Stockholm: Apotekstekniker till LloydsApotek Stockholm Garnisonen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Apotekstekniker till LloydsApotek Stockholm Garnisonen i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2020-12-07 // Varaktighet: Heltid

LloydsApotek Stockholm Garnisonen söker en flexibel apotekstekniker som trivs med att möta kunder och att arbeta i vårt team.
Arbetsuppgifter
I rollen som apotekstekniker arbetar du omväxlande med kvalificerad egenvårdsrådgivning, kundrelationer, försäljning och kvalitetsarbete.
Detta är ett vikariat på ett år från februari 2021. Tjänsten kommer vara både på apoteket samt vår e-handel, så det är viktigt att ha flexibilitet då öppettiderna är olika för apoteket och e-handeln.
Apotekets öppettider är: måndag - fredag kl. 08:00-19:00, lördag kl. 10:00-19:00, söndag kl. 11:15-19:00.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad apotekstekniker och som vill skapa goda relationer och ge professionell service till våra kunder. Har du tidigare erfarenhet av arbete i apoteksbranschen i annan roll eller från butiksmiljö ser vi det som meriterande men det är inget krav.
Personliga egenskaper
Som person trivs du med att ta hand om kunder och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är noggrann, ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt är flexibel i att byta arbetsuppgifter. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor och trivs med att arbeta i team.
Vi erbjuder
Hos oss på LloydsApotek får du möjligheten att vara med på den spännande resa det innebär att bygga en apotekskedja från grunden. Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka och att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare på varje apotek får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap.
Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Vi söker dig som värdesätter kundfokus, kvalitet, kompetens och som har vilja och driv att vara med och bygga upp LloydsApotek i Sverige.
Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Kajan Shaker, ac_stockholm.garnisonen@lloydsapotek.se.
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
LloydsApotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris. Idag driver företaget 78 fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. LloydsApotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
LloydsApotek är en del av McKesson Europe, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovård. McKesson är verksam i 13 länder runt om i världen och sysselsätter cirka 38 000 människor.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Apotekstekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Apotekstekniker.

KICKS Flagship Gallerian söker Farmaceut

Läs mer Nov 14
Nu söker KICKS Gallerian en Farmaceut till vårt koncept Professionell Hudvård!

Rollen som Farmaceut är en utpräglad operativ roll där din primära uppgift är att fokusera på att driva försäljning ute i butiken tillsammans med övriga säljteamet. Du har en aktiv och coachande roll för att på bästa sätt stötta dina kollegor inom området professionell hudvård. Rollen har tillsammans med säljteamet fullt fokus på att driva försäljning mot uppsatta försäljningsmål, budget och nyckeltal. I rollen som Farmaceut förväntas du ha ett högt eget driv och ett stort eget engagemang där försäljning, service och resultat alltid hamnar högst upp på prioriteringslistan. Du arbetar med att sälja och marknadsföra KICKS produkter och tjänster primärt inom Professionell hudvård men precis som övriga i teamet förväntas du jobba sömlöst över samtliga produktområden, i enlighet med The KICKS Way.

Vidare kommer en del av din tid gå till att vara delaktig i framtagande av innehåll till KICKS marknadsföring och agera profil i KICKS kanaler, dvs vara delaktig i tutorials, KICKS livesändningar och ge experttips. I rollen rapporterar du till Flagship Store Manager

Att arbeta i enlighet med The KICKS Way innebär att du alltid sätter kunden främst, du arbetar i enlighet med vår vision, affärsidé och våra värderingar. Genom att du har säljfokus i allt du gör, bidrar du till butikens resultat och mål. Du förväntas också vara kreativ och lösningsorienterad med inställningen att allt är möjligt.

I rollen som farmaceut ser vi att du bla:

- Aktivt driver, medverkar och är delaktig i framtagandet av tutorials, inlägg och annat digitalt marknadsmaterial

- Stöttar dina kollegor med din expertis som farmaceut inom konceptet professionell hudvård

- Aktivt fokusera på företagets nyckeltal samt vidta åtgärder vid avvikelser
Säkerställa att löpande administration och rutiner utförs enligt KICKS regler och policys

- Bidra till en god arbetsmiljö och säkerhet på arbetsplatsen, i enlighet med The KICKS Way

- Aktivt arbeta för att KICKS ska vara en attraktiv arbetsgivare

- Bidrar till att skapa en lustfylld säljmiljö gentemot kund utifrån exponeringsansvisningar (planogram) och koncept

- Du möter varje besökare för att säkerställa det bästa kundmötet i enlighet med The KICKS Way

- Du säljer aktivt KICKS produkter och tjänster, samt utför de tjänster som ingår i KICKS erbjudande, utifrån din kompetens

- Bidrar till ordning och reda i butiken

- Bidrar till att hålla butiken fräsch och frontad, med ett påfyllt sortiment

- Arbetar i enlighet med fastställt rutinschema för butiken

Vi söker dig som:

- Du älskar försäljning och mötet med kunden, och har ett grundintresse för Professionell hudvård och KICKS produkter

- Du är lyhörd och har förmåga att se kundens behov

- Som kollega och medarbetare bidrar du till en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat, samarbete och trivsel

- Är utbildad farmaceut

- Har goda IT kunskaper, samt grundläggande kunskaper i Officepaketets delar, främst Word och Powerpoint

Vidare ser vi gärna att du har:

-
Vilja och förmåga att verka som ambassadör för KICKS koncept Professionell hudvård

- Vana och erfarenhet av försäljning och kundmöten inom kosmetikbranschen

- Intresse för Visual Merchandising

- Vana av, och intresse för att medverka i tutorials och digitalt marknadsmaterial

- Intresse och kunskaper för den bransch bolaget verkar inom.

Tjänsten är en tillsvidareanställning (vi tillämpar provanställning) på 50% med tillträde enligt överenskommelse.

Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag. Vi intervjuar löpande.

Är du nyfiken på allt spännande som händer hos oss, ta en titt på vår Linkedin-sida här.

KICKS anställer inte minderåriga, skulle du vara under 18 och har intresse av KICKS är du välkommen att söka praktik direkt via Butikschef. KICKS genomför bakgrundskontroll på slutkandidater.

På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.

Ansök nu

Apotekstekniker till Apotek Hjärtat Fruängens Centrum

Läs mer Mar 27
Därför ska du jobba hos mig, Apotekschef Samah Alkafri
Nu finns äntligen möjligheten att arbeta på Apotek Hjärtat Fruängens Centrum.
Vi söker en duktig, professionell och snabb apotekstekniker eller rådgivare som är beredd att bidra till god stämning, försäljning och utvecklas i vårt team.
Här finns möjlighet både att ha en SA-roll eller en VA-roll. Apoteket har öppet måndag - fredag
kl. 09.00 - 19.00 Lördag: kl.10:00 - 15:00 och Söndag är stängd.
För mig som chef är det viktigt att vi tillsammans jobbar mot vårt mål och att alltid ge den bästa kundupplevelsen samtidigt som vi utvecklas individuellt och gemensamt som ett lag.
Det är även viktigt att vi stöttar varandra och ställer upp för varandra samt är flexibla och god ambassador för hela Hjärtat!
Tjänsten är en tillsvidareanställning som apotekstekniker/rådgivare. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Såhär jobbar en apotekstekniker på Hjärtat!
Som apotekstekniker på Hjärtat arbetar du omväxlande med försäljning, professionell rådgivning och kassatjänst inom egenvården Som den duktiga kundfokuserade apoteksteknikern du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång.
Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap.
Det här är du!
Vi söker dig som är utbildad apotekstekniker /rågivare. Du är flexibel, utåtriktad och starkt kundfokuserad. Du är en förtroendeingivande och kunnig rådgivare som vill hjälpa kunderna till bättre hälsa och välmående.
Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat!
Varför bli en del av Hjärtat?
På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Varuansvarig, och Säljansvarig.
Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår?podd!
Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.
Sista ansökningsdag: 2024-04-21
Kontaktperson: Samah Alkafri
Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!

Ansök nu

Apotekstekniker till Aspuddens apotek, Aspudden

Läs mer Mar 25
Aspuddens apotek söker dig som är pigg och glad.
Fastlön del-eller heltid. Start efter överenskommelse.
Skicka gärna ditt CV med bild till: info@aspuddensapotek.se
Har du frågor om tjänsten maila eller ring till:
Lana Obaid: 08-120 58874

Ansök nu

Egenvårdsrådgivare

Läs mer Mar 15
Vi är din perfekta match!
Har du intresse för området egenvård i kombination med rådgivning? Då har vi en match!

Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad egenvårdsrådgivare att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som, med service och omtanke, har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder.

Om rollen
Som egenvårdsrådgivare på Apoteket C W Scheele kommer du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor och se till att våra kunder får just den hjälp de behöver.

Att vara egenvårdsrådgivare innebär att du arbetar med rådgivande försäljning av våra receptfria produkter. Du utgår från varje individs unika behov för att med din expertis erbjuda lämplig produkt. Du agerar med omtanke och engagemang och där du på riktigt sätter kunden i centrum.

För oss är det viktigt att vi som apotek fortsätter att utvecklas och vi vill ha med dig på den resan. I rollen förväntas du därför även bidra med idéer och initiativ för att utveckla just vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder.

Till dig som egenvårdsrådgivare på Apoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan växa och utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex varuansvarig, säljledare eller varför inte som apotekschef?

Dina huvudsakliga arbetsområden

- Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning

- Ta emot betalande kunder över disk, plocka upp och hantera nya varor som kommer in

- Arbeta med exponering för att apoteket ska vara välfyllt och välkomnande

- Arbeta aktivt med kampanjer och nyheter inom egenvården

Dina kompetenser
För den här tjänsten söker vi dig som är utbildad apotekstekniker/egenvårdsrådgivare.

- Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och förmåga att arbeta med rådgivande försäljning

- Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår

- Du har god samarbetsförmåga där du bidrar till att skapa ett välfungerande team

- Du är strukturerad och tar hänsyn till att inga viktiga och avgörande detaljer missas och med förmåga att se helheten i olika sammanhang

Det är ett stort plus, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta inom retail samt med kundmöten och lagervård.


När det känns rätt
Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Alltid Öppet - dygnet runt

Observera att Apoteket CW Scheele tillhandahåller öppetider alla dagar i veckan, året om, dygnet runt.

Välkommen till Apoteket!

Ansök nu

Egenvårdsrådgivare

Läs mer Feb 7
Vi är din perfekta match!
Har du intresse för området egenvård i kombination med rådgivning? Då har vi en match!

Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad egenvårdsrådgivare att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som, med service och omtanke, har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder.

Om rollen
Som egenvårdsrådgivare på Apoteket Express Gullmarsplan kommer du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor och se till att våra kunder får just den hjälp de behöver.

Att vara egenvårdsrådgivare innebär att du arbetar med rådgivande försäljning av våra receptfria produkter. Du utgår från varje individs unika behov för att med din expertis erbjuda lämplig produkt. Du agerar med omtanke och engagemang och där du på riktigt sätter kunden i centrum.

För oss är det viktigt att vi som apotek fortsätter att utvecklas och vi vill ha med dig på den resan. I rollen förväntas du därför även bidra med idéer och initiativ för att utveckla just vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder.

Till dig som egenvårdsrådgivare på Apoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan växa och utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex varuansvarig, säljledare eller varför inte som apotekschef?

Dina huvudsakliga arbetsområden

- Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning

- Ta emot betalande kunder över disk, plocka upp och hantera nya varor som kommer in

- Arbeta med exponering för att apoteket ska vara välfyllt och välkomnande

- Arbeta aktivt med kampanjer och nyheter inom egenvården

Dina kompetenser
För den här tjänsten söker vi dig som är utbildad apotekstekniker/egenvårdsrådgivare.

- Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och förmåga att arbeta med rådgivande försäljning

- Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår

- Du har god samarbetsförmåga där du bidrar till att skapa ett välfungerande team

- Du är strukturerad och tar hänsyn till att inga viktiga och avgörande detaljer missas och med förmåga att se helheten i olika sammanhang

Det är ett stort plus, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta inom retail samt med kundmöten och lagervård.


När det känns rätt
Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramarna för det lokala apotekets öppettider: vardagar 7-19, lördagar 10-17 och söndagar 11-17.

Välkommen till Apoteket!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från The We Select Company AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från The We Select Company AB .

Key Account Manager - Home Appliances

Key account manager
Läs mer Mar 25
Key Account Manager (Sweden)
Home Appliances


About the Role Assignment
This position is for a top performing Sales Professional who will be managing and developing major Pan-nordic Accounts for LG Electronics’ Home Appliance business.
The position is based in Stockholm, reporting to the Nordic Sales Director.
Responsibilities
Implement the Global LG Home Appliances Strategy into the Nordic Market with major Nordic accounts
Own & Lead Forecast & Planning Process for the assigned accounts
Understand our main retailers’ and competitors’ strategies and changes in the marketing field
Sales, Product Mix & Profit responsibility – Managing All Aspects of Sales, Range Planning, Pre-Planned Promotion and Marketing Campaigns for this Key Retailer
Administration such as internal reporting, sales program planning and management
Accountable for delivering LG Profitable Growth Program within the Home Appliances Business Domain

Background and Experience
Likely University degree or equivalent
Minimum 3 years Sales Management experience from a senior level
Fluency in Swedish & English (Business Level) with a strong understanding of Norwegian
Ideally Experience from working with a multinational or global company, preferably with consumer electronic goods experience (home appliance category experience is preferred but not essential)

LG Sales teams have a highly systemized, analytical and customer-centric way of working. This means that all sales are planned based on the potential for the account to sell the goods out to end consumers and avoid high stock levels. Therefore it is imperative that the account manager is able to do detailed analysis of the purchasing, inventory and sales of the account (PSI) in order to succeed.
Personality & Competencies
Deep knowledge and experience in using Microsoft office applications (in particular Excel and PowerPoint)
Knowledge and experience in using support systems for Forecasting / Sales planning
Knowledge of PSI management – analysis of account purchasing, sales and inventory
Knowledge of the laws and regulations relating to sales of consumer goods in relation to pricing, campaigning etc.
Good communicator, builds networks and are able to motivate others
You feel secure in own area of expertise and feel confident in yourself
You are creative – within a given framework
You have the ability to plan your own work and the courage to prioritize
You are flexible – like changes, embrace new ideas
You see cultural differences as challenging and enriching and adapt easily
You are driven and have the ability to take own initiatives
You can handle and appreciate working in a fast-moving environment
You are a social team player and have a positive spirit

Travel
Over-the-day travel for face-to-face meetings with customers in the Nordic region will occur regularly on a monthly or quarterly basis depending on the account and needs at the time.
The Key account manager will also be expected to participate in weekly in-store visits in the Stockholm area on a weekly basis.
Occasional travel globally to attend trade fairs and visiting HQ may also occur 1-2 times per year.
Other requirements
Driving license (B)
Stakeholders
LG Electronics Home Appliances Nordic Sales Director (Reporting Line)
LG Electronics Home Appliances Product Director and associated Demand Planning & GTM Functions
Extended Home Appliances Key Account Manager Sales Team
Home Appliances Marketing & Product Specialist Team

Ansök nu

Air Solutions Sales Leader

Säljledare
Läs mer Mar 24
Job Description
Overall Job Purpose:
Our Air Solutions Sales Leader will be a key role in establishing LG’s Air Solution business in the Nordics, laying the foundation for the future success of LG’s heating and air solutions products in the region and leading all AS business from A to Z.
This role will be responsible for all results of the LG Nordic’s Air Solution department, market strategy and market development. The AS Sales Leader will be in charge of building our go-to-market strategy, establish long-term partnerships, manage sales operations and execute on organization targets.
We are looking for a highly self-driven entrepreneur who is committed to succeed and deliver with high professionalism and ownership of the business.
Key Relationships
Internal: Senior Management, Sales, Sales Admin, Sales Engineering, and Service
External: European HQ, Korean HQ, Customers, Partners, Prospects
Key Responsibilities
1. AS Business Establishment in the Nordic market
Establish and expand the air solutions & heating business in the Nordic market.
Drive sales for Heat Pumps in 2024.
Expand AS business to System AC and Chillers.
Grow and manage channel strategy and customer portfolio with wholesalers, manufacturers, project development companies, key installers and more.
Perform Market Analysis and formulate corresponding Business Strategy.
Increase Sales Revenue and Market Share.

2. Channel Management
In charge of channel strategy, including management of distributors and installer programs.

3. Profit Management
Responsible for setting price and cost structure to ensure profitability.

4. Operations
Fully managing PSI (Purchase/Sales/Inventory) and ground rule execution of Channel PSI.

5. Go-To-Market Strategy
Handling product introduction together with marketing and communication to the Nordic market.

6. Field & Service Support
Supporting with field issues and cooperating with the service network for products.

7. Communication & Reports
Managing reports and communication with LG’s Korean HQ, European HG as well as factories.

Person Specification
Experience
2+ years of experience working with heat-pumps at either a manufacturer, distributor or installer, preferably in a sales focused role.
Leadership experience with a focus on execution and discipline of getting things done.

Personal Attributes, Behaviours and Competencies
Strategic thinking and decision making
Passionate self-driven entrepreneur who can develop long-term strategies as well as identify and execute on business opportunities aligned with the big picture.
Disciplined goal setter.

Analytical
Data-driven mind-set, able to execute and back up decisions made on data.

Communication
Excellent communication skills; listening, explaining, interpreting, analysing, arbitrating, negotiating, deciding.
Actively coordinate with cross-functional teams, virtual teams and HQ stakeholders in Europe and Korea.
Fluent in English is required, additional Nordic language is beneficial

Team
A strong team player who is able to motivate, persuade and influence others
Ability to work independently and collaboratively within structured/tight deadlines
Able to show high ownership and professionalism

Computer skills
Advanced user of both PowerPoint and Excel

About LG:
LG's vision is to supply top-of-the-range innovative digital products and services and ensure customer satisfaction LG is the brand that is Delightfully Smart. "Life's Good"? slogan, and futuristic logo represent exactly what LG stands for LG has 5 core business domains: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliances, Air Solutions and Business Solutions

Ansök nu

Bilglastekniker till Carglass® Stockholm

Bilglasmontör
Läs mer Mar 24
Är du en erfaren bilglastekniker som söker dig efter nya utmaningar i ett växande företag? Då har du hamnat helt rätt!
Hos Carglass® kommer din arbetsdag bestå i att främst hjälpa våra kunder med lagning av stenskott och byten av bilrutor. Vi erbjuder dig en familjär arbetsplats där en arbetsdag aldrig är den andra lik. Just nu söker vi nya medarbetare med erfarenhet av bilglas till våra verkstäder i Stockholms-området. Är du tillgänglig inom en kort tidshorisont och sitter på kunskap inom området erbjuder vi även en sign-on bonus.
Vilka är vi?
Carglass® historia började redan 1932 och sedan 2002 ägs Carglass® Sweden av BELRON® International och ingår därmed i världens största och ledande bilglaskoncern, med verksamhet i 40 länder och över 30 000 anställda. Det svenska huvudkontoret finns i Stockholm.
I hjärtat av allt vi gör är vårt åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Vi vill göra skillnad för våra kunder genom att lösa deras problem med verklig omsorg. Vår verksamhet strävar efter att alltid utvecklas genom våra medarbetares och kunders bidrag.
Arbetsuppgifter:
Leverera Carglass® tjänster på ett sätt som uppfyller eller överträffar våra kunders förväntningar vad gäller bemötande, kvalité på arbetet som utförs och information/administration i samband med vår service.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att laga stenskott, byta bilrutor, kalibrera samt ta emot våra kunder på verkstaden.
Arbete på annan ort eller verkstad kan förekomma.

Vem är du?
Vi ser att du har några års tidigare erfarenhet inom bilglas-yrket.
Självgående i glasbyten, stenskottslagningar, kalibrering osv.
Kunskap inom Cabas & diverse dataadministrativt arbete.
För att trivas hos oss värdesätter du våra grundläggande värderingar; omtänksam, inkluderande, genuin, driven och samarbetsvillig.

Kvalifikationer:
Manuellt B-körkort
God kunskap i det svenska språket
Grundläggande datavana
Fallenhet för praktiskt och tekniskt arbete

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse med 6 mån inledande provanställning.
Ett steg i rekryteringsprocessen är ett besök hos vår företagshälsovård för härdplastundersökning samt alkohol- och drogtest vilka är en förutsättning för anställning hos oss.
Som arbetsgivare erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner så som tjänstepension, friskvårdsbidrag, Edenred Lunchförmån samt rabatter på flertalet företag och tjänster.
Vi ser gärna sökanden av olika åldrar, kön och etniska bakgrunder. Det är avgörande för oss är att du delar vår grundläggande värdering att alla våra kunder och medarbetare, oavsett bakgrund, ska bemötas på ett respektfullt sätt.
Kanske viktigast av allt erbjuder vi ett roligt jobb med härliga kollegor och en stark gemenskap!

Låter detta som din nästa utmaning? Tveka då inte att skicka in din ansökan via formuläret nedan.
Vid frågor om tjänsten kontakta oss på jobb@carglass.se

Ansök nu

Apotekschef till DOZ Apotek i Farsta

Apotekschef
Läs mer Mar 25
DOZ Apotek i Farsta söker en driven och lyhörd apotekschef som brinner för utveckling och att leda medarbetare. Drivs du av att jobba med team och att nå en verksamhets mål? Sök då tjänsten som apotekschef redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Arbetsuppgifter
Som apotekschef hos oss är ditt huvudsakliga ansvar att leda den dagliga verksamheten på apoteket mot de uppsatta målen. I det ingår att coacha och motivera medarbetarna till ökad försäljning, att driva apoteket kostnadseffektivt och ha god kännedom om det lokala apotekets förändrande marknadssituation. I din roll ingår budget- och personalansvar samt det övergripande ansvaret för apotekets arbetsmiljö- och kvalitetsarbete.
Apotekets öppettider är:
Måndag-fredag 10.00-20.00
Lördag 10.00-18.00
Söndag 11.00-17.00
Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för utveckling, både av medarbetare och av verksamhet, samt av att nå uppsatta mål. Du är legitimerad apotekare eller receptarie, gärna med tidigare erfarenhet av arbete i apotek eller annan bransch. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från en arbetsledande roll, men det är inget krav. Vi ser att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Övriga språk är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du kreativ med en stark vilja att tillsammans med medarbetarna utveckla och driva apoteket framåt. Du trivs med rådgivning både vid recepthantering och egenvården och det är viktigt för dig att ge utmärkt kundservice. Du är noggrann, ansvarsfull och resultatinriktad, flexibel med en förmåga att växla mellan flera olika uppgifter utan att tappa fokus på det som är viktigt. Som person är du även nyfiken på utveckling och har ett stöttande sätt. Du drivs av att se medarbetare utvecklas samtidigt som du förstår vikten av att skapa en trivsam arbetsplats.
Vi erbjuder
Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera!
Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern.
Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum.
För frågor om tjänsten, kontakta Regional försäljningschef Maria Magnusson, 073-825 57 44.
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!


DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.

Ansök nu

Besiktningsingenjör

Besiktningsingenjör
Läs mer Feb 27
SMP Svensk Maskinprovning AB (SMP) söker nu en besiktningsingenjör i Storstockholm.
Vi erbjuder en anställning med stor frihet och flexibilitet. Det viktigaste att du utför ditt jobb med stort engagemang och noggrannhet. I gengäld får du en roll som är lika social som den är teknisk i ett företag med ett uttalat uppdrag.
På SMP arbetar vi med rikstäckande besiktning och maskinsäkerhet. Verksamheten är ackrediterad och tjänsterna erbjuds på en konkurrensutsatt marknad där vi är en oberoende, opartisk aktör.
Vi besiktar entreprenadmaskiner, lyftanordningar, mm. Vi gör fältinspektioner av exempelvis arbetsmiljöer och brandsäkerhet.
Om rollen
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är besiktning av entreprenadmaskiner, lyftanordningar, IBC-behållare, mm. på plats hos kund. Du har också ansvar för kontakten med nya och befintliga kunder i det område där du verkar och är vårt ansikte utåt.
På SMP ser vi till att både nya och gamla maskiner lever upp till gällande säkerhetskrav. Tack vare opartisk provning, besiktning och certifiering av maskiner kan vi göra våra kunder trygga i att all deras utrustning lever upp till de krav som ställs.
Din första tid hos oss innebär en introduktion/utbildning. Under introduktionen får du lära dig om vårt uppdrag och arbetssätt. Du får kompetens inom olika regelverk och besiktningsprogram samt följa med en mer erfaren kollega ut på olika uppdrag hos kund.
Tjänsten innebär att du har möjlighet att arbeta flexibla tider. Du reser normalt dagligen med bil, i första hand inom ditt närområde, men resor som innebär övernattning förekommer.
Arbetet utförs hos kund och din placering/stationering innebär att du utgår från din bostad. SMP erbjuder tjänstebil eller förmånsbil.
Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen som besiktningsingenjör är det viktigt att du har ett brett tekniskt kunnande, uppskattar kundkontakter, är självständig, driven, noggrann och vänlig, samtidigt som du kan ha en fast hand när det krävs. Det är också bra om du tycker om att vara utomhus även om en del av jobbet är administrativt och sköts hemifrån.
Vidare ser vi att du är/har:
Gymnasieingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande.
God kunskap inom maskinteknik, el och hydraulik.
Tidigare besiktningserfarenhet.
God social förmåga.
Självständig och strukturerad.
Körkort B.
Behörigheter för besiktning av entreprenadmaskiner, lyftanordningar, IBC-behållare, med mera är mycket meriterande.

SMP Svensk Maskinprovning AB
SMP Svensk Maskinprovning erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.
https://svenskmaskinprovning.se
Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Våra fackliga representanter är: Tommy Axelsson, Unionen, 0702899977 och Anders Sandberg, SACO, 0725646475.
Sökord/taggar:
besiktning, ingenjör, maskin, el, hydraulik, maskinprovning, SMP, svenskmaskinprovning, svensk bilprovning, bilprovningen

Ansök nu

Innesäljare till Barncancerfonden

Innesäljare
Läs mer Feb 29
Barncancerfonden består av sex regionala föreningar och ett riksförbund. Tillsammans arbetar vi med att stödja drabbade, finansiera barncancerforskning, sprida kunskap om drabbades situation och bidra till en positiv utveckling inom alla områden som rör barncancer.?Sedan 1982 haft vi haft en tydlig uppgift - att bekämpa barncancer med målet att varje drabbat barn ska överleva och leva ett gott liv. Tack vare generösa bidrag från privatpersoner, företag och organisationer är Barncancerfonden den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige. Barncancerfonden granskas av Svensk Insamlingskontroll och har ett 90-konto, vilket garanterar att pengarna går till rätt ändamål.
Enheten Företagsinsamling och Givarservice söker en Innesäljare mot företag. Tjänsten är ett föräldravikariat med start omgående.
Som innesäljare ingår du i ett team på totalt tio medarbetare som tillhör enheten Företagsinsamling och Givarservice.
Vi söker dig som älskar försäljning och ser att med Barncancerfondens fina varumärke kan du göra skillnad. Försäljningen bygger på att skapa nya långsiktiga relationer och att du som säljare är duktig på att fånga vad kunden har för önskemål och behov. I tjänsten är telefonen ditt främsta arbetsredskap, därför krävs det att du är mycket kommunikativ i tal, men även i skrift. För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet inom försäljning och brinna för att utveckla affären med ett ”win-win-win” tänk. I rollen som innesäljare arbetar du nära våra partnersäljare liksom gruppen på givarservice, vid behov stöttar du upp givarservice och agerar backup vid arbetstoppar.
Som person trivs du med att arbeta i en öppen arbetsmiljö med ett härligt team omkring dig. Du är lösningsorienterad och trygg i dig själv, din känsla för försäljning och service är hög och likaså din integritet.
Du har ett högt driv och gillar verkligen att arbeta med telefonen som redskap. Det är även viktigt att du delar Barncancerfondens värdeord hopp, mod och ansvar.
Självklart vill du vara med på resan mot att alla barn som drabbas av cancer ska överleva!
Dina uppgifter
Försäljning via telefon och mejl till företag genom att skapa, utveckla samt bibehålla långsiktiga relationer
Identifiera nya affärsmöjligheter
Försäljning till varma leads eller tidigare företagsgivare
Hantera efterföljande frågor om kampanjer och ge rekommendationer på hur företagen på bästa sätt kan använda marknadsföringsmaterialet för att få spridning i sina kanaler
Arbeta i nära samarbete med partnersäljare

Din profil
Gymnasial utbildning
Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av försäljning mot företag med mycket goda resultat
Trivs i att arbeta mot högt uppsatta mål
Du har stor analytisk förmåga och gillar att arbeta efter och skapa nya strukturer
Har ett affärstänk och ser helheten
Mycket goda kunskaper i svenska såväl som engelska i både tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet
En person som sätter ”laget” före ”jaget”

Vi erbjuder
Barncancerfonden är en arbetsplats med cirka 90 engagerade medarbetare som varje dag strävar efter att göra skillnad. Som medarbetare inom enheten Företagsinsamling & givarservice har du möjlighet att göra skillnad för barn med cancer och deras familjer genom att bidra till insamlingsarbetet. Vi erbjuder en kreativ och ambitiös miljö där du har chansen att påverka Barncancerfondens utveckling och framtid. Vi sitter i nya, moderna lokaler och har en attraktiv arbetsmiljö. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag och vi har kollektivavtal via Fremia med bland annat tjänstepension och försäkringar.
På Barncancerfonden ska vi göra allt som står i vår makt för att vår verksamhet ska vara trygg och säker för våra barn. En bakgrundskontroll när du söker jobb sker därför alltid i slutet av en rekrytering hos Barncancerfonden, som ett sista steg innan du får ett jobberbjudande.
Vi erbjuder en arbetsplats präglad av engagemang, framtidstro och gemenskap. Tillsammans gör vi skillnad för drabbade barn och deras närstående, på kort och lång sikt.
På Barncancerfonden vill vi vara en arbetsplats präglad av en mångfald som speglar det samhälle vi är en del av.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 29/3-2024. Om du vill ha mer information, kontakta enhetschef Sara Karlsson, mobil 076?883?09 602, eller företagskoordinator Mathilda Olsson, mobil 070-304 17 42.
Facklig representant – kontakt:
Elin Bernhard, mobil: 070-092 09 21

Ansök nu