighet och kompetenser.
Vi letar efter:
Erfarna utvecklare med det lilla extra
Kunnig inom b.la. Java, Kotlin, JavaScript/TypeScript, React.js/Vue.js, Android/iOS eller andra språk och ramverk.
Bakgrund eller intresse för att arbeta med JavaScript på ett eller annat sätt sedan det är en viktig del av den tekniska stacken som de nya bolagen byggs i.

Bonus:
Intresse (kanske till och med passion)för entreprenörskap

Vad som erbjudsRätt person kommer att komma in iett företag som andas entreprenörskap, samhörighet och tech. Utöver det erbjuds du attarbeta med några av Stockholms vassaste utvecklare. Det hållsalltid utkikefter nya projektidéer så har du ett intresse för att utveckla nya saker från scratch så kommer du passa som fisken i vattnet.
Om du gillar den frihet du får som konsult (bra lönevillkor,val och variation av uppdrag, teknikstack etc) ochhar ett intresse för entreprenörskap skulle vi definitivt säga att Arizon erbjuder det bästaav båda världar.
Lön och förmåner
Lön +65tkr månad och uppåt beroende på senioritet
6500kr extra i tjänstepension/månad
30 dagars semester
Bästa möjliga hårdvara (mobil, dator, hörlurar etc.)
Telefonabonnemang
Friskvård: 5000kr/år
Flexibilitet och distansarbete
Delägarskap i nyetablerade bolag och aktier i den gemensamma personalfonden


Känns det som att ovan väcker ett intresse och nyfikenhet tar vi gärna ett samtal för att berätta mer.
OM PINETREE På Pinetree har vi en vision och mission att skilja oss från mängden och utmanar marknaden inom talent search och matchning genom att jobba som en agentur för våra kandidater. Värdet för dig som arbetstagare är att vi har ett mycket brett nätverk av partnerbolag som vi löpande kvalitetssäkrar och sedan matchar med dina unika erfarenheter och preferenser.

Denna rekrytering är en direktrekrytering hos Arizondär alla ansökningar, frågor och administration kring rekryteringsprocessen hanteras av Pinetree.

Ansök nu

Machine Learning Engineer

Läs mer Apr 25
Nytt
Clean-energy tech leads to a positive global transformation. Heating homes contribute to 15% of Europe's CO2 emissions. Switching to sustainable solutions offers households a way to achieve net-zero emissions.
Aira's mission is to advance the next generation of home energy solutions, creating intelligent, sustainable homes for a meaningful impact. Starting with innovative heat pumps, it will evolve into a comprehensive, intelligent clean energy-tech system and include dynamic electrical tariffs, cutting-edge home solar systems, and advanced battery storage solutions.
Founded in 2022 with already 800 employees and growing, Aira aims to drive the clean energy revolution. We are headquartered in Stockholm, Sweden, and our factory in Poland brings these innovations to life, with operating markets in the UK, Italy, and Germany.
About the role
As a Machine Learning Engineer in the Data & Optimisation department, you will join a strong team of four dedicated to building intelligent energy optimisation for our customers’ homes. Through optimisation, we can help customers minimise costs and reduce emissions, directly impacting their contribution to a greener environment and helping to ease the weight of energy cost on their wallets.
Our work helps Aira’s products adapt to their surroundings, drawing on physical sensors and hardware to sense the world around, then learning the thermodynamics and physics of a customer's home through machine learning, optimisation, and simulation. This allows our products to choose the best course of action for each home. You will engage in optimisation throughout the entire process – from conceptualising solutions to conducting R&D, and finally, implementing models for production.
Additionally, you will gather and analyse data to derive insights and optimisations, create and enhance the methods used to generate our models, and continuously improve our models and pipelines with a focus on reducing client costs and emissions.
We think you’ll enjoy this role if you have
Solid experience in driving machine learning projects from start to finish, from conceptualising solutions to conducting R&D, developing the digital infrastructure, and implementing models in production.
Passion and curiosity to dig into physical world problems, develop hypotheses and potential solutions from data, and testing them.
An intuitive understanding of machine learning techniques and convex optimisation, including the mathematical fundamentals, efficiency and convergence trade-offs, and best practices for application.
Motivation for the value we create for our customers, and curiosity to work with our UX designers to understand what our customers need.
Experience in programming languages such as Python (preferred), R, or Java.
Experience in MLOps on cloud-based platforms.

You’d be a rockstar if you have the following:
Prior experience working with thermodynamics, physical systems, and/or energy modelling.
Knowledge and intuition of various specialised Machine Learning frameworks.
Deep learning frameworks such as PyTorch and TensorFlow/Keras.

What is in it for you?
Gain hands-on experience in a fast-growing scale-up, with a supportive and inclusive culture, and career advancement opportunities.
Collaborate with diverse teams across international markets and launch products globally.
Develop and grow personally and professionally in an entrepreneurial-minded environment.
Thrive in a dynamic, solution-oriented culture, tackling challenges and driving meaningful solutions that make a positive impact on the world.
Influence the company's success, with a visible impact on product development and market growth.
Enjoy the flexibility of our hybrid work model and discover our brand-new office at Norra Stationsgatan 93 in Stockholm. Conveniently located near public transport, with Sankt Eriksplan and Odenplan stations just a few minutes' walk away.

Aira leads in the next generation of energy. We are driven by our belief that the power of diversity fuels innovation. We welcome individuals from all backgrounds, cultures, and perspectives to join our team, united in our mission to create a better future for society and the planet.

Ansök nu

Junior mjukvaruutvecklare inom AI

Läs mer Apr 25
Nytt
Om tjänsten:
Som mjukvaruutvecklare inomAI får du arbeta i en spännande och dynamisk roll med stort fokus på programmering. Teamet arbetar i teknisk framkant med fokus pågenerativ AI och webbapplikationer. Idag består teamet av 3 mjukvaruutvecklare och en produktägare med olika erfarenhetsgrad, där samtliga har ett stort intresse för ny teknik och programmering.
Vi söker dig som:
Vi söker dig med högskole- ellercivilingenjörsutbildning i datateknik, samt medgodakunskaper i Python. Det är meriterande om du har erfarenhet av molnplattformenAzure samt Java, C# och JavaScript. Du har goda kunskaper i både engelska och svenska, då båda språken används dagligen. Som person är du nyfiken, ödmjuk och gillar att arbeta i team. Det är viktigt att du har ett genuint intresse för programmering.Om Axel Johnson International:
Axel Johnson International är en privatägd industrikoncern som förvärvar och utvecklar företag inom strategiskt utvalda nischmarknader, främst tekniska komponenter och industriella processlösningar.
På Axel Johnson International har de en entreprenörskultur där decentraliserat och engagerat ledarskap möjliggör snabba beslut. Axel Johnson International har sitt huvudkontor i Stockholm. Gruppen består av mer än 200 företag som tillsammans sysselsätter 5 700 personer i över 30 länder. Den årliga försäljningen är 1,7 miljarder euro. Axel Johnson International är en del av Axel Johnson Group.Praktisk information:
Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Tjänsten är baserad på Axel Johnsons huvudkontor i Stockholm där du blir en del av ett internationellt team.Kontaktperson: linnea.palsson@xamera.se

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till GreenTech-bolag inom energilagring

Läs mer Apr 24
Nytt
Vill du också jobba med något som hjälper samhället åt rätt håll genom att hitta lösningar på problemen kring klimat/hållbarhet kopplat till energilagring och batterier?


ERBJUDANDEHär får du vara med från scratch och påverka utan en massa legacy. Tack vare ditt arbete så tar vi ett steg närmare ett mer hållbart och energieffektivt samhälle. Du kommer att ingå i ett engagerat tight team med stor bredd i kompetensen.
Hos Powerworks kommer du att se slutresultatet av ditt arbete då det finns en fysisk koppling till slutprodukten, alltså batterilagring-systemet. Du ges även möjlighet att besöka lagrings-anläggningarna på plats vilket än mer visar syftet av ditt arbete och vart det leder. Utöver det ges möjlighet att arbeta med en rad spännande samarbetspartners, både i Sverige men oftare utomlands.
I denna roll ges du därmed både en inblick till lokal som regional utveckling i nuvarande projekt men även se hur fler potentiella kunder/projekt inom Sverige och på sikt även Europa växer fram. Förmåner:
Friskvård 5000kr/år
Arbetstider är väldigt flexibelt men under ansvar.
Dator/laptop och mobil självklart, du får själv (inom rimliga gränser ) välja vad för hårdvara du vill jobba på.
30 dagar semester
Pensionsavsättning i linje med ITP
Flexible remote och work-life balance


