Wisentic AB jobb i Stockholm

Hitta lediga jobb hos Wisentic AB i Stockholm. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Stockholm.

Customer Solution Specialist

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 10
Är du personen som ser lösningar där andra ser problem?
Som Customer Solution Specialist här på Wisentic blir du navet mellan våra kunder och vårt utvecklingsteam. Hos oss får du friheten att påverka både lösningar och arbetssätt. Dina idéer gör skillnad – inte bara för våra kunder utan för hela vårt sätt att arbeta.
Här får du vara med på vår resa mot en smartare försäkringsbransch.
Om rollen Du kommer att ta över från Caroline, som har den här rollen idag. Hon tar en annan roll inom bolaget, och därför behövs du. Hon kommer självklart finns här för att lära dig allt hon kan och lite till.
Att vara Customer Solution Specialist här innebär att du:
Löser komplexa tekniska utmaningar för våra kunder – vi pratar inte om enkla supportsamtal, utan om att analysera och föreslå smarta lösningar.
Arbetar nära utvecklare, produktägare och verksamhetsutvecklare för att göra våra lösningar ännu bättre.
Fångar upp kundernas behov och omvandlar dem till konkreta förbättringsförslag.
Ansvarar för kvalitetsarbetet kring supportprocesser och incidenthantering.

Om dig Du har erfarenhet av teknisk support och/eller utveckling vilket betyder att du har koll på teknisk felsökning och förstår loggar. Kanske har du jobbat som utvecklare men vill komma närmare användarna och affärsbehoven?
Du trivs med att ta ansvar, är analytisk och lösningsorienterad. Att kommunicera och bygga relationer, både med kunder och kollegor, faller sig naturligt för dig. Du är nyfiken på digitalisering och hur IT kan lösa affärsproblem.
Du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska.
Om oss Wisentic gör det enklare och smidigare och kanske lite roligare för försäkringsbolag att hantera sina administrativa processer. Vi hjälper våra kunder att spara tid och pengar genom att automatisera och förbättra arbetsflöden, vilket gör livet lättare både för dem och deras kunder.
I takt med att försäkringsbranschen digitaliseras och efterfrågar smartare lösningar, ligger vi i framkant med innovativ teknik för att effektivisera allt från fakturering till försäkringshantering. Våra SaaS-plattformar anpassas efter varje kunds behov, oavsett om det är stora försäkringsbolag eller mindre aktörer i Norden och runt om i Europa.
Här blir du en del av ett engagerat team som gillar att bolla idéer och lösa utmaningar tillsammans. Vi tror på att kombinera teknisk spetskompetens med kundfokus för att skapa framtidens försäkringslösningar.
Bra att veta Vi sitter på Körsbärsvägen 5 i Stockholm, när KTH. Vi har en flexibel modell där du kan arbeta hemifrån men de flesta arbetar från kontoret 3-4 dagar i veckan.

