Stockholm: Jurist till gränspolisenheten , region Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jurist till gränspolisenheten , region Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2019-08-12 // Varaktighet: Heltid

Enhetskansliet har beslutsfattare i utlänningsärenden, specialistkunskaper för ledningsstöd och planering samt pass- och receptionsverksamhet. Den annonserade funktionen finns i kansligrupp 1. I denna grupp ingår bland annat jurister, beslutsfattare och samordnare gräns.


Gruppen ansvarar för regionens kvalificerade beslut i utlänningsärenden, t.ex. nekad inresa, avvisning och förvar samt företräder Polismyndigheten i egna och migrationsdomstolens förvarsförhandlingar. Gruppen ansvarar också för det samlade beredningsarbetet och sekretariat för enhetsledningen samt en samordningsfunktion som utgör stöd i långsiktiga gränspolisfrågor på regional-, nationell- och internationell nivå.


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifterna består i ärendehandläggning, vilket bland annat innefattar beredningsarbete såsom att svara på delningar och samråd, underremissyttranden och framtagande av underlag. Deltagande i arbetsgrupper kan förekomma.



Arbetsuppgifterna innefattar också att som beslutsfattare fatta mer avancerade beslut såsom förvar, uppsikt, avvisning och nekad inresa i utlänningsärenden. Beslutsfattare håller förvarsförhandlingar vid myndigheten och är processförare i migrationsdomstolen. I rollen ingår mycket kontakt med enhetens verkställighetshandläggare. Beslutsfattare tjänstgör enligt schema som beredskapshavande beslutsfattare i utlänningsärenden.

KVALIFIKATIONER
KRAV
Vi söker dig som har juristexamen eller motsvarande och har minst två års erfarenhet av självständigt kvalificerat juridiskt arbete. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.



MERITERANDE
-har erfarenhet av arbete inom utlänningsrättens område
-har erfarenhet av självständigt juridiskt arbete inom domstol, myndighet eller annan offentlig förvaltning
-är notariemeriterad eller har motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt
-har erfarenhet av att skapa utbildningsmaterial och hålla utbildningar.



PERSONLIGA EGENSKAPER
Du är noggrann och rättsmedveten och levererar med kvalitet och inom givna tidsramar även under tidspress. Du är strukturerad, flexibel och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är självständig, drivande och tar egna initiativ.



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Om anställningen
Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Kungsholmen, Stockholm
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Förtroendearbetstid kan komma att tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse



Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning



Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 28 augusti 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.



Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.



Varmt välkommen med din ansökan!



POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Företagsjurist

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Företagsjurist.

Legal Operations Analyst

Läs mer Maj 6
Your New Role We are seeking an experienced legal operations professional to join our client’s Legal Ops team for a temporary parental leave coverage. Together with the Legal Affairs organization, they deliver efficient, scalable, and innovative support to the company’s growing business. They manage contract workflows, outside counsel relationships, strategic legal planning, and legal operations projects.
In this role, you will take ownership of key legal operations workstreams, with a primary focus on legal billing and vendor management. You will ensure operational excellence in managing their legal e-billing processes and support the Legal Affairs team in financial oversight and vendor relationships.
What You'll Do:
Manage and optimize our client’s e-billing system (Brightflag), including overseeing billing processes, tracking spends across platforms, managing accruals and analysis, managing regular controls, and ensuring compliance with billing guidelines.
Provide daily support for the legal e-billing system, resolving invoice issues, responding to inquiries, and training internal teams on vendor management processes.
Partner with the finance team and law firms to manage invoicing, accruals, and reporting on budgets, costs, and resource utilization for financial oversight.
Oversee vendor and outside counsel management, including supporting fee arrangement negotiations, managing law firm engagement letters, and developing a preferred law firm panel program.
Advise the Legal Affairs team on budget strategies, spend optimization, and alternative fee arrangements with external legal service providers.
Drive continuous improvement in billing and vendor management processes.
Lead and support various legal operations projects, ensuring their successful completion by coordinating with legal and business stakeholders.
To succeed in this role, you will need:  You have 2–3 years of experience in a legal operations role focused on e-billing and outside counsel spend management, ideally in an international organization or large law firm.
You have hands-on experience with e-billing systems (e.g., Brightflag) and a strong understanding of billing and accounting procedures.
You have experience supporting rate and fee negotiations, creating reports and relevant metrics/statistics (including alternative fee arrangements), and managing relationships with law firms.
Who You Are 
You effectively bridge the gap between technical, legal, and business teams, aligning systems and processes with business needs. You have excellent stakeholder management and communication skills, with the ability to convey complex information clearly and effectively. You are inquisitive and challenge the effectiveness of current processes and procedures, constantly seeking ways to improve.
We look forward to receiving your application Scope of employment: 100% Type of contract: Fixed-term employment Start date: ASAP End date: 2025-12-31 Selected benefits: Collective agreement, wellness allowance, Benifex In your application: Please make sure it is clear that you meet the qualifications required by the client. 
Good to Know We review applications on a rolling basis. Since recruitment processes in the consulting industry often move quickly, the position may be filled before the application deadline — so don’t wait to apply!
You do not need to include a cover letter. Instead, please answer the screening questions as part of your application. 
Company Presentation Our client is a tech company that offers streaming services to large parts of the world. Their popular headquarters is in Stockholm, but if you want to work at home to a certain extent, they also offer that option. The corporate language here is English.