TEAMETPå företaget finns idag en anställd inom mjukvara. Denna person har bakgrund inom automation och i första hand med maskinnära programmering.
Målet är att ni kompletterar varandra på ett bra sätt och tillsammans designar och tar fram de mjukvarulösningar som behövs. När behov finns så kan konsulter eller ytterligare personal tas in för att stärka gruppen.
Tack vare att Powerworks är ett mindre bolag får du stora möjligheter att påverka. Detta kan t.ex. handla om arbetsmetoder, verktyg, programspråk som används etc. Det initiala arbetet är att fortsätta bygga det externa styrsystemet som skall kommunicera med optimeringsplattform. Teamet präglas av en platt kultur med högt i tak.
Positionen kan tillsättas på en av dessa två placeringsorter; Jönköping eller Stockholm.För rätt person finns även möjlighet att vara bosatt iLinköping/Norrköping eller möjligen Malmö/Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER Batterier och energilagring är där solceller var för 10-15 år sedan men mer komplicerat både tekniskt och kommersiellt. Det ställer stora krav på aktiv schemaläggning, cellbalansering, data, optimering och mer kvalificerad drift.
Powerworks utvecklar sitt eget EMS (Energy Management System, i.e. ”digital driftcentral”) för kontroll, garanti-efterlevnad, säkerställande av funktion över tid mm. Systemet ska skicka data till databas och sedan ska informationen kunna visualiseras och användas på ett bra sätt. Systemet ska även kunna exekvera styrsignaler från ett optimerat schema av batteriets driftprofil och erbjuda direkt-styrning via API.
Du får här chansen att komma med tidigt och sätta prägel på systemet och vara med på utvecklingen både för mjukvaru-systemet och energilager-marknaden i stort. Till en början kommer det vara viktigt att ta kommando över databasfrågor, och allt runt visualisering och hantering av denna data. Men på sikt förväntas det hända mycket både inom företaget och marknaden, vilket gör att nya uppgifter tillkommer.

VAD VI SÖKERVi söker dig som har ett starkt intresse för teknik och stor dynamik i arbetsuppgifter. Det är en relativt öppen roll där du kommer att ställas inför både hög och låg höjd på utmaningar. Det finns en mängd olika möjligheter och därför är bred kompetens och vilja att utforska nytt något som väger tungt för denna position. Det är en liten platt organisation med högt i tak. Det finns utrymme att få stort mandat och ansvar från dag ett.
Exakt vilka tekniker du har jobbat med är mindre viktiga eftersom det finns stor flexibilitet kring val av tekniker men det viktiga är just fokus på databas, datahantering och visualisering.

KRAV
Universitets-/högskoleutbildning
Bred erfarenhet av mjukvaruutveckling med fokus på backend och databas (minst 5 år)
Cloudbaserade No databaser (1 år eller mer)
Starkt intresse för nya teknologier
Programmering inom PC och eller web (minst 2-3 år)
Intresse för hållbarhet, energimarknad, batteri eller liknande

MERITERANDE
Nätverk ochNPTT
Visualisering av data
(Visualisering av No-data)
Nätverkssäkerhet
REST API:er
GIT
Användargränssnitt


OM POWERWORKS
Powerworks erbjuder framtidssäkrad energilagring för ett stabilare energiflöde med lägre kostnader. Deras mission är att stödja den förnybara elektrifieringen genom kraftbalans och energilagring.
Powerworks grundades år 2022, är lönsamt från start och omsätter redan +100 MKR under 2024.
Bolagets huvudägare är NIAM Infrastructure som är en Private equity-fond med fokus på hållbara infrastrukturinvesteringar i norra Europa. De ingår i den större NIAM Group (ca 100 FTE) och Newsec (ca 2 300 heltidstjänster).De har även andra investerare (bl.a. Östersjöstiftelsen). Deras systerbolag SolarWorks, solceller på tak till företag samt mindre solcellsparker, är idag 35 anställda.
Powerworks är i dagsläget 7 anställda med kontor i Stockholm (Skärholmen) och Jönköping (Science Park).
OM PINETREE
På Pinetree har vi en vision och mission att skilja oss från mängden och utmanar marknaden inom talent search och matchning genom att jobba som en agentur för våra kandidater. Värdet för dig som arbetstagare är att vi har ett mycket brett nätverk av partnerbolag som vi löpande kvalitetssäkrar och sedan matchar med dina unika erfarenheter och preferenser.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Vetenskapsrådet

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Vetenskapsrådet .

Samordnare forskningskommunikation

Kommunikationsstrateg
Läs mer Apr 19
Vetenskapsrådets kommunikationsavdelning arbetar både strategiskt och operativt med att planera, samordna och utveckla Vetenskapsrådets kommunikation. Myndigheten har också ett uppdrag att samordna, utveckla och underlätta för forskningskommunikation i Sverige, som kommunikationsavdelningen ansvarar för. Inom ramen för det uppdraget söker vi nu samordnare för en nationell plattform som ska öka tillgången till forskning och forskningsresultat i Sverige. Samordnaren kommer att koordinera arbetet med att utveckla plattformen för att kommunicera forskning och också ha en aktiv roll i att utveckla myndighetens arbete med forskningskommunikation.

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att:


• delta i utvecklingen av myndighetens uppdrag inom forskningskommunikation,
• föra dialog och förankra plattformen bland svenska aktörer,
• söka och etablera samarbetspartners och finansiärer,
• utveckla organisationsstruktur och ansvarsfördelning,
• medverka i processerna med att utveckla plattformens innehåll, tjänster och kommunikation,
• ha kontakt med relevanta plattformar och organisationer i andra länder.

 

Vem är du?
Som nationell samordnare ansvarar du för ett komplext utvecklingsarbete. Du måste därför vara både strukturerad och strategisk, och samtidigt flexibel och lyhörd. Vi söker en lagspelare då arbetet sker i nära dialog med andra på Vetenskapsrådet och med många externa aktörer, såväl i Sverige som internationellt. Det innebär att du måste kunna utveckla och upprätthålla goda samarbeten i rollen som statlig tjänsteman. Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du har:


• relevant högskoleutbildning och mångårig relevant arbetslivserfarenhet,
• erfarenhet av komplexa projekt som innefattar budgetansvar,
• mycket god kännedom om svenska och internationella aktörer som producerar, finansierar och kommunicerar om forskning,
• mycket goda kunskaper om och erfarenhet av forskningskommunikation,
• mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska,
• goda kunskaper om digital kommunikation.

Vana av journalistiskt arbete är meriterande. Det är också meriterande om du har internationella kontakter inom områden relevanta för uppdraget.

Placering
Vårt kontor och är aktivitetsbaserat och finns på Hantverkargatan 11 i centrala Stockholm. Om arbetsuppgifterna tillåter finns möjlighet att arbeta på distans på deltid.

Anställningsform och tillträde
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta


• Mikael Jonsson, rekryterande chef 08-546 44 005
• Johanna Öberg Pearson, HR-chef 08- 546 44 349
• Bente Ahlström, Saco-S 08-546 12 340
• Anneli Fröjd, ST 08-546 44 333

Så ansöker du
Skicka in CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2 maj 2024. Vi vill att du så tydligt som möjligt beskriver hur din bakgrund matchar den kompetens vi efterfrågar i dina ansökningshandlingar.
Märk ansökan med diarienummer 2.2.1-2024-05962.

Om oss
Vetenskapsrådet är Sveriges största statliga forskningsfinansiär. Vårt arbete handlar om att ge forskare goda förutsättningar att bidra till samhället med forskning av högsta kvalitet. Hos oss arbetar omkring 260 personer i moderna lokaler i centrala Stockholm och Göteborg. Vi hanterar ansökningar, utvärderar och följer upp forskningens villkor och kommunicerar om forskning.

Läs mer om vår arbetsplats och möt några av våra medarbetare på www.vetenskapsrådet.se.

Ansök nu

Projektkoordinator

Produktionsekonom
Läs mer Mar 20
Sunet söker en erfaren handläggare för hantering och förvaltning av tjänster och externfinansierade projekt. Framförallt projekt inom framtida datakommunikation och datahantering men andra områden kan tillkomma. Sedan 80-talet har Sunet levererat it-tjänster och nät till Sveriges universitet, högskolor och forskningsinfrastrukturer. Som anställd på Sunet är du en del av ett globalt community av IT-proffs som jobbar med att stödja forskning och utveckling av internet i hela världen.

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter
Som projektkoordinator ska du handlägga och ge logistiskt stöd till Sunets tjänsteförmedling och för de externfinansierade projekt vi deltar i. Stödet kan omfatta både Sunets egen verksamhet inom projekten, men också stöd till våra extern samarbetspartners om det ingår i Sunets åtagande i projekten. Du kommer behöva resa både inom och utom Sverige.

I arbetsuppgifterna ingår att


• rapportera om projektens verksamhet till de externa finansiärerna
• förvalta Sunets tjänster om datahanteringsplaner till svenska lärosäten
• följa upp att Sunet och de externa parternas rapportering sker i tid och enligt våra åtagande
• bistå Sunet med uppföljningar av projekten
• kontakt med externa parter och finansiärer för att samordna rapportering.
• planera möten och konsultationer själv eller tillsammans med andra medarbetare eller externa parter
• bistå vid möten och konsultationer.

Vem är du?
Dina personliga egenskaper är centrala för arbetet och därför kommer vi att lägga stor vikt vid dessa. Vi söker dig som är följsam och serviceinriktad. Du behöver kunna lösa problem både på egenhand men också i samråd med andra. Du behöver också ha en god samarbetsförmåga och vara flexibel.

Utöver de personliga egenskaperna behöver du också ha:


• doktorsexamen eller annan motsvarande examen som myndigheten anser lämplig
• erfarenhet av verksamhetsstödjande eller motsvarande arbetsuppgifter
• erfarenhet av tjänsteförvaltning
• gedigen erfarenhet av datahanteringsplaner vid en central funktion vid ett svenskt lärosäte eller universitet
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• goda kunskaper inom Officepaketet (Word, Excel)

 Det är meriterande om du har:


• kunskap om Sunets eller motsvarande organisationers tjänsteförmedling
• erfarenhet av nationell samordning av forskningsdata
• god förmåga att hantera digitala rapporteringssystem
• aktuell erfarenhet att sammanställa och dela information genom gemensamma digitala arbetsytor (Box, Teams, Drive etc,)
• aktuell erfarenhet ifrån arbete inom offentlig förvaltning

Placering
Vi sitter på Tulegatan 11 i centrala Stockholm. Om arbetsuppgifterna tillåter finns möjlighet att arbeta på distans på deltid.

Anställningsform och tillträde
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta


• Per Nihlén, enhetschef 0703 49 41 37
• Malin Rengby, HR-specialist 08-546 123 25
• Jonas Hagström, Saco-S 073-627 14 57
• Anneli Fröjd, ST 08-546 44 333

Så ansöker du
Skicka in CV och personligt brev samt besvara urvalsfrågorna så utförligt du kan i vårt rekryteringssystem senast 31 mars 2024.

Märk ansökan med diarienummer 2.2.1-2024-02228.

Om oss
Sunet är en del av Vetenskapsrådet - Sveriges största statliga forskningsfinansiär.

Vårt arbete handlar om att ge forskare goda förutsättningar att bidra till samhället med forskning av högsta kvalitet. Hos oss arbetar omkring 260 personer i moderna lokaler i centrala Stockholm och Göteborg. Vi hanterar ansökningar, utvärderar och följer upp forskningens villkor och kommunicerar om forskning.

Läs mer om vår arbetsplats på www.sunet

Ansök nu

Ekonomihandläggare till Vetenskapsrådet

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 5
Veteskapsrådet söker nu ekonomihandläggare till vår centrala ekonomienhet med goda kunskaper inom reskontrafrågor. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor med målet att främja forskare och forskning av högsta kvalité. Har du tidigare arbetat med reskontrafrågor på central nivå och vill bidra till vår utveckling? Bli en av oss!

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter
Reskontrafunktionen på ekonomienheten består idag av fyra medarbetare som arbetar verksamhetsnära och tillsammans med övriga medarbetare på enheten driver utvecklingsarbete inom ekonomiområdet.  Du kommer främst att arbeta med leverantörsreskontra och arbetsuppgifter relaterade till detta, såsom fakturahantering, in- och utbetalningar, ärendehantering och support. Du kommer ha mycket kontakter, både internt och externt. Andra förekommande arbetsuppgifter är exempelvis löpande redovisning såsom avstämningar och bokföring samt handläggning av arvode och reseräkningar/utlägg.

Då vi arbetar i tätt samarbete som enhet kan också andra ekonomiadministrativa uppgifter komma att ingå. Det kan på sikt också bli aktuellt att få ett fördjupat ansvar inom något av ekonomienhetens arbetsområden.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående, strukturerad och handlingskraftig. Du trivs i en flexibel roll där du har utrymme att ta egna initiativ, komma med förslag på förbättring och får hugga tag där det behövs. Du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt och därför förväntas du även vara kommunikativ, pedagogisk och relationsskapande.

Vi söker dig som har


• lägst gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig
• några års erfarenhet av ekonomiadministration, exempelvis fakturahantering, kontoavstämningar och handläggning av reseräkningar/utlägg
• goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Unit4 ERP (Agresso) och Primula samt erfarenhet av arbete på statlig myndighet

Placering
Du kommer att vara placerad på ekonomienheten, som är del av Vetenskapsrådets förvaltning. Kontoret i Stockholm är centralt beläget på Kungsholmen, Hantverkargatan 11B-11C. Det finns möjlighet att arbeta på distans på deltid när verksamheten tillåter.

Anställningsform och tillträde
Vi erbjuder tillsvidareanställning på 100% med sex månaders provanställning. Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta


• Pia Grankvist, ekonomichef 08-546 44 209
• Nour Gustafsson, HR-konsult 08-546 44 225
• Maria Starborg, Saco-S 08-546 44 237
• Anneli Fröjd, ST 08-546 44 333

Så ansöker du
Skicka in CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 25 mars 2024. Vi vill att du så tydligt som möjligt beskriver hur din bakgrund matchar den kompetens vi efterfrågar i dina ansökningshandlingar. Märk ansökan med diarienummer 2.2.1-2024-00646.

Om oss
Vetenskapsrådet är Sveriges största statliga forskningsfinansiär. Vårt arbete handlar om att ge forskare goda förutsättningar att bidra till samhället med forskning av högsta kvalitet. Hos oss arbetar omkring 260 personer i moderna lokaler i centrala Stockholm och Göteborg. Vi hanterar ansökningar, utvärderar och följer upp forskningens villkor och kommunicerar om forskning. Läs mer om vår arbetsplats och möt några av våra medarbetare på www.vetenskapsrådet.se

Ansök nu

Forskningssekreterare och Nationell kontaktperson- forskningsinfrastruktur

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Feb 2
Vill du vara med och skapa förutsättningar för den mest excellenta forskningen? Har du lätt för att skapa kontakter i internationella nätverk och kunskap om EU:s forsknings- och innovationsprogram Horisont Europa? Kom och jobba med forskningsinfrastrukturer, Rådet för forskningens infrastrukturer (RFI) och mot Horisont Europa! Nu söker vi en forskningssekreterare med stort intresse för vetenskap och forskningens infrastrukturer till Avdelningen för forskningsinfrastruktur. Hos oss får du jobba med engagerade kollegor som tillsammans både handlägger och administrerar finansieringen av forskningsinfrastrukturer av nationellt intresse samt Sveriges engagemang i internationella organisationer.

Enheten för infrastrukturstöd arbetar med både nationella och internationella infrastrukturer och ger stöd till Rådet för infrastruktur (RFI). Enheten hanterar också infrastrukturfrågor gentemot Horisont Europa och det europeiska forskningsinfrastruktursamarbetet ESFRI. Vidare har enhetens medarbetare arbetsuppgifter som följer av Sveriges engagemang i och värdskap för internationell forskningsinfrastruktur. På enheten jobbar cirka 16 personer och nu söker vi en Forskningssekreterare och Nationell kontaktperson (NCP) för forskningsinfrastruktur.

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter
Som forskningssekreterare på enheten för infrastrukturstöd och NCP arbetar du med ärenden rörande nationell och internationell forskningsinfrastruktur. Du kan komma att representera Sverige i internationella organisationer och även arbeta med utlysningar av bidrag till infrastruktur av nationellt intresse och med vår behovsinventering.

I arbetsuppgifterna ingår att:


• informera om utlysningar inom Horisont Europa. Du planerar och genomför digitala och fysiska informationsmöten, kurser och workshops där du kan nå dem som vill söka bidrag inom programmet
• stödja svenska deltagare genom att förklara villkoren i EU:s program och hur en ansökan går till
• bistå vid beredning av nationella ansökningar om medel och hantering av beviljade bidrag
• medverka i projekt, utredningar och uppföljningsverksamhet som kan bedrivas i samarbete med andra avdelningar eller externa aktörer
• koordinera aktiviteter och planera möten och konsultationer själv eller tillsammans med andra medarbetare eller externa parter
• företräda Sverige i internationella forskningsinfrastrukturorganisationer
• administrera Sveriges medverkan i ESFRI
• representera Vetenskapsrådet i Kluster 5: Klimat, energi och mobilitet inom Horisont Europa.

Vem är du?
Dina personliga egenskaper är centrala för arbetet och därför kommer vi att lägga stor vikt vid dessa. Vi söker dig som har ett starkt engagemang och förmåga att självständigt möta olika situationer i en internationell miljö. Du är analytisk och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du är lösningsorienterad och har hög integritet, du har mycket god kommunikativ förmåga och är relationsskapande. Som person är du engagerande och resultatorienterad, med förmåga att upprätthålla goda samarbeten. 

Utöver de personliga egenskaperna behöver du också ha:


• doktorsexamen eller annan motsvarande examen som myndigheten anser lämplig för tjänsten
• minst två års arbetslivserfarenhet (aktuell*) efter doktorsexamen inom relevant område
• kunskap om det svenska forskningssystemet och forskningsfinansiering
• kunskap om EU:s forsknings- och innovationsprogram
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• goda kunskaper inom Officepaketet (Word, Excel)

 Det är meriterande om du har:


• doktorsexamen inom områdena miljö eller energi
• aktuell* erfarenhet av arbete med eller på en forskningsinfrastruktur
• god förmåga att hantera, analysera och presentera data
• kunskap om utvärdering, analysmetoder och processutveckling
• aktuell* erfarenhet ifrån arbete inom offentlig förvaltning
• aktuell* erfarenhet av nätverkande och kontakt med olika aktörer i samhället, såsom institut eller industri.

* Med aktuell menar vi erfarenhet som är från de senaste fem åren.

Placering
Vi sitter på Hantverkargatan 11 i centrala Stockholm. Om arbetsuppgifterna tillåter finns möjlighet att arbeta på distans på deltid.

Anställningsform och tillträde
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta

Anna Carlmark Malkoch, enhetschef 08-546 44 090
Nour Gustafsson, HR-konsult 08-546 44 225
Maria Starborg, Saco-S 08-546 44 237
Anneli Fröjd, ST 08-546 44 333

Så ansöker du
Skicka in CV och personligt brev samt besvara urvalsfrågorna så utförligt du kan i vårt rekryteringssystem senast 3 mars 2024.

Märk ansökan med diarienummer 2.2.1-2024-00078.

Om oss
Vetenskapsrådet är Sveriges största statliga forskningsfinansiär. Vårt arbete handlar om att ge forskare goda förutsättningar att bidra till samhället med forskning av högsta kvalitet. Hos oss arbetar omkring 260 personer i moderna lokaler i centrala Stockholm och Göteborg. Vi hanterar ansökningar, utvärderar och följer upp forskningens villkor och kommunicerar om forskning.

Läs mer om vår arbetsplats och möt några av våra medarbetare på www.vetenskapsrådet.se.

Ansök nu

Forskningssekreterare forskningsinfrastrukturer inom HS-området

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Feb 2
Vill du vara med och skapa förutsättningar för den mest excellenta forskningen? Kom och jobba med forskningsinfrastrukturer och Rådet för forskningens infrastrukturer (RFI)! Nu söker vi en forskningssekreterare med stort intresse för vetenskap och forskningens infrastrukturer till Avdelningen för forskningsinfrastruktur. Hos oss får du jobba med engagerade kollegor som tillsammans både handlägger och administrerar finansieringen av forskningsinfrastrukturer av nationellt intresse samt Sveriges engagemang i internationella organisationer.

Enheten för infrastrukturstöd arbetar med både nationella och internationella infrastrukturer och ger stöd till Rådet för infrastruktur (RFI). RFI är det råd på Vetenskapsrådet som ansvarar för Sveriges strategi för forskningsinfrastrukturer och som fattar bidragsbeslut till forskningsinfrastrukturer. Vidare har enhetens medarbetare arbetsuppgifter som följer av Sveriges engagemang i och värdskap för internationell forskningsinfrastruktur. På enheten jobbar cirka 16 personer och nu söker vi en Forskningssekreterare med ämnesinriktning mot humaniora och samhällsvetenskap.

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter
Som forskningssekreterare på enheten för infrastrukturstöd arbetar du med ärenden rörande nationell och internationell forskningsinfrastruktur, främst inom humaniora och samhällsvetenskap. Du kan komma att representera Sverige i internationella organisationer och även arbeta med utlysningar av bidrag till infrastruktur av nationellt intresse och med vår behovsinventering.

I arbetsuppgifterna ingår att:


• bistå vid beredning av ansökningar om medel och hantering av beviljade bidrag
• medverka i projekt, utredningar och uppföljningsverksamhet som kan bedrivas i samarbete med andra avdelningar eller externa aktörer
• koordinera aktiviteter och planera möten och konsultationer själv eller tillsammans med andra medarbetare eller externa parter
• företräda Sverige i internationella forskningsinfrastrukturorganisationer.

Vem är du?
Dina personliga egenskaper är centrala för arbetet och därför kommer vi att lägga stor vikt vid dessa. Vi söker dig som har ett starkt engagemang och förmåga att självständigt möta olika situationer, både i en nationell och internationell miljö. Du är analytisk och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du är lösningsorienterad och har hög integritet, du har mycket god kommunikativ förmåga och är relationsskapande. Som person är du engagerande och resultatorienterad med förmåga att upprätthålla goda samarbeten. 

Utöver de personliga egenskaperna behöver du ha: 


• en doktorsexamen inom något av områdena humaniora och samhällsvetenskap
• minst ett års aktuell* arbetslivserfarenhet efter doktorsexamen inom relevant område
• god kunskap om det svenska forskningssystemet och forskningsfinansiering
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

 Det är meriterande om du har aktuell*


• erfarenhet av arbete med eller på en forskningsinfrastruktur
• erfarenhet av arbete med e-infrastruktur eller datadriven forskning
• kunskap om utvärdering, analysmetoder och processutveckling
• erfarenhet ifrån arbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av samverkan och kontakt med olika aktörer i samhället, såsom institut eller industri.
* Med aktuell menar vi erfarenhet som är från de senaste fem åren.




Placering
Vi sitter på Hantverkargatan 11 i centrala Stockholm. Om arbetsuppgifterna tillåter finns möjlighet att arbeta på distans på deltid.

Anställningsform och tillträde
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta

Anna Carlmark Malkoch, enhetschef 08-546 44 090
Nour Gustafsson, HR-konsult 08-546 44 225
Maria Starborg, Saco-S 08-546 44 237
Anneli Fröjd, ST 08-546 44 333

Så ansöker du
Skicka in CV och personligt brev samt besvara urvalsfrågorna så utförligt du kan i vårt rekryteringssystem senast 3 mars 2024.

Märk ansökan med diarienummer 2.2.1-2024-00065.

Om oss
Vetenskapsrådet är Sveriges största statliga forskningsfinansiär. Vårt arbete handlar om att ge forskare goda förutsättningar att bidra till samhället med forskning av högsta kvalitet. Hos oss arbetar omkring 260 personer i moderna lokaler i centrala Stockholm och Göteborg. Vi hanterar ansökningar, utvärderar och följer upp forskningens villkor och kommunicerar om forskning.

Läs mer om vår arbetsplats och möt några av våra medarbetare på www.vetenskapsrådet.se.

Ansök nu

Supportkoordinator till ansökningssystem för forskningsansökningar

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 2
Vetenskapsrådet söker en supportkoordinator som ska koordinera arbetet med användarsupporten i Prisma. Prisma är ett ansöknings- och ärendehanteringssystem som används för att ansöka om forskningsmedel, granska ansökningar, förvalta forskningsbidrag och diarieföra inkomna handlingar. Prisma ägs av tre statliga forskningsråd; Vetenskapsrådet, Formas och Forte och används av ytterligare några myndigheter. Idag har Prisma cirka 80 000 aktiva externa användare och hanterar över 10 000 ansökningar om forskningsmedel årligen. Låter det här spännande? Välkommen med din ansökan!

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter
I rollen som supportkoordinator har du en viktig roll i att vara första kontaktpunkt när det gäller att hjälpa både externa och interna användare av Prisma. Prisma har två huvudsakliga delar, en intern ärendehantering baserad på Formpipe Platina och en egenutvecklad webbportal. Supporten ger stöd till användare i båda systemen. Användarna i systemet arbetar ofta mot skarpa deadlines och det är viktigt att de får snabb och effektiv hjälp när de kör fast i systemet.

Prisma har ett högt förändringstryck och levererar ny funktionalitet ungefär var sjätte vecka. Systemet förvaltas enligt modellen PM3 och utvecklingsarbetet drivs agilt enligt metodiken Scrum. Supporten är integrerad i ett team med förvaltningens övriga delar med systemutveckling, testning och kravanalytiker och deltar på förvaltningens gemensamma möten.

 I arbetsuppgifterna ingår att


• arbete i supportens första linje med att besvara frågor från externa och interna användare, detta utgör en stor del av arbetstiden
• upprätta och utveckla supportens rutiner och arbetssätt med fokus på förbättringar för både användare och support
• administrera och ta ansvar för supportens och förvaltningens verktyg
• delta i förvaltningens arbete och bidra med kompetens och insikter från supporten i utvecklings- och förbättringsarbetet
• koordinera supportpersonalens arbete och säkerställa att supporten är ändamålsenligt bemannad
• säkerställa att uppkomna fel dokumenteras och hanteras
• samspela med supportens andra linje och vid behov eskalera ärenden för rättning
• vara ansvarig för förvaltningen av Prismas supportwebb där exempelvis användarmanualer finns.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är servicemedveten och har ett professionellt, hjälpsamt och trevligt bemötande när du besvarar ärenden och att du kan förklara tekniska termer på ett pedagogiskt sätt till användare utan IT-vana. Då Prismaförvaltningen arbetar tätt tillsammans över alla roller och även gentemot verksamheten, och alla förväntas bidra med sin kompetens och erfarenhet till förvaltningsarbetet, är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är relationsskapande. Du har också en drivkraft att utveckla supportens arbetssätt och rutiner för att effektivisera arbetet och ge bättre stöd till användarna.

 Utöver de personliga egenskaperna söker vi dig som har: 


• minst något års erfarenhet av supportarbete från en helpdesk/servicedesk eller motsvarande
• vana vid att kommunicera med olika typer av användare
• dokumenterad IT-vana och en förmåga att sätta dig in i olika typer av system 
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet som teamlead eller med annat samordnande ansvar
• erfarenhet av att arbeta i Jira service desk, Jira software och/eller Confluence
• kunskaper om best practice för supportverksamhet och/eller certifieringar inom support (exempelvis från HDI)
• erfarenhet av en agil utvecklingsverksamhet
• erfarenhet av att arbeta och skriva queries i Server

Placering
Vi sitter på Hantverkargatan 11 i centrala Stockholm. Om arbetsuppgifterna tillåter finns möjlighet att arbeta på distans på deltid.

 
Anställningsform och tillträde
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta,

Mattias Pettersson, förvaltningsledare 08-546 44 107
Anna Vallstedt Haeger, enhetschef 08-546 44 269
Nour Gustafsson, HR-konsult 08-546 44 225
Maria Starborg, Saco-S 08-546 44 237
Anneli Fröjd, ST 08-546 44 333

Så ansöker du
Skicka in CV och personligt brev samt besvara urvalsfrågorna så utförligt du kan i vårt rekryteringssystem senast 20 februari 2024.

Märk ansökan med diarienummer 1.1.2-2024-00085.

Om oss
Vetenskapsrådet är Sveriges största statliga forskningsfinansiär. Vårt arbete handlar om att ge forskare goda förutsättningar att bidra till samhället med forskning av högsta kvalitet. Hos oss arbetar omkring 260 personer i moderna lokaler i centrala Stockholm och Göteborg. Vi hanterar ansökningar, utvärderar och följer upp forskningens villkor och kommunicerar om forskning.

Läs mer om vår arbetsplats och möt några av våra medarbetare på www.vetenskapsrådet.se.

Ansök nu