Ansök nu

Frontendutvecklare

Frontend-utvecklare
Läs mer Feb 5
Vill du skapa intuitiva och engagerande användarupplevelser? Här på Wisentic får du använda din kreativitet och tekniska skicklighet för att forma hur våra kunder upplever vårt system Arbit – en plattform som hjälper försäkringsbolag att effektivisera sina processer och förbättra sina kundrelationer.
Du spelar avgörande roll i arbetet med att ta Arbit till nästa nivå. Som del av ett litet utvecklingsteam är du med och tar fram lösningar som gör skillnad – både för användarna och för framtiden.
Om rollen
Du kommer att jobba med vår plattform som fokuserar på skadehantering, bilglas- och djurförsäkringar. Som frontendutvecklare ansvarar du för att vidareutveckla och förbättra vårt gränssnitt. Du arbetar med Angular och TypeScript för att skapa lösningar som gör plattformen enkel att använda.Du kommer också att optimera arbetsflöden och stödja övergången mot en modern, molnbaserad arkitektur. Du får frihet att påverka systemets tekniska riktning och att vara med och förbättra hur vi arbetar med kodkvalitet, testning och implementering.
Tillsammans med de andra utvecklarna och vår UX-designer kommer du att säkerställa att vi levererar en lösning som fungerar smidigt och uppfyller användarnas behov.
Om dig
Du är en erfaren frontendutvecklare med bra koll på Javascript, Typescript och Angular eller liknande ramverk. Du har ett öga för detaljer och strävar efter att skapa gränssnitt som är intuitiva och enkla att använda.
Du är en person som tar initiativ och skapar lösningar som gör skillnad. Du har ett intresse för användarupplevelsen och en vilja att förstå hur ditt arbete påverkar slutanvändarna.
Allra helst har du även ett intresse för backendutveckling och kunskap i C#.
Du talar och skriver engelska på en professionell nivå.
Om oss
Wisentic gör det enklare och smidigare och kanske lite roligare för försäkringsbolag att hantera sina administrativa processer. Vi hjälper våra kunder att spara tid och pengar genom att automatisera och förbättra arbetsflöden, vilket gör livet lättare både för dem och deras kunder.
I takt med att försäkringsbranschen digitaliseras och efterfrågar smartare lösningar, ligger vi i framkant med innovativ teknik för att effektivisera allt från fakturering till försäkringshantering. Våra SaaS-plattformar anpassas efter varje kunds behov, oavsett om det är stora försäkringsbolag eller mindre aktörer i Norden och runt om i Europa.
Hos Wisentic får du vara med och utveckla lösningar som verkligen gör skillnad i en trygg och spännande bransch
Bra att veta
Vi sitter på Körsbärsvägen 5 i Stockholm, nära KTH. Vi har en flexibel modell där du kan arbeta hemifrån men de flesta arbetar från kontoret 3-4 dagar i veckan.

Ansök nu

Customer Success Manager

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 31
Är du personen som ser lösningar där andra ser problem?
Som Customer Success Manager här på Wisentic blir du navet mellan våra kunder och vårt utvecklingsteam. Hos oss får du friheten att påverka både lösningar och arbetssätt. Dina idéer gör skillnad – inte bara för våra kunder utan för hela vårt sätt att arbeta.
Här får du vara med på vår resa mot en smartare försäkringsbransch.
Om rollenDu kommer att ta över från Caroline, som har den här rollen idag. Hon tar en annan roll inom bolaget, och därför behövs du. Hon kommer självklart finns här för att lära dig allt hon kan och lite till.
Att vara Customer Success Manager här innebär att du:
Löser komplexa tekniska utmaningar för våra kunder – vi pratar inte om enkla supportsamtal, utan om att analysera och föreslå smarta lösningar.
Arbetar nära utvecklare, produktägare och verksamhetsutvecklare för att göra våra lösningar ännu bättre.
Fångar upp kundernas behov och omvandlar dem till konkreta förbättringsförslag.
Ansvarar för kvalitetsarbetet kring supportprocesser och incidenthantering.

Om digDu har erfarenhet av teknisk support och/eller utveckling vilket betyder att du har koll på teknisk felsökning och förstår loggar. Kanske har du jobbat som utvecklare men vill komma närmare användarna och affärsbehoven?
Du trivs med att ta ansvar, är analytisk och lösningsorienterad. Att kommunicera och bygga relationer, både med kunder och kollegor, faller sig naturligt för dig.Du är nyfiken på digitalisering och hur IT kan lösa affärsproblem.
Du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska.
Om ossWisentic gör det enklare och smidigare och kanske lite roligare för försäkringsbolag att hantera sina administrativa processer. Vi hjälper våra kunder att spara tid och pengar genom att automatisera och förbättra arbetsflöden, vilket gör livet lättare både för dem och deras kunder.
I takt med att försäkringsbranschen digitaliseras och efterfrågar smartare lösningar, ligger vi i framkant med innovativ teknik för att effektivisera allt från fakturering till försäkringshantering. Våra SaaS-plattformar anpassas efter varje kunds behov, oavsett om det är stora försäkringsbolag eller mindre aktörer i Norden och runt om i Europa.
Här blir du en del av ett engagerat team som gillar att bolla idéer och lösa utmaningar tillsammans. Vi tror på att kombinera teknisk spetskompetens med kundfokus för att skapa framtidens försäkringslösningar.
Bra att vetaVi sitter på Körsbärsvägen 5 i Stockholm, när KTH. Vi har en flexibel modell där du kan arbeta hemifrån men de flesta arbetar från kontoret 3-4 dagar i veckan.

