Stockholm: Administratör till receptionen i Norrtälje , Polismyndigheten Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till receptionen i Norrtälje , Polismyndigheten Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2019-08-08 // Varaktighet: Heltid

Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Polisområde Nord söker nu en medarbetare till receptionen i Norrtälje. Polisstationen är belägen i centrala Norrtälje och receptionen som är bemannad måndag till fredag är välbesökt. Receptionen har tidvis hög belastning, huvudsakligen under sommarhalvåret när befolkningsmängden i Norrtälje fördubblas. Norrtälje kommun har många sommarboende och närheten till Åland gör att svenska medborgare bosatta där kommer för att ansöka om pass hos oss. Vi är en mindre arbetsgrupp med hög teamkänsla och ett gott samarbete med andra enheter på vår lokala polisstation.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet sker till viss del via telefonsamtal och mail men i huvudsak direktkontakt med besökare och du blir Polismyndighetens ansikte utåt. Ditt uppdrag är att hjälpa medborgare som uppsöker oss av olika skäl. Arbetet innebär att upprätta polisanmälningar av olika dignitet samt hantera delgivningar, hittegods, initiera utredningar som kan innebära att hålla enklare förhör och i övrigt bistå med andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Samverkan med olika aktörer sker både internt och externt.

KVALIFIKATIONER
KRAV
• Erfarenhet av personliga möten där du bemött externa aktörer i exempelvis reception, kundmottagning eller liknande.
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Utöver mycket goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt, förmåga att uttrycka dig väl på engelska.
• Mycket god datorvana.


MERITERANDE
• Erfarenhet av arbete inom svenskt rättsväsende.
• Erfarenhet av arbete inom svensk myndighet.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att dagligen använda flera olika datorprogram/system.
• Ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Servicerelaterad utbildning.
• Högskolekurs inom beteendevetenskap eller kriminologi.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och att du kan bemöta andra på ett lyhört sätt. Som person är du flexibel och tålmodig. Periodvis kan arbetet innebära ett högre inflöde av besökare vilket kräver att du kan tempoväxla, bibehålla ett gott bemötande och vara fortsatt noggrann. Du trivs med samarbete samtidigt som du har en förmåga att vara självgående.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vänligen specificera tydligt i din ansökan hur dina erfarenheter och kompetenser faller in under de kvalifikationer vi eftersöker. Bifoga också en inskannad kopia på din gymnasieexamen.



ÖVRIGT
Funktion: Administratör Reception.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Omfattning: Heltid.
Arbetsort: Norrtälje.
Arbetstid: Veckoplanering, dag- och kvällstid under vardagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Utbildning: Några veckor in anställningen ska du genomgå en utbildning på ca 5 veckor.


Är du en av dem vi vill gå vidare med blir du via mail kallad till en intervju som hålls under vecka 37. Språkprov i svenska och engelska genomförs i samband med intervjun.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Har du frågor om processen, skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att ta kontakt med ansvarig HR-konsult på andrea.guth@polisen.se eller 072-204 24 36. Har du frågor gällande befattningen tar du kontakt med Tea Alshammar.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Varmt välkommen med din ansökan!


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Hyresadministratör sökes till välkänd bank!

Läs mer Maj 2
Vi söker nu en noggrann och strukturerad hyresadministratör till en större verksamhet inom finanssektorn i Stockholm. Tjänsten är en del av ett mindre, dedikerat team med ansvar för hanteringen av globala leasingavtal för fastigheter!
Om rollen:
I den här rollen ansvarar du för att hantera och administrera leasingavtal för kontorsfastigheter, med särskilt fokus på det svenska avtalsflödet. Arbetet innebär både löpande registrering och uppdatering av avtal, samt hantering av inkommande hyresfakturor.
Rollen innebär också kontakt med leverantörer och kollegor inom verksamheten, samt ett nära samarbete kring frågor kopplade till leasingredovisning enligt IFRS16.
Du kommer även att delta i det löpande förbättringsarbetet kring företagets systemstöd för hyresavtal, bland annat genom att testa nya versioner och funktioner i avtalsverktyget.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Registrering och uppdatering av svenska hyresavtal
- Hantering av hyresfakturor och leverantörskontakter
- Administration och utveckling av hyresavtalssystem (Planon)
- Stöd i frågor rörande leasingredovisning enligt IFRS16
- Internt stöd till kollegor inom organisationen
Vem är du?
Du är noggrann och självgående som person, du trivs med administrativt ansvar och har förmåga att se detaljer utan att tappa helheten. Du gillar struktur, tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter och bidrar gärna till förbättring av processer och system
Kvalifikationer:
- Erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, gärna inom kommersiella fastigheter (Minst 1-3 år)
- Vana vid att hantera ett större fakturaflöde och säkerställa kvalitet i processerna
- Goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av systemstöd kopplat till avtalshantering (meriterande)
- Grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket (meriterande) - Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift Övrigt Profil/Roll: Hyresadministratör Omfattning: 100% Startdatum: Enligt överenskommelse Slutdatum: 30 april 2026 Flexibilitet: Hybrid möjligt när man kommit in i rollen
Ansökan
Som ett första steg i processen får du ett kort matchningstest skickat till din mejl, om du uppfyller grundkraven för tjänsten. Testet tar max 15 minuter att genomföra och är ett viktigt steg för att vi ska kunna gå vidare i processen – så glöm inte att slutföra det om du är intresserad av rollen!
Vid frågor, kontakta oss på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Planhandläggare till vår kund i Sundbyberg!

Läs mer Jan 29
Vi söker nu en driven och strukturerad ärendehandläggare/planhandläggare till en spännande tjänst med fokussamhällsplanering i Sundbyberg. Uppdraget förväntas starta i februrari 2025 och pågå fram till maj 2026.
Om rollen
Varje år hanteras ett stort antal ärenden inom samhällsplanering som påverkar både befintliga och framtida infrastrukturprojekt. I den här rollen kommer du att bevaka viktiga intressen och sammanställa remissvar som tydligt uttrycker krav och önskemål för planerade och befintliga anläggningar. Du kommer att bedöma konsekvenser av inkomna remisser och säkerställa att rätt beslut fattas.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
Samordning och hantering av remissvar inom olika lagstiftningsområden såsom Miljöbalken, Ellagen och Väglagen. Kommunikation och samverkan med myndigheter, domstolar, nätägare och andra intressenter. Handläggning av ärenden kopplade till bland annat energiplanering, infrastrukturutveckling och miljöskydd. Delta i utvecklingsarbete och förbättringsinitiativ inom samhällsplanering.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
En högskole- eller universitetsutbildning inom samhällsplanering eller liknande. Minst 2 års erfarenhet av arbete inom samhällsplanering med inriktning på infrastruktur. God kännedom och erfarenhet av någon av följande lagstiftningar: Miljöbalken, Väglagen, Ellagen eller Lag om byggande av järnväg. Flytande svenska i tal och skrift.
Vi söker en nyfiken och analytisk person som har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du är flexibel, arbetar självständigt och har en god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och ärenden.
Är du den vi söker?
Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att påverka och utveckla samhällsplaneringen, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Operativ analytiker

Läs mer Dec 20
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar.

Om Krisberedskapsavdelningen
Krisberedskapsavdelning arbetar dygnet runt, årets alla dagar med att bevaka och analysera händelser åt hela totalförsvaret som inträffat eller befaras inträffa i Sverige eller på annan plats av betydelse för svenska intressen eller svenska medborgare.
Bevakningen av nationella och internationella händelser kan vara avgörande för att vidta rätt åtgärder för att förebygga, mildra eller helt förhindra oönskade konsekvenser.
Medarbetarna inom avdelningen har en hög kompetens, med hög tillgänglighet och en stark säkerhetskultur där samverkan är medlet för att nå framgång. Uppdraget är unikt inom svensk krisberedskap och totalförsvar.
Arbetet som operativ analytiker
Som operativ analytiker är du en del av en analysgrupp som leds av en gruppchef och består av flera analytiker. Du arbetar med att löpande samla in, analysera och bearbeta information från olika källor och tekniska verktyg.
Ditt uppdrag är att snabbt tolka och förstå förändringar i krisberedskapsavdelningens informationsmiljö. Den bearbetade informationen används antingen direkt i operativa insatser eller som underlag för strategiska analyser. Du hanterar och visualiserar stora informationsmängder för att göra kortsiktiga bedömningar av hur samhällsstörningar, olyckor, kriser eller säkerhetspolitiska konflikter kan påverka Sverige, svenska intressen eller svenska medborgare.
Arbetet är händelsestyrt, med korta ledtider och krav på snabb och högkvalitativ leverans.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning med inriktning mot analys eller annan utbildning kombinerad med erfarenhet som bedöms likvärdig.
Tidigare erfarenhet av underrättelse- eller analysarbete.
Goda kunskaper i att visualisera presentationer, särskilt av säkerhetslägesbilder, problembilder och analyser.

Din profil
Du är strukturerad, tydlig och har förmågan att hantera flera parallella projekt samtidigt. Med en skarp analysförmåga kan du skilja på huvudsak och bisak, och dina slutsatser baseras på fakta, hypotesprövning och förståelse för olika konsekvenser.
Som person är du:
Innovativ och driven, med ett naturligt driv att utveckla och förbättra verksamheten.
Samarbetsinriktad och prestigelös, med mycket god förmåga att arbeta i team.
Social och kommunikativ, med lätthet att uttrycka dig både i tal och skrift.
Flexibel och initiativrik, med ett brett säkerhetsmedvetande och hög personlig integritet.

För att arbeta hos oss behöver du:
Vara svensk medborgare.
Ha mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ha ett stort intresse för omvärldsbevakning och samhällsfrågor.
Kunna hantera och strukturera stora informationsmängder effektivt.

Arbeta hos SOS Alarm
Arbetstidens förläggning är som grund dagtid men i din roll som analytiker kan flexibla arbetstider förekomma och variera utifrån verksamhetens behov, då avdelningen arbetar dygnsgående tjänst.
Förtroendearbetstid tillämpas för tjänsten och placering är i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Startdatum april-maj 2025.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden.
Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Vi erbjuder dig:
Heltidstjänst för tillsvidareanställning
Möjlighet att, utöver vårt uppdrag, utvecklas inom våra arbetsområden.
3000kr i friskvårdsbidrag och andra förmåner som du kan läsa om här Livet på SOS Alarm - SOS Alarm.

Låter detta intressant?Skicka in din ansökan till oss, dock senast den 31 januari 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!Ersättning Lön enligt överenskommelse
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Johan Modigh johan.modigh@sosalarm.se

Ansök nu

Strategisk analytiker

Läs mer Dec 20
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar.
Om Krisberedskapsavdelningen
Krisberedskapsavdelning arbetar dygnet runt, årets alla dagar med att bevaka och analysera händelser åt hela totalförsvaret som inträffat eller befaras inträffa i Sverige eller på annan plats av betydelse för svenska intressen eller svenska medborgare.
Bevakningen av nationella och internationella händelser kan vara avgörande för att vidta rätt åtgärder för att förebygga, mildra eller helt förhindra oönskade konsekvenser.
Medarbetarna inom avdelningen har en hög kompetens, med hög tillgänglighet och en stark säkerhetskultur där samverkan är medlet för att nå framgång. Uppdraget är unikt inom svensk krisberedskap och totalförsvar.
Arbetet som strategisk analytiker
Som strategisk analytiker är du en del av en analysgrupp som leds av en gruppchef och består av flera analytiker. Du arbetar med att löpande samla in, analysera och bearbeta information från olika källor och tekniska verktyg.
Ditt uppdrag är att tolka förändrad strategisk utveckling utifrån krisberedskapsavdelningens informationsmiljö. Den bearbetade informationen används antingen i strategiska analyser eller för att ingå avdelningens operativa arbete.
Du bearbetar, tolkar, granskar, dokumenterar och visualiserar stora mängder information och gör strategiska bedömningar över hur samhällsstörningar, olyckor, kriser och säkerhetspolitiska kriser eller krig som befaras inträffa påverkar Sverige, svenska intressen eller svenska medborgare.
Arbetet är händelsestyrt medhöga krav på kvalitativ leverans.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning med inriktning mot analys eller annan utbildning kombinerad med erfarenhet som bedöms likvärdig.
Tidigare erfarenhet av underrättelse- eller analysarbete.
Goda kunskaper i att visualisera presentationer, särskilt av säkerhetslägesbilder, problembilder och analyser.

Din profil
Du är strukturerad, tydlig och har förmågan att hantera flera parallella projekt samtidigt. Med en skarp analysförmåga kan du skilja på huvudsak och bisak, och dina slutsatser baseras på fakta, hypotesprövning och förståelse för olika konsekvenser.
Som person är du:
Innovativ och driven, med ett naturligt driv att utveckla och förbättra verksamheten.
Samarbetsinriktad och prestigelös, med mycket god förmåga att arbeta i team.
Social och kommunikativ, med lätthet att uttrycka dig både i tal och skrift.
Flexibel och initiativrik, med ett brett säkerhetsmedvetande och hög personlig integritet.

För att arbeta hos oss behöver du:
Vara svensk medborgare.
Ha mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ha ett stort intresse för omvärldsbevakning och samhällsfrågor.
Kunna hantera och strukturera stora informationsmängder effektivt.


Arbeta hos SOS Alarm
Arbetstidens förläggning är som grund dagtid men i din roll som analytiker kan flexibla arbetstider förekomma och variera utifrån verksamhetens behov, då avdelningen arbetar dygnsgående tjänst.
Förtroendearbetstid tillämpas för tjänsten och placering är i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Startdatum april-maj 2025.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden.
Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Vi erbjuder dig:
Heltidstjänst för tillsvidareanställning
Möjlighet att, utöver vårt uppdrag, utvecklas inom våra arbetsområden.
3000kr i friskvårdsbidrag och andra förmåner som du kan läsa om här Livet på SOS Alarm - SOS Alarm.

Låter detta intressant?Skicka in din ansökan till oss, dock senast den 31 januari 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!Ersättning Lön enligt överenskommelse
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Johan Modigh johan.modigh@sosalarm.se

Ansök nu

Tullverket söker underrättelseledare

Läs mer Maj 13
Nytt
Vill du arbeta i en myndighet som gör skillnad i samhället och ha meningsfulla, intressanta och spännande arbetsuppgifter inom en brottsbekämpande underrättelseverksamhet? I så fall är Tullverket något för dig.
Tullverkets operativa verksamhet delas in i fyra avdelningar: kontroll, uppbörd, underrättelse och tullkriminal.
Underrättelseavdelningen bedriver underrättelseverksamhet med leveranser till alla delar av Tullverket. Avdelningen hanterar underrättelse- och riskanalys och arbetar med underrättelseverksamhet inom alla delar av Tullverkets uppdrag, vad gäller såväl illegala och farliga varor. kriminell ekonomi och undandragande av uppbörd. Arbetet syftar till att förebygga, upptäcka och förhindra brottslig verksamhet.
Avdelningen delas in i fyra enheter med geografiskt ansvar: Syd, Väst, Öst och Nord och består också av Tullverkets selekteringscenter samt enheten för strategisk analys och nationell desk.
Tullverket får utökade befogenheter och är en myndighet i ständig förändring. Vi implementerar ny lagstiftning och söker nu en underrättelseledare till Stockholm.

Underrättelseledaren ska arbeta med ett nationellt perspektiv i enlighet med Tullverkets prioriterade inriktningar främst rörande ärenden som rör grov eller synnerligen grova brott som rör smuggling, tullbrott eller kriminell ekonomi.

Underrättelseledaren rapporterar till Enhetschef, Underrättelseenhet Öst.

Om tjänsten

Som underrättelseledare har du bland annat ansvaret för att:

• Leda och prioritera operativa underrättelseärenden inom det geografiska området utifrån nationella avvägningar och i samverkan med enhetens ledningsgrupp.
• Inrikta och prioritera analysverksamhet och inhämtningsaktiviteter.
• Föredra ärenden för samverkande enheter internt och för externa samverkanspartners.
• Leda nationell och internationell operativ samverkan.

I det dagliga arbetet är internt samarbete på avdelningen såväl som samarbete med andra operativa enheter i Tullverket en naturlig del jobbet. Du samverkar även tätt med övriga underrättelseenheter i landet. Underrättelsearbetet bedrivs regionalt och nationellt vilket innebär samarbete och ibland närvaro på övriga huvudorter.
Nationell och internationell samverkan med andra myndigheter och framförallt brottsbekämpande myndigheter är ett naturligt inslag i den dagliga verksamheten. Det förekommer även en del resor nationellt och internationellt. Underrättelseverksamheten är dynamisk och ibland oförutsägbar, vilket innebär att det ibland behöver göras tuffa och snabba prioriteringar. Det ställer höga krav på din flexibilitet med ibland krav på tillgänglighet, en hög omställningsförmåga och flexibilitet i ärenden och arbetsuppgifter.

Du kommer att ha ansvar för underrättelseärenden som bedrivs med olika typer av inhämtning och agera beslutsfattare i dessa. Ärendena som hanteras rör grov smuggling och gränsöverskridande brottslighet som Tullverket har att agera emot.

Vi söker dig som har:

• Grundläggande utbildning inom Tullverkets brottsbekämpning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Erfarenhet av att leda operativt arbete i förundersökningar och/eller underrättelseärenden.
• God förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Svenskt körkort, klass B för personbil, automatväxel ok samt god körvana
• Svenskt medborgarskap

Det är meriterande om du har:

• Underrättelsekurs grund, T-OIAT eller annan underrättelseutbildning
• Erfarenhet av nationellt och/eller internationellt operativt samarbete
• Erfarenhet av att leda operativa ärenden med hemliga tvångsmedel
• Erfarenhet av arbete med förundersökningar rörande grov organiserad brottslighet som ingår i Tullverkets brottskatalog

Personliga egenskaper

• Du ska ha ett gott omdöme, samt kunna uppträda som en god representant för Tullverket såväl internt som externt
• Du är drivande och målinriktad och kan ta egna initiativ och ha förmåga att arbeta självständigt, samt leda och utveckla verksamheten mot uppställda mål.
• Du är stresstålig och handlingskraftig och har en förmåga att kunna fokusera på rätt saker, samt har förmågan att även i stressiga situationer kunna fatta rätt beslut.
• Du är lösningsfokuserad och ser möjliga lösningar när problem dyker upp och är öppen för nya metoder som krävs i verksamheten.
• Du ska ha god ledarskapsförmåga för att kunna leda och motivera personal/operativa resurser. Ni ska tillsammans nå gemensamma mål genom engagemang och delaktighet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Vi erbjuder dig

Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.

Övrigt

Referensnummer: TV 2025-12829

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning och individuell lönesättning tillämpas.

Tjänsten innebär beredskapstjänstgöring.

Tjänsten innebär såväl in- och utrikes resor.

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kommer du att krigsplaceras i Tullverket.
Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Piludu tel. 08–4565861. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Edström tel: 08-4566291 för Saco-S, Lena Edehag tel: 08-4565868.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 3 juni. 

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm .

Stationsbefäl till polisområde Stockholm syd

Inspektör, Polisen
Läs mer Aug 23
Till PO Stockholm syd söker vi nu ett stationsbefäl för tillsvidareplacering. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.


Beskrivning av arbetsplats;
Polisområde syd är Sveriges största polisområde och förutom våra åtta lokalpolisområden är området uppdelat i olika sektioner samt ett områdeskansli.

Joursektionen är en viktig del och navet i polisområdets brottsutredande verksamheter. Vi samordnar och samverkar dygnet runt både internt och externt.
Joursektionen är polisområdets mottagare för alla inkomna ärenden. Dessa hanterar vi med kvalitativa åtgärder med målsättning att slutföra och färdigställa så många som möjligt.
Här får du möjlighet att bereda inkomna ärenden med hög kvalité, vara en stark samarbetspartner och delta i arbetet på en utvecklande och uppskattad arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att:
• besluta i myndighetsärenden enligt handläggningsordning samt utföra andra av polisområdet beslutade arbetsuppgifter.
• ansvara för förmansprövning av de frihetsberövade som inte prövats av JFUL, upprätta och föra arrestliggaren samt arbetsleda personal i jourverksamheten.
• i samverkan med gruppchefen för polisområdets handräckningsgrupp hantera handräckningar och personefterlysningar.
• hantera uppkomna bemanningsfrågor, övervaka och hantera larm samt hantera receptionsärenden som inte hanteras i jourverksamheten.
• ansvara för drift, säkerhet samt intern och extern service inom polisområdet.


KVALIFIKATIONER
KRAV
Vi söker dig som:
• är anställd som polis vid Polismyndigheten
• har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift
• har erfarenhet av arbetsledning antingen genom att du har varit eller svarat som chef eller arbetsledare
• har genomgått någon av polismyndighetens chefsutbildningar eller annan extern eller intern arbetsledningsutbildning



PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som:
• har mycket god kommunikationsförmåga
• har god samarbetsförmåga
• har förmåga att ta ett helhetsansvar
• har förmåga att prioritera
• är stresstålig och trygg i dig själv



MERITERANDE
Det är meriterande om du har erfarenhet av att hantera polismyndighetsärenden så som handräckningar, PL20§, LPT47§, UtlL m.m.



Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.




ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.



Anställningsform: Tillsvidareanställning
Arbetsort: Flemingsberg
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid i treskift.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Stationsbefäl vid Joursektionen PO Stockholm SYD, 5312UJUJ1



Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 12 september 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.



Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jurist till gränspolisenheten , region Stockholm

Företagsjurist
Läs mer Aug 12
Enhetskansliet har beslutsfattare i utlänningsärenden, specialistkunskaper för ledningsstöd och planering samt pass- och receptionsverksamhet. Den annonserade funktionen finns i kansligrupp 1. I denna grupp ingår bland annat jurister, beslutsfattare och samordnare gräns.


Gruppen ansvarar för regionens kvalificerade beslut i utlänningsärenden, t.ex. nekad inresa, avvisning och förvar samt företräder Polismyndigheten i egna och migrationsdomstolens förvarsförhandlingar. Gruppen ansvarar också för det samlade beredningsarbetet och sekretariat för enhetsledningen samt en samordningsfunktion som utgör stöd i långsiktiga gränspolisfrågor på regional-, nationell- och internationell nivå.


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifterna består i ärendehandläggning, vilket bland annat innefattar beredningsarbete såsom att svara på delningar och samråd, underremissyttranden och framtagande av underlag. Deltagande i arbetsgrupper kan förekomma.



Arbetsuppgifterna innefattar också att som beslutsfattare fatta mer avancerade beslut såsom förvar, uppsikt, avvisning och nekad inresa i utlänningsärenden. Beslutsfattare håller förvarsförhandlingar vid myndigheten och är processförare i migrationsdomstolen. I rollen ingår mycket kontakt med enhetens verkställighetshandläggare. Beslutsfattare tjänstgör enligt schema som beredskapshavande beslutsfattare i utlänningsärenden.

KVALIFIKATIONER
KRAV
Vi söker dig som har juristexamen eller motsvarande och har minst två års erfarenhet av självständigt kvalificerat juridiskt arbete. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.



MERITERANDE
-har erfarenhet av arbete inom utlänningsrättens område
-har erfarenhet av självständigt juridiskt arbete inom domstol, myndighet eller annan offentlig förvaltning
-är notariemeriterad eller har motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt
-har erfarenhet av att skapa utbildningsmaterial och hålla utbildningar.



PERSONLIGA EGENSKAPER
Du är noggrann och rättsmedveten och levererar med kvalitet och inom givna tidsramar även under tidspress. Du är strukturerad, flexibel och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är självständig, drivande och tar egna initiativ.



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Om anställningen
Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Kungsholmen, Stockholm
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Förtroendearbetstid kan komma att tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse



Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning



Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 28 augusti 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.



Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.



Varmt välkommen med din ansökan!



POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Ansök nu

Gruppchef till Bildex , sektionen för Operativt stöd Polisområde Stockholm S

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 16
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Stockholm syd är Sveriges största polisområde med nära 1600 medarbetare. Området är indelat i mindre lokalpolisområden; Globen, Farsta, Skärholmen, Nacka, Haninge/Nynäshamn, Huddinge, Botkyrka och Södertälje. Vid polisområdet finns därtill fyra sektioner som hanterar utredningsverksamheten samt ett områdeskansli. Här bor och arbetar närmare en miljon invånare. Området spänner från storstad till mindre kommuner med småstadskaraktär, från landsbygd och skärgård till publika arenor och knutpunkter för alla trafikslag.

Sektionen för operativt stöd ska vara ledande i att ge stöd till utredande resurs avseende bild-/filmhantering och analys, beslagshantering, finansiell utredning, förhörsutskrifter och analys i övrigt kopplat till en förundersökning. Vid sektionen arbetar ett sjuttiotal medarbetare och sektionen är planerad att expandera under 2019/20.


ARBETSUPPGIFTER
Nu söker polisområde Stockholm Syd en gruppchef till Bildexpedition (BILDEX) som har till uppgift att ge utredningsstöd och analytiskt stöd avseende bild och filmhantering.

Som gruppchef för BILDEX Polisområde Stockholm Syd

ska du
• inom ramen för ditt ansvarsområde ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs
• tillsammans med dina medarbetare verka för verksamhetens långsiktiga förändrings-och utvecklingsarbete
• ansvara för såväl utvecklingssamtal som lönesamtal/lönesättande samtal för dina medarbetare
• ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar
• företräda hela Polismyndigheten både externt och internt och arbeta för att stärka förtroendet för polisverksamheten

är du
• verksamhetsansvarig - genom dina medarbetare - når du goda resultat som ger önskvärda effekter
• arbetsgivare - du påverkar och tar ansvar för arbetsgivarpolitiken samt tillämpar den för verksamhetens bästa
• ledare - utifrån uppdraget coachar, motiverar, stödjer och skapar du förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential

KVALIFIKATIONER
Som gruppchef för BILDEX Polisområde Stockholm Syd

har du

• minst ett års erfarenhet av arbete som chef under den senaste femårs perioden
• polisexamen eller akademisk examen inom juridik eller annan examen som arbetsgivaren bedömer lämplig
• erfarenhet av att ha ingått i ledningsgrupp
• erfarenhet av utrednings- och analysarbete i polisiära förundersökningar
• erfarenhet av liknande verksamhetsområde
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• mycket god vana av officepaket samt erfarenhet att arbeta med videoredigeringssystem såsom exempelvis Adobe Premiere Pro
• erfarenhet av att starta upp ny arbetsgrupp eller verksamhet
• körkort B

besitter du
• förmåga att använda dig av kommunikation som medel för styrning och ledning av verksamheten
• förmåga och att se den egna verksamhetens arbete i ett större sammanhang
• förmågan att sätta mål och uppnå resultat som leder till önskvärda effekter
• förmåga och vilja att initiera, motivera, driva och leda förändring utifrån såväl ett utifrån- som ett inifrånperspektiv
• förmåga att tillvarata medarbetarnas potential i utveckling av verksamheten
• förmåga att peka ut riktning, förklara varför samt skapa förutsättningar för att ta sig dit


När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas.

Se hela kravprofilen under rubriken Relaterade dokument.




ÖVRIGT
Anställning

• Tillsvidare anställning som polisinspektör med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning
• Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
• Placering Västberga Polishus, Stockholm
• Veckoplanerad arbetstidsförläggning


Säkerhetsklassning

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Ansökan

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 21/8 2019.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratörer för handläggning av ärenden om upphittad och saknad egendom

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 9
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Områdeskansliet City söker nu medarbetare till gruppen som hanterar upphittad och saknad egendom, hittegods. Arbetsplatsen är belägen på Stockholms Centralstation, Klara. På Klara finns en av tre receptioner i Polisområde City och här hanteras polisanmälningar av olika slag, hittegods och andra ärenden som allmänheten kan behöva hjälp med.


Upphittad och saknad egendom kan exempelvis vara smycken, plånböcker, cyklar, id-handlingar, djur, teknisk utrustning såsom mobiltelefoner och kameror. Just nu utvecklas ett hittegodssystem för verksamheten samtidigt som regionens hittegodshantering löpande vidareutvecklas. På sikt kommer det ske en samlokalisering av en förvarings- och utlämningsenhet för skrymmande gods.

ARBETSUPPGIFTER
Du får ett varierande och intressant arbete med en komplex lagföring genom att medverka till att upphittad egendom kommer åter till sin rättmätige ägare. Arbetet innebär att du självständigt och i team arbetar med upphittad och saknad egendom samt att du hjälper allmänheten via besök i reception, telefon eller mail. Du ansvarar för att inkommande och utgående hittegods registreras och lagerhålls utifrån Hittegodslagen samt Polismyndighetens föreskrifter. Utöver hittegodssystemet arbetar du i flera andra av polisens datasystem för att söka efter anmälningar i syfte att hitta ägare till godset.


I arbetet förekommer bred samverkan med kollegor i yttre tjänst, stationsbefäl och andra verksamhetsrepresentanter. Du kommer ha dagliga kontakter med allmänheten och andra externa aktörer som exempelvis hundstall och övriga djurorganisationer, även kontakter med såväl svenska som utländska myndigheter.


Vidare kan du också komma att behöva vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter såsom anmälningsupptagningar, skrivelser och utlämningar av resehandlingar.

KVALIFIKATIONER
KRAV
• Erfarenhet av personliga möten där du bemött kunder i exempelvis reception, kundmottagning eller liknande.
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket såväl muntligt som skriftligt.
• Mycket god datorvana.
• Körkort med lägst B-behörighet.


MERITERANDE
• Erfarenhet av arbete inom svenskt rättsväsende.
• Erfarenhet av arbete inom svensk myndighet.
• Erfarenhet av att dagligen använda flera olika datorprogram/system.
• Erfarenhet av logistikarbete.
• Ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Mycket goda språkkunskaper utöver svenska och engelska.
• Körvana med släp.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och att du kan bemöta andra på ett lyhört sätt. Som person är du flexibel och tålmodig. Periodvis kan arbetet innebära ett ökat inflöde av ärenden vilket kräver att du kan tempoväxla, bibehålla ett gott bemötande och vara fortsatt noggrann. Du trivs med samarbete samtidigt som du har en förmåga att vara självgående.



ÖVRIGT
Funktion: Handläggare Gods.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Omfattning: Heltid.
Arbetsort: City.
Arbetstid: Veckoplanering, dag- och kvällstid under vardagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Introduktion: Du kommer att göra studiebesök och få verksamhetspraktik.


Är du en av dem vi vill gå vidare med blir du via mail kallad till en intervju som hålls under vecka 38. Språkprov i svenska och engelska genomförs i samband med intervjun.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Har du frågor om processen, skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att ta kontakt med ansvarig HR-konsult på andrea.guth@polisen.se eller 072-204 24 36.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Varmt välkommen med din ansökan!


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Ansök nu

Administratör till receptionen i Farsta , Polismyndigheten Stockholm

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 8
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Polisområde Syd söker nu en medarbetare till receptionen i Farsta.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet sker till viss del via telefonsamtal och mail men i huvudsak direktkontakt med besökare och du blir Polismyndighetens ansikte utåt. Ditt uppdrag är att hjälpa medborgare som uppsöker oss av olika skäl. Arbetet innebär att upprätta polisanmälningar av olika dignitet samt hantera delgivningar, hittegods, initiera utredningar som kan innebära att hålla enklare förhör och i övrigt bistå med andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Samverkan med olika aktörer sker både internt och externt.

KVALIFIKATIONER
KRAV
• Erfarenhet av personliga möten där du bemött externa aktörer i exempelvis reception, kundmottagning eller liknande.
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Utöver mycket goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt, förmåga att uttrycka dig väl på engelska.
• Mycket god datorvana.


MERITERANDE
• Erfarenhet av arbete inom svenskt rättsväsende.
• Erfarenhet av arbete inom svensk myndighet.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att dagligen använda flera olika datorprogram/system.
• Ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Servicerelaterad utbildning.
• Högskolekurs inom beteendevetenskap eller kriminologi.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och att du kan bemöta andra på ett lyhört sätt. Som person är du flexibel och tålmodig. Periodvis kan arbetet innebära ett högre inflöde av besökare vilket kräver att du kan tempoväxla, bibehålla ett gott bemötande och vara fortsatt noggrann. Du trivs med samarbete samtidigt som du har en förmåga att vara självgående.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vänligen specificera tydligt i din ansökan hur dina erfarenheter och kompetenser faller in under de kvalifikationer vi eftersöker. Bifoga också en inskannad kopia på din gymnasieexamen.



ÖVRIGT
Funktion: Administratör Reception.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Omfattning: Heltid.
Arbetsort: Farsta.
Arbetstid: Veckoplanering, dag- och kvällstid under vardagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Utbildning: Några veckor in i anställningen ska du genomgå en utbildning på ca 5 veckor.


Är du en av dem vi vill gå vidare med blir du via mail kallad till en intervju som hålls under vecka 37. Språkprov i svenska och engelska genomförs i samband med intervjun.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Har du frågor om processen, skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att ta kontakt med ansvarig HR-konsult på andrea.guth@polisen.se eller 072-204 24 36. Har du frågor gällande befattningen tar du kontakt med Malin Därth.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Varmt välkommen med din ansökan!


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Ansök nu