Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB jobb i Stockholm

Hitta lediga jobb hos Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB i Stockholm. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Stockholm.

Customer Service Advisor

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 9
Välkommen till Alf!
Hej! Vi är Alf – ett nystartat techbolag inom Länsförsäkringar. Med en kundbas på över 3,8 miljoner hushåll är Länsförsäkringar en av de största finansiella aktörerna i Sverige. Med Alf vill vi skapa ett tryggare och mer hållbart sätt att leva och bo. Det gör vi genom att kombinera den senaste tekniken inom IoT med 200 års erfarenhet av att hjälpa våra kunder ta hand om sina hem. Nu letar vi efter framåttänkande medarbetare till supporten som vill vara med under uppbyggnaden av vår kundtjänst.
Din roll. Som Customer Service Advisor på Alf arbetar du för att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse och att våra användare får den hjälp de behöver. Du kommer att vara den första kontakten för våra användare och lösa en rad olika ärenden relaterade till exempelvis våra enheter, Alf-appen, betalning och leverans. Du kommer att rapportera till Head of Customer Support men även samarbeta med våra kollegor inom produktutveckling och 2nd line, för att smidigt kunna lösa kundernas problem.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Att hantera kundärenden via kanaler som telefon och e-post och ge effektiv support.
Att identifiera och analysera kunders problem genom grundläggande felsökning.
Att registrera och hantera ärenden i vårt supportsystem för att säkerställa uppföljning och korrekt hantering.
Att samla och rapportera feedback från kunder för att kontinuerligt förbättra vår service.

Vi erbjuder en möjlighet att växa professionellt inom kundservice med varierande arbetsuppgifter där du uppmuntras att ta egna initiativ. Tillsammans har vi chansen att från grunden forma en kundtjänst i världsklass och hjälpa miljontals hushåll runt om i landet.
Vem vi söker.Det här är en perfekt roll för dig som står i starten av din karriär inom kundservice. Vi ser gärna att du har:
En avslutad gymnasieutbildning
1–2 års erfarenhet av kundservice (till exempel från butik, support, reception eller liknande)
Ett stort engagemang och vilja att lära dig nya saker
En nyfikenhet för teknik – du behöver inte vara expert, men det är bra om du är bekväm med appar och digitala lösningar

Har du jobbat i system som Dynamics 365 är det ett plus, men inget krav.
Vi söker framför allt dig som brinner för att hjälpa människor, gillar att samarbeta och vill vara en del av något nytt. Hos oss får du möjlighet att växa, testa nytt och vara med och forma en kundupplevelse i världsklass från första början.

Om Alf. Alf är en helhetslösning full av digitala skadeförebyggande tjänster och uppkopplade produkter som skapar trygghet i hemmet, och som hjälper till att upptäcka, förhindra och åtgärda skador innan de sker. Den unika kombinationen av vår drygt tvåhundraåriga historia som ett lokalt förankrat, kundägt försäkringsbolag och innovativ teknik gör att vi genom Alf kan skapa nya värden för våra kunder, samtidigt som vi hjälper att ta hand om vår planet.
Alf drivs av Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, ett företag ägt av de olika länsbolagen runt om i Sverige. Att jobba hos oss ger en unik möjlighet att bli del av ett innovativt techbolag med den agila känslan hos ett startup, kombinerat med stabiliteten och styrkan från Länsförsäkringar.
Alf och Länsförsäkringar erbjuder dig;
Flexibel arbetsplats genom en hybrid-modell. En möjlighet att bli en del av något nytt, spännande och genuint kundfokuserat inom ett väletablerat varumärke. Kontor mitt i centrala Stockholm. Kollektivavtal med pension och försäkring så som hälsoförsäkring m.m. Friskvårdsbidrag på 5000kr/år Bankförmåner med personallån ...och mycket mer men det tar vi när vi träffas!
Vi ser fram emot att höra från dig. Skicka in din ansökan redan idag då vi tar emot ansökningar löpande.  Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Web Developer

