Stockholm: Sommaranställning - Gränskontrollanter till Arlanda

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommaranställning - Gränskontrollanter till Arlanda i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2019-03-15 // Varaktighet: Heltid

Gränspolisenheten är en regional enhet vid polisregion Stockholm som består av ca 440 medarbetare och som inom hela polisregionen arbetar med gränskontroller, inre utlänningskontroller och verkställigheter av beslut om avvisning och utvisning. Enheten bedriver också spaning och utredning avseende människosmuggling, brott mot utlänningslagen och gränsöverskridande internationell grov organiserad brottslighet. Gränspolisenheten har det regionala ansvaret för internationella kontakter.

Lokalpolisområde Arlanda har ansvar för gränskontroll och inre utlänningskontroll på Arlanda och Bromma flygplats samt ordning och säkerhet på Arlanda. Lokalpolisområdesverksamhet bedrivs genom funktioner som stationsbefäl, yttre befäl, gruppchefer, och kommunpoliser. I gränskontrollverksamheten arbetar poliser, gränskontrollanter och utredare samt tekniker som utför dokumentundersökningar. Verksamheten bedrivs året om under dygnets alla timmar.

ARBETSUPPGIFTER
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att kontrollera pass och övriga handlingar för in- och utresande till och från Sverige och Schengenområdet.
Vi arbetar underrättelsebaserat och i arbetet ingår bland annat profilering av resenärer och kontroll av dokument. Du kommer även att delta i andra insatser inom ramen för enhetens arbete, främst inom gränskontrollen.
Du kommer också att dagligen samverka med andra myndigheter och externa aktörer.
Arbetet som gränskontrollant innebär skiftarbete, årets alla dagar och dygnets alla timmar.
Som polisens ansikte utåt krävs det att du kan hantera olika situationer med hög servicegrad och bibehållen kvalitet även under hög arbetsbelastning. Vi ställer höga krav på omdöme och noggrannhet i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• Har avslutad och gymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Har goda datakunskaper och är van dataanvändare
• Fullgott färgseende - Vid intervjutillfället skall du visa upp ett intyg från optiker beträffande ditt färgseende. Intyget får inte vara äldre än sex månader

Meriterande:
• Genomgått utbildning i gränskontroll (sedan Schengeninträdet)
• Erfarenhet av gränskontrollarbete
• Övriga språkkunskaper
• Tidigare arbetslivserfarenhet från servicesektorn
• Körkort B
• Erfarenhet av dokumenthantering

Personliga Egenskaper:
Din samarbets- och kontaktförmåga ska vara mycket god. Du ska ha stor flexibilitet för att gränspolisens totala verksamhet ska fungera.
Din arbetsförmåga och initiativförmåga är hög och du är ansvarstagande. Du kan fatta egna beslut och har gott omdöme.
Du har ett samhällsintresse både nationellt och internationellt. Du har förmåga att tempoväxla och att även under hög arbetsbelastning bibehålla fortsatt god service, fokus och kvalitet.
Mycket stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för denna funktion.



Arbetslivserfarenhet är meriterande

ÖVRIGT
Anställningsform: Allmän visstidsanställning from 23/5 tom 31/8
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Treskift. Schema. Verksamheten bedrivs under dygnets alla timmar.

Utbildningen startar 23/5 och kommer ske kvällstid under 2 veckors tid. Man måste kunna delta under hela utbildningstiden för att vara aktuell för anställning. Teoretisk utbildning genomförs företrädesvis på polisens utbildningsplats Rosersberg. Praktisk utbildning genomförs på Arlanda flygplats med skiftgång. Placering är vid Arlanda flygplats men tillfällig förstärkning vid Stockholms Frihamn kan förekomma. Lönen är månadslön enligt kollektivavtal.

Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du via e-post att kallas till en informationskväll som hålls någon kväll under vecka 14. Du kommer få mer information om rollen samt ha möjlighet att genomföra ett kunskapstest i svenska och engelska. Observera att kunskapstestet endast kan genomföras vid denna tidpunkt. Det är alltså obligatoriskt att komma på denna träff för att kunna gå vidare i processen.

Vi kommer med stor sannolikhet söka personer för tillsvidareanställning till hösten, det är meriterande att ha genomgått utbildningen och jobbat under sommaren.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter


Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Gränskontrollant/Passkontrollant

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Gränskontrollant/Passkontrollant.

Sommarjobb: Gränsenheten söker polisstudenter för sommaren 2024

Läs mer Feb 1
Är du redo för en större uppgift? Detta är en möjlighet för dig som är polisstuderande och har avslutat termin 2 som lägst. Du behöver ha avklarat termin 2 vid anställningens start i början av juni. Detta är en visstidsanställning som startar i juni och avslutas i slutet av augusti.
Vi söker nu Gränskontrollanter till Gränspolisenheten i region Stockholm med placering på Lokalpolisområde Arlanda. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Gränspolisenheten är en regional enhet vid region Stockholm som arbetar med gränskontroller, inre utlänningskontroller, verkställigheter av beslut om avvisning och utvisning, spaning och utredning avseende människosmuggling, brott mot utlänningslagen samt gränsöverskridande internationell grov organiserad brottslighet inom Stockholms län och Gotland. Gränspolisenheten har det regionala ansvaret för internationella kontakter vad gäller bland annat gränspolisfrågor, underrättelser och efterlysningar.
På gränspolisen är du Sveriges ansikte utåt:
* Du är den första person som resenärer träffar vid ankomsten till Sverige.
* Du jobbar med att skydda Sveriges och Schengenstaternas gränser.
* Du jobbar med att förhindra människohandel, smuggling och illegal arbetskraft i samverkan med andra myndigheter.
Arbetsbeskrivning
Lokalpolisområde Arlanda ansvarar för gränskontroller, utlänningskontroller samt ordning och säkerhet på flygplatsen. Som gränskontrollant arbetar du underrättelsebaserat och i arbetet ingår bland annat profilering av resenärer och kontroll av resehandlingar för in- och utresande till och från Schengenområdet. Du kommer även att delta i andra insatser inom ramen för Gränspolisenhetens arbete.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Är polisstuderande och har avslutat minst termin 2 vid anställningsstart i Juni 2024.
God erfarenhet av dator som arbetsredskap i ditt dagliga arbete.
Mycket goda språkkunskaper, både i tal och skrift, i svenska och engelska.





Beskriv tydligt i din ansökan hur du uppfyller ovan efterfrågade kvalifikationer. Dina svar ligger till grund för den slutgiltiga bedömningen.
Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av gränskontrollarbete inom EU/Schengen samt genomgått utbildning i gränskontroll vid yttre gräns.
C & C1 Körkort.
Genomfört svensk Värnplikt eller GMU

Beskriv tydligt i din ansökan hur du uppfyller ovan efterfrågade meriter. Dina svar ligger till grund för den slutgiltiga bedömningen.
Vänligen bifoga studieintyg som styrker att du har avslutat minst termin 2 på polisprogrammet. Studerar du för tillfället termin 2 behöver du inkomma med studieintyg som styrker att du kommer att slutföra dina studier i juni 2024. Observera att ditt fullständiga namn, personnummer och datum för avslutade terminer behöver framgå. Dessa intyg är obligatoriska för att gå vidare i processen.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift och är strukturerad. Du har lätt för att själv driva dina processer vidare samt kontrollera att inget har lämnats åt slumpen eller missats. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Du har lätt för att arbeta med andra människor, du är delaktig och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Avslutningsvis värdesätter du människors olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:


Anna-Karin Johansson
073-082 24 35
anna-karin-s.johansson@polisen.se
Rekryterande chef
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvariga HR-Konsulter


Mikaela Wikander
0761440484
Mikaela.wikander@polisen.se
HR-konsult
Saskia Handberg
076-135 99 08
Saskia.handberg@polisen.se
HR-konsult
Fackliga företrädare
SACO, Fackförbundet ST, Polisförbundet och SEKO Polisen nås via polisens växel 114 14.


