Stockholm: Museipedagog till IOGT - NTO:s Ordenshus på Skansen , sommarsäsongen 2019

Hitta ansökningsinfo om jobbet Museipedagog till IOGT - NTO:s Ordenshus på Skansen , sommarsäsongen 2019 i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2019-02-04 // Varaktighet: Deltid

Som Sveriges främsta nykterhetsorganisation erbjuder vi ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att medverka till ett samhälle, en värld, där alkohol och andra droger inte hindrar människor att leva ett fritt och rikt liv.

Vi erbjuder en arbetsplats med ett gott ledarskap, där vi som medarbetare trivs med varandra och våra uppgifter samt ett arbete som är flexibelt för att passa just din livssituation. Inom nykterhetsrörelsen finns det utvecklingsmöjligheter från lokalt till internationellt.

Vi tror att den här annonsen är början på något fantastiskt, både för oss och för dig!



Museipedagog till Ordenshuset Brofästet på Skansen, sommarsäsongen 2018

Som Sveriges främsta nykterhetsorganisation erbjuder IOGT-NTO ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att bidra till ett samhälle, en värld, där alkohol och andra droger inte ska hindra människor från att leva ett fritt och rikt liv.

Vi samarbetar med Skansen som är en av Sveriges mest kända turistattraktioner och världens äldsta friluftsmuseum, där man kan besöka Ordenshuset Brofästet som är en typisk IOGT-lokal i 1920-talsstil. Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill levandegöra nykterhetsrörelsens roll i den svenska historien och spegla den verksamhet som kunde förekomma i huset.

Att vara museipedagog på Skansen är ett socialt och givande arbete som kommer att ge dig möjlighet att skapa minnen för livet för både dig själv och för våra gäster. Är du den vi söker? Vi tror att den här annonsen är början på en härlig sommar!

Arbetsuppgifter

Vi söker nu ett museipedagoger för vår kommande sommarsäsong som vill och kan förmedla Ordenshuset Brofästet i dess historiska sammanhang till våra gäster och lyfta fram nykterhetsrörelsen som en viktig del av samhällsutvecklingen, du har även ansvar för att ha uppsikt över museiföremål och inredning i den miljö där du arbetar.

Som museipedagog är du den levande kontaktytan mellan gäst och kulturmiljö, länken mellan historia och nutid. Du kommer att möta människor från hela Sverige och världen, med olika utgångspunkter och referensramar.

I arbetet som museipedagog så representerar du både IOGT-NTO och Skansen. Ditt bemötande av våra gäster ska kännetecknas av hög kvalitet, ett gott mottagande och av att du berättar för våra gäster om Skansens hela utbud. Vi sätter gästen i centrum och bidrar aktivt till att alla våra gäster ska vara nöjda. Efter ett besök hos oss vill vi att våra gäster själva ska vilja komma tillbaka och att de rekommenderar andra att besöka oss också.

Vi samlar engagerade medarbetare

För att vi ska trivas och lyckas tillsammans är det viktigt att vi gör en bra matchning. Vi söker dig som är medlem i IOGT-NTO-rörelsen med goda kunskaper om nykterhetsrörelsens historia och roll i dagens samhälle. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning och/eller arbetslivserfarenhet med goda kunskaper i kulturhistoria och språk.

För att fungera i rollen som museipedagog behöver du ha:

- Tidigare arbetslivserfarenhet från ett yrke med mycket kontakt med människor.
- Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
- Möjlighet att arbeta på ett rullande schema (helst sex veckor), vilket också innebär arbete på helger och röda dagar samt även ibland på kvällstid

Förutom engelska är det en fördel att kunna kommunicera på ett tredje språk. Vi värdesätter att du har pedagogisk erfarenhet, gärna från verksamhet riktad till barn.

Det är meriterande om du har:

- Pedagogisk utbildning.
- Goda kunskaper i franska, tyska, italienska, ryska, spanska, arabiska, finska, japanska eller kinesiska
- Pedagogisk erfarenhet, särskilt från verksamhet riktad till barn.
- Erfarenhet från museiverksamhet
- Erfarenhet av berättande och/eller ”pröva-på-verksamhet”.
- Kunskaper i normkritiskt tänkande och källkritik

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du ska vara utåtriktad, lyhörd, tycka om att möta människor och ha hög servicekänsla. Det är viktigt att du aktivt kan ta emot, samtala med och väcka nyfikenhet hos Skansens gäster. Vidare har du en hög ansvarskänsla, förmåga att arbeta självständigt, god samarbetsförmåga och är punktlig.

Vi välkomnar din ansökan

Vi söker personer som kan arbeta deltid från maj till oktober. Huvuddelen av arbetet är förlagt under sommarsäsongen, för Ordenshuset del är det från 17/6 till 18/8 2019. Arbetstiden är schemalagd både vardag och helg.

Skansen och IOGT-NTO värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kultur och livserfarenhet till tjänsterna. Tjänsten är en avtalad visstidsanställning. Lön enligt kollektivavtal och arbetet är schemalagt.

Du är välkommen med din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem senast den 25 februari. Registrera ditt CV samt bifoga ett personligt brev där du beskriver ditt intresse för tjänsten och på vilket sätt dina kompetenser matchar det vi söker. Rekrytering kan ske löpande och preliminärt kommer vi att kalla intressanta kandidater till intervjuer under vecka 11.

Vi har en gemensam introduktion till Ordenshuset den 12 april och Skansen kommer att ha en introduktionsdag för alla nyanställda pedagoger den 25 april.

Kontaktperson för IOGT-NTO: Christer Wik, christer.wik@iogt.se

Kontaktperson för Skansen: Annika Johansson, 0733-96 81 03

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Museipedagog/Museilärare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Museipedagog/Museilärare.