Ansök nu

Fullstackutvecklare

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jan 31
Vill du skapa lösningar som gör skillnad?
På Wisentic arbetar du med att förbättra och utveckla vårt system Arbit, som hjälper försäkringsbolag, och försäkringstagare, att hantera administrativa processer effektivare.
Här spelar du avgörande roll i arbetet med att ta Arbit till nästa nivå. Som del av ett litet utvecklingsteam är du med och tar fram lösningar som gör skillnad – både för användarna och för framtiden.
Om rollen
Du kommer du att jobba med vårt system som fokuserar på skadehantering, bilglas- och djurförsäkringar. Som Fullstackutvecklare kommer du att analysera och förbättra vår plattform samt implementera nya funktioner. Du kommer att använda C#/NET Core, Azure för att med hjälp av microtjänster bygga skalbara system som stöttar både kundernas behov och plattformens utveckling. Duvill arbeta nära verksamheten för att förstå hur tekniken används i praktikenoch bryter ner funktioner till konkreta lösningar. Du vill förstå användarnas problem och hitta en lösning på detta med hjälp av tekniken.
Du kommer också att optimera arbetsflöden och stödja övergången mot en modern, molnbaserad arkitektur. Du får frihet att påverka systemets tekniska riktning och att vara med och förbättra hur vi arbetar med kodkvalitet, testning och implementering.
Du kommer ingå i ett agilt team där du arbetar självgående och tar user stories från ax till limpa. Med din erfarenhet av att bryta ner features och sätta dig in i affärens behov blir du en viktig del i att förvandla idéer till fungerande lösningar.
Om dig
Du är en erfaren Fullstackutvecklare med bra koll på frontend. Teamet som det ser ut idag har lite mer tonvikt på backend, därför behöver vi dina frontendkunskaper.
Du är bekväm att arbeta med både .NET/C# och Javascript. Kanske har du även koll på Typescript och Angular (det är det vi kör med).
Du är en person som tar initiativ och skapar lösningar som gör skillnad. Du har ett intresse för att förstå dig på affären och hur det du skapar har en inverkan på den.
Du talar och skriver engelska på en professionell nivå. Om oss
Wisentic gör det enklare och smidigare och kanske lite roligare för försäkringsbolag att hantera sina administrativa processer. Vi hjälper våra kunder att spara tid och pengar genom att automatisera och förbättra arbetsflöden, vilket gör livet lättare både för dem och deras kunder.
I takt med att försäkringsbranschen digitaliseras och efterfrågar smartare lösningar, ligger vi i framkant med innovativ teknik för att effektivisera allt från fakturering till försäkringshantering. Våra SaaS-plattformar anpassas efter varje kunds behov, oavsett om det är stora försäkringsbolag eller mindre aktörer i Norden och runt om i Europa.
Hos Wisentic får du vara med och utveckla lösningar som verkligen gör skillnad i en trygg och spännande bransch
Bra att veta
Vi sitter på Körsbärsvägen 5 i Stockholm, nära KTH. Vi har en flexibel modell där du kan arbeta hemifrån men de flesta arbetar från kontoret 3-4 dagar i veckan.

Ansök nu