Övrig information
Funktion: Gränskontrollant
Anställningsform: Allmän visstidsanställning (juni-augusti)
Omfattning: Heltid
Arbetsort: Arlanda flygplats samt Frihamnen
Arbetstid: Skiftarbete, arbetstiden är förlagd till dygnets alla timmar och året runt
Tillträde: Juni 2024
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV, personligt brev och studieintyg via e-post till jobb.stockholm@polisen.se senast den 7 februari 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A063.469/2024 i mailets ärendemening.
Om du har skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Gränskontrollanter till Gränspolisenheten

Läs mer Dec 12
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu Gränskontrollanter till Gränspolisenheten. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Om arbetsplatsen
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Gränspolisenheten söker nu flera medarbetare till gränskontrollen på Arlanda, samt Gränskontrollsektionen i Frihamnen.
Arbetsuppgifter
Som gränskontrollant arbetar du underrättelsebaserat och i arbetet ingår bland annat profilering av resenärer och att kontrollera pass samt övriga handlingar för in- och utresande till och från Sverige samt Schengenområdet. Du blir Polismyndighetens ansikte utåt och samverkar dagligen med interna och externa aktörer. Du kommer även att delta i andra insatser inom ramen för enhetens arbete, främst inom gränskontrollen. De gränskontrollanter som placeras på gränskontrollsektionen kommer utöver ovanstående, att arbeta med utredning i samband med fördjupade gränskontroller, samt koordinering och utförande av gränskontroll av sjömän i regionens hamnar. Det kan även bli aktuellt att bistå vid inre utlänningskontroller i samband med arbetsplatskontroller.
Kvalifikationer
· En gymnasieexamen
· Minst ett års erfarenhet av att dagligen bemöta externa aktörer via kundtjänst, reception eller annan verksamhet som innefattat kundkontakt som arbetsgivaren bedömer som relevant.
· Dagligen använder datorprogram eller datorsystem som ditt främsta arbetsverktyg
· Mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket såväl muntligt som skriftligt
· B-körkort (Manuell)
· Svenskt medborgarskap
· Godkända resultat på samtliga rekryteringstester
· Fullgott färgseende
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
· Erfarenhet av att hantera id-handlingar, visum, dokumenthantering etc.
· Eftergymnasial utbildning inom beteendevetenskap eller kriminologi eller andra utbildningar som arbetsgivaren finner relevant.
· Erfarenhet av arbete inom svenskt rättsväsende som arbetsgivaren bedömer relevant
· Erfarenhet av gränskontrollarbete sedan Schengeninträdet
· Utomnordiska språk
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som gränskontrollant är du serviceinriktad, har social kompentens och lätt för att samarbeta med andra.
Du är självgående, har hög säkerhetsmedvetenhet och har förmågan att göra ansvarsfulla och kloka bedömningar.
Då arbetsbelastningen kan variera är du stresstålig, flexibel och har lätt för att prioritera och anpassar dig enkelt till ändrade omständigheter. Du kan handla rationellt även under press och klarar av att arbeta systematiskt och metodiskt även under hög arbetsbelastning.
Som person är du trygg, stabil och har ett gott omdöme. Du är öppen för människors olikheter och vill medverka till ett öppet och tolerant klimat där polisens värdegrund är en självklarhet.
Arbetet påverkas av olika händelse i omvärlden och som gränskontrollant kommer du i kontakt med människor från olika länder. Du bör vara därför vara samhällsintresserad samt ha empati och förståelse för andra kulturer.
Utöver ovan nämnda egenskaper, värderar Gränspolisenheten ett problemlösningsfokuserat förhållningssätt, detta då vi arbetar i en verksamhet under utveckling och verkar i en ständigt föränderlig miljö.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktuppgifter
Har du frågor gällande befattningen tar du kontakt med rekryterande chefer.
Samer Shtaye,Gruppchef
Mobil 070-220 63 23
e-post samer.shtaye@polisen.se
Nirmala Lindström, Gruppchef
Mobil 0738-16 69 61
e-post nirmala.lindstrom@polisen.se

Katarina Andersson, HR-konsult
Mobil 076-112 93 85
e-post katarina-l.andersson@polisen.se

Facklig företrädare
Fackliga kontaktpersoner:
Polisförbundet, Saco, Seko nås via polisens växel 114 14
ST: Wilsen Alzouhairi, tel: 073-042 16 25.
Övrigt
Funktion: Gränskontrollant.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader.
Omfattning: Heltid.
Arbetsort: Arlanda flygplats och Frihamnen, Stockholm.
Arbetstid: Skiftarbete årets alla dagar, dygnets alla timmar.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Utbildning: För att vara aktuell för anställningen krävs att du kan delta i en utbildning på 14 veckor. Utbildningen består av två delar. Den första delen innefattar teori och genomförs i huvudsak digitalt vissa närstudier kan förkomma på polisens utbildningsplatser under dagtid. Den andra delen genomförs praktiskt med handledare på Arlanda flygplats efter handledarens arbetsschema som är förlagd under dygnets alla timmar.
Ansökningar som inte innehåller både CV och personligt brev kommer ej att hanteras i denna rekryteringsprocess
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
För fullständig annons och mer information om hur du ansöker, besök Polismyndighetens hemsida och Lediga jobb.

Ansök nu

Passport and Citizenship Assistant

Läs mer Feb 25
As a Passport and Citizenship assistant, incumbent performs full range of ACS work with highest priority given to providing services to Americans, including assistance during emergencies, to individuals arrested or endangered, and to families of deceased Americans. Has joint responsibility to ensure that all citizenship and passport cases are handled according to a complex set of laws and procedures so that the consular officer can make decisions and ensure that the legal requirements of each case are met. Provides special consular services such as notarial services, voting assistance, and tax assistance. Advises consular officers on areas of possible ineligibility or potential fraud. Secondary duties include support to the immigrant visa (IV) unit, including the performance of the range of extra-adjudicatory IV services.

EDUCATION:

Completion of Secondary School or Local Mandatory Schooling and received high school diploma



EXPERIENCE:

Three years of experience working with regulatory material in a customer service environment.



LANGUAGE:

Fluent in Reading/Writing/Speaking English is required.

Fluent in Reading/Writing/Speaking Swedish is required.

This may be tested.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm .

Stationsbefäl till polisområde Stockholm syd

Inspektör, Polisen
Läs mer Aug 23
Till PO Stockholm syd söker vi nu ett stationsbefäl för tillsvidareplacering. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.


Beskrivning av arbetsplats;
Polisområde syd är Sveriges största polisområde och förutom våra åtta lokalpolisområden är området uppdelat i olika sektioner samt ett områdeskansli.

Joursektionen är en viktig del och navet i polisområdets brottsutredande verksamheter. Vi samordnar och samverkar dygnet runt både internt och externt.
Joursektionen är polisområdets mottagare för alla inkomna ärenden. Dessa hanterar vi med kvalitativa åtgärder med målsättning att slutföra och färdigställa så många som möjligt.
Här får du möjlighet att bereda inkomna ärenden med hög kvalité, vara en stark samarbetspartner och delta i arbetet på en utvecklande och uppskattad arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att:
• besluta i myndighetsärenden enligt handläggningsordning samt utföra andra av polisområdet beslutade arbetsuppgifter.
• ansvara för förmansprövning av de frihetsberövade som inte prövats av JFUL, upprätta och föra arrestliggaren samt arbetsleda personal i jourverksamheten.
• i samverkan med gruppchefen för polisområdets handräckningsgrupp hantera handräckningar och personefterlysningar.
• hantera uppkomna bemanningsfrågor, övervaka och hantera larm samt hantera receptionsärenden som inte hanteras i jourverksamheten.
• ansvara för drift, säkerhet samt intern och extern service inom polisområdet.


KVALIFIKATIONER
KRAV
Vi söker dig som:
• är anställd som polis vid Polismyndigheten
• har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift
• har erfarenhet av arbetsledning antingen genom att du har varit eller svarat som chef eller arbetsledare
• har genomgått någon av polismyndighetens chefsutbildningar eller annan extern eller intern arbetsledningsutbildning



PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som:
• har mycket god kommunikationsförmåga
• har god samarbetsförmåga
• har förmåga att ta ett helhetsansvar
• har förmåga att prioritera
• är stresstålig och trygg i dig själv



MERITERANDE
Det är meriterande om du har erfarenhet av att hantera polismyndighetsärenden så som handräckningar, PL20§, LPT47§, UtlL m.m.



Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.




ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.



Anställningsform: Tillsvidareanställning
Arbetsort: Flemingsberg
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid i treskift.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Stationsbefäl vid Joursektionen PO Stockholm SYD, 5312UJUJ1



Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 12 september 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.



Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratör till receptionen i Norrtälje , Polismyndigheten Stockholm

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 8
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Polisområde Nord söker nu en medarbetare till receptionen i Norrtälje. Polisstationen är belägen i centrala Norrtälje och receptionen som är bemannad måndag till fredag är välbesökt. Receptionen har tidvis hög belastning, huvudsakligen under sommarhalvåret när befolkningsmängden i Norrtälje fördubblas. Norrtälje kommun har många sommarboende och närheten till Åland gör att svenska medborgare bosatta där kommer för att ansöka om pass hos oss. Vi är en mindre arbetsgrupp med hög teamkänsla och ett gott samarbete med andra enheter på vår lokala polisstation.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet sker till viss del via telefonsamtal och mail men i huvudsak direktkontakt med besökare och du blir Polismyndighetens ansikte utåt. Ditt uppdrag är att hjälpa medborgare som uppsöker oss av olika skäl. Arbetet innebär att upprätta polisanmälningar av olika dignitet samt hantera delgivningar, hittegods, initiera utredningar som kan innebära att hålla enklare förhör och i övrigt bistå med andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Samverkan med olika aktörer sker både internt och externt.

KVALIFIKATIONER
KRAV
• Erfarenhet av personliga möten där du bemött externa aktörer i exempelvis reception, kundmottagning eller liknande.
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Utöver mycket goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt, förmåga att uttrycka dig väl på engelska.
• Mycket god datorvana.


MERITERANDE
• Erfarenhet av arbete inom svenskt rättsväsende.
• Erfarenhet av arbete inom svensk myndighet.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att dagligen använda flera olika datorprogram/system.
• Ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Servicerelaterad utbildning.
• Högskolekurs inom beteendevetenskap eller kriminologi.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och att du kan bemöta andra på ett lyhört sätt. Som person är du flexibel och tålmodig. Periodvis kan arbetet innebära ett högre inflöde av besökare vilket kräver att du kan tempoväxla, bibehålla ett gott bemötande och vara fortsatt noggrann. Du trivs med samarbete samtidigt som du har en förmåga att vara självgående.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vänligen specificera tydligt i din ansökan hur dina erfarenheter och kompetenser faller in under de kvalifikationer vi eftersöker. Bifoga också en inskannad kopia på din gymnasieexamen.



ÖVRIGT
Funktion: Administratör Reception.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Omfattning: Heltid.
Arbetsort: Norrtälje.
Arbetstid: Veckoplanering, dag- och kvällstid under vardagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Utbildning: Några veckor in anställningen ska du genomgå en utbildning på ca 5 veckor.


Är du en av dem vi vill gå vidare med blir du via mail kallad till en intervju som hålls under vecka 37. Språkprov i svenska och engelska genomförs i samband med intervjun.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Har du frågor om processen, skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att ta kontakt med ansvarig HR-konsult på andrea.guth@polisen.se eller 072-204 24 36. Har du frågor gällande befattningen tar du kontakt med Tea Alshammar.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Varmt välkommen med din ansökan!


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Ansök nu

Jurist till gränspolisenheten , region Stockholm

Företagsjurist
Läs mer Aug 12
Enhetskansliet har beslutsfattare i utlänningsärenden, specialistkunskaper för ledningsstöd och planering samt pass- och receptionsverksamhet. Den annonserade funktionen finns i kansligrupp 1. I denna grupp ingår bland annat jurister, beslutsfattare och samordnare gräns.


Gruppen ansvarar för regionens kvalificerade beslut i utlänningsärenden, t.ex. nekad inresa, avvisning och förvar samt företräder Polismyndigheten i egna och migrationsdomstolens förvarsförhandlingar. Gruppen ansvarar också för det samlade beredningsarbetet och sekretariat för enhetsledningen samt en samordningsfunktion som utgör stöd i långsiktiga gränspolisfrågor på regional-, nationell- och internationell nivå.


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifterna består i ärendehandläggning, vilket bland annat innefattar beredningsarbete såsom att svara på delningar och samråd, underremissyttranden och framtagande av underlag. Deltagande i arbetsgrupper kan förekomma.



Arbetsuppgifterna innefattar också att som beslutsfattare fatta mer avancerade beslut såsom förvar, uppsikt, avvisning och nekad inresa i utlänningsärenden. Beslutsfattare håller förvarsförhandlingar vid myndigheten och är processförare i migrationsdomstolen. I rollen ingår mycket kontakt med enhetens verkställighetshandläggare. Beslutsfattare tjänstgör enligt schema som beredskapshavande beslutsfattare i utlänningsärenden.

KVALIFIKATIONER
KRAV
Vi söker dig som har juristexamen eller motsvarande och har minst två års erfarenhet av självständigt kvalificerat juridiskt arbete. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.



MERITERANDE
-har erfarenhet av arbete inom utlänningsrättens område
-har erfarenhet av självständigt juridiskt arbete inom domstol, myndighet eller annan offentlig förvaltning
-är notariemeriterad eller har motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt
-har erfarenhet av att skapa utbildningsmaterial och hålla utbildningar.



PERSONLIGA EGENSKAPER
Du är noggrann och rättsmedveten och levererar med kvalitet och inom givna tidsramar även under tidspress. Du är strukturerad, flexibel och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är självständig, drivande och tar egna initiativ.



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Om anställningen
Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Kungsholmen, Stockholm
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Förtroendearbetstid kan komma att tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse



Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning



Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 28 augusti 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.



Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.



Varmt välkommen med din ansökan!



POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Ansök nu

Gruppchef till Bildex , sektionen för Operativt stöd Polisområde Stockholm S

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 16
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Stockholm syd är Sveriges största polisområde med nära 1600 medarbetare. Området är indelat i mindre lokalpolisområden; Globen, Farsta, Skärholmen, Nacka, Haninge/Nynäshamn, Huddinge, Botkyrka och Södertälje. Vid polisområdet finns därtill fyra sektioner som hanterar utredningsverksamheten samt ett områdeskansli. Här bor och arbetar närmare en miljon invånare. Området spänner från storstad till mindre kommuner med småstadskaraktär, från landsbygd och skärgård till publika arenor och knutpunkter för alla trafikslag.

Sektionen för operativt stöd ska vara ledande i att ge stöd till utredande resurs avseende bild-/filmhantering och analys, beslagshantering, finansiell utredning, förhörsutskrifter och analys i övrigt kopplat till en förundersökning. Vid sektionen arbetar ett sjuttiotal medarbetare och sektionen är planerad att expandera under 2019/20.


ARBETSUPPGIFTER
Nu söker polisområde Stockholm Syd en gruppchef till Bildexpedition (BILDEX) som har till uppgift att ge utredningsstöd och analytiskt stöd avseende bild och filmhantering.

Som gruppchef för BILDEX Polisområde Stockholm Syd

ska du
• inom ramen för ditt ansvarsområde ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs
• tillsammans med dina medarbetare verka för verksamhetens långsiktiga förändrings-och utvecklingsarbete
• ansvara för såväl utvecklingssamtal som lönesamtal/lönesättande samtal för dina medarbetare
• ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar
• företräda hela Polismyndigheten både externt och internt och arbeta för att stärka förtroendet för polisverksamheten

är du
• verksamhetsansvarig - genom dina medarbetare - når du goda resultat som ger önskvärda effekter
• arbetsgivare - du påverkar och tar ansvar för arbetsgivarpolitiken samt tillämpar den för verksamhetens bästa
• ledare - utifrån uppdraget coachar, motiverar, stödjer och skapar du förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential

KVALIFIKATIONER
Som gruppchef för BILDEX Polisområde Stockholm Syd

har du

• minst ett års erfarenhet av arbete som chef under den senaste femårs perioden
• polisexamen eller akademisk examen inom juridik eller annan examen som arbetsgivaren bedömer lämplig
• erfarenhet av att ha ingått i ledningsgrupp
• erfarenhet av utrednings- och analysarbete i polisiära förundersökningar
• erfarenhet av liknande verksamhetsområde
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• mycket god vana av officepaket samt erfarenhet att arbeta med videoredigeringssystem såsom exempelvis Adobe Premiere Pro
• erfarenhet av att starta upp ny arbetsgrupp eller verksamhet
• körkort B

besitter du
• förmåga att använda dig av kommunikation som medel för styrning och ledning av verksamheten
• förmåga och att se den egna verksamhetens arbete i ett större sammanhang
• förmågan att sätta mål och uppnå resultat som leder till önskvärda effekter
• förmåga och vilja att initiera, motivera, driva och leda förändring utifrån såväl ett utifrån- som ett inifrånperspektiv
• förmåga att tillvarata medarbetarnas potential i utveckling av verksamheten
• förmåga att peka ut riktning, förklara varför samt skapa förutsättningar för att ta sig dit


När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas.

Se hela kravprofilen under rubriken Relaterade dokument.




ÖVRIGT
Anställning

• Tillsvidare anställning som polisinspektör med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning
• Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
• Placering Västberga Polishus, Stockholm
• Veckoplanerad arbetstidsförläggning


Säkerhetsklassning

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Ansökan

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 21/8 2019.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratörer för handläggning av ärenden om upphittad och saknad egendom

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 9
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Områdeskansliet City söker nu medarbetare till gruppen som hanterar upphittad och saknad egendom, hittegods. Arbetsplatsen är belägen på Stockholms Centralstation, Klara. På Klara finns en av tre receptioner i Polisområde City och här hanteras polisanmälningar av olika slag, hittegods och andra ärenden som allmänheten kan behöva hjälp med.


Upphittad och saknad egendom kan exempelvis vara smycken, plånböcker, cyklar, id-handlingar, djur, teknisk utrustning såsom mobiltelefoner och kameror. Just nu utvecklas ett hittegodssystem för verksamheten samtidigt som regionens hittegodshantering löpande vidareutvecklas. På sikt kommer det ske en samlokalisering av en förvarings- och utlämningsenhet för skrymmande gods.

ARBETSUPPGIFTER
Du får ett varierande och intressant arbete med en komplex lagföring genom att medverka till att upphittad egendom kommer åter till sin rättmätige ägare. Arbetet innebär att du självständigt och i team arbetar med upphittad och saknad egendom samt att du hjälper allmänheten via besök i reception, telefon eller mail. Du ansvarar för att inkommande och utgående hittegods registreras och lagerhålls utifrån Hittegodslagen samt Polismyndighetens föreskrifter. Utöver hittegodssystemet arbetar du i flera andra av polisens datasystem för att söka efter anmälningar i syfte att hitta ägare till godset.


I arbetet förekommer bred samverkan med kollegor i yttre tjänst, stationsbefäl och andra verksamhetsrepresentanter. Du kommer ha dagliga kontakter med allmänheten och andra externa aktörer som exempelvis hundstall och övriga djurorganisationer, även kontakter med såväl svenska som utländska myndigheter.


Vidare kan du också komma att behöva vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter såsom anmälningsupptagningar, skrivelser och utlämningar av resehandlingar.

KVALIFIKATIONER
KRAV
• Erfarenhet av personliga möten där du bemött kunder i exempelvis reception, kundmottagning eller liknande.
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket såväl muntligt som skriftligt.
• Mycket god datorvana.
• Körkort med lägst B-behörighet.


MERITERANDE
• Erfarenhet av arbete inom svenskt rättsväsende.
• Erfarenhet av arbete inom svensk myndighet.
• Erfarenhet av att dagligen använda flera olika datorprogram/system.
• Erfarenhet av logistikarbete.
• Ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Mycket goda språkkunskaper utöver svenska och engelska.
• Körvana med släp.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och att du kan bemöta andra på ett lyhört sätt. Som person är du flexibel och tålmodig. Periodvis kan arbetet innebära ett ökat inflöde av ärenden vilket kräver att du kan tempoväxla, bibehålla ett gott bemötande och vara fortsatt noggrann. Du trivs med samarbete samtidigt som du har en förmåga att vara självgående.



ÖVRIGT
Funktion: Handläggare Gods.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Omfattning: Heltid.
Arbetsort: City.
Arbetstid: Veckoplanering, dag- och kvällstid under vardagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Introduktion: Du kommer att göra studiebesök och få verksamhetspraktik.


Är du en av dem vi vill gå vidare med blir du via mail kallad till en intervju som hålls under vecka 38. Språkprov i svenska och engelska genomförs i samband med intervjun.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Har du frågor om processen, skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att ta kontakt med ansvarig HR-konsult på andrea.guth@polisen.se eller 072-204 24 36.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Varmt välkommen med din ansökan!


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Ansök nu

Administratör till receptionen i Farsta , Polismyndigheten Stockholm

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 8
Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Polisområde Syd söker nu en medarbetare till receptionen i Farsta.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet sker till viss del via telefonsamtal och mail men i huvudsak direktkontakt med besökare och du blir Polismyndighetens ansikte utåt. Ditt uppdrag är att hjälpa medborgare som uppsöker oss av olika skäl. Arbetet innebär att upprätta polisanmälningar av olika dignitet samt hantera delgivningar, hittegods, initiera utredningar som kan innebära att hålla enklare förhör och i övrigt bistå med andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Samverkan med olika aktörer sker både internt och externt.

KVALIFIKATIONER
KRAV
• Erfarenhet av personliga möten där du bemött externa aktörer i exempelvis reception, kundmottagning eller liknande.
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Utöver mycket goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt, förmåga att uttrycka dig väl på engelska.
• Mycket god datorvana.


MERITERANDE
• Erfarenhet av arbete inom svenskt rättsväsende.
• Erfarenhet av arbete inom svensk myndighet.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att dagligen använda flera olika datorprogram/system.
• Ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Servicerelaterad utbildning.
• Högskolekurs inom beteendevetenskap eller kriminologi.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och att du kan bemöta andra på ett lyhört sätt. Som person är du flexibel och tålmodig. Periodvis kan arbetet innebära ett högre inflöde av besökare vilket kräver att du kan tempoväxla, bibehålla ett gott bemötande och vara fortsatt noggrann. Du trivs med samarbete samtidigt som du har en förmåga att vara självgående.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vänligen specificera tydligt i din ansökan hur dina erfarenheter och kompetenser faller in under de kvalifikationer vi eftersöker. Bifoga också en inskannad kopia på din gymnasieexamen.



ÖVRIGT
Funktion: Administratör Reception.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Omfattning: Heltid.
Arbetsort: Farsta.
Arbetstid: Veckoplanering, dag- och kvällstid under vardagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Utbildning: Några veckor in i anställningen ska du genomgå en utbildning på ca 5 veckor.


Är du en av dem vi vill gå vidare med blir du via mail kallad till en intervju som hålls under vecka 37. Språkprov i svenska och engelska genomförs i samband med intervjun.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Har du frågor om processen, skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att ta kontakt med ansvarig HR-konsult på andrea.guth@polisen.se eller 072-204 24 36. Har du frågor gällande befattningen tar du kontakt med Malin Därth.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Varmt välkommen med din ansökan!


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Ansök nu