Ansök nu

Compliance Officer -Deltid (50%)

Läs mer Apr 28
Din nya roll Vill du få stor möjlighet till att påverka vår kunds digitaliseringsresa och jobba med dem mot en fossilfri framtid?Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att digitalisera och utveckla verksamheten tillsammans med dem i rollen somCompliance Officer!
Som Compliance Officer arbetar du med att stötta verksamheten med att säkra intern och extern regelefterlevnad samt att dataskyddslagstiftning för enheten efterföljs (dataskydds-compliance omfattar även dotterbolag). Genom att identifiera och hantera efterlevnadsrisker bidrar Compliance Officer till att minimera juridiska och finansiella risker för företaget. Dessutom främjar Compliance Officer en kultur av korrekthet och etiskt agerande, vilket bidrar till att bygga förtroende både internt och externt. Verksamhetsövergripande nyckelroll med stort eget ansvar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta med regelefterlevnad inom koncernen.
Stödja verksamheten vid implementering av nya regelverk och säkerställa att utbildning tillhandahålls.
Säkra regelefterlevnad inom EU:s dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation) gällande personuppgiftshantering inom enheten och dotterbolag.
Driva initiativ och projekt inom området datadriven verksamhet.
Driva/stödja verksamhetsutvecklingsprojekt.
Bevaka ny lagstiftning.

I din roll kommer du att vara en del av avdelningen Operational Excellence som består av experter inom verksamhetsutveckling, digitalisering och compliance. De samarbetar tätt ihop med våra operativa linjeorganisationer samt ledningsgruppen och flera andra funktioner inom hela organisationen.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Juristexamen, affärsjuridisk examen eller annan relevant utbildning.
Flerårig arbetslivserfarenhet inom juridik eller GDPR alternativt något eller några års arbetslivserfarenhet av arbete med compliance-frågor och relaterade områden (juridik, riskhantering, internrevision).
Erfarenhet av att upprätthålla användningen av data och information i enlighet med lagar
Erfarenhet av GDPR arbete och erfarenhet från datadriven verksamhet är meriterande
Meriterande: Erfarenhet från energibranschen.
Meriterande: Erfarenhet inom ePrivacy Regulation.
Vem är du?
Vi söker en person som har förmågan att vara "spindeln i nätet", vilket innebär att du har en stark förmåga att samordna, analysera och sortera input från många olika kontaktytor. Du har erfarenhet av informationssäkerhetsarbete och är väl förtrogen med projektledning och utbildning inom området. Vidare har du kompetens inom system för rapportering och övervakning, riskhantering samt dokumenthantering, och kan effektivt använda dessa för att säkerställa att verksamhetens processer och rutiner följer bästa praxis och aktuella säkerhetskrav.
Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 50% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: 2025-05-26 Slut: 2025-10-31 med chans till förlängning
Sista ansökningsdag: (om det finns en) ÅÅÅÅ-MM-DD Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling!

Ansök nu

Money Laundering Reporting Officer

Läs mer Mar 26
About Brite
Founded in 2019, Brite Payments is a leading open banking-powered account-to-account (A2A) payment provider of instant payments, payouts, and other financial services in Europe. Brite is committed to creating fast, secure, and transparent payment solutions that reduce risk for businesses and provide consumers with the best possible payment experience.
At the heart of Brite is our proprietary instant payments network, Brite IPN, which enables real-time, 24/7 transaction processing with no delays, sign-ups, or card details required. Today, Brite connects with over 3,800 banks in 27 European markets and is committed to delivering cutting-edge, next-generation payment solutions that meet the market’s evolving needs.
Headquartered in Stockholm, Brite has offices in Malaga, Malta and the UK, and now numbers over 160+ colleagues.
Want to join us on our journey? The future is Brite! What we are looking for As the Money Laundering Reporting Officer (MLRO) at Brite AB, you will play a pivotal role in overseeing and enhancing our Sweden-based anti-money laundering (AML), counter-terrorism financing (CTF) and sanctions programs for our EU operations, ensuring compliance with applicable regulations and Brite's policies. Collaborating with the teams in our headquarters in Stockholm (including the Management, Financial Crimes Prevention and Compliance teams), your responsibilities will include support with and oversight of the first line AML, CTF and sanctions activities, investigating and reporting suspicious transactions escalated by the business, and ensuring adherence to best practice, the Swedish FSA’s expectations and regulatory frameworks.
You will become part of the Brite group’s experienced and engaged Compliance and MLRO team, which is expanding from the current 2 FTEs. The MLRO will report to the Compliance Director, who is also located at the headquarters in Stockholm.
Your duties will encompass a broad spectrum of responsibilities, including but not limited to:

Serve as Brite AB's MLRO located in Sweden, liaising with both internal and external parties on financial crime matters.


Oversee and together with the Head of Financial Crime Prevention refine Brite's AML/CTF and sanctions program, ensuring continuous improvement and compliance.


Following up and testing compliance and quality in the anti-financial crimes work.


Conduct investigations, detect and report suspicious activities, and ensure compliance with all relevant laws and regulations.


Provide guidance on AML, CTF, and sanctions compliance, and lead financial crime awareness training for staff.


Regularly report on financial crime risks and compliance to the board and management.


Contribute to the timely regulatory reporting on AML to the Swedish FSA.


Update governing documents for financial crimes compliance and give input to other policy owners as required.


Stay informed on regulatory developments within financial crimes, assess their impact on Brite and participate in implementation projects.


Perform risk assessments, support other departments in regulatory compliance, and handle internal and external audits.


Are you a Brite mind?
We are looking for a Brite mind who excels in working independently, adept at prioritizing tasks and meeting deadlines. A positive, flexible approach to challenges, strong analytical skills, and meticulous attention to detail are key. The role requires adaptability and a 'can do' attitude. The ability to simplify complex matters into actionable recommendations for senior management and the board is essential. The ideal candidate will bring:

5+ years experience as an MLRO in a financial institution (preferably a payment services provider) regulated by the Swedish FSA


Solid AML, CTF and sanctions knowledge and experience


Proven track record of providing governance and guidance as well as communication with senior management in this area


Excellent Swedish and English writing and communication skills


Skills in Microsoft Office and preferably also experience using Google suite.


What we offer

An optimistic, caring, and inclusive culture where you can be yourself.


A dynamic, fast-paced, and innovative environment, with the chance to join one of Europe’s hottest fintechs and learn from industry leaders.


The opportunity to make an impact from day one in an organisation that values quick decision-making, teamwork, and results over titles.


Exposure to a variety of verticals and use cases for our payments products, working with some of the fastest-growing businesses in Europe.


An annual well-being and professional development allowance to invest in your personal growth.


A team of fun, skilled professionals who together raised the largest Series A ($60m) in Europe last year – join colleagues who are committed to making a lasting impact.


Do you want to learn more about our recruitment process? Here you can read about the hiring flow and find answers to the most frequently asked questions.
***
Please apply with your CV or your LinkedIn profile. We use screening questions to streamline this recruitment process, so a personal letter is not needed.

Ansök nu

Money Laundering Reporting Officer

Läs mer Apr 15
About Brite
Founded in 2019, Brite Payments is a leading open banking-powered account-to-account (A2A) payment provider of instant payments, payouts, and other financial services in Europe. Brite is committed to creating fast, secure, and transparent payment solutions that reduce risk for businesses and provide consumers with the best possible payment experience.
At the heart of Brite is our proprietary instant payments network, Brite IPN, which enables real-time, 24/7 transaction processing with no delays, sign-ups, or card details required. Today, Brite connects with over 3,800 banks in 27 European markets and is committed to delivering cutting-edge, next-generation payment solutions that meet the market’s evolving needs.
Headquartered in Stockholm, Brite has offices in Malaga, Malta and the UK, and now numbers over 170+ colleagues.
Want to join us on our journey? The future is Brite! What we are looking for As the Money Laundering Reporting Officer (MLRO) at Brite AB, you will play a pivotal role in overseeing and enhancing our Sweden-based anti-money laundering (AML), counter-terrorism financing (CTF) and sanctions programs for our EU operations, ensuring compliance with applicable regulations and Brite's policies. Collaborating with the teams in our headquarters in Stockholm (including the Management, Financial Crimes Prevention and Compliance teams), your responsibilities will include support with and oversight of the first line AML, CTF and sanctions activities, investigating and reporting suspicious transactions escalated by the business, and ensuring adherence to best practice, the Swedish FSA’s expectations and regulatory frameworks. 
You will become part of the Brite group’s experienced and engaged Compliance and MLRO team, which is expanding from the current 2 FTEs. The MLRO will report to the Compliance Director, who is also located at the headquarters in Stockholm. 
Your duties will encompass a broad spectrum of responsibilities, including but not limited to:

Serve as Brite AB's MLRO located in Sweden, liaising with both internal and external parties on financial crime matters.


Oversee and together with the Head of Financial Crime Prevention refine Brite's AML/CTF and sanctions program, ensuring continuous improvement and compliance.


Following up and testing compliance and quality in the anti-financial crimes work.


Conduct investigations, detect and report suspicious activities, and ensure compliance with all relevant laws and regulations.


Provide guidance on AML, CTF, and sanctions compliance, and lead financial crime awareness training for staff.


Regularly report on financial crime risks and compliance to the board and management.


Contribute to the timely regulatory reporting on AML to the Swedish FSA.


Update governing documents for financial crimes compliance and give input to other policy owners as required.


Stay informed on regulatory developments within financial crimes, assess their impact on Brite and participate in implementation projects.


Perform risk assessments, support other departments in regulatory compliance, and handle internal and external audits.


Are you a Brite mind?
We are looking for a Brite mind who excels in working independently, adept at prioritizing tasks and meeting deadlines. A positive, flexible approach to challenges, strong analytical skills, and meticulous attention to detail are key. The role requires adaptability and a 'can do' attitude. The ability to simplify complex matters into actionable recommendations for senior management and the board is essential. The ideal candidate will bring:

5+ years experience as an MLRO in a financial institution (preferably a payment services provider) regulated by the Swedish FSA


Solid AML, CTF and sanctions knowledge and experience


Proven track record of providing governance and guidance as well as communication with senior management in this area


Excellent Swedish and English writing and communication skills


Skills in Microsoft Office and preferably also experience using Google suite.


What we offer

An optimistic, caring, and inclusive culture where you can be yourself.


A dynamic, fast-paced, and innovative environment, with the chance to join one of Europe’s hottest fintechs and learn from industry leaders.


The opportunity to make an impact from day one in an organisation that values quick decision-making, teamwork, and results over titles.


Exposure to a variety of verticals and use cases for our payments products, working with some of the fastest-growing businesses in Europe.


An annual well-being and professional development allowance to invest in your personal growth.


A team of fun, skilled professionals who together raised the largest Series A ($60m) in Europe last year – join colleagues who are committed to making a lasting impact.


Do you want to learn more about our recruitment process? Here you can read about the hiring flow and find answers to the most frequently asked questions.
***
Please apply with your CV or your LinkedIn profile. We use screening questions to streamline this recruitment process, so a personal letter is not needed.

Ansök nu

Interim bolagsjurist till välkänd aktör inom finanssektorn

Läs mer Maj 9
Vi söker nu för kunds räkning en erfaren och affärsnära interim bolagsjurist som trivs i en dynamisk och föränderlig miljö. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt och löper initialt till årsskiftet, med möjlighet till viss flexibilitet i omfattning (80–100 %).

Arbetsuppgifter:
Rollen har stort fokus på säkerhet, regelefterlevnad och innovativa digitala lösningar. Du kommer att förstärka det juridiska teamet med  att stötta upp i både det dagliga och mer strategiska arbetet. Förutom detta kommer du även att arbeta med: 

• Analysera och utreda nya affärsmöjligheter ur ett juridiskt perspektiv
• Upprätta, granska och förhandla kommersiella avtal
• Ge juridisk rådgivning till verksamheten i affärsnära frågor
• Säkerställa efterlevnad av relevanta regelverk, såsom GDPR, banksekretess och PSD2
• Bidra till utveckling av interna processer och rutiner ur ett regelefterlevnadsperspektiv
• Stötta vid juridiska riskbedömningar i samband med nya projekt och tjänster
• Fungera som juridisk kontaktperson i tvärfunktionella team
• Följa och tolka lagstiftning inom bank, finans och fintech

Vem är du?
Vi söker dig som är jurist med flerårig erfarenhet från bolag eller advokatbyrå, gärna med bakgrund från fintech eller bolag inom bank och finans. Du är pragmatisk, lösningsorienterad och van att arbeta nära verksamheten med stort affärsfokus. För att trivas i uppdraget ser vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande och god förståelse för att arbeta i miljöer med höga krav på integritet och regelefterlevnad. Vid frågor kring rollen är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Manda Kristensson på manda.kristensson@jurek.se.

Du erbjuds
Som konsult via Jurek erbjuds du en spännande möjlighet att arbeta för en välkänd aktör inom finansbranschen med en viktig samhällsfunktion. Du får en affärsnära och varierad roll där du bidrar till både operativa och strategiska juridiska frågor i en miljö som präglas av innovation, hög säkerhetsnivå och snabba beslutsvägar. Uppdraget erbjuder stor möjlighet till påverkan och innebär nära samarbete med olika delar av verksamheten. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där juridik, affär och teknik möts. Genom Jurek får du en trygg konsultlösning med konkurrenskraftiga villkor, och uppdraget erbjuder dessutom viss flexibilitet i omfattning (80–100 %) samt möjlighet till hybridarbete. 

Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm .

Stationsbefäl till polisområde Stockholm syd

Inspektör, Polisen
Läs mer Aug 23
Till PO Stockholm syd söker vi nu ett stationsbefäl för tillsvidareplacering. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.


Beskrivning av arbetsplats;
Polisområde syd är Sveriges största polisområde och förutom våra åtta lokalpolisområden är området uppdelat i olika sektioner samt ett områdeskansli.

Joursektionen är en viktig del och navet i polisområdets brottsutredande verksamheter. Vi samordnar och samverkar dygnet runt både internt och externt.
Joursektionen är polisområdets mottagare för alla inkomna ärenden. Dessa hanterar vi med kvalitativa åtgärder med målsättning att slutföra och färdigställa så många som möjligt.
Här får du möjlighet att bereda inkomna ärenden med hög kvalité, vara en stark samarbetspartner och delta i arbetet på en utvecklande och uppskattad arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att:
• besluta i myndighetsärenden enligt handläggningsordning samt utföra andra av polisområdet beslutade arbetsuppgifter.
• ansvara för förmansprövning av de frihetsberövade som inte prövats av JFUL, upprätta och föra arrestliggaren samt arbetsleda personal i jourverksamheten.
• i samverkan med gruppchefen för polisområdets handräckningsgrupp hantera handräckningar och personefterlysningar.
• hantera uppkomna bemanningsfrågor, övervaka och hantera larm samt hantera receptionsärenden som inte hanteras i jourverksamheten.
• ansvara för drift, säkerhet samt intern och extern service inom polisområdet.


KVALIFIKATIONER
KRAV
Vi söker dig som:
• är anställd som polis vid Polismyndigheten
• har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift
• har erfarenhet av arbetsledning antingen genom att du har varit eller svarat som chef eller arbetsledare
• har genomgått någon av polismyndighetens chefsutbildningar eller annan extern eller intern arbetsledningsutbildning



PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som:
• har mycket god kommunikationsförmåga
• har god samarbetsförmåga
• har förmåga att ta ett helhetsansvar
• har förmåga att prioritera
• är stresstålig och trygg i dig själv



MERITERANDE
Det är meriterande om du har erfarenhet av att hantera polismyndighetsärenden så som handräckningar, PL20§, LPT47§, UtlL m.m.



Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.




ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.