Frontend-utvecklare
Läs mer Nov 26
Welcome to Alf!
Hi there! We are Alf – a newly formed tech company within Länsförsäkringar Alliance. With a client base of more than 1,8 million households, Länsförsäkringar is one of Sweden’s biggest financial groups. Alf is on a mission to create a secure and sustainable way of living by adding cutting-edge IoT tech to 200+ years of experience from helping customers taking care of their homes.
About the Job
As our first Web Developer, you’ll play a pivotal role in shaping and managing our digital presence. Reporting to our Head of App Development, you will work closely with product owners, backend developers, and external consultants. Your mission is to develop and maintain our website and e-commerce solutions, ensuring they align with business objectives while delivering an outstanding user experience.
In this role, you will:
Take technical ownership of our website and e-commerce platforms, including Contentful.
Develop new features and custom solutions in close collaboration with product and design teams.
Oversee and guide consultants, ensuring high-quality delivery across web-related initiatives.
Build and enhance core functionalities, such as checkout flows and custom pages.
Drive the growth of Alf.se, elevating our digital presence and capabilities.


About You
Youare a communicative professional with a passion for web development and e-commerce. Taking ownership comes naturally to you, and you thrive in a role where you can combine technical expertise with a proactive, solution-oriented approach. Your ability to collaborate across diverse teams, including product, design, and analytics, makes you an essential part of any project. Acting as a technical counterpart in roadmap discussions excites you, as it allows you to shape the future of impactful digital solutions.
We believe that you are:
A self-starter by nature, you bring a strong foundation in frontend development, coupled with a knack for seamlessly integrating systems.
You are proficient at navigating CMS platforms and have a solid understanding of e-commerce workflows, including checkout and payment service providers.
Familiarity with platforms like Contentful and Norce is a significant advantage
From a technical perspective, you excel in working with frameworks like Next.js and CSS (using tools like Tailwind or similar) and have experience with integrations using REST.
Your toolkit also includes Docker, Kubernetes, and GitHub, enabling you to build scalable and efficient solutions.

This is a unique opportunity to shape the foundation of our web capabilities and have a lasting impact on our digital strategy.If you’re ready to take lead, innovate, and make your mark in a dynamic and growing environment, we’d love to hear from you!
About Alf.Länsförsäkringar embodies more than 200 years of dedication to create safety for our customers. With Alf, all that experience is being combined with innovative technology to cater the current needs of our clients. It’s a full-service solution providing personalized insights, advice and content, which enables the users to proactively take care of and protect their homes. With Alf and Länsförsäkringar, safety and sustainability go hand in hand.
Alf is operated by Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, a company owned by Länsförsäkringar Alliance. This provides a unique opportunity to become part of an engaged and fun team at an innovative tech company, characterised by the agile and dynamic essence of a startup, all while being supported by the stability and strength of Länsförsäkringar Alliance.
With Alf and Länsförsäkringar, you will get: Work-life balance through a hybrid model Centrally located office in Stockholm Collective agreement including pension and insurance coverage Wellness allowance of 5000 SEK/year Special banking perks…and more but let us dive into that when we meet in person!
How to apply.Apply by sending us your CV in Swedish or English. Our selection process is continuous, and we may move forward with candidates on an ongoing basis. If you have any questions about this position, do not hesitate to contact our recruiter Pia by email: pia.hellquist@lftt.se

Ansök nu

Analytics Engineer

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Nov 21
Welcome to Alf!
Hi there! We are Alf – a newly formed tech company within Länsförsäkringar Alliance. With a client base of more than 1,8 million households, Länsförsäkringar is one of Sweden’s biggest financial groups. Alf is on a mission to create a secure and sustainable way of living by adding cutting-edge IoT tech to 200+ years of experience from helping customers taking care of their homes.

About the job. As our first Analytics Engineer, you’ll be contributing across multiple teams. Your primary focus will be designing and implementing data models for Alf's data platform.
Key responsibilities include:
Designing and implementing data models in our cloud-based data platform, which underpins essential use cases such as BI reporting, product analytics, and customer-facing analytics.
Supporting development teams to implement analytics-ready data points in products.
Enabling self-service analytics by maintaining and optimizing the semantic layer.
Building reports and dashboards to track key business metrics.

In this early-stage role, you’ll be our first Analytics engineer, working alongside talented individuals and receiving significant support from Head of Data & Analytics.Together, we’re on a mission to transform the insurance industry—weneed to capture and measure this transformation through data.