Pedagog 100, Tillsvidare

Läs mer Jan 25
Om myndigheten

Forum för levande historia är en myndighet under Kulturdepartementet. Vårt uppdrag är att främja demokrati, mänskliga rättigheter och alla människors lika värde. Genom kunskap om historien vill vi bidra till reflektion och lärande om hur dåtid och nutid hänger ihop. Vår utgångspunkt är lärdomar från Förintelsen och kommunistiska regimers brott mot mänskligheten. Vårt arbete är inriktat på kunskap, kultur och utbildning. Vi tar fram utställningar, fortbildningar, rapporter, material för skolan och håller seminarier och samtal. Verksamheten finns i hela Sverige, digitalt eller på plats, ofta i samarbete med lokala, nationella och internationella samarbetspartners. Vi är cirka 43 medarbetare, och vårt kontor och publika rum finns i Gamla stan i Stockholm. Vi erbjuder ett intressant arbete på en arbetsplats med stort engagemang och både bred och djup kunskap om våra områden. Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme är en självklarhet och om arbetet tillåter finns det också möjlighet att förlägga delar av arbetstiden på distans.

Det pedagogiska arbetet vid Forum för levande historia tillhör myndighetens kärna. Som pedagog ingår du som en viktig del i all verksamhet vid myndigheten. Du är med och utformar bland annat fortbildningar, klassrumsmaterial och workshoppar.

Arbetet innebär att bearbeta komplexa ämnen och tillgängliggöra dessa på olika sätt för myndighetens målgrupper.  

Vi söker nu en pedagog som bland annat kommer att arbeta med:

• Genomföra workshop i myndighetens utställningar
• Processleda skolor inom "hela skolan satsning" Demokratistegen"
• Ta fram pedagogiskt material
• Ta fram pedagogiska koncept till utställningar

 Du ingår i avdelningen för program och produktion som består av ca 15 personer. Tjänsten är på heltid. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lärarutbildning eller annan för uppdraget relevant pedagogisk utbildning i för oss relevanta ämnen så som historia, samhällskunskap eller kulturhistoriska ämnen.

Du har minst 5 års erfarenhet av att arbeta som pedagog. 

Du har flerårig erfarenhet av systematiskt värdegrundsarbete inom utbildningssektorn.

Du har lätt för att samarbeta men kan även arbeta självständigt. Du är lösningsorienterad.  

Meriterande
Det är meriterade om du har arbetat pedagogiskt med ämnena rasism och antisemitism och brott mot mänskligheten.

Du har erfarenhet av liknade pedagogiskt arbete på statlig myndighet.  

Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse.  

Ansökan
För frågor om tjänsten kan du kontakta avdelningschef Erika Aronowitsch på 08-723 87 54.
Frågor om arbetsplatsen kan även ställas till fackliga representanter. För SACO Magdalena Smidova och för ST Eva Azcarate 08-723 87 68.

Sök tjänsten senast den 16/2 2024 på vår hemsida www.levandehistoria.se

Samtal från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Forum för levande historia strävar efter en jämn könsfördelning och välkomnar alla sökande, oavsett könsidentitet eller uttryck. Myndigheten vill även ta tillvara de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Eftersom vi är en liten arbetsplats så kommer vi att lägga en stor vikt vid personlig lämplighet, framför allt vad gäller samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du delar våra värderingar kring demokrati, tolerans och alla människors lika värde och rättigheter.

Ansök nu

Publik personal till ArkDes

Läs mer Nov 16
Tycker du om att arbeta publikt och vill ha ett utåtriktat jobb med stor variation? Nu söker ArkDes förstärkning till vårt publika team på Skeppsholmen i Stockholm.  

ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design och är en statlig myndighet. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design.  

Nu söker vi personal till vårt publika team på ArkDes som återöppnar efter ombyggnation i juni 2024. ArkDes befinner sig mitt i en spännande förändringsresa, i och med det tar vi ett nytt grepp på Skeppsholmen som plats och museets roll som aktör på platsen vi verkar. Vi ämnar arbeta med ett stort program som lockar olika målgrupper till oss och du blir en nyckelspelare i den här utvecklingen. Tjänsten är varierande och kräver flexibilitet och god samarbetsförmåga. Du är museets ansikte utåt och välkomnar och möter museets besökare. Du håller i visningar och arbetar med museets programverksamhet. En stor del av tjänsten spenderar du med vår yngre publik, antingen med deras medföljande vuxna på fritiden eller genom att leda skolbesök. Du hjälper till med att koordinera aktiviteter och har kontakt med externa samarbetspartners, bland mycket annat.
Tjänsten är varierande och du ska trivas i en dynamisk miljö. Du är digitalt van och räds inte enklare teknisk produktion kopplat till olika programpunkter. Rollen innebär visningar för så väl förskolebarn som yrkesverksamma vuxna, du har därför förmåga att anpassa ditt tilltal och uttryckssätt. Du drivs av att engagera besökare och vill vara en del i vårt arbete med att utveckla vad ett museibesök kan innebära.  

Arbetsuppgifter 


• Leda familjeverksamhet och workshops.  
• Värda och välkomna besökare i våra utställningar. 
• Genomföra visningar på engelska och svenska. 
• Förbereda och arbeta med museets olika pedagogiska programpunkter och publika aktiviteter.  
• Genomföra skolprogram.  

Du som söker ska ha: 


• Avslutad, eller nu pågående, eftergymnasial utbildning inom arkitektur, design, samhällsplanering, pedagogik, kulturhistoria eller utbildning som vi beräknar likvärdig.   
• Dokumenterad erfarenhet av att leda grupper, både barn och vuxna, att arbeta pedagogiskt samt av visningsverksamhet.  
• Digital mognad för att kunna hantera teknik kopplat till museets programpunkter. 

Du tycker om att arbeta utåtriktat i en publik miljö, med människor i alla åldrar. Du är kreativ, utåtriktad och initiativrik samt trivs med att arbeta med händerna. Arbetets karaktär ställer krav på förmågan att arbeta självständigt och att vara en god kommunikatör. Du bidrar med gott samarbete i vår arbetsgrupp och har som mål att ge god service till museets alla besökare. Då museet är en liten organisation behöver du vara beredd på att kunna arbeta med uppgifter inom alla delar av vår verksamhet, vid behov. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  

Meriterande: 


• Språkkunskaper utöver svenska och engelska. 
• Erfarenhet av att hålla i workshops. 

Vi strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.  

Tjänsten avser tillsvidareanställningar på cirka 70% av heltid med start 27 maj 2024.  Arbetstiden är koncentrerad till ArkDes öppettider och tider då våra besökare är här, således innebär det arbete på helger, kvällar och lov. Lön enligt avtal.

Ansök nu

Pedagog med inriktning mot skolprogram

Läs mer Nov 3
Vill du arbeta på en myndighet som har världen som sitt arbetsfält? Statens museer för världskultur består av Etnografiska museet, Östasiatiska museet och Medelhavsmuseet i Stockholm samt Världskulturmuseet i Göteborg. Med samlingar som spänner över flera tusen år och alla världens kontinenter kan Världskulturmuseerna ge perspektiv och ökad förståelse för vilka vi är, varifrån vi kommer och vilken värld vi vill skapa tillsammans. Med en vision om en större, mänskligare och mer inkluderande värld är vårt uppdrag mer angeläget än någonsin!

Idag arbetar cirka 150 medarbetare utifrån regeringsuppdraget att visa och levandegöra världens kulturer samt ge perspektiv på en allt mer globaliserad värld, såväl historiskt som i dag. Vår kärnverksamhet är samlad i tre avdelningar Samling, Innehåll och lärande och Publika möten. Samtliga avdelningar arbetar med publiken i fokus, i nära samverkan och med hela myndigheten som arbetsfält. Vårt övergripande mål är att bli angelägna för fler och vi söker nu dig som med kunskap, nyfikenhet och värme vill bidra till att utveckla verksamheten framåt.




ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Innehåll och lärande samlar många av de funktioner som skapar museets publika utbud. På avdelningen arbetar museipedagoger som ansvarar för en reflekterande och mångfacetterad pedagogisk verksamhet. Arbetet präglas av ett starkt besökarfokus och ett mål som innebär att bli angelägna för fler.

Tonvikten i tjänsten ligger på planering och genomförandet av myndighetens skolprogram för förskola, grundskola, gymnasium, universitet och annan vuxenutbildning. I arbetet ingår att dagligen genomföra visningar och andra pedagogiska program. Rollen innebär att genom kontinuerligt uppsökande arbete utveckla långsiktiga relationer till olika utbildningar utifrån skolornas behov och läroplanernas mål. Vi ska underlätta för lärare genom att bidra med relevant innehåll och på så sätt vara skolans förstahandsval för museibesök. Inom ramen för rollen ingår att förbereda avtal kring samarbeten med utbildningssektorns huvudmän.

Som pedagog med inriktning mot skolprogramsutveckling har rollen ett särskilt ansvar för att omvärldsbevaka och dela med sig av relevant utveckling inom utbildningssektorn. Arbetet förväntas utvecklas i nära samarbete och samverkan med olika organisationer och institutioner, t ex landets lärarutbildningar och andra utbildningsaktörer. Det kan också innebära att utveckla relationer som bidrar till att öka vår externa finansiering för skolverksamheten. Tjänsten är placerad i Stockholm och resor förekommer, främst inom Sverige.

KVALIFIKATIONER
Skallkrav
• Ämneslärarexamen eller en internationell examen som motsvarar en ämneslärarexamen enligt universitets- och högskolerådet, med inriktning mot humaniora eller samhällsvetenskap. Alternativt annan akademisk utbildning som arbetsgivare finner adekvat.
• Aktuell kunskap om grund- och gymnasieskolans olika styrdokument, arbetssätt och specifika behov.
• Erfarenhet av samverkansprojekt, uppsökande arbete och relationsskapande

Meriterande
Fler språk än svenska och engelska
Erfarenhet från kulturarvssektorn
Erfarenhet av att arbeta med olika målgrupper med gott resultat

Personliga egenskaper
Du drivs av nyfikenhet, är utåtriktad och tycker om att möta människor. Du är bra på att samarbeta i team, men också på att arbeta självständigt. Du är strukturerad och van att arbeta mot deadlines och uppsatta mål. Du tycker om att berätta och har en förmåga att engagera, levandegöra och inspirera. Du är kreativ och bra på att bemöta grupper utifrån deras olika förutsättningar och behov. Du är bra på att prioritera när arbetsbelastningen är hög. Du är noggrann, har lätt att lära, är vetgirig och nyfiken. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska är en förutsättning.

ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga Jobb.

Vi har valt våra rekryteringskanaler och undanber oss all kontakt från rekryterings- och annonsförsäljare.

Ansök nu

Pedagog till Skansens Zoologiska verksamhet

Läs mer Okt 27
Skansen är en unik plats som varje år välkomnar nära 1,5 miljon gäster från hela världen. Ett friluftsmuseum, en djurpark och en plats för upplevelser och traditioner. Skansen förmedlar Sveriges kultur- och naturhistoria med fokus på samspelet mellan människor, djur och natur. Här anordnas också evenemang av högsta klass och nationellt intresse. Skansens medarbetare har bred och djup kunskap inom många olika ämnesområden, och vi har siktet inställt på att bidra till ett hållbart samhälle. Läs mer på: Skansen.se

Skansens Zoologiska avdelning bedriver djurparksverksamhet på Skansen och håller över 100 arter för offentlig förevisning. Vi arbetar för att öka allmänhetens fascination för naturen och bidrar till att öka kunskapen om människans beroende av och påverkan på naturen. Vi vill att Skansen ska vara ett självklart besöksmål för lärare som undervisar inom ämnesområdet djur och natur. Vi bedriver idag undervisning för över 1000 grupper per år, från förskolan upp till högskola. God djurhälsa, artbevarande och biologisk mångfald är ledord i vår verksamhet.

Tjänsten
Som pedagog på Zoologiska avdelningen ingår du i ett team av pedagoger som arbetar nära våra djurvårdare och du rapporterar till avdelningschefen.
Tjänsten innebär att förmedla och sprida kunskap om samspelet mellan människa, djur och natur på ett engagerande och kreativt sätt. Dina arbetsuppgifter kommer framför allt vara undervisning, där du dagligen möter elever och lärare från förskolan till gymnasiet och till viss del även målgruppen vuxna. En del av undervisningen innebär att hålla i gymnasiekurser för elever som läser naturbruk. Du kan även komma att hålla i guidningar, exempelvis i samband med företagsevent, på både svenska och engelska.
Vid sidan av det praktiska arbetet kommer du att ingå i arbetet av planering och utveckling av den pedagogiska verksamheten och kursverksamheten med inriktning på hållbarhet, artbevarande och djurvälfärd. Du kommer arbeta med att samordna uppdragsutbildningar mot de djurgymnasium som Skansen har kontrakt med skolor, SVOA, KFS, SLU och SU med flera.
Du kommer även arbeta i nära samverkan med kollegor på andra avdelningar.

Tjänstgöring 100% med schemalagd arbetstid mån-fre, men ibland även kvälls- och helgarbete. Flextid tillämpas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lärarbehörighet och/eller högskoleutbildning inom biologi eller som har motsvarande kompetens och som gärna har några års erfarenhet av att undervisa olika åldersgrupper. Erfarenhet av att arbeta som djurvårdare eller med pedagogiskt arbete inom djurpark, science center eller naturskola är meriterande.
Du har god social kompetens och förmåga att samarbeta och kommunicera med kollegor och samarbetspartners på alla nivåer. För att våra besökare ska få ut det bästa av sin vistelse hos oss behöver du ha stor servicekänsla och ett flexibelt arbetssätt. Eftersom arbetsbelastningen periodvis kan vara hög, behöver du vara stresstålig och ha förmåga att prioritera.
För denna tjänst krävs det goda kunskaper i både svenska och engelska. Har du ytterligare språkkunskaper är det meriterande.
Anställningen är ett vikariat under tiden en av våra nuvarande pedagoger är föräldraledig, start enligt överenskommelse ca ett år.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 16 november 2023. Ansök genom att klicka på ”Ansök” längst ner i annonsen. Vi tar inte emot några ansökningar via email.
Rekryteringen kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta pedagog Amanda Farfan Gonzalez amanda.farfan.gonzalez@skansen.se, pedagog Martin Hammarsten martin.hammarsten@skansen.se eller avdelningschef Jonas Bergman jonas.bergman@skansen.se
Fackliga representanter: SACO-S: Boel Recén, boel.recen@skansen.se, SEKO: Mikko Svensson, 070-991 30 18, ST: Birgitta Jansson, birgitta.jansson@skansen.se

Skansen är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen.
Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst.

Ansök nu

Gruppchef volontärverksamhet och samarbetspartners

Läs mer Jul 11
Skansen är en unik plats som varje år välkomnar nära 1,5 miljon gäster från hela världen. Ett friluftsmuseum, en djurpark och en plats för upplevelser och traditioner. Skansen förmedlar Sveriges kultur- och naturhistoria med fokus på samspelet mellan människor, djur och natur. Här anordnas också evenemang av högsta klass och nationellt intresse. Skansens medarbetare har bred och djup kunskap inom många olika ämnesområden, och vi har siktet inställt på att bidra till ett hållbart samhälle. Läs mer på: Skansen.se

Pedagogiska enheten är en del av Kulturhistoriska avdelningen. Enheten ansvarar för det museipedagogiska arbetet i och kring Skansens museimiljöer genom ständigt pågående öppna visningar, bokade visningar och program. Enheten bidrar även med innehåll på Skansens digitala plattformar.
Den pedagogiska enheten består av ett tiotal tillsvidareanställda museipedagoger, en verksamhetsutvecklare och en schemaansvarig. Samt tre gruppchefer; gruppchef för museihantverkare, gruppchef för museiguider samt gruppchef för samarbetspartners och volontärer.

Arbetsuppgifter och ansvar
Som Gruppchef för volontärverksamhet och samarbetspartners leder och utvecklar du Skansens volontärverksamhet med fokus på gästupplevelse och bemötande i enlighet med Skansens övergripande vision och mål. Du arbetar med att levandegöra Sveriges historia utifrån förmedling i Skansens museala byggnader. Några exempel är barnmorskor som rör sig mellan vissa miljöer, trädgårdsentusiaster vid kolonilotterna och Järnhandlarna i den fantastiska järnhandeln från 1930-talet. Museiförmedlingen tar sin utgångspunkt i mötet med gästen och utgår från kulturhistoria men knyter an till samtiden och människors liv här och nu. Du bidrar till att skapa lustfyllda och överraskande upplevelser.
Antalet volontärer ökar markant under Skansens högsäsonger som är under sommarmånaderna och julhelgerna.
Du ansvarar för att samarbetsavtal med samarbetsparters inom volontärverksamheten följs och hålls uppdaterade. Du har regelbundna avstämningar med kontaktpersonerna hos de olika samarbetsparterna och i samarbete med dessa rekryterar du lämpliga volontärer. I rollen ingår även att delta i utvecklingsarbete inom specifika uppdrag och projekt, vilket kan inkludera projektdeltagande eller projektledning

Du ingår i ett team av gruppchefer inom enheten som alla rapporterar till enhetschefen. Du deltar i verksamhetsplaneringen, budgetarbetet och uppföljning inom verksamhetsfältet och i att lägga en årsplan av öppethållande i de miljöer som bemannas av samarbetsparters och volontärer.
Som gruppchef arbetar du oregelbunden arbetstid. Du tjänstgör regelbundet som arbetsledare i skiftet som är den dagliga samordningspunkten för dem som förmedlar i museimiljö och deltar även i arbetet ute i verksamheten.

Kvalifikationer och erfarenheter
Vi söker dig som har
• utbildning inom ledarskap och ekonomi, eller motsvarande erfarenhet
• erfarenhet av arbete på museum eller annat besöksmål
• erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
• erfarenhet av att ta fram budgetunderlag samt av budgetadministrativt arbete
• erfarenhet av att arbeta i administrativa stödsystem så som system för fakturahantering, personaladministration och incidentrapportering etcetera

Om du har kompetens inom kulturhistoriska ämnen eller erfarenhet av att arbeta med volontärverksamhet är det meriterande

Personliga egenskaper
För att trivas i denna roll krävs det att du har ett stort intresse för ledarskapsfrågor och förmåga att motivera och utveckla dina medarbetare. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga samt förmåga att skapa kontaktnät och verka för ett gott samarbete både inom och utanför Skansen. Du behöver också vara intresserad av hela Skansens bredd, vara nyfiken på att prova olika arbetssätt samt ha ett handlingskraftigt förhållningssätt.

Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Välkommen att registrera din ansökan med CV och personligt brev, senast den 13 augusti genom att klicka på ”Ansök” längst ner i annonsen. Ansökningar via epost beaktas ej.
Skansen värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kultur och livserfarenhet till tjänsten.


Urvalsprocessen
Skansen är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka.
Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen.
Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven
på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst.
Du kan läsa mer om testen och vår urvalsprocess (ev. länka till information)
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Iogt-Nto

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Iogt-Nto .

Kontors- och arkivsamordnare

Servicehandläggare
Läs mer Aug 29
Som Sveriges främsta nykterhetsorganisation erbjuder vi ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att medverka till ett samhälle, en värld, där alkohol och andra droger inte hindrar människor att leva ett fritt och rikt liv.
Vi tror att den här annonsen är början på något fantastiskt, både för oss och för dig!
Dina arbetsuppgifter
Som kontors- och arkivsamordnare spelar du en central roll i att säkerställa en smidig verksamhet på vårt kontor på Stora Essingen i Stockholm. I arbetet kommer du bland annat att:
· Hantera inkommande och utgående post och paket
· Ta hand om våra gemensamma utrymmen (som personalmatsal, entré och konferensrum)
· Ansvara för skrivare och kontorsmaterial
· Hantera kärl för returpapper, förpackningsmaterial och annan återvinning
· Sakgranska fakturor relaterade till ditt arbete
· Avlasta kollegor med administrativa uppgifter
· Arkivera och organisera dokument, handlingar och avtal
· Underhålla och hantera det fysiska arkivet och, i framtiden, det digitala arkivet
· Stödja medlemmar och andra med arkivrelaterade frågor
Dina kvalifikationer
Du är en person som gillar att hålla ordning och tycker det är roligt att sortera och organisera. Vi förutsätter grundläggande datorkunskaper, erfarenhet av Office-programvaror, god kommunikationsförmåga och vana av att samarbeta med kollegor och andra. Det är meriterande med erfarenhet av eller utbildning kring liknande arbeten, administration och/eller arkiv.
Det finns möjlighet till viss fortbildning under anställningen.
Naturligtvis delar du nykterhetsrörelsens värderingar och förväntas senast vid anställningens start vara medlem i något av IOGT-NTO-rörelsens förbund.
Välkommen med din ansökan!
Skicka din ansökan med ett CV till
jobb@iogt.se
senast den 8 oktober 2023.
Vi vill att du beskriver ditt intresse för tjänsten och att det framgår hur uppfyller kraven för tjänsten. Intervjuer kommer att genomföras löpande.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid vid IOGT-NTO:s kontor i Stockholm, med tillträde den 1 december eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning på alla tillsvidareanställningar och har kollektivavtal mellan Arbetsgivaralliansen - Unionen, Akademikerförbunden och Ledarna.
Vårt kontor är på Stora Essingen i Stockholm i naturskön miljö med närhet till både badplats och löparslingor. Hos oss får du också flexibla arbetsvillkor och vi erbjuder både friskvårdstid varje dag samt friskvårdsbidrag.
Frågor om tjänsten besvaras av IOGT-NTO:s ekonomichef Jobjörn Folkesson:
jobjorn.folkesson@iogt.se
Facklig kontaktperson är Anna Classon, Unionenklubben, som du når via
anna.classon@iogt.se
Genom att du söker jobb hos oss på IOGT-NTO godkänner du vår hantering av dina personuppgifter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsaktörer.

Ansök nu

Ekonomichef som strategiskt vill vara med och bygga framtidens IOGT-NTO

Ekonomichef
Läs mer Jul 13
ÄR DU VÅR NYA EKONOMICHEF?
Som Sveriges främsta nykterhetsorganisation erbjuder vi ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att medverka till ett samhälle, en värld, där alkohol och andra droger inte hindrar människor att leva ett fritt och rikt liv. Vi tror att den här annonsen är början på något fantastiskt, både för oss och för dig!
NU SÖKER VI EN EKONOMICHEF SOM STRATEGISKT VILL VARA MED OCH BYGGA FRAMTIDENS IOGT-NTO!
Förutom din självklara plats i kansliets ledningsgrupp leder du som ekonomichef det löpande arbetet på avdelningen Ekonomi och verksamhetsstöd som idag har tio medarbetare. Avdelningens arbete innefattar bokföring och redovisning, budgetarbete, bokslut, årsredovisningar för såväl IOGT-NTO ideell förening som organisationens bolag och stiftelser. Även hantering av lån och bidrag till distrikt och föreningar hanteras vid avdelningen och ekonomichefen ingår också i den placeringsgrupp som hanterar våra kapitalplaceringar. Avdelningen hanterar också förbundets fastighetsinnehav och stöd till distrikt och föreningar i vissa frågor samt ansvarar för IT och informationssäkerhet.
I arbetet i kansliledningen behöver vi dig för att ta fram budget och budgetuppföljningar, göra ekonomiska analyser, men också andra beslutsunderlag för såväl kansliledningsärenden som ärenden till IOGT-NTO:s förbundsstyrelse och kongress.
VI SAMLAR ENGAGERADE MEDARBETARE
För att vi ska trivas och lyckas tillsammans är det viktigt att vi gör en bra matchning för båda parter.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan eftergymnasialutbildning med ekonomisk inriktning.
DU BEHÖVER HA:
Gedigen erfarenhet av redovisning-, boksluts- och årsredovisningsarbete
Erfarenhet av budget och budgetuppföljning
Kunskap om internkontroll, styrning och uppföljning
Ha arbetat i ekonomisystem, hanterat attestflöden och utbetalningar
Erfarenhet av personalansvar eller funktionsansvar
Intresse för kapitalplaceringar och finansieringsfrågor

Vi ser gärna att du har erfarenhet att arbeta med och utveckla ideella föreningars ekonomi och redovisning.
Det är särskilt meriterande om du arbetat som ekonomichef eller revisor tidigare.
Som medarbetare och ledare söker vi dig som är processorienterad, noggrann och kommunikativ. Tjänsten innebär att du kommer ha många kontakter inom hela IOGT-NTO och vi hoppas att du gillar att utveckla den egna verksamheten lika mycket som du vill stötta andra delar av organisationen!
Naturligtvis delar du nykterhetsrörelsens värderingar och förväntas senast vid anställningens start vara medlem i något av IOGT-NTO- rörelsens förbund.
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Skicka in din ansökan med ett CV till jobb@iogt.se senast den 1 september 2022.
Vi vill att du beskriver ditt intresse för tjänsten och att det framgår hur du uppfyller kraven för tjänsten. Du får också gärna beskriva kort hur du ser att du vill bidra till utvecklingen av vår organisation och arbetsplats. Intervjuer kommer att genomföras löpande.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid vid IOGT-NTO:s kontor i Stockholm, med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning på alla tillsvidareanställningar och har kollektivavtal mellan Arbetsgivaralliansen – Unionen, Akademikerförbunden och Ledarna.
Vårt kontor är på Stora Essingen i Stockholm i naturskön miljö med närhet till både badplats och löparslingor. Hos oss får du också flexibla arbetsvillkor och vi erbjuder både friskvårdstid varje dag samt friskvårdsbidrag.
Frågor om tjänsten besvaras av IOGT-NTO:s generalsekreterare Kim Reenaas: kim.reenaas@iogt.se

Ansök nu

Generalsekreterare

Organisationschef
Läs mer Jun 30
Vi i IOGT-NTO-rörelsen söker en generalsekreterare för vår internationella verksamhet

IOGT-NTO -rörelsen vill bidra till minskad fattigdom i världen och organiserar nästan 55 000 medlemmar i Sverige; internationellt har vi samarbeten i Sri Lanka, Sydostasien, Östafrika och på Balkan.

Alkohol är ett hinder för utveckling och därför arbetar vi för att minska bruket av alkohol och andra droger och vår verksamhet omfattar policyarbete, opinionsbildning, organisationsutveckling, förebyggande hälsoarbete, utbildning och fattigdomsbekämpning.

Alkohol hindrar en positiv utveckling i 14 av de 17 globala målen i Agenda 2030. Vi bidrar till minskad fattigdom i världen.

Det slutgiltiga målet för vårt arbete för perioden 2021-2026:

"Starka samhällen där människor stärks, rättigheter skyddas och skador från alkohol och andra droger minimeras."

Vi söker vår nya chef och ledare

Nu söker vi på IOGT-NTO-rörelsen ideell förening (INRIF) en generalsekreterare som ska leda IOGT-NTO-rörelsens internationella arbete. Någon som tillsammans med oss vill fortsätta att utveckla organisationen och förverkliga vår strategiska plan för 2022-2026. https://iogt.varbi.com/center/tool/position/413252/edit/tab:1/inrif_strategy_2021-2026_short.pdf (triggerfish.cloud)

Arbetsuppgifter och ansvarsvarsområde

Du leder IOGT-NTO-rörelsens internationella utvecklingsarbete och rapporterar direkt till INRIF:s styrelse. Tillsammans med våra medarbetare i Sverige och på våra regionkontor ansvarar du för att driva och samordna insatser för att nå fastställda mål.

Arbetet sker i nära samarbete med våra partnerorganisationer. Projektansökningar och rapporter till givare och andra aktörer så som ForumCiv, Sida och Radiohjälpen är en central del liksom att leda utvecklingsarbetet med att säkerställa och utöka den framtida finansieringen av verksamheten.

Med IOGT-NTO-rörelsen som uppdragsgivare är kommunikations- och påverkansarbete med fokus på alkohol som utvecklingshinder viktigt. Resor förekommer till relevanta platser inom verksamheten.

 

Vi samlar engagerade medarbetare

För att vi ska trivas och lyckas tillsammans är det viktigt att vi gör en bra matchning för båda parter.

För den aktuella tjänsten söker vi dig som:

- har en högskoleutbildning eller motsvarande förvärvad kompetens i för tjänsten relevanta områden,
- har kunskap och erfarenhet av folkrörelsebistånd eller ideella organisationer,
- erfarenhet av finansiellt stöd från Sida/ForumCiv, Radiohjälpen eller andra bidragsgivare,
- har erfarenhet av att arbeta med mål- och resultatstyrning (RBM, Result Based Management och LFA, Logical Framework Approach),
- har god erfarenhet av budget- och verksamhetsansvar, samt
- har mycket goda kunskaper i engelska i tal och i skrift.

Det är meriterande om du

- har arbetat med frågor som rör alkohol och andra droger som utvecklingshinder,
- har en väl dokumenterad erfarenhet både som ledare på strategisk och operativ nivå inom biståndsvärlden eller ideell sektor, gärna med erfarenhet från någon av Sidas ramorganisationer,
- har kompetens och erfarenhet inom tvärtematiskta frågor som genus och barns rättigheter samt erfarenhet av rättighetsbaserat arbetssätt (RBA, rights-based approach),
- har tidigare erfarenhet och kompetens av biståndsfinansiering, samt
- har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift.

Vi välkomnar din ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader. Vi hoppas att vi kan börja vårt samarbete så snart som möjligt.

Du har fri förläggning av din arbetstid och är placerad på IOGT-NTO:s kontor i Stockholm.

Du är välkommen med din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem på webbplatsen www.iogt.se under "Lediga Jobb" senast den 2021-08-22. Registrera ditt CV samt bifoga ett personligt brev där du beskriver ditt intresse för tjänsten, varför du matchar det vi söker samt vad du kan bidra med. Rekryteringsprocessen kan komma att ske löpande, så ansök redan idag.

Naturligtvis delar du nykterhetsrörelsens värderingar och förväntas vid anställningens start vara medlem i något av IOGT-NTO-rörelsens fyra förbund.

Kontaktperson för tjänsten: Kim Reenaas, Generalsekreterare IOGT-NTO, 073-372 62 12 alt. kim.reenaas@iogt.se

Kontaktperson för den lokala fackklubben: Anna Classon, Unionen, 073-372 62 95

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsaktörer.

Ansök nu

vik. Drogpolitisk chef

PR-chef
Läs mer Mar 15
Som Sveriges främsta nykterhetsorganisation erbjuder vi ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att medverka till ett samhälle, en värld, där alkohol och andra droger inte hindrar människor att leva ett fritt och rikt liv.



Vi erbjuder en arbetsplats med ett gott ledarskap, där vi som medarbetare trivs med varandra och våra uppgifter samt ett arbete som är flexibelt för att passa just din livssituation. Inom nykterhetsrörelsen finns det utvecklingsmöjligheter från lokalt till internationellt.



Vi tror att den här annonsen är början på något fantastiskt, både för oss och för dig!



Vi söker en vikarie för vår Drogpolitiska chef

Sverige behöver en mer restriktiv och solidarisk alkoholpolitik!

Därför söker vi nu dig som är redo att under ungefär ett år driva politiskt påverkansarbete tillsammans med oss och som dessutom vill stärka vårt arbete för att bli en mer engagerande, kunnig och utmanade organisation.

Vi ser fram emot att få anställa dig som är påverkansdriven och som har erfarenhet av påverkansarbete, alkohol- och narkotikapolitik.

Arbetsuppgifter

Som drogpolitisk chef har du i uppdrag att samordna, driva och utveckla organisationens arbete med påverkan på främst nationell och europeisk nivå, och avdelningen fungerar också som stöd till det lokala påverkansarbetet. Fokus är främst på alkoholpolitik men handlar också till viss del om narkotikapolitik.

Dessutom underhåller och utvecklar du, tillsammans med medarbetare och förtroendevalda, IOGT-NTO:s kontaktnät gentemot politiker, andra beslutsfattare och samarbetspartners samt genomför utvärderingar av påverkansinsatser inom området.

I tjänsten ingår personalansvar för fyra medarbetare, varav två medarbetare finns på vårt kontor i Bryssel och leds på distans. Medarbetarna är experter på olika sakområden och som chef är det viktigt med en inlyssnande och coachande ledarstil.

Du rapporterar till organisationens generalsekreterare.

Vi samlar engagerade medarbetare

För att vi ska trivas och lyckas tillsammans är det viktigt att vi gör en bra matchning för båda parter. Därför söker vi dig som i grunden har relevant utbildning, eller motsvarande förvärvad kompetens, inom politiskt påverkansarbete. För att kunna axla denna roll har du kunskap och erfarenhet av ideella organisationers logik samt alkohol- och narkotikapolitik. Det är dessutom meriterande om du har jobbat med politiskt påverkansarbete i en medlemsstyrd organisation.

Vi ser att du har en bred erfarenhet inom följande områden:

Politiskt påverkansarbete

Alkohol- och narkotikapolitik

Erfarenhet av chef- och ledarskap

Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande är

Att ha arbetat med målstyrning och ha haft budgetansvar

Relevant utbildning på högskolenivå

Erfarenhet av arbete med press- och PR-frågor

Som person är du en förtroendeingivande relationsskapare och du leder genom lyhördhet och delaktighet med en förmåga att delegera ansvar och förtroende till dina medarbetare. Du är bra på att få folk med dig och har en förståelse för vad individ- och situationsanpassat ledarskap innebär. Du är analytisk och strategisk, men kan även jobba operativt när situationen så kräver.

Vi arbetar aktivt för att öka jämställdhet och mångfald på arbetsplatsen och ser gärna sökande med sådan bakgrund som kan bidra till detta.

Vi välkomnar din ansökan

Tjänsten är ett vikariat under ordinarie chefs föräldraledighet och vi hoppas att vi kan börja vårt samarbete så snart som möjligt. Du har fri förläggning av din arbetstid och tjänsten är placerad på IOGT-NTO:s kontor på Stora Essingen i Stockholm. Vi sitter i naturskön miljö med närhet till både vatten och löparslingor. Vidare erbjuder vi både daglig friskvårdstid samt friskvårdsbidrag.

Du är välkommen med din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem senast den 31 mars 2021. Registrera ditt CV samt bifoga ett personligt brev där du beskriver ditt intresse för tjänsten, hur du matchar det vi söker samt vad du kan bidra med.

Rekryteringen kan komma att ske löpande. Naturligtvis delar du nykterhetsrörelsens värderingar och, om du inte redan är det, förväntas du vid anställningens start vara medlem i något av IOGT-NTO-rörelsens fyra förbund.

Kontaktpersoner för tjänsten: Kim Reenaas, Generalsekreterare, kim.reenaas@iogt.se, 073-372 62 02 eller HR-chef Christer Wik christer.wik@iogt.se,  073-372 62 36

Kontaktperson för den lokala fackklubben (Unionen): Anna Classon, Unionen, 073-372 62 95

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsaktörer.

Ansök nu

Projektstrateg och intern samordnare

Administrativ utvecklare
Läs mer Jun 26
Som Sveriges främsta nykterhetsorganisation erbjuder vi ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att medverka till ett samhälle, en värld, där alkohol och andra droger inte hindrar människor att leva ett fritt och rikt liv.



Vi erbjuder en arbetsplats med ett gott ledarskap, där vi som medarbetare trivs med varandra och våra uppgifter samt ett arbete som är flexibelt för att passa just din livssituation. Inom nykterhetsrörelsen finns det utvecklingsmöjligheter från lokalt till internationellt.



Vi tror att den här annonsen är början på något fantastiskt, både för oss och för dig!



Detta är vårt sammanhang

Den nyinrättade avdelningen för ekonomi och verksamhetsstöd har ett brett uppdrag:

Förutom ett övergripande och operativt ansvar för IOGT-NTO:s budget-, bokförings-, redovisnings- och bokslutsarbete samt löneadministration, ansvarar avdelningen också för fastigheter, service, juridik och IT.

Utöver detta levererar också IOGT-NTO tjänster inom bland annat ekonomi, lön och post- och paketservice till andra civilsamhällesorganisationer och hyresgäster. Avdelningen svarar också för IT-stöd och telefoni i hela organisationen.

Vid avdelningen finns 15 medarbetare.

Arbetet på avdelningen leds av avdelningschefen, som också är IOGT-NTO:s ekonomichef.



Vi främjar stolthet

För utveckla och förmera främst verksamhetsstödet söker vi därför en projektstrateg och samordnare. Tillsammans med avdelningschefen kommer du att planera och utveckla delar av avdelningens verksamhet. Du kommer att vara delaktig i inköp och försäljning av tjänster, strukturera upp interna processer, främst inom avdelningen, utveckla våra dokumenthanteringssystem men också vara kansliets IT-samordnare.

Rollen, som är helt ny, kommer att utformas tillsammans med avdelningschefen och utgår ifrån i huvudsak följande fyra ansvarsområden.

-Initiera och leda projekt inom avdelningen och IOGT-NTO:s kansli

- Hantering av IT-frågor (IT-samordnare)

- Samordning och avtalsuppföljning avseende de tjänster IOGT-NTO levererar till andra (kundansvar)

- Samordning av inköp, upphandlingar och kontakter med serviceleverantörer.

Vad du måste ha med dig till oss

- Erfarenhet av IT-samordning, IT-förvaltning

- Erfarenhet av projektledning

- Beställarkompetens (främst IT och telefoni)

- Bred kunskap och erfarenhet av Office365

- Förmåga att med stöd från kollegor paketera och prissätta tjänster till extern kund.

- Ett strukturerat arbetssätt och förmåga att samordna.

Meriterande

- Erfarenhet av inköp och upphandling.

- Erfarenhet av servicefunktioner/kundansvar

- Arbete och/eller engagemang i ideell sektor.



Vi samlar engagerade medarbetare

För att vi ska trivas och lyckas tillsammans är det viktigt att vi gör en bra matchning för båda parter. Därför söker vi dig med utbildning i för verksamheten relevant område eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi utgår från att du ser fram emot att arbeta i en stark folkrörelse med många engagerade och kompetenta medlemmar. Naturligtvis delar du nykterhetsrörelsens värderingar och du förväntas senast vid anställningens start vara medlem i något av IOGT-NTO-rörelsens fyra förbund. Vi behöver främst dig som arbetar/arbetat i ideell sektor och har erfarenhet av projektledning. 

I vårt arbete att aktivt öka jämställdheten och mångfald på arbetsplatsen så ser vi gärna sökande som bidrar till detta.

Vi välkomnar din ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning om 6 månader och vi hoppas att vi kan börja vårt samarbete så snart som möjligt.

Du har fri förläggning av din arbetstid och är placerad på IOGT-NTO:s centrala kansli i Stockholm och vi tillämpar kollektivavtal mellan Arbetsgivaralliansen och Unionen.

Vi sitter i naturskön miljö med närhet till både vatten och löparslingor. Vidare erbjuder vi både friskvårdstid samt friskvårdsbidrag.

Du är välkommen med din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem senast den 14 augusti 2020. Registrera ditt CV samt bifoga ett personligt brev där du beskriver ditt intresse för tjänsten, hur du matchar det vi söker samt vad du kan bidra med. I samband med ansökan ombeds du också att svara på ett antal frågor.  Rekryteringen kan komma att ske löpande. Preliminärt kommer vi att bjuda in till och hålla intervjuer sista veckan i augusti.

Frågor besvaras av ekonomichef Katariina Groth, katariina.groth@iogt.se eller HR-chef Christer Wik, christer.wik@iogt.se

Genom att du söker jobb hos oss på IOGT-NTO godkänner du vår hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsaktörer.

Ansök nu