Anställningsform: Tillsvidareanställning
Arbetsort: Flemingsberg
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid i treskift.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Stationsbefäl vid Joursektionen PO Stockholm SYD, 5312UJUJ1



Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 12 september 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.



Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratör till receptionen i Norrtälje , Polismyndigheten Stockholm

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 8
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Polisområde Nord söker nu en medarbetare till receptionen i Norrtälje. Polisstationen är belägen i centrala Norrtälje och receptionen som är bemannad måndag till fredag är välbesökt. Receptionen har tidvis hög belastning, huvudsakligen under sommarhalvåret när befolkningsmängden i Norrtälje fördubblas. Norrtälje kommun har många sommarboende och närheten till Åland gör att svenska medborgare bosatta där kommer för att ansöka om pass hos oss. Vi är en mindre arbetsgrupp med hög teamkänsla och ett gott samarbete med andra enheter på vår lokala polisstation.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet sker till viss del via telefonsamtal och mail men i huvudsak direktkontakt med besökare och du blir Polismyndighetens ansikte utåt. Ditt uppdrag är att hjälpa medborgare som uppsöker oss av olika skäl. Arbetet innebär att upprätta polisanmälningar av olika dignitet samt hantera delgivningar, hittegods, initiera utredningar som kan innebära att hålla enklare förhör och i övrigt bistå med andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Samverkan med olika aktörer sker både internt och externt.

KVALIFIKATIONER
KRAV
• Erfarenhet av personliga möten där du bemött externa aktörer i exempelvis reception, kundmottagning eller liknande.
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Utöver mycket goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt, förmåga att uttrycka dig väl på engelska.
• Mycket god datorvana.


MERITERANDE
• Erfarenhet av arbete inom svenskt rättsväsende.
• Erfarenhet av arbete inom svensk myndighet.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att dagligen använda flera olika datorprogram/system.
• Ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Servicerelaterad utbildning.
• Högskolekurs inom beteendevetenskap eller kriminologi.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och att du kan bemöta andra på ett lyhört sätt. Som person är du flexibel och tålmodig. Periodvis kan arbetet innebära ett högre inflöde av besökare vilket kräver att du kan tempoväxla, bibehålla ett gott bemötande och vara fortsatt noggrann. Du trivs med samarbete samtidigt som du har en förmåga att vara självgående.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vänligen specificera tydligt i din ansökan hur dina erfarenheter och kompetenser faller in under de kvalifikationer vi eftersöker. Bifoga också en inskannad kopia på din gymnasieexamen.



ÖVRIGT
Funktion: Administratör Reception.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Omfattning: Heltid.
Arbetsort: Norrtälje.
Arbetstid: Veckoplanering, dag- och kvällstid under vardagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Utbildning: Några veckor in anställningen ska du genomgå en utbildning på ca 5 veckor.


Är du en av dem vi vill gå vidare med blir du via mail kallad till en intervju som hålls under vecka 37. Språkprov i svenska och engelska genomförs i samband med intervjun.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Har du frågor om processen, skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att ta kontakt med ansvarig HR-konsult på andrea.guth@polisen.se eller 072-204 24 36. Har du frågor gällande befattningen tar du kontakt med Tea Alshammar.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Varmt välkommen med din ansökan!


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Ansök nu

Gruppchef till Bildex , sektionen för Operativt stöd Polisområde Stockholm S

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 16
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Stockholm syd är Sveriges största polisområde med nära 1600 medarbetare. Området är indelat i mindre lokalpolisområden; Globen, Farsta, Skärholmen, Nacka, Haninge/Nynäshamn, Huddinge, Botkyrka och Södertälje. Vid polisområdet finns därtill fyra sektioner som hanterar utredningsverksamheten samt ett områdeskansli. Här bor och arbetar närmare en miljon invånare. Området spänner från storstad till mindre kommuner med småstadskaraktär, från landsbygd och skärgård till publika arenor och knutpunkter för alla trafikslag.

Sektionen för operativt stöd ska vara ledande i att ge stöd till utredande resurs avseende bild-/filmhantering och analys, beslagshantering, finansiell utredning, förhörsutskrifter och analys i övrigt kopplat till en förundersökning. Vid sektionen arbetar ett sjuttiotal medarbetare och sektionen är planerad att expandera under 2019/20.


ARBETSUPPGIFTER
Nu söker polisområde Stockholm Syd en gruppchef till Bildexpedition (BILDEX) som har till uppgift att ge utredningsstöd och analytiskt stöd avseende bild och filmhantering.

Som gruppchef för BILDEX Polisområde Stockholm Syd

ska du
• inom ramen för ditt ansvarsområde ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs
• tillsammans med dina medarbetare verka för verksamhetens långsiktiga förändrings-och utvecklingsarbete
• ansvara för såväl utvecklingssamtal som lönesamtal/lönesättande samtal för dina medarbetare
• ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar
• företräda hela Polismyndigheten både externt och internt och arbeta för att stärka förtroendet för polisverksamheten

är du
• verksamhetsansvarig - genom dina medarbetare - når du goda resultat som ger önskvärda effekter
• arbetsgivare - du påverkar och tar ansvar för arbetsgivarpolitiken samt tillämpar den för verksamhetens bästa
• ledare - utifrån uppdraget coachar, motiverar, stödjer och skapar du förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential

KVALIFIKATIONER
Som gruppchef för BILDEX Polisområde Stockholm Syd

har du

• minst ett års erfarenhet av arbete som chef under den senaste femårs perioden
• polisexamen eller akademisk examen inom juridik eller annan examen som arbetsgivaren bedömer lämplig
• erfarenhet av att ha ingått i ledningsgrupp
• erfarenhet av utrednings- och analysarbete i polisiära förundersökningar
• erfarenhet av liknande verksamhetsområde
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• mycket god vana av officepaket samt erfarenhet att arbeta med videoredigeringssystem såsom exempelvis Adobe Premiere Pro
• erfarenhet av att starta upp ny arbetsgrupp eller verksamhet
• körkort B

besitter du
• förmåga att använda dig av kommunikation som medel för styrning och ledning av verksamheten
• förmåga och att se den egna verksamhetens arbete i ett större sammanhang
• förmågan att sätta mål och uppnå resultat som leder till önskvärda effekter
• förmåga och vilja att initiera, motivera, driva och leda förändring utifrån såväl ett utifrån- som ett inifrånperspektiv
• förmåga att tillvarata medarbetarnas potential i utveckling av verksamheten
• förmåga att peka ut riktning, förklara varför samt skapa förutsättningar för att ta sig dit


När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas.

Se hela kravprofilen under rubriken Relaterade dokument.




ÖVRIGT
Anställning

• Tillsvidare anställning som polisinspektör med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning
• Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
• Placering Västberga Polishus, Stockholm
• Veckoplanerad arbetstidsförläggning


Säkerhetsklassning

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Ansökan

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 21/8 2019.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratörer för handläggning av ärenden om upphittad och saknad egendom

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 9
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Områdeskansliet City söker nu medarbetare till gruppen som hanterar upphittad och saknad egendom, hittegods. Arbetsplatsen är belägen på Stockholms Centralstation, Klara. På Klara finns en av tre receptioner i Polisområde City och här hanteras polisanmälningar av olika slag, hittegods och andra ärenden som allmänheten kan behöva hjälp med.


Upphittad och saknad egendom kan exempelvis vara smycken, plånböcker, cyklar, id-handlingar, djur, teknisk utrustning såsom mobiltelefoner och kameror. Just nu utvecklas ett hittegodssystem för verksamheten samtidigt som regionens hittegodshantering löpande vidareutvecklas. På sikt kommer det ske en samlokalisering av en förvarings- och utlämningsenhet för skrymmande gods.

ARBETSUPPGIFTER
Du får ett varierande och intressant arbete med en komplex lagföring genom att medverka till att upphittad egendom kommer åter till sin rättmätige ägare. Arbetet innebär att du självständigt och i team arbetar med upphittad och saknad egendom samt att du hjälper allmänheten via besök i reception, telefon eller mail. Du ansvarar för att inkommande och utgående hittegods registreras och lagerhålls utifrån Hittegodslagen samt Polismyndighetens föreskrifter. Utöver hittegodssystemet arbetar du i flera andra av polisens datasystem för att söka efter anmälningar i syfte att hitta ägare till godset.


I arbetet förekommer bred samverkan med kollegor i yttre tjänst, stationsbefäl och andra verksamhetsrepresentanter. Du kommer ha dagliga kontakter med allmänheten och andra externa aktörer som exempelvis hundstall och övriga djurorganisationer, även kontakter med såväl svenska som utländska myndigheter.


Vidare kan du också komma att behöva vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter såsom anmälningsupptagningar, skrivelser och utlämningar av resehandlingar.

KVALIFIKATIONER
KRAV
• Erfarenhet av personliga möten där du bemött kunder i exempelvis reception, kundmottagning eller liknande.
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket såväl muntligt som skriftligt.
• Mycket god datorvana.
• Körkort med lägst B-behörighet.


MERITERANDE
• Erfarenhet av arbete inom svenskt rättsväsende.
• Erfarenhet av arbete inom svensk myndighet.
• Erfarenhet av att dagligen använda flera olika datorprogram/system.
• Erfarenhet av logistikarbete.
• Ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Mycket goda språkkunskaper utöver svenska och engelska.
• Körvana med släp.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och att du kan bemöta andra på ett lyhört sätt. Som person är du flexibel och tålmodig. Periodvis kan arbetet innebära ett ökat inflöde av ärenden vilket kräver att du kan tempoväxla, bibehålla ett gott bemötande och vara fortsatt noggrann. Du trivs med samarbete samtidigt som du har en förmåga att vara självgående.



ÖVRIGT
Funktion: Handläggare Gods.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Omfattning: Heltid.
Arbetsort: City.
Arbetstid: Veckoplanering, dag- och kvällstid under vardagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Introduktion: Du kommer att göra studiebesök och få verksamhetspraktik.


Är du en av dem vi vill gå vidare med blir du via mail kallad till en intervju som hålls under vecka 38. Språkprov i svenska och engelska genomförs i samband med intervjun.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Har du frågor om processen, skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att ta kontakt med ansvarig HR-konsult på andrea.guth@polisen.se eller 072-204 24 36.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Varmt välkommen med din ansökan!


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Ansök nu

Administratör till receptionen i Farsta , Polismyndigheten Stockholm

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 8
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Polisområde Syd söker nu en medarbetare till receptionen i Farsta.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet sker till viss del via telefonsamtal och mail men i huvudsak direktkontakt med besökare och du blir Polismyndighetens ansikte utåt. Ditt uppdrag är att hjälpa medborgare som uppsöker oss av olika skäl. Arbetet innebär att upprätta polisanmälningar av olika dignitet samt hantera delgivningar, hittegods, initiera utredningar som kan innebära att hålla enklare förhör och i övrigt bistå med andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Samverkan med olika aktörer sker både internt och externt.

KVALIFIKATIONER
KRAV
• Erfarenhet av personliga möten där du bemött externa aktörer i exempelvis reception, kundmottagning eller liknande.
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Utöver mycket goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt, förmåga att uttrycka dig väl på engelska.
• Mycket god datorvana.


MERITERANDE
• Erfarenhet av arbete inom svenskt rättsväsende.
• Erfarenhet av arbete inom svensk myndighet.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att dagligen använda flera olika datorprogram/system.
• Ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Servicerelaterad utbildning.
• Högskolekurs inom beteendevetenskap eller kriminologi.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och att du kan bemöta andra på ett lyhört sätt. Som person är du flexibel och tålmodig. Periodvis kan arbetet innebära ett högre inflöde av besökare vilket kräver att du kan tempoväxla, bibehålla ett gott bemötande och vara fortsatt noggrann. Du trivs med samarbete samtidigt som du har en förmåga att vara självgående.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vänligen specificera tydligt i din ansökan hur dina erfarenheter och kompetenser faller in under de kvalifikationer vi eftersöker. Bifoga också en inskannad kopia på din gymnasieexamen.



ÖVRIGT
Funktion: Administratör Reception.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Omfattning: Heltid.
Arbetsort: Farsta.
Arbetstid: Veckoplanering, dag- och kvällstid under vardagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Utbildning: Några veckor in i anställningen ska du genomgå en utbildning på ca 5 veckor.


Är du en av dem vi vill gå vidare med blir du via mail kallad till en intervju som hålls under vecka 37. Språkprov i svenska och engelska genomförs i samband med intervjun.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Har du frågor om processen, skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att ta kontakt med ansvarig HR-konsult på andrea.guth@polisen.se eller 072-204 24 36. Har du frågor gällande befattningen tar du kontakt med Malin Därth.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Varmt välkommen med din ansökan!


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Ansök nu