About you.You have an academic background in fields like computer engineering, mathematics, or a similar area and have developed your skills as an analytics engineer, data engineer, or data analyst. You’re proficient in and dbt and have experience working with cloud-based data platforms such as Databricks, Snowflake, or similar services (Azure Databricksis a plus, but not required). Solid skills in programming with Python and familiarity with orchestration tools such as Apache Airflow are essential for this role, although deep expertise is not required.

Key strengths include:
Excellent communication skills, enabling you to act as a bridge between tech and product teams for designing analytics solutions.
A passion for driving analytics use cases from start to finish, from identifying needs to creating effective visualizations.
Attention to detail, ensuring data models are robust, accurate, and impactful.
Above all, you’re passionate about understanding our business and products, bringing a data-driven mindset to help Alf make informed decisions and succeed.

Additional skills, such as knowledge of infrastructure-as-code frameworks like Terraform and experience with tools like Google Analytics for tracking app and web performance, are also a bonus.

About Alf.Länsförsäkringar embodies more than 200 years of dedication to create safety for our customers. With Alf, all that experience is being combined with innovative technology to cater the current needs of our clients. It’s a full-service solution providing personalized insights, advice and content, which enables the users to proactively take care of and protect their homes. With Alf and Länsförsäkringar, safety and sustainability go hand in hand.
Alf is operated by Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, a company owned by Länsförsäkringar Alliance. This provides a unique opportunity to become part of an engaged and fun team at an innovative tech company, characterised by the agile and dynamic essence of a startup, all while being supported by the stability and strength of Länsförsäkringar Alliance.
With Alf and Länsförsäkringar, you will get: Work-life balance through a hybrid model Centrally located office in Stockholm Collective agreement including pension and insurance coverage Wellness allowance Special banking perks…and more but let us dive more into that when we meet in person!
How to apply.Apply by sending us your CV in Swedish or English. Our selection process is continuous, and we may move forward with candidates on an ongoing basis.

Ansök nu

Android Developer

Applikationsutvecklare
Läs mer Okt 8
Welcome to Alf!
Hi there! We are Alf – a newly formed tech company within Länsförsäkringar Alliance. With a client base of more than 1,8 million households, Länsförsäkringar is one of Sweden’s biggest financial groups. Alf is on a mission to create a secure and sustainable way of living by adding cutting-edge IoT tech to 200+ years of experience from helping customers taking care of their homes.
About the job. As Android Developer at Alf, you will be an integral part of our tech organization, reporting to our Head of App Development and collaborating closely with both our frontend and backend teams in an agile environment. Your responsibilities will encompass development and maintenance across all aspects of our app. Including support for connected devices as well as overseeing the app's prevention tab, offering users tips on proactive home security.
You'll play a significant role in building and maintaining stable, scalable code, ensuring thorough testing and conducting regular code reviews to uphold high quality and adherence to best practices. You'll actively participate in architectural discussions and engage closely with our design team on current and future design solutions. By joining early on, you'll have the unique opportunity to take great responsibility and influence our direction, offering room for personal and professional growth.
About you. You bring a degree in computer science or equivalent, along with a minimum of two years' experience in Android app development (Native). We believe you're well-versed in Jetpack Compose and you have a successful track record of launching apps on the Play store. Familiarity with IoT solutions is a plus, as well as experience with streaming and WebSockets. You're skilled in agile practices, rapid iterations and frequent releases, demonstrating your ability to efficiently plan, develop, test, and deploy new features.
Personal attributes matter just as much. To thrive at Alf, you approach challenges with enthusiasm, motivated to find solutions and adapting easily in a dynamic environment. Collaboration is your forte; you excel at teamwork, communication, and taking ownership of tasks.
About Alf. Länsförsäkringar embodies more than 200 years of dedication to create safety for our customers. With Alf, all that experience is being combined with innovative technology to cater the current needs of our clients. It’s a full-service solution providing personalized insights, advice and content, which enables the users to proactively take care of and protect their homes. With Alf and Länsförsäkringar, safety and sustainability go hand in hand.
Alf is operated by Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, a company owned by Länsförsäkringar Alliance. This provides a unique opportunity to become part of an engaged and fun team at an innovative tech company, characterised by the agile and dynamic essence of a startup, all while being supported by the stability and strength of Länsförsäkringar Alliance.
With Alf and Länsförsäkringar, you will get: Work-life balance through a hybrid model Centrally located office in Stockholm Collective agreement including including pension and insurance coverage Wellness allowance of 5000 SEK/year Special banking perks …and more but let us dive into that when we meet in person!
How to apply. Apply by sending us your CV in Swedish or English. Our selection process is continuous, and we may move forward with candidates on an ongoing basis. If you have any questions about this position, do not hesitate to contact our recruiter Alice by email: alice.fredberg@lftt.se.

