Stockholm: Recruiting Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Recruiting Specialist i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2020-06-26 // Varaktighet: Heltid

Vill du var med att förändra sjukvården i grunden genom att integrera digital sjukvård med den fysiska sjukvården? Då kanske du är en av oss!

Vi expanderar vårt rekryteringsteam och söker efter en driven, social person med erfarenhet av rekrytering och/eller bemanning och som vill bli nyckelspelare i vår ambition att förbättra sjukvården. Du kommer att arbeta tillsammans med oss från vårt kontor i centrala Stockholm och vara en viktig del i den fortsatta utvecklingen av vårt rekryteringsteam.

Rollbeskrivning

I rollen som Recruiting Specialist kommer du att arbeta i team med drivna och positiva rekryterare. I dina arbetsuppgifter ingår rekrytering av läkare, sjuksköterskor, psykologer och undersköterskor - från digitalt och fysiskt kontaktskapande till onboarding. Du kommer genomföra telefon- och videointervjuer, referenstagning och andra extensiva bakgrundskontroller.

Din profil

Du har tidigare erfarenhet av rekrytering eller vårdbemanning och är van att bygga nätverk. Du är en positiv lagspelare som kan och vill arbeta självständigt. Du har en hög social kompetens och trivs att arbeta med människor och har dessutom en god administrativ förmåga, gott ordningssinne och är bra på att strukturera ditt arbete. Du tycker om att formulera dig i tal och skrift och är tydlig i din kommunikation. Självklart har du god datorvana och uppskattar att arbeta med digitala verktyg i en entreprenöriell miljö med rak ärlig kommunikation. Har du egen erfarenhet från vården är det ett plus men inget måste.

Tjänsten är heltid.

Start: september-oktober

Vi ser fram emot din ansökan och är nyfikna på att veta mer om dig!!



Om Doktor24 och Platform24

Doktor24 Healthcare AB är en digital vårdgivare som genom att integrera digital och fysisk vård skapar en hållbar vård med patienten i centrum. Doktor24:s digitala vårdguide ger anpassade råd samt vägleder till ett digitalt eller fysiskt läkarbesök utifrån patientens behov. Bolagets dotterbolag, Platform24 Healthcare AB utvecklar tekniska lösningar för digitalt integrerad vård till både privata och offentliga vårdgivare. Bolaget är störst i Norden på automatisk triage (vårdguidning) till rätt vårdnivå, i komplexa flöden och längs hela vårdkedjan. Doktor24 Healthcare AB grundades 2016 och ägs av Patricia Industries, en del av Investor.

www.doktor24.se (http://www.doktor24.se/) - www.platform24.se (http://www.platform24.se)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Talent Acquisition Specialist Consultant

Läs mer Apr 6
About the assignmentFor our well known client i Stockholm we are looking for an experienced Talent Acquisition Specialist, who has the capacity to independent guide and support our clients hiring managers in Europe through the recruitment process. We are looking for someone who has experience of running international recruitment processes collaborating with stakeholders on all levels. You have previously worked in various ATS systems, preferably with workday.
This is a consulting assignment, 4-6 months with the chance of extension starting immediately.
You will work at our client's beautiful Stockholm office, where you be on site 3 days a week. You will be part of a global TA team with colleagues in several countries.
Your qualifications:
4+ years within TA
University degree
Fluency in English and Swedish.
Experience working with ATS systems, preferably Workday
Experience in working in a multicultural, international working environment
Systematic and secure way of working

We are looking for someone who is confident in their skills and can quickly enter a new environment and contribute to our client's continued success. You are meticulous, find it easy to create new relationships and are a team player.Since the assignment starts immediately we ask you not to wait with your application!
Being a consultant at People Experience
Highs and lows, and sometimes sharp turns, are part of the everyday life as a consultant - but it's also incredibly fun, varied, and educational. As a consultant through People Experience, you are welcomed with open arms into our PX family with consultant breakfasts, check-ins, and sounding boards to ensure a sense of belonging and exchange, but always with a fine balance - so as not to demand too much of your time. The form of your consulting assignment (i.e. whether you become a sub-consultant or are employed by PX for the specific assignment) is entirely up to you!
We are always interested in getting in touch with new potential People, Payroll & Finance Consultants and are constantly expanding our network with trustworthy, unpretentious, and flexible People Professionals with integrity, humility, and strong leadership. Our network comprises expertise in all areas and at all levels. Generalists and specialists, senior and junior - and that's what makes it all so rewarding.
At People Experience, we will always go the extra mile to ensure that you have a positive experience with us - whether you are a customer, consultant, employee, or candidate. Welcome to creating this experience together with us!
About your application
We treat all candidates equally, if you are interested please apply through our application system. Any correspondence should come from there to make sure the candidate experience is smooth and fairfor all candidates!
We want to contribute in making everyone feel valued at work. We embrace and encourage people from all backgrounds to apply!
We handle your personal informationin accordance with GDPR and you can always ask us to delete your information through 'Connect'. If you have any questions please reach out to our ATS-owner Lina Roxenbackvialina.roxenback@peopleexperience.se

People Experience is a personal, innovative, and highly engaged boutique agency with enormous passion for helping customers, consultants, and candidates to achieve growth and success through the right match within the area where our experience and passion is greatest: People, Payroll & Finance. With the vision of becoming Sweden's leading boutique agency for People, Payroll & Finance Professionals, we are 100% specialized in the target group in our recruitment and consultant placement.

Ansök nu

Rekryterare till säljbolag!

Läs mer Apr 2
Söker du ett socialt och omväxlande uppdrag? Vill du arbeta med några av framtidens största varumärken? Då har du hittat rätt. Just nu letar vi efter en driven rekryterare som vill ta nästa steg i karriären.
Vi söker dig som har god personkännedom, tror på dina förmågor och vill jobba med spännande uppdrag i högt tempo. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av rekrytering eller försäljning, i någon form. Du är flexibel, har förmågan att entusiasmera och attrahera människor och du är nöjd först när dina rekryteringsuppdrag är tillsatta. Det här ett perfekt jobb för dig som är i början av din karriär, är serviceinriktad och bra på att lyssna.
ArbetsbeskrivningDitt uppdrag är att hitta och matcha rätt kandidater för våra säljuppdrag. Du arbetar i den dagliga produktionen och förutom att vara lyhörd och förstå kundens behov måste du vara transparent och ärlig, både mot kund och kandidat. Eftersom du kommer arbeta med människor kan mycket ändras med kort framförhållning.
Tjänsten innebär eget ansvar men våra processer och rutiner är tydliga. Hos oss är laget alltid större än jaget och du får utbildning, vägledning och verktyg för att nå uppsatta mål. Personlig coaching, teambuilding och uppföljning är en viktig del av din arbetsdag på VIASALES. Ansök redan idag. Ditt driv och din personlighet gör skillnad!Vi söker dig som:- Har tidigare erfarenhet av rekrytering och gärna försäljning, i någon form- Talar och skriver obehindrat på svenska- Är lyhörd och resultatinriktad
Vi erbjuder:- En heltidstjänst- Härliga kollegor & gemenskap- Kontor i Stockholms modernaste skyskrapa - Sthlm01 i Hammarby Sjöstad
Dina förmåner:- Gratis vidareutbildningar och workshops- Generöst bonusprogram - Belöningar och events. Vi firar allt – med galor, utmärkelser, resor och generösa vinster
Om företagetVIASALES erbjuder ett komplett utbud av kvalitativa försäljningsuppdrag baserad på tre viktiga kanaler: telemarketing, event sales & door sales. Vår företagskultur bygger på ständig utveckling – både privat och professionellt. VIASALES grundades 2013 i Stockholm under namnet Viafield Sweden AB, då med enbart door sales som verksamhetsuppdrag. Idag är vi ett av Sveriges mest erfarna säljbolag inom telemarketing, event sales samt door sales.
Hur ansökan går tillAnsök redan idag! Ditt driv och din personlighet gör skillnad. Frågor om tjänsten besvaras gärna av rekryteringskonsulterEmmy ZachrissonEmmy@viasales.com 070-495 69 77Roksana AhmadRoksana@viasales.com072-145 00 40

Ansök nu

IT-rekryterare till konsultbolag

Läs mer Mar 29
Vi söker en erfaren och engagerad IT-rekryterareför att bli en del av vår kunds dynamiska team på ConsultingIT. Som IT-rekryterarekommer du att spela en avgörande roll i att attrahera och rekrytera talanger inom IT-branschen och säkerställa att vi har de bästa kompetenserna för att möta våra kunders behov. För att lyckas i denna roll behöver du gilla högt tempo och motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö där vardagen bjuder på varierande arbetsuppgifter.
Genom att bygga starka relationer med både kandidater och teamet på ConsultingIT kommer du att vara en viktig länk som matchar rätt personer med rätt uppdrag och bidrar till att stärka vår position som en ledande aktör inom IT-konsultation
Om rollenÄr du en hejare på att hitta fantastiska människor? Vår kund behöver en skicklig IT-rekryterare som kan hitta trevliga och kompetentakollegor i raketfart när de växer. Dessutom kommer du att vara med och rocka fram deras arbetsstrukturer och välja de bästa samarbetskanalerna.
ConsultingITsöker någon som kan vara en viktig kugge i deras hjul av framgång och som kan tillföra kunskap och erfarenhet med stil. I den här rollen är det proaktivt arbete som gäller, och de älskar om du kan tänka utanför boxen och kasta in en gnutta kreativitet.
Och kom ihåg, vi vill ha en IT-rekryterare som kan bygga starka band med våra kollegor och kunder, för det är precis vad ConsultingIT handlar om.
Dina ansvarsområden kommer att inkludera:
Identifiera och attrahera kvalificerade IT-kandidater genom olika rekryteringskanaler och nätverk.
Genomföra noggranna urvalsprocesser, inklusive CV-granskning, telefonintervjuer och personliga intervjuer.
Utvärdera och bedöma kandidaters tekniska färdigheter och erfarenheter.
Bygga starka relationer med kandidater och fungera som en professionell och hjälpsam kontaktperson genom hela rekryteringsprocessen.
Samarbeta med teamet för att förstå våra kunders behov och säkerställa att ConsultingIT matchar rätt kandidater till rätt uppdrag.
Hålla dig uppdaterad om den senaste IT-branschutvecklingen och trenderna för att kunna identifiera och locka till dig de bästa talangerna.
Är du den vi söker?
Kvalifikationer som vi söker efter för denna roll:
Minst 2-3 års erfarenhet av IT-rekrytering och kunskap om IT-branschen.
Starka kunskaper inom search, kandidatsökning och rekryteringsmetoder.
Förmåga att utvärdera tekniska färdigheter och bedöma kandidaters kompetens.
Utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter.
Flytande kunskaper i svenska i både tal- och skrift.
Organiserad och förmåga att hantera flera rekryteringsprocesser samtidigt.
En passion för att hitta och attrahera de bästa talangerna inom IT-branschen.
Vara social, engagerad och driven.
Om företaget
ConsultingIT är ett bolag med starka värderingar där fokus ligger på människan. De är övertygade att det är minst lika viktigt att matcha rätt personlighet till deras kunder som det är att ta fram rätt teknisk profil. Det är först när denna kombination finns hos en kandidat som de ser magin. Det är anledningen till deras slogan som är ”Mer än bara ett CV”
Företaget har sedan starten 2016 vänt sig mot de mer etablerade bolagen i Sverige och gjort det med framgång. De ser en start tillväxt på bolaget och stärker nu upp både säljavdelning samt leveransavdelningen med kollegor som fortsatt skall vara en del av deras resa.
ConsultingIT vänder sig till medarbetare som vill tillhöra en organisation som präglas av en vinnarkultur, har viljan att utvecklas och som förstår att engagemang lönar sig! De förstår att skillnaden mellan dem och andra konsultbolag är viljan och förmågan att leverera gång efter gång utan att ta något förgivet.
Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av ConsultingIT är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.
Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ort:Stockholm
Lön:Fast lön plus provision
Start:Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning:Heltid

Ansök nu

Interim Rekryterare till Hero

Läs mer Mar 13
Vi på HERO är passionerade när det kommer till att koppla samman talanger med de bästa möjliga arbetsgivarna. Vi tror på att skapa meningsfulla och långsiktiga relationer, både med våra kandidater och våra kunder. Nu söker vi en driven och engagerad rekryterare på konsultbasis som delar vår vision och entusiasm för att forma framtidens arbetsplats.

Ansvarsområden:

- Identifiera och attrahera talanger genom olika kanaler och nätverk

- Utföra djupgående intervjuer och bedöma kandidaters färdigheter och lämplighet för olika roller

- Bygga och upprätthålla relationer med kandidater och klienter

- Leverera högkvalitativa rekryteringstjänster i enlighet med företagets standarder och mål

- Delta i strategiska rekryteringsplaner för att möta affärsbehov och mål

Kvalifikationer:

- Erfarenhet av rekrytering

- Utomordentlig kommunikations- och förhandlingsförmåga

- Förmåga att arbeta självständigt och i teammiljöer

- En passion för att förstå både kandidatens och kundens behov

- Utmärkt organisationsförmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt

Om du är redo att kliva in och gasa med ett dedikerat team som strävar efter att göra en verklig skillnad, så är det här din chans!

Ansök idag och låt oss tillsammans skapa något riktigt bra!

Om rekryteringsprocessen

Detta är ett konsultuppdrag på initialt tre månader med start omgående. Vi intervjuar löpande så har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Johan Iggbom på johan.iggbom@hero.se

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Ansök nu

Bli bemanningskoordinator hos oss på Bemannia

Läs mer Mar 12
Söker du en rolig och kreativ roll i ett slipat team där du arbetar nära dina kollegor? Har du erfarenhet av administrativt arbete och trivs i kontakt med andra människor? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som bemanningskoordinator!

Om uppdraget

Bemannia är en expansiv organisation som genomsyras av nytänkande och entreprenörskap. För att trivas hos oss delar du vårt serviceengagemang och motiveras av ett varierat arbete i högt tempo med många kontaktytor. I arbetet tillhör man ett team som arbetar mot samma mål. Vi finns placerade på Bemannias huvudkontor beläget i Norrtull, Stockholm. Arbetstiderna är förlagda i ett rullande treveckorsschema mellan 06:00-18:00.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som bemanningskoordinator kommer du, tillsammans med ett tight och engagerat team, att samordna och bemanna kortare vakanser hos våra kunder inom flertalet tjänstekategorier bland annat skolvikarier. Du kommer på sikt att delta i rekryteringen av nya konsulter från annonsering till anställning och upprätthålla relationen till såväl kund som konsult där främsta kontakt sker via telefon och mail.

Dina kvalifikationer

Vi tror att du är en van teamspelare med god samarbetsförmåga och att du med lätthet kommunicerar med kunder och konsulter. Du har god erfarenhet av serviceyrket och har med fördel haft telefon och mail som dina främsta verktyg i en administrativ roll som kräver koordinering.

Du har ett affärsinriktat förhållningssätt och genom engagemang och dedikerat arbete strävar du alltid efter att överträffa mål och förväntningar. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och van att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Då vi arbetar mycket med vikarier mot skola är det även meriterande om man tidigare arbetat på förskola eller som lärarvikarie.

Vad vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett spännande, varierande och utvecklande arbete, där du blir en viktig resurs i ett redan starkt team. Anställningen är på heltid med 6 månaders provanställning som start. Vi ser gärna att du så snart som möjligt kan börja hos oss, men är även beredda att vänta för rätt person. I övrigt erbjuder vi dig 3000 kr i friskvårdsbidrag enligt vår interna policy och i byggnaden finns även ett gym att använda sig av.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-03-31

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Rood Abed , rood.abed@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 178 40 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Doktor 24 Healthcare AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Doktor 24 Healthcare AB .

Sjuksköterska till Doktor24´s mottagning i Nacka

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Feb 28
Mottagningsansvarig sjuksköterska till Doktor24:s mottagning i Nacka.
Om tjänsten:
Här ges du en unik möjlighet att leda och ansvara över en egen vaccinationsmottagning på Apoteket Svanen belägen i köpcentrumet Nacka forum. Detta erbjudande ger dig chansen att utvecklas inom din professionella karriär och samtidigt bidra till samhällets hälsa genom att tillhandahålla viktiga vaccinationsmöjligheter. Ta vara på denna spännande möjlighet att skapa en positiv inverkan och förbättra folkhälsan genom ditt engagemang och kompetens.

Doktor24 bedriver flera mottagningar i Stockholm och arbete på en annan mottagning kan förekomma vid behov. För information om vart Doktor24´s mottagningar finns i Stockholm kan ses här. 
För rätt person finns goda möjligheter till en högre sysselsättningsgrad med kompletterande arbete på våra andra mottagningar. 

Rollen som sjuksköterska hos Doktor24 innefattar kundrådgivning, vaccinationer samt övriga hälsotjänster. Det är ett självständigt arbete som ställer krav på att kunna fatta beslut och ta egna initiativ. Vi erbjuder internutbildning och har även en läkare knuten till tjänsten som alltid finns tillgänglig över telefon för rådgivning och ordination om så krävs. För information om vilka vaccinationer vi utför klicka här.
För att lyckas i rollen behöver du vara: 
Legitimerad sjuksköterska, distriktsköterska eller skolsköterska.
 Har ett intresse och vana av att vaccinera samt kunna hantera högt tempo.
 Ansvarsfull och trygg som person. Vi på Doktor24 premierar medicinsk kvalitet och önskar även att du gör det.
 Empatisk, lyhörd och tydlig i patientmötet.
 Flexibel och serviceinriktad med ett patientfokuserat arbetssätt.
 Självständig, noggrann och kunna fatta snabba och korrekta beslut.

 
Kompetenskrav/Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska, gärna distriktssköterska eller skolsjuksköterska.
 Erfarenhet från arbete med vaccinationer.
 Erfarenhet från reserådgivning och resevaccinationer är meriterande.
 God datorkompetens.
 
Gillar högt tempo 


Vi erbjuder dig:
En arbetsplats som rankats topp 5 av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser för sjuksköterskor enligt den senaste undersökningen från Vårdföretagarna!
 
Digital utbildning i vår digitala akademi Learning24 samt av våra erfarna Doktor24 vaccinationssjuksköterskor.
En möjlighet att utveckla och spetsa dina vaccinationskunskaper.
 

Start: Omgående eller enligt överenskommelse 
Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Sysselsättningsgrad: 40%, möjlighet till en högre sysselsättningsgrad finns för rätt person. 
Arbetstider: 9.45-18.15
Lön: 46 000 kr/mån (Avser 100% tjänstgöringsgrad)

Kollektivavtal finns. 
 
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi kommer att gå igenom urvalet och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.  
Vi ser dig som en viktig spelare som är med och bidrar i vår utveckling. Hos oss på Doktor24 lägger vi stort fokus på kultur, ledarskap och välmående. För oss är laganda är viktigt, vi har passion för det vi gör, gillar att ha roligt på jobbet, och har ALLTID patienten i fokus. Kort och gott, vi vill vara en av Sveriges bästa arbetsplatser och det vill vi skapa tillsammans med våra medarbetare! Vi tror på digitalt när det går och fysiskt när det behövs! 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sjuksköterskor till Doktor24´s mottagningar i Stockholm vår-/sommaren 2024

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Feb 28
Vaccinationssjuksköterska till Doktor24:s mottagningar i Stockholm under Vår/Sommar 2024
Om tjänsten:
Hos oss ges chansen att utvecklas inom din professionella karriär och samtidigt bidra till samhällets hälsa genom att tillhandahålla viktiga vaccinationsmöjligheter. 

Vi söker nu sjuksköterskor inför kommande högsäsong för TBE vaccinationer under vår-/sommaren 2024. Vi söker dig som vill arbeta hos oss under perioden April - Augusti och som även är tillgänglig för arbete under större delen av veckorna 26-31 .

För rätt person finns goda möjligheter till fortsatt anställning hos oss. 
Doktor24 bedriver flera mottagningar i Stockholm med omnejd, för att läsa mer klicka här. 

Det är ett självständigt arbete som ställer krav på att kunna fatta beslut och ta egna initiativ. Vi erbjuder internutbildning och har även en läkare knuten till tjänsten som alltid finns tillgänglig över telefon för rådgivning och ordination om så krävs.
 
För att lyckas i rollen behöver du vara: 
Legitimerad sjuksköterska, distriktsköterska eller skolsköterska.
 Har ett intresse för vaccinationer vaccinera samt kunna hantera högt tempo.
 Ansvarsfull och trygg som person. Vi på Doktor24 premierar medicinsk kvalitet och önskar även att du gör det.
 Empatisk, lyhörd och tydlig i patientmötet.
 Flexibel och serviceinriktad med ett patientfokuserat arbetssätt.
 Självständig, noggrann och kunna fatta snabba och korrekta beslut.

 
Kompetenskrav/Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska, gärna distriktssköterska eller skolsjuksköterska.
 Erfarenhet från arbete med vaccinationer är meriterande.
 Erfarenhet från reserådgivning och resevaccinationer är meriterande.
 God datorkompetens.
 
Gillar högt tempo 
 
Kan arbeta större delen under veckorna 26-31


Vi erbjuder dig:
En arbetsplats som rankats topp 5 av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser för sjuksköterskor enligt den senaste undersökningen från Vårdföretagarna!
 
Digital utbildning i vår digitala akademi Learning24 samt av våra erfarna Doktor24 vaccinationssjuksköterskor.
En möjlighet att utveckla och spetsa dina vaccinationskunskaper.
 

Start: snarast  
Anställningsform: tidsbegränsad anställning / behovsanställning 

Sysselsättningsgrad: Enligt överenskommelse 
Arbetstider: 9.45-18.15 (Måndag-Fredag, vissa lördagar kan förekomma)
Lön: konkurrenskraftig lön 

Kollektivavtal finns. 
 
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi kommer att gå igenom urvalet och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.  
Vi ser dig som en viktig spelare som är med och bidrar i vår utveckling. Hos oss på Doktor24 lägger vi stort fokus på kultur, ledarskap och välmående. För oss är laganda är viktigt, vi har passion för det vi gör, gillar att ha roligt på jobbet, och har ALLTID patienten i fokus. Kort och gott, vi vill vara en av Sveriges bästa arbetsplatser och det vill vi skapa tillsammans med våra medarbetare! Vi tror på digitalt när det går och fysiskt när det behövs! 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Specialistläkare till Doktor24:s digitala tjänst

Specialistläkare
Läs mer Feb 7
Efter att nyligen ha lanserat vår digitala tjänst för läkemedelsbehandling mot övervikt rekryterar vi nu fler läkare som vill arbeta med att hjälpa dessa patienter! Är det du? Läs då vidare nedan!
 Om Doktor24 och ditt uppdrag hos oss
Doktor24 är en av Sveriges största digifysiska vårdgivare. Vi levererar vård och vaccination med värme och omtanke, via digitala besök eller på någon av våra fysiska mottagningar vi har i samarbete med Apoteket. Vårt team består av läkare, sjuksköterskor och psykologer samt tjänstemän. 
 Vår digitala tjänst för viktnedgång innefattar såväl läkemedelsbehandling som stöd för livsstilsförändring (kost, motion, beteendeförändring). För den del i tjänsten som rör livsstilsförändringar samarbetar vi med en forskningsbaserad, digital livsstilstjänst.
 I ditt kliniska arbete i obesitas-tjänsten kommer du att hjälpa patienter digitalt via chatt eller video. Ditt uppdrag är att utreda, värdera och sedan behandla övervikt och fetma. Du kommer förskriva läkemedel och följa upp behandlingen. Det är alltid en mycket kompetent och erfaren bakjour i tjänst som du kan rådfråga och du har även möjlighet att i realtid diskutera dina patientärenden med andra kollegor. Du får även stöd av våra gedigna behandlingsriktlinjer, som vägleder dig i ditt arbete med digital vård. Vi premierar medicinsk kvalitet över allt annat - och vill att du också gör det! Vårt Medical Quality team arbetar dedikerat med att säkerställa hög medicinsk kvalitet, såväl av varje kliniker i tjänst samt av oss som vårdgivare. 
 Vem söker vi? 
Vi söker dig som är legitimerad läkare, med genomgången specialistutbildning (alternativt långt gången ST-tjänst) inom allmänmedicin, akutvård, internmedicin eller andra patientnära specialiteter. Troligen har du en annan tjänst inom primärvården eller på sjukhus, som du på ett flexibelt sätt vill kombinera med att jobba digitalt hos oss. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med patienter som lider av övervikt och fetma.
 Vi önskar att du kan arbeta primärt dagtid måndag-fredag. Under dessa tider finns alla supportfunktioner på plats och kan stötta dig i början av din tid hos oss. När du blivit mer rutinerad i vår tjänst finns möjlighet till att arbeta även kvällar och helger. 
 Kvalifikationer
Legitimerad läkare, med genomgången (alternativt långt gången) specialistutbildning inom allmänmedicin, akutvård eller andra patientnära specialiteter. Gärna med erfarenhet från primärvård, akutvård eller internmedicin. 
Du är empatisk, lyhörd och tydlig i mötet med dina patienter
Du har god datorvana och teknisk kompetens 
Tidigare arbete inom digital vård är starkt meriterande
 
Varmt välkommen med din ansökan! 
Vill du läsa mer om vår digitala tjänst för viktnedgång? Klicka här: https://doktor24.se/digital-vard/viktnedgang/

Ansök nu

Psykologer till Doktor24s digitala tjänst

Psykolog
Läs mer Dec 19
.
Doktor24 strävar efter att skapa hållbar digital vård, där en självklar del är att främja mental hälsa - därför rekryterar vi nu fler psykologer!
Vill du vara med och förbättra sjukvården i grunden genom att utveckla och arbeta med digital vård för de som lider av psykisk ohälsa?
Vi söker nu legitimerade psykologer som vill vara en del av Doktor24 och bidra till att tillgängliggöra psykologhjälp för fler, genom att erbjuda hjälp digitalt och därmed sänka trösklar för många som lider av psykisk ohälsa. Främst söker vi kliniker med erfarenhet från primärvården eller vuxenpsykiatrin och välkomnar särskilt dig som har arbetat KBT-inriktad.
Vi ser dig som en viktig spelare som är med och bidrar i vår utveckling och hos Doktor24 lägger vi stort fokus på kultur, ledarskap och välmående. Vi tycker laganda är viktigt, vi känner passion för det vi gör, gillar att ha roligt på jobbet och har alltid patienten i fokus. Kort och gott, vi vill vara en av Sveriges bästa arbetsplatser och det vill vi skapa tillsammans med våra medarbetare!
 
Att arbeta som psykolog hos Doktor24
Som psykolog hos Doktor24 möter du, via chatt eller video, patienter som söker för besvär inom primärvårdsnivå. Du arbetar KBT-inriktat och kan individanpassa sessionerna för att bemöta patienterna där de befinner sig. Förutom vår publika tjänst som är öppen för alla året runt, dygnet runt, samarbetar vi även med många aktörer såsom regioner, företagshälsovård och försäkringsbolag för att hjälpa människor att snabbare komma i kontakt med en psykolog.
Via den kommunikationsplattform vi använder internt har du möjlighet att alltid kommunicera med bakjour,  rådfråga- och diskutera patientärenden med dina kollegor, samt även dela positiv feedback och ha andra personliga dialoger. Utöver den gedigna kunskapsbank som återfinns bland alla kompetenta kollegor kommer du även att få tillgång till ett bibliotek av standardiserat material. För att du som medarbetare ska trivas i din roll erbjuder vi även en hög flexibilitet gällande arbetstider.
För oss går medicinsk kvalitet före allt annat och det är vi stolta över. Vi premierar medicinsk kvalitet- och vill att du också gör det!

 
Vi erbjuder dig
Uppdrag som konsult och fakturera

Flexibelt schema, efter där du är i livet


Enkel inbokning av pass. Passen kan förläggas mellan klockan 07-23 alla dagar i veckan

Möjligheten att jobba hemifrån (eller annan remote plats du föredrar)

Kvalifikationer

Legitimerad psykolog


Erfarenhet av kliniskt arbete med KBT inriktning


Du är empatisk, lyhörd och tydlig i mötet med dina patienter


Du gillar att lära dig nya arbetssätt


Du är teknikintresserad och bra på att hantera en dator


Du vill vara delaktig i utvecklingen av digital vård


Du är flytande i svenska, i både tal och skrift

Ansök nu

Psykologer till Doktor24s digitala tjänst

Psykolog
Läs mer Nov 14
.
Doktor24 strävar efter att skapa hållbar digital vård, där en självklar del är att främja mental hälsa - därför rekryterar vi nu fler psykologer!
Vill du vara med och förbättra sjukvården i grunden genom att utveckla och arbeta med digital vård för de som lider av psykisk ohälsa?
Vi söker nu legitimerade psykologer som vill vara en del av Doktor24 och bidra till att tillgängliggöra psykologhjälp för fler, genom att erbjuda hjälp digitalt och därmed sänka trösklar för många som lider av psykisk ohälsa. Främst söker vi kliniker med erfarenhet från primärvården eller vuxenpsykiatrin och välkomnar särskilt dig som har arbetat KBT-inriktad.
Vi ser dig som en viktig spelare som är med och bidrar i vår utveckling och hos Doktor24 lägger vi stort fokus på kultur, ledarskap och välmående. Vi tycker laganda är viktigt, vi känner passion för det vi gör, gillar att ha roligt på jobbet och har alltid patienten i fokus. Kort och gott, vi vill vara en av Sveriges bästa arbetsplatser och det vill vi skapa tillsammans med våra medarbetare!
 
Att arbeta som psykolog hos Doktor24
Som psykolog hos Doktor24 möter du, via chatt eller video, patienter som söker för besvär inom primärvårdsnivå. Du arbetar KBT-inriktat och kan individanpassa sessionerna för att bemöta patienterna där de befinner sig. Förutom vår publika tjänst som är öppen för alla året runt, dygnet runt, samarbetar vi även med många aktörer såsom regioner, företagshälsovård och försäkringsbolag för att hjälpa människor att snabbare komma i kontakt med en psykolog.
Via den kommunikationsplattform vi använder internt har du möjlighet att alltid kommunicera med bakjour,  rådfråga- och diskutera patientärenden med dina kollegor, samt även dela positiv feedback och ha andra personliga dialoger. Utöver den gedigna kunskapsbank som återfinns bland alla kompetenta kollegor kommer du även att få tillgång till ett bibliotek av standardiserat material. För att du som medarbetare ska trivas i din roll erbjuder vi även en hög flexibilitet gällande arbetstider.
För oss går medicinsk kvalitet före allt annat och det är vi stolta över. Vi premierar medicinsk kvalitet- och vill att du också gör det!

 
Vi erbjuder dig
Uppdrag som konsult och fakturera

Flexibelt schema, efter där du är i livet


Enkel inbokning av pass. Passen kan förläggas mellan klockan 07-23 alla dagar i veckan

Möjligheten att jobba hemifrån (eller annan remote plats du föredrar)

Kvalifikationer

Legitimerad psykolog


Erfarenhet av kliniskt arbete med KBT inriktning


Du är empatisk, lyhörd och tydlig i mötet med dina patienter


Du gillar att lära dig nya arbetssätt


Du är teknikintresserad och bra på att hantera en dator


Du vill vara delaktig i utvecklingen av digital vård


Du är flytande i svenska, i både tal och skrift

Ansök nu

HR-specialist med inriktning på arbetsrätt och löneadministration

HR-assistent
Läs mer Okt 30
Doktor24 är en av Sveriges ledande digifysiska vårdgivare. Med värme och omtanke som ledord låter vi den digitala och fysiska vården samarbeta för att kunna erbjuda högkvalitativ och tillgänglig vård till våra patienter. Vi är ett vård- och vaccinationsbolag som strävar mot att skapa smart och smidig vård, för ett liv i hälsa. 
 Vi söker nu en driven och självgående HR-specialist med inriktning på arbetsrätt och löneadministration för att bli en del av vårt team på Doktor24. Som en del av vårt team kommer du att få möjlighet att påverka och göra verklig skillnad.
 Om tjänsten
I rollen som HR-specialist kommer du att ingå i People and Culture-teamet. Du arbetar självständigt inom organisationen och kommer att ansvara för: 
  Arbetsrätt och juridisk hantering Säkerställa att vår personalhantering är i överensstämmelse med arbetsrättsliga och kollektivavtalade bestämmelser.
Hantera anställningskontrakt (för kollektivanställda och konsulter), förhandlingar och andra juridiska frågor.

Löneadministration Äga processen för löneadministration, inklusive beräkningar, utläggsredovisning, granskningar och distribution av löner.
Assistera i förhandlingar och uppföljning av lönejusteringar och förmåner.

HR-administration Upprätthålla uppdaterade personalregister och säkerställa korrekthet i system.
Assistera i rekryteringsprocessen och stödja onboarding-aktiviteter för nya medarbetare.
Stötta chefer i personalfrågor av arbetsrättslig eller personaladministrativ karaktär

 
För att lyckas i rollen behöver du:
Relevant utbildning inom HR eller liknande områden (t.ex. inom administration och ekonomi, personalvetare, arbetsrätt o.dyl.) 
Minst 2 års erfarenhet inom HR, med inriktning på arbetsrätt och lön.
God förståelse för arbetsrättsliga bestämmelser
 
Du är självgående, serviceminded, gillar att kontinuerligt utveckla och förbättra processer och trivs i ett högt tempo. Du är givetvis noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt. Då rollen inkluderar att ge stöd och support till Doktor24´s chefer, behöver du ha lätt för att kommunicera både skriftligen och muntligen, vara hjälpsam och ha förmåga att leverera god service på hög nivå. Självfallet hanterar du känslig information och frågeställningar inom t.ex. lön med hög integritet och gott omdöme.
 På Doktor24 arbetar vi nära vår business vilket innebär ett stort eget ansvar i din roll och en förmåga att hålla en god arbetsstruktur och kunna prioritera bland arbetsuppgifterna.
 Vad vi erbjuder:
Ett arbete där du får möjlighet att vara med och förbättra svensk sjukvård och hälsovård
Ett tillfälle att utvecklas personligt och fortsätta din karriär inom HR i nära interaktion med bolagsledning och andra operativa delar av organisationen
Friskvård, härliga kollegor och andra anställningsförmåner i ett modernt företag
Vi sitter lokalt i Stockholms innerstad och erbjuder möjlighet till flexibelt arbete hemifrån/kontor
 

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
 
Ser du att detta är en roll för dig? Varmt välkommen in med din ansökan snarast möjligt, men senast 2023-12-15.
 Anställningsform
Tillsvidareanställning 
Omfattning: 50% (kan diskuteras)
Arbetstider: Dagtid, mån-fre
Lön: Enligt överenskommelse
För eventuella frågor kontakta Louise Källén (rekryterande chef) tel: 0721882283

Ansök nu