Ansök nu

Customer Service Advisor - Deltid

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 3
Välkommen till Alf!
Hej! Vi är Alf – ett nystartat techbolag inom Länsförsäkringar. Med en kundbas på över 1,8 miljoner hushåll är Länsförsäkringar en av de största finansiella aktörerna i Sverige. Med Alf vill vi skapa ett tryggare och mer hållbart sätt att leva och bo. Det gör vi genom att kombinera den senaste tekniken inom IoT med 220 års erfarenhet av att hjälpa våra kunder ta hand om sina hem. Nu söker vi en timanställd till vår support för att säkerställa att våra kunder alltid får hjälp när de behöver det.
Din roll. Som timanställd Customer Service Advisor på Alf arbetar du för att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse och att våra användare får den hjälp de behöver. Du kommer att vara den första kontakten för våra användare och lösa en rad olika ärenden relaterade till exempelvis våra enheter, Alf-appen, betalning och leverans. Du kommer att tillhöra ett fantastiskt litetsupportteam ochsamarbeta med våra kollegor inom till exempel produktutveckling och 2nd line, för att smidigt kunna lösa kundernas problem.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Att hantera kundärenden via kanaler som telefon och e-post och ge effektiv support.
Att identifiera och analysera kunders problem genom grundläggande felsökning.
Att registrera och hantera ärenden i vårt supportsystem för att säkerställa uppföljning och korrekt hantering.
Att samla och rapportera feedback från kunder för att kontinuerligt förbättra vår service.

Vi erbjuder en möjlighet att växa professionellt inom kundservice med varierande arbetsuppgifter där eget initiativ premieras. Tillsammans strävar vi efter att skapa enkundtjänst i världsklass och hjälpa miljontals hushåll runt om i landet!
Arbetstid och omfattning
Tjänsten är en timanställning och kan variera mellan 12-30 timmar per vecka, beroende på behov. Arbetstider kan också variera, och du behöver vara flexibel att kunna jobba både dagtid och kvällstid. Du kommer primärtatt utgåfrån vårt kontor i centrala Stockholm.
Vem vi söker. För att trivas i den här rollen ser vi att du är en positiv lagspelare som älskar kundmötet och du motiveras av att leverera en överlägsen service. Vi förväntar oss att du har en fullständig gymnasieexamen och gärna minst ett års erfarenhet inom kundservice. Kunskap om ärendehantering i Dynamics 365 är ett plus. Vi tror att en teknisk grundläggande förståelse eller nyfikenhet är en fördel för att trivas på Alf.
Vi värdesätter personliga egenskaper som empati, god kommunikation- och problemlösningsförmåga. Vi tror att det krävs en viss grad av självständighet, eftersom du kommer att utföra en delav arbetet under tider då andra kanske inte är tillgängliga.
Om Alf. Alf är en helhetslösning full av digitala skadeförebyggande tjänster och uppkopplade produkter som skapar trygghet i hemmet, och som hjälper till att upptäcka, förhindra och åtgärda skador innan de sker. Den unika kombinationen av vår drygt tvåhundraåriga historia som ett lokalt förankrat, kundägt försäkringsbolag och innovativ teknik gör att vi genom Alf kan skapa nya värden för våra kunder, samtidigt som vi hjälper att ta hand om vår planet.
Alf drivs av Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, ett företag ägt av de olika länsbolagen runt om i Sverige. Att jobba hos oss ger en unik möjlighet att bli del av ett innovativt techbolag med den agila känslan hos ett startup, kombinerat med stabiliteten och styrkan från Länsförsäkringar.
Alf och Länsförsäkringar erbjuder dig;
En unik möjlighet att bli en del av något nytt, spännande och genuint kundfokuserat inom ett väletablerat varumärke. Kontor i centrala Stockholm. Kollektivavtal med OB-ersättning enligt gällande villkor. ...och mycket mer men låt oss ta det när vi träffas!
Vi ser fram emot att höra från dig. Skicka in din ansökan redan idag då vi tar emot ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu