Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB jobb i Stockholm

Hitta lediga jobb hos Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB i Stockholm. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Stockholm.

Servicetekniker till södra Stockholm/Södertälje

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Maj 13
Nytt
Är du tekniskt intresserad och brinner för att lösa problem? Vill du vara en del av ett världsledande företag inom materialhantering som satsar på innovation och utveckling? Hos oss får du möjlighet att arbeta självständigt med frihet under ansvar, samtidigt som du är en del av ett stöttande team. Vi söker nu en servicetekniker till södra Stockholmsområdet.

Om oss

Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av manuella och automatiserade truckar samt tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning, rådgivning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och cirka 600 dedikerade medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering. Vi är ett sälj- och servicebolag inom en global koncern.

Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Genom vårt framstående miljöarbete, ambitiösa klimatmål och vår personalpolitik arbetar vi för att vara en hållbar arbetsgivare. Vår företagskultur sätter människan i fokus, varje individ är värdefull och vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Vi är certifierade enligt Great Place To Work. 83 % av våra medarbetare anser att detta är en mycket bra arbetsplats. Här välkomnas dina idéer och åsikter.

Om tjänsten

Som servicetekniker hos oss är hög servicegrad och struktur viktiga ledord. Du ska se till att våra kunder har väl fungerande truckar och att kundernas oplanerade stillestånd alltid tas om hand snabbt och effektivt. Du arbetar självständigt, ansvarar för din egen planering och för hur du löser dina uppdrag. Samtidigt ingår du i ett team där alla hjälps åt och stöttar varandra vid behov och arbetstoppar.

Din profil

Vi söker dig som:

* Har en teknisk kompetens genom utbildning, arbetserfarenhet eller genom eget intresse.
* Ser tekniska problem som en rolig och spännande utmaning
* Kan kombinera praktiskt arbete med administrativa uppgifter
* Har förmågan att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter samt att se till att dessa utförs väl
* Är en engagerad och intresserad teammedlem som värdesätter samarbete
* Med ditt sätt att kommunicera skapar tydlighet och ett positivt och professionellt intryck hos våra kunder
* Har god vana i att använda datorer för administrativa uppgifter, dokumenthantering och kommunikation
* Har B-körkort

Det är meriterande om du har:

* YH-utbildning för servicetekniker
* Erfarenhet av servicearbete inom liknande bransch
* Erfarenhet av automation
* Kunskap om hydraulik, fordons-el och mekanik
* Hanterar engelska, eftersom vi har dokumentation som kan vara på engelska

Vårt erbjudande

* Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
* Frihet under ansvar och flexibilitet i arbetstider.
* Trygg anställning med en grundlig introduktion och utbildning.
* Arbeta i ett team som hjälps åt och stöttar varandra, samt ha kollegor i hela landet vars stöd och expertis du kan dra nytta av.
* Tillgång till en utrustad servicebil, fast lön och bonus.
* Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande.
* Förskottssemester och möjlighet att använda tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.

Placering och start:

Lämplig bostadsort är södra Stockholm/Södertälje/Tyresö med omnejd. Tillsättning sker enligt överenskommelse.

Vi värdesätter mångfald och rekryterar baserat på kompetens för att främja inkludering. Vi välkomnar ansökningar från alla kvalificerade individer, oavsett kön, etnisk bakgrund, ålder eller andra unika egenskaper.

Vi har valt att göra den här rekryteringen själva och undanber oss kontakt med rekryteringssajter. Intervjuer hålls löpande. Sista ansökningsdag är 21/3.

Vår rekryteringsprocess består av en telefonavstämning och intervjuer, personlighetstest, bakgrundskontroll och referenstagning.

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Kristofer Eklund.
Tel: +46 72 146 8911
Mail: Kristofer.Eklund@se.toyota-industries.eu

Vi ser fram emot din ansökan!

#SWEDEN

Ansök nu

Servicechef till norra Stockholm/Uppland

Administrativ chef
Läs mer Maj 9
Vi på Toyota söker en engagerad och driven servicechef till vår verksamhet i norra Stockholm och Uppland. Denna unika möjlighet dyker sällan upp, då våra servicechefer trivs och stannar länge hos oss. Ta chansen att bli en del av vår framgångsresa!

Om oss
Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av truckar och tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och en dedikerad personal på cirka 600 medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering.
Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Vi har en företagskultur där varje individ är värdefull och där vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Här välkomnas dina idéer och åsikter.

Ditt uppdrag
I rollen som servicechef leder och utvecklar du vår verksamhet mot excellens. För närvarande består ditt team av cirka 15 servicetekniker, varav 3 är teamledare. Vi har ambitionen att utöka teamet ytterligare i framtiden. Tillsammans arbetar ni med innovativa lösningar och teknisk support för att ta vår fältservice till nästa nivå. Du ansvarar för resursplanering och coachar och följer upp teamets framsteg.
Du rapporterar till Regionchef Service Nord och samarbetar med vår säljorganisation och andra servicechefer för att säkerställa högkvalitativ service. I vår rikstäckande serviceorganisation finns ca 250 servicetekniker, där Service Nord omfattar 7 servicechefer och cirka 120 tekniker. Din närmaste kontorsplats är i Stäket/Järfälla med huvudkontor i Solna.

Din profil
Vi söker dig som har:

* Eftergymnasial utbildning med inriktning mot teknik, process eller ekonomi. Har du i stället byggt upp din erfarenhet och erhållit relevant kunskap på annat sätt, exempelvis genom liknande positioner är detta också intressant.
* Dokumenterad ledarerfarenhet.
* Förståelse för affärer och kunskaper inom ekonomisk målstyrning och uppföljning.
* God IT- och datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet.
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
* B-körkort.

Det är meriterande om du har:

* Teknisk kunskap och erfarenhet inom produktion, verkstad, fordon eller tunga maskiner och tunga fordon.
* Erfarenhet av att leda medarbetare ute i fält.

För att trivas och lyckas hos oss är det viktigt att du har goda ledaregenskaper och är en närvarande ledare. Du är lyhörd, kommunikativ och har förmågan att engagera och motivera ditt team. Att planera och prioritera för att nå våra mål är en naturlig del av ditt arbete.

Ditt affärsmannaskap är avgörande. Du behärskar analys av data och effektivisering av processer samt strävar efter högkvalitativ service till våra kunder. Om du dessutom har en stark social kompetens och en förmåga att bygga och utveckla långsiktiga relationer, kan du vara den vi söker!
Vi ser gärna kvinnor som sökande eftersom vi arbetar aktivt med att öka mångfalden inom vår serviceorganisation.

Vårt erbjudande

* Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete för att stödja balans mellan arbete och privatliv.
* Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande.
* Arbetsgivarbetald vårdförsäkring
* Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.
* Tjänstebil ingår för din bekvämlighet och rörlighet.
* Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där du kan dra nytta av stödet och expertisen hos dina kollegor inte bara i Sverige utan även i övriga Europa.

Mer information om rekryteringsprocessen

Vi värdesätter mångfald och rekryterar baserat på kompetens för att främja inkludering. Vi välkomnar ansökningar från alla kvalificerade individer, oavsett kön, etnisk bakgrund, ålder eller andra unika egenskaper. Vi avstår från kontakt med rekryteringssajter.

Vår rekryteringsprocess består av en telefonavstämning och intervjuer med case, personlighets- och färdighetstest, referenstagning och bakgrundskontroll.

Urval sker löpande, ansök därför gärna på en gång. Så länge annonsen är publicerad är du välkommen med din ansökan.

Vill du veta mer kontakta Torbjörn Ek, regionchef för Service Nord på +46702065848.

#SWEDEN
#LI-HYBRID

Ansök nu

Sustainability Specialist

Kommunikationsstrateg
Läs mer Mar 24
Om företaget
Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av manuella och automatiserade truckar samt tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning, rådgivning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och cirka 600 dedikerade medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering. Vi är ett sälj- och servicebolag inom en global koncern.
Toyota Material Handling har mycket ambitiösa klimatmål vilka är godkända av SBTi och vi arbetar för att vara en hållbar arbetsgivare. Nu söker vi en person i rollen som vår Sustainability Specialist som kan driva och leda projekt inom hållbarhetsområdet i vår organisation.

Om rollen
Rollen är en central del inom företaget och du kommer att interagera med flera funktioner inom organisationen, bygga nätverk för att förstå helheten och agera effektivt i gränsöverskridande projekt. Externt kommer du att ha kontakt med myndigheter, kunder och underleverantörer.

Rollens ansvar är indelat i 3 delar:

Sustainability champion

* Huvudkontakt gentemot koncernen rörande miljö- och hållbarhetsfrågor och mål, samt stötta i hållbarhetsfrågor lokalt där du kommer interagera med representanter från andra bolag i koncernen.
* Bolagets övergripande fastighetsansvarig där stöttning sker till lokala fastighetsansvariga i företaget.
* Säkerställa processerna kring framtagande och rapportering av miljödata till koncernen och olika myndigheter samt de miljörelaterade förordningarna.

Kundstöd

* Hjälpa säljare att svara på kunders RFI/RFQ och koordinera efterlevnad av olika direktiv och förordningar.
* Driva och förbättra vår kundplattform kring området.

Marknad

* Tillsammans med vår marknadsavdelning och säljorganisation driva vår sustainability paketering och information mot marknaden.

Toyota Material handling som arbetsgivare
Vi är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Genom vårt framstående miljöarbete, ambitiösa klimatmål och vår personalpolitik arbetar vi för att vara en hållbar arbetsgivare. Vår företagskultur sätter människan i fokus, varje individ är värdefull och vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Vi är certifierade enligt Great Place To Work. 83 % av våra medarbetare anser att detta är en mycket bra arbetsplats. Här välkomnas dina idéer och åsikter.

Den vi söker
Du ska vara driven och engagerad inom Sustainability området och gärna brinna för hållbarhet. Då rollen är relativt fri söker vi en person som vill kombinera strategiskt tänkande med operativ effektivitet i en dynamisk miljö. Du är en person som tar dig an uppgifter på ett positivt och ödmjukt sätt och ser mer möjligheter i motgångar.
Då du kommer interagera både internt och externt ser vi att du gillar att inspirera andra och har en naturlig förmåga att bygga relationer. Vi ser också att du är bra på att guida medarbetare i deras hållbarhetsarbete.
Erfarenhetsmässigt bör du ha haft en likande roll under ett par år. Har du även erfarenhet av projekt inom Lean, supply chain och/eller produktion är detta meriterande.
Då vi är en projektdriven organisation är du van att arbeta med projektstyrning och rapportera till styrgrupp. Vi är visserligen en internationell koncern men mycket kommunikation sker fortfarande på svenska så du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska men även engelska i tal och skrift.

Vårt erbjudande

* Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
* Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal.
* Arbetsgivarbetald vårdförsäkring.
* Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.
* Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där du kan dra nytta av stödet och expertisen hos dina kollegor.

Övrigt
Placeringsort är Solna eller Mjölby. Resor inom Sverige och internationellt förekommer i tjänsten.
Tillsättning sker enligt överenskommelse.
Vi värdesätter mångfald och välkomnar ansökningar från alla kvalificerade individer, oavsett kön, etnisk bakgrund, ålder eller andra unika egenskaper.
Vi har valt att göra den här rekryteringen själva och undanber oss kontakt med rekryteringssajter.
Intervjuer hålls löpande. Sista ansökningsdag är 7 april.
Vår rekryteringsprocess består av en telefonavstämning och intervjuer, personlighetstest, case, bakgrundskontroll och referenstagning.
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Tommy Rutström.
Tel: +46 730 763 155
Mail: -industries.eu
Vi ser fram emot din ansökan!
#SWEDEN

Ansök nu

Truckreparatören söker ny Verkstadstekniker!

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Nov 5
Nu söker vi på Truckreparatörens Försäljning AB, ett dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB, en servicetekniker till vår verkstad i Tyresö.

Vi är ett härligt gäng med stort teknikintresse - bli en av oss!

Vi söker dig
som har ett stort intresse för maskiner och som är driven, självständig, lösningsorienterad samt flexibel. Du har lätt för att samarbeta och bemöter andra på ett trevligt sätt. Du har grundläggande fordonskompetens, men saknar du erfarenhet av reparationer på truckar erbjuder vi dig utbildning.

På vår verkstad i Tyresö är vi fem tekniker. Tillsammans med nio fälttekniker bildar vi ett starkt team där vi hjälper varandra med problemlösning då vi alla har olika kompetenser. Därför är det viktigt att du både kan arbeta självständigt och samarbeta med andra.

För att jobba hos oss ser vi gärna att du har:

* Ett par års erfarenhet av att reparera maskiner samt har kunskap om hydraulik, fordonsel och mekanik. Alternativt är du en nyutexaminerad fordonstekniker som vill lära dig mer om gaffeltruckar.
* Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande.
* B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift.
* Förmåga att både arbeta självständigt och i team.
* Ett stort intresse, engagemang och driv.
* Intresse för teknik och/eller datorer.
* Du gillar att arbeta med människor och bemöter både kunder och kollegor på ett trevligt och serviceinriktat sätt.

Vi söker ständigt efter talangfulla, entusiastiska människor som vill bli en del av laget!

Vi erbjuder

* Utvecklingsmöjligheter
* Internutbildningar
* DKV privat sjukvårdsförsäkring
* Friskbårdsbidrag 5.000kr
* Arbetstid 38,5tim/veckan
* Trevliga kollegor

Om Truckreparatören
Truckreparatörens Försäljning AB är 21 anställda och jobbar i ljusa lokaler i Tyresö. Vi är ett helägt dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB och arbetar med materialhanteringslösningar dvs med allt inom gaffeltruckar. Vi säljer, hyr ut och servar truckar. Vi omsätter idag 90 miljoner och vi har vuxit med över 100% sedan 2021. Vi fortsätter stadigt växa vilket gör att det är ett dynamiskt företag att arbeta på - det händer alltid nya saker!

Vi är ett medelstort företag med frihet att vara okomplicerade men med stabiliteten av att vara helägt dotterbolag till Toyota Material Handling - ett av världens största företag.

På vår hemsida kan du läsa mer om oss: https://www.truckreparatoren.com

Bli en del av Truckreparatören och forma din framtid tillsammans med oss!

Placering och start
Startdatum enligt överenskommelse. Tjänsten är på plats på verkstaden i Tyresö.

Mer information
Vi är kollektivavtalsanslutna. Utdrag ur belastningsregistret används som en del i rekryteringsprocessen.

Vi kommer gå igenom ansökningarna och bjuda in till intervjuer löpande, så sök redan idag!

Hör av dig om du har några frågor om tjänsten till Lotta Fixelius, Ekonomichef (, tel 08-580 049 65).

Varmt välkommen med din ansökan!

#SWEDEN

Ansök nu

Erfaren Servicecontroller

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 1
Bli en värdefull del av Truckreparatören som vår servicecontroller!

Om jobbet
Hos Truckreparatörens Försäljning AB, ett dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB, finns nu möjligheten att i en entreprenörsdriven miljö bli en del av ett spännande tillväxtbolag i en omväxlande roll.
Är du en engagerad och positiv ekonom/driven administratör som är sugen på nya utmaningar? Är du som bäst när du får ta ansvar, är spindeln i nätet och driver projekt i mål? Trivs du i ett gäng med glada och engagerade kollegor och är en fena på att snabbt ta till dig system, anamma ny kunskap och brinner för service? Kan du leverera kvalitet även när den ena dagen inte är den andra lik? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

* Att vara servicechefens högra hand och problemlösare
* Kundordermottagare - vara den person som kunden först når när de behöver hjälp
* Teknikeradministratör - kvalitetssäkra teknikers serviceordrar. Ekonomisk uppföljning av KPI 'er, steering talks, arbetsmiljöinspektioner i bil. Genomföra utbildningsplaner. Anordna teknikerträffar.
* Ansvara för administration och fakturering av serviceordrar, administrera försäkringsärenden och serviceavtal. Hantera och följa upp fakturor.
* Ansvarig för det systematiska arbetsmiljöarbetet, utveckling, genomförande och uppföljning
* Huvudadministratör av Winserv serviceordersystem
* Effektivisering av serviceorganisationens processer, system och rutiner
* Supportera övriga organisationen i diverse uppgifter som bl a ta emot reservdelar och paket

Din profil

För att lyckas som vår servicecontroller
behöver du goda kunskaper inom ekonomisk uppföljning. Du har en ekonomisk utbildning eller liknande med några års relevant erfarenhet. Du behöver tycka om att arbeta i en dynamisk miljö där ditt ansvarstagande, din problemlösningsförmåga och din noggrannhet är dina främsta tillgångar.

Arbetet ställer höga krav på god kommunikativ förmåga både i tal och skrift i både svenska och engelska. Dina kontaktytor kommer vara både inom och utom organisationen. Du är analytisk, noggrann och trivs med att arbeta i ett högt tempo med både administrativa och praktiska arbetsuppgifter. Du trivs i en roll där du både självständigt och tillsammans med dina kollegor arbetar för att leverera en väl utförd tjänst på ett smidigt, effektivt och professionellt sätt.

Vi förväntar oss att du är har mycket goda kunskaper i Excels pivottabeller vilket är en viktig del av uppföljningen. Utöver Excel har Du goda kunskaper i Outlook, Teams, PowerPoint och Word.

Du behöver ha en prestigelös inställning till dina olika arbetsuppgifter. Du är nyfiken och kommer gärna med utvecklings- och förbättringsförslag. Du tar ansvar, sätter dig in i nya områden och driver dina arbetsuppgifter självständigt. Du är helt enkelt en härlig lagspelare som vill utvecklas tillsammans med oss!

Du är van vid att arbeta i olika system och sätter dig lätt in i nya. Har du arbetat i Winserv och Power Bi är det ett meriterande. Då det händer mycket och vi växer kommer rollen kunna utvecklas med tiden.

Personliga egenskaper

* Du är en ansvarsfull och noggrann person som har ett gott självledarskap.
* Du arbetar med mycket god noggrannhet och struktur. Du är proaktiv och planerar arbetet i den mån det går för att det ska finnas utrymme för de ad hoc arbetsuppgifter som uppstår i en serviceorganisation.
* Du är en god förebild, har ett positivt mindset, är en serviceorienterad och utåtriktad person.

Vi erbjuder

* DKV sjukvårdsförsäkring
* Friskvårdsbidrag 5000kr
* Arbetstid 38,5 h/veckan
* Trevliga kollegor

Om Truckreparatören

Truckreparatörens Försäljnings AB har 21 anställda och jobbar i ljusa lokaler i Tyresö. Vi är ett helägt dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB och arbetar med materialhanteringslösningar dvs med allt inom gaffeltruckar. Vi säljer, hyr ut och servar truckar. Vi omsätter idag 90 miljoner och vi har vuxit med över 100% sedan 2021. Vi fortsätter stadigt växa vilket gör att det är ett dynamiskt företag att arbeta på - det händer alltid nya saker!

Vi är ett medelstort företag med frihet att vara okomplicerade men med stabiliteten av att vara helägt dotterbolag till Toyota Material Handling - ett av världens största företag.

Bli en del av Truckreparatören och forma din framtid tillsammans med oss!

Placering och start

Startdatum enligt överenskommelse. Tjänsten är på plats i Tyresö.

Mer information

Vi är kollektivavtalsanslutna. Utdrag ur belastningsregistret används som en del i rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag är 1 november, men skicka gärna in din ansökan redan idag. Vi kommer gå igenom ansökningarna och bjuda in till intervjuer löpande.

Hör av dig om du har några frågor om tjänsten till Lotta Fixelius, Ekonomichef (, tel 08-580 049 65).

Varmt välkommen med din ansökan!

#SWEDEN

Ansök nu

Truckreparatören söker ny Verkstadstekniker!

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Okt 16
Nu söker vi på Truckreparatörens Försäljning AB, ett dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB, en servicetekniker till vår verkstad i Tyresö.

Vi är ett härligt gäng med stort teknikintresse - bli en av oss!

Om Truckreparatören
Truckreparatörens Försäljning AB är 21 anställda och jobbar i ljusa lokaler i Tyresö. Vi är ett helägt dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB och arbetar med materialhanteringslösningar dvs med allt inom gaffeltruckar. Vi säljer, hyr ut och servar truckar. Vi omsätter idag 90 miljoner och vi har vuxit med över 100% sedan 2021. Vi fortsätter stadigt växa vilket gör att det är ett dynamiskt företag att arbeta på - det händer alltid nya saker!
Vi är ett medelstort företag med frihet att vara okomplicerade men med stabiliteten av att vara helägt dotterbolag till Toyota Material Handling - ett av världens största företag.

På vår hemsida kan du läsa mer om oss: https://www.truckreparatoren.com

Bli en del av Truckreparatören och forma din framtid tillsammans med oss!

Vi söker dig
som har ett stort intresse för maskiner och som är driven, självständig, lösningsorienterad samt flexibel. Du har lätt för att samarbeta och bemöter andra på ett trevligt sätt. Du har grundläggande fordonskompetens, men saknar du erfarenhet av reparationer på truckar erbjuder vi dig utbildning.
På vår verkstad i Tyresö är vi fem tekniker. Tillsammans med nio fälttekniker bildar vi ett starkt team där vi hjälper varandra med problemlösning då vi alla har olika kompetenser. Därför är det viktigt att du både kan arbeta självständigt och samarbeta med andra.

För att jobba hos oss ser vi gärna att du har:

* Ett par års erfarenhet av att reparera maskiner samt har kunskap om hydraulik, fordonsel och mekanik. Alternativt är du en nyutexaminerad fordonstekniker som vill lära dig mer om gaffeltruckar.
* Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande.
* B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift.
* Förmåga att både arbeta självständigt och i team.
* Ett stort intresse, engagemang och driv.
* Intresse för teknik och/eller datorer.
* Du gillar att arbeta med människor och bemöter både kunder och kollegor på ett trevligt och serviceinriktat sätt.

Vi söker ständigt efter talangfulla, entusiastiska människor som vill bli en del av laget!

Vi erbjuder

* Utvecklingsmöjligheter
* Internutbildningar
* DKV privat sjukvårdsförsäkring
* Friskbårdsbidrag 5.000kr
* Arbetstid 38,5tim/veckan
* Trevliga kollegor

Placering och start
Startdatum enligt överenskommelse. Tjänsten är på plats på verkstaden i Tyresö.

Mer information
Vi är kollektivavtalsanslutna. Utdrag ur belastningsregistret används som en del i rekryteringsprocessen.

Sista ansökningsdag är 3 november. Vi kommer gå igenom ansökningarna och bjuda in till intervjuer löpande, så sök redan idag!

Hör av dig om du har några frågor om tjänsten till Lotta Fixelius, Ekonomichef (, tel 08-580 049 65).

Varmt välkommen med din ansökan!

#SWEDEN

Ansök nu

Erfaren Servicecontroller

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 23
Bli en värdefull del av Truckreparatören som vår servicecontroller!

Om jobbet
Hos Truckreparatörens Försäljning AB, ett dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB, finns nu möjligheten att i en entreprenörsdriven miljö bli en del av ett spännande tillväxtbolag i en omväxlande roll.

Är du en engagerad och positiv ekonom/driven administratör som är sugen på nya utmaningar? Är du som bäst när du får ta ansvar, är spindeln i nätet och driver projekt i mål? Trivs du i ett gäng med glada och engagerade kollegor och är en fena på att snabbt ta till dig system, anamma ny kunskap och brinner för service? Kan du leverera kvalitet även när den ena dagen inte är den andra lik? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

* Att vara servicechefens högra hand och problemlösare
* Kundordermottagare - vara den person som kunden först når när de behöver hjälp
* Teknikeradministratör - kvalitetssäkra teknikers serviceordrar. Ekonomisk uppföljning av KPI 'er, steering talks, arbetsmiljöinspektioner i bil. Genomföra utbildningsplaner. Anordna teknikerträffar.
* Ansvara för administration och fakturering av serviceordrar, administrera försäkringsärenden och serviceavtal. Hantera och följa upp fakturor.
* Ansvarig för det systematiska arbetsmiljöarbetet, utveckling, genomförande och uppföljning
* Huvudadministratör av Winserv serviceordersystem
* Effektivisering av serviceorganisationens processer, system och rutiner
* Supportera övriga organisationen i diverse uppgifter som bl a ta emot reservdelar och paket



Din profil

För att lyckas som vår servicecontroller
behöver du goda kunskaper inom ekonomisk uppföljning. Du har en ekonomisk utbildning eller liknande med några års relevant erfarenhet. Du behöver tycka om att arbeta i en dynamisk miljö där ditt ansvarstagande, din problemlösningsförmåga och din noggrannhet är dina främsta tillgångar.

Arbetet ställer höga krav på god kommunikativ förmåga både i tal och skrift i både svenska och engelska. Dina kontaktytor kommer vara både inom och utom organisationen. Du är analytisk, noggrann och trivs med att arbeta i ett högt tempo med både administrativa och praktiska arbetsuppgifter. Du trivs i en roll där du både självständigt och tillsammans med dina kollegor arbetar för att leverera en väl utförd tjänst på ett smidigt, effektivt och professionellt sätt.

Vi förväntar oss att du är har mycket goda kunskaper i Excels pivottabeller vilket är en viktig del av uppföljningen. Utöver Excel har Du goda kunskaper i Outlook, Teams, PowerPoint och Word.

Du behöver ha en prestigelös inställning till dina olika arbetsuppgifter. Du är nyfiken och kommer gärna med utvecklings- och förbättringsförslag. Du tar ansvar, sätter dig in i nya områden och driver dina arbetsuppgifter självständigt. Du är helt enkelt en härlig lagspelare som vill utvecklas tillsammans med oss!

Du är van vid att arbeta i olika system och sätter dig lätt in i nya. Har du arbetat i Winserv och Power Bi är det ett meriterande. Då det händer mycket och vi växer kommer rollen kunna utvecklas med tiden.

Personliga egenskaper

* Du är en ansvarsfull och noggrann person som har ett gott självledarskap.
* Du arbetar med mycket god noggrannhet och struktur. Du är proaktiv och planerar arbetet i den mån det går för att det ska finnas utrymme för de ad hoc arbetsuppgifter som uppstår i en serviceorganisation.
* Du är en god förebild, har ett positivt mindset, är en serviceorienterad och utåtriktad person.

Vi erbjuder

* DKV sjukvårdsförsäkring
* Friskvårdsbidrag 5000kr
* Arbetstid 38,5 h/veckan
* Trevliga kollegor

Om Truckreparatören
Truckreparatörens Försäljnings AB har 21 anställda och jobbar i ljusa lokaler i Tyresö. Vi är ett helägt dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB och arbetar med materialhanteringslösningar dvs med allt inom gaffeltruckar. Vi säljer, hyr ut och servar truckar. Vi omsätter idag 90 miljoner och vi har vuxit med över 100% sedan 2021. Vi fortsätter stadigt växa vilket gör att det är ett dynamiskt företag att arbeta på - det händer alltid nya saker!

Vi är ett medelstort företag med frihet att vara okomplicerade men med stabiliteten av att vara helägt dotterbolag till Toyota Material Handling - ett av världens största företag.

Bli en del av Truckreparatören och forma din framtid tillsammans med oss!

Placering och start
Startdatum enligt överenskommelse. Tjänsten är på plats i Tyresö.

Mer information
Vi är kollektivavtalsanslutna. Utdrag ur belastningsregistret används som en del i rekryteringsprocessen.

Sista ansökningsdag är 1 november, men skicka gärna in din ansökan redan idag. Vi kommer gå igenom ansökningarna och bjuda in till intervjuer löpande.

Hör av dig om du har några frågor om tjänsten till Lotta Fixelius, Ekonomichef (, tel 08-580 049 65).

Varmt välkommen med din ansökan!

#SWEDEN

Ansök nu

Servicetekniker södra Stockholm

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Aug 26
Om oss

Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av manuella och automatiserade truckar samt tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning, rådgivning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och cirka 600 dedikerade medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering. Vi är ett sälj- och servicebolag inom en global koncern.

Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Vi har ambitiösa klimatmål och är en arbetsgivare där säkerhet och hållbarhet är viktigt på riktigt. Vår företagskultur sätter människan i fokus, varje individ är värdefull och vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Här välkomnas dina idéer och åsikter.

Är du tekniskt intresserad och brinner för att lösa problem? Vill du vara en del av ett världsledande företag inom materialhantering som satsar på innovation och utveckling? Hos oss får du möjlighet att arbeta självständigt med frihet under ansvar, samtidigt som du är en del av ett stöttande team. Toyota som är den starkaste aktören på marknaden växer kontinuerligt och nu söker vi fler medarbetare. Just nu söker vi en servicetekniker i Södra Stockholm.

Arbetsuppgifter
Som servicetekniker på Toyota Material Handling Sweden är hög servicestandard och punktlighet viktiga ledord. Du ska se till att våra kunder alltid har en väl fungerande truckpark och att kundernas oplanerade stillestånd alltid tas om hand snabbt och effektivt.
Även om du arbetar väldigt självständigt, ansvarar för din egen planering och hur du löser dina uppdrag, så ingår du i ett team där alla hjälps åt och stöttar varandra vid behov och arbetstoppar.

Din profil

Vi söker dig som vill jobba i ett engagerat team med ett av världens starkaste varumärken och den starkaste aktören inom materialhantering i Sverige. Vi ser det som en självklarhet att du har vilja, intresse och professionalism i det arbete du utför.

Vi söker Dig

* med teknisk bakgrund, exempelvis fordons-, elprogrammet eller motsvarande kompetenser
* som kan kombinera fysiskt arbete med administrativa uppgifter
* som är en engagerad och intresserad teammedlem
* som ser tekniska problem som en rolig och spännande utmaning
* som har förmågan att förutse och prioritera uppgifter samt att se till att dessa utförs

För att trivas i jobbet bör du ha lätt för att umgås med olika människor, ha ett tekniskt intresse och gilla att lösa problem. Du förstår vikten av att vårda relationen till kunden.
YH-utbildning för servicetekniker, erfarenhet och tidigare vana av reparationer på truckar är meriterande samt kunskap om hydraulik och fordons-el, mekanik och förbränningsmaskiner.
Vi söker dig som hanterar engelska eftersom vi har dokumentation som kan vara på engelska.
B-körkort och en trygghet i att arbeta självständigt är ett krav.
Vi tillhandahåller en utrustad bil samt ger dig den utbildning du behöver.
Lämplig bostadsort är i Södertörnsområdet i sydöstra Stockholm.

Vårt erbjudande

* Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
* Du erbjuds ett självständigt arbete med frihet under ansvar.
* Du får en trygg anställning med en grundlig introduktion och utbildning.
* Arbeta i ett team som hjälps åt och stöttar varandra, samt ha kollegor i hela landet vars stöd och expertis du kan dra nytta av.
* Tillgång till en egen utrustad servicebil som du ansvarar för själv, konkurrenskraftig ersättning och attraktiva förmåner
* Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande.
* Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.

Vi ser gärna att både kvinnor och män söker tjänsten och vi strävar efter kulturell mångfald.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du ansvarig servicechef Kristofer Eklund, tel. 072-146 89 11.
Välkommen med din ansökan för att bli en del av ett starkt servicegäng.
Intervjuer hålls löpande.

Ansök nu

Försäljningsansvarig Ställagesystem

Key account manager
Läs mer Jul 2
Är du en resultatorienterad lagspelare med projektledaregenskaper som vill vara med och bygga upp ett helt nytt affärsområde inom Toyota Material Handling Sweden? Vi utökar vår produktportfölj med ställagesystem och söker nu dig som vill bygga upp verksamheten i Sverige.
Om oss
Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av truckar och tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och en dedikerad personal på cirka 600 medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering.
Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Vi har en företagskultur där varje individ är värdefull och där vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Här välkomnas dina idéer och åsikter. Ansök nu och bli en del av vår spännande förändringsresa framåt!
Ditt uppdrag
Du är den som bygger upp affärsområdet Racking Solutions och har det nationella ansvaret för försäljprocessen av ställage; från generering av leads, framtagande av offerter till att driva och avsluta projekt, inklusive översyn av installation och driftsättning av lösningen. Du förstår kundens behov, säljer in konceptet och tar ansvaret fullt ut för de kommersiella och operativa delarna i leveransen.
Du kommer att jobba både individuellt och tillsammans med övriga Toyota-organisationen i större kundprojekt med ren ställageförsäljning men även i projekt kopplade mot automation, layoutdesign etc. Som person behöver du därför ha mycket lätt för nätverksbyggande och ha starka projektledaregenskaper för att driva affären framåt. Du spelar en nyckelroll i att stötta dina kollegor i organisationen med dina kunskaper inom ställagesystem och lagerlösningar, samtidigt som du agerar som en ambassadör för hela vårt produkt- och tjänsteportfölj inom Toyota Material Handling gentemot kund.
Vi förutser en snabb tillväxt inom affärsområdet och därmed tillväxt av teamet som kommer att jobba inom området Racking solutions.

Din profil
Vi söker dig som har:
Entreprenörsådran i dig och erfarenhet av att ha drivit fram eller aktivt deltagit i uppbyggnaden av ett nytt affärsområde eller ny funktion
Erfarenhet av arbete med försäljning inom relevant område, där du har ett starkt driv, kundfokus och förståelse för komplexa försäljningsprocesser
Mycket goda kunskaper inom logistik och ställagelösningar
Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både muntligt och skriftligt
God IT- och datorvana
B-körkort är en självklarhet då det ingår resor som en naturlig del av tjänsten

Det är meriterande om du har:
En akademisk examen inom relevant område, till exempel som ingenjör eller inom logistik
Fördjupade kunskaper inom supply chain management och AutoCAD eller motsvarande
Projektledarbakgrund

Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor! Därför ser vi en person som
Är ansvarstagande, självgående och strukturerad
Är mål- och resultatorienterad
Har god samarbetsförmåga och är duktig på att bygga och bevara goda kundrelationer
Är övertygande och kommunikativt skicklig i tal och presentationsteknik

Ansök nu

Performance Marketing Specialist

Marknadskommunikatör
Läs mer Maj 29
Vårt erbjudande

* Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete för att stödja balans mellan arbete och privatliv.
* Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande.
* Vårt huvudkontor i Solna erbjuder möjlighet till gym, pool och massage på arbetsplatsen för en hälsosam livsstil.
* Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.
* Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där du kan dra nytta av stödet och expertisen hos dina kollegor inte bara i Sverige utan även i övriga Europa.

Är du passionerad för digital marknadsföring och datadrivna insikter? Vi söker en Performance Marketing-specialist som vill driva vår SEM-marknadsföring och analysera kampanjer för att leverera starka resultat. Detta är ett längre vikariat för en kollega som går på föräldraledighet, vilket ger dig chansen att göra en betydelsefull insats och växa inom rollen!

Om oss
Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av truckar och tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och en dedikerad personal på cirka 600 medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering.
Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Vi har en företagskultur som sätter människan i fokus, där varje individ är värdefull och där vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Här välkomnas dina idéer och åsikter.

Om tjänsten
Du kommer att tillhöra vår avdelning för marknad och kommunikation som idag består av fem medarbetare under ledning av marknadschefen. Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av uppgifter, där tyngden kommer att ligga på SEM och datadriven analys samt att komma med insikter som hjälper avdelningen framåt. Två viktiga KPI:er för den här rollen är att driva försäljning online samt leverera leads via online-kanalerna till säljkåren.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Ansvara för vår SEM marknadsföring
* Löpande analysera och följa upp kampanjer som görs digitalt
* Ta aktiv del i vår digitala marknadsföring

Din profil
Vi söker dig som har:

* Relevant högskoleutbildning/YH utbildning inom marknadsföring eller kommunikation
* Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom liknande områden
* Goda kunskaper inom digitala kanaler
* Goda kunskaper inom analys, t.ex. Google Analytics
* Goda kunskaper om A/B testning och förståelse för kundresan
* Mycket goda språkkunskaper i Svenska och engelska, i tal som skrift

Det är meriterande om du har:

* Arbetslivserfarenhet i en jämförbar befattning
* Kunskaper och erfarenhet av marketing automation

Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor! Därför ser vi en person som är/har:

* Självgående och strukturerad
* Flexibel
* Prestationsorienterad
* God samarbetsförmåga
* Kreativ och nytänkande
* God problemlösande förmåga

Placering & start

Solna, Stockholm. Hybridarbete. Tillsättning sker enligt överenskommelse, får vi önska vill vi ha dig på plats i augusti.

Övrig information

Tjänsten är en visstidsanställning om ca 1 år. Vi värdesätter mångfald och rekryterar baserat på kompetens för att främja inkludering. Ansök med CV snarast, men senast 12 juni. Intervjuer sker löpande.

Vi avstår från kontakt med rekryteringssajter. Bakgrundkontroll ingår som en del i vår rekryteringsprocess och arbetspsykologiska tester kan komma att användas.

För mer information om tjänsten, kontakta rekryterande chef Patrik Näslund, tel +46761120786.

Ansök nu

Försäljningsansvarig Ställagesystem

Account manager
Läs mer Maj 24
Är du en resultatorienterad lagspelare med projektledaregenskaper som vill vara med och bygga upp ett helt nytt affärsområde inom Toyota Material Handling Sweden? Vi utökar vår produktportfölj med ställagesystem och söker nu dig som vill bygga upp verksamheten i Sverige.

Om oss
Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av truckar och tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och en dedikerad personal på cirka 600 medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering.

Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Vi har en företagskultur där varje individ är värdefull och där vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Här välkomnas dina idéer och åsikter. Ansök nu och bli en del av vår spännande förändringsresa framåt!

Ditt uppdrag
Du är den som bygger upp affärsområdet Racking Solutions och har det nationella ansvaret för försäljprocessen av ställage; från generering av leads, framtagande av offerter till att driva och avsluta projekt, inklusive översyn av installation och driftsättning av lösningen. Du förstår kundens behov, säljer in konceptet och tar ansvaret fullt ut för de kommersiella och operativa delarna i leveransen.

Du kommer att jobba både individuellt och tillsammans med övriga Toyota-organisationen i större kundprojekt med ren ställageförsäljning men även i projekt kopplade mot automation, layoutdesign etc. Som person behöver du därför ha mycket lätt för nätverksbyggande och ha starka projektledaregenskaper för att driva affären framåt. Du spelar en nyckelroll i att stötta dina kollegor i organisationen med dina kunskaper inom ställagesystem och lagerlösningar, samtidigt som du agerar som en ambassadör för hela vårt produkt- och tjänsteportfölj inom Toyota Material Handling gentemot kund.

Vi förutser en snabb tillväxt inom affärsområdet och därmed tillväxt av teamet som kommer att jobba inom området Racking solutions.

Din profil
Vi söker dig som har:

* Entreprenörsådran i dig och erfarenhet av att ha drivit fram eller aktivt deltagit i uppbyggnaden av ett nytt affärsområde eller ny funktion
* Erfarenhet av arbete med försäljning inom relevant område, där du har ett starkt driv, kundfokus och förståelse för komplexa försäljningsprocesser
* Mycket goda kunskaper inom logistik och ställagelösningar
* Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både muntligt och skriftligt
* God IT- och datorvana
* B-körkort är en självklarhet då det ingår resor som en naturlig del av tjänsten

Det är meriterande om du har:

* En akademisk examen inom relevant område, till exempel som ingenjör eller inom logistik
* Fördjupade kunskaper inom supply chain management och AutoCAD eller motsvarande
* Projektledarbakgrund

Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor! Därför ser vi en person som

* Är ansvarstagande, självgående och strukturerad
* Är mål- och resultatorienterad
* Har god samarbetsförmåga och är duktig på att bygga och bevara goda kundrelationer
* Är övertygande och kommunikativt skicklig i tal och presentationsteknik

Vårt erbjudande

* Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete för att stödja balans mellan arbete och privatliv.
* Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande.
* Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.
* Tjänstebil ingår för din bekvämlighet och rörlighet.
* Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där du kan dra nytta av stödet och expertisen hos dina kollegor inte bara i Sverige utan även i övriga Europa.



Placering & start

Vi söker efter rätt person och är flexibla vad gäller placeringsort och startdatum. Vi vill gärna ha dig på plats så snart som möjligt och tror att du bäst får stöd om du utgår ifrån Stockholm, men det är inget krav.



Mer information

Vi värdesätter mångfald och rekryterar baserat på kompetens för att främja inkludering.

Vi avstår från kontakt med rekryteringssajter. Arbetspsykologiska tester kan användas i rekryteringsprocessen. Intervjuer sker löpande.

För mer information, kontakta Senior Business Manager Pär Forsell, tel +46722286037.

Ansök nu

Försäljningsansvarig Ställagesystem

Account manager
Läs mer Maj 23
Är du en resultatorienterad lagspelare med projektledaregenskaper som vill vara med och bygga upp ett helt nytt affärsområde inom Toyota Material Handling Sweden? Vi utökar vår produktportfölj med ställagesystem och söker nu dig som vill bygga upp verksamheten i Sverige.

Om oss
Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av truckar och tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och en dedikerad personal på cirka 600 medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering.

Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Vi har en företagskultur där varje individ är värdefull och där vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Här välkomnas dina idéer och åsikter. Ansök nu och bli en del av vår spännande förändringsresa framåt!

Ditt uppdrag
Du är den som bygger upp affärsområdet Racking Solutions och har det nationella ansvaret för försäljprocessen av ställage; från generering av leads, framtagande av offerter till att driva och avsluta projekt, inklusive översyn av installation och driftsättning av lösningen. Du förstår kundens behov, säljer in konceptet och tar ansvaret fullt ut för de kommersiella och operativa delarna i leveransen.

Du kommer att jobba både individuellt och tillsammans med övriga Toyota-organisationen i större kundprojekt med ren ställageförsäljning men även i projekt kopplade mot automation, layoutdesign etc. Som person behöver du därför ha mycket lätt för nätverksbyggande och ha starka projektledaregenskaper för att driva affären framåt. Du spelar en nyckelroll i att stötta dina kollegor i organisationen med dina kunskaper inom ställagesystem och lagerlösningar, samtidigt som du agerar som en ambassadör för hela vårt produkt- och tjänsteportfölj inom Toyota Material Handling gentemot kund.

Vi förutser en snabb tillväxt inom affärsområdet och därmed tillväxt av teamet som kommer att jobba inom området Racking solutions.

Din profil
Vi söker dig som har:

* Entreprenörsådran i dig och erfarenhet av att ha drivit fram eller aktivt deltagit i uppbyggnaden av ett nytt affärsområde eller ny funktion
* Erfarenhet av arbete med försäljning inom relevant område, där du har ett starkt driv, kundfokus och förståelse för komplexa försäljningsprocesser
* Mycket goda kunskaper inom logistik och ställagelösningar
* Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både muntligt och skriftligt
* God IT- och datorvana
* B-körkort är en självklarhet då det ingår resor som en naturlig del av tjänsten



Det är meriterande om du har:

* En akademisk examen inom relevant område, till exempel som ingenjör eller inom logistik
* Fördjupade kunskaper inom supply chain management och AutoCAD eller motsvarande
* Projektledarbakgrund

Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor! Därför ser vi en person som

* Är ansvarstagande, självgående och strukturerad
* Är mål- och resultatorienterad
* Har god samarbetsförmåga och är duktig på att bygga och bevara goda kundrelationer
* Är övertygande och kommunikativt skicklig i tal och presentationsteknik

Vårt erbjudande

* Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete för att stödja balans mellan arbete och privatliv.
* Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande.
* Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.
* Tjänstebil ingår för din bekvämlighet och rörlighet.
* Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där du kan dra nytta av stödet och expertisen hos dina kollegor inte bara i Sverige utan även i övriga Europa.



Placering & start

Vi söker efter rätt person och är flexibla vad gäller placeringsort och startdatum. Vi vill gärna ha dig på plats så snart som möjligt och tror att du bäst får stöd om du utgår ifrån Stockholm, men det är inget krav.



Mer information

Vi värdesätter mångfald och rekryterar baserat på kompetens för att främja inkludering.

Vi avstår från kontakt med rekryteringssajter. Arbetspsykologiska tester kan användas i rekryteringsprocessen. Intervjuer sker löpande.

För mer information, kontakta Senior Business Manager Pär Forsell, tel +46722286037.

Ansök nu

Servicetekniker

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Nov 1
Om oss
Toyota Material Handling Sweden är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Våra lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering kompletteras med autotruckar, Toyota I Site fleet management samt analys och rådgivning.

Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns. Antalet medarbetare är cirka 450, varav 250 ingår i den rikstäckande serviceorganisationen. I vår strävan efter överlägsen kvalitet genomsyrar The Toyota Way vår företagskultur, våra ideal och vårt sätt att arbeta.

Toyota som är den starkaste aktören på marknaden växer kontinuerligt och nu söker vi fler medarbetare. Just nu söker vi en servicetekniker i norra Stockholm.

Arbetsuppgifter
Som servicetekniker på Toyota Material Handling Sweden är hög servicestandard och punktlighet viktiga ledord. Du ska se till att våra kunder alltid har en väl fungerande truckpark och att kundernas oplanerade stillestånd alltid tas om hand snabbt och effektivt.
Även om du arbetar väldigt självständigt, ansvarar för din egen planering och hur du löser dina uppdrag, så ingår du i ett team där alla hjälps åt och stöttar varandra vid behov och arbetstoppar.
Vi tillhandahåller en utrustad bil samt ger dig den utbildning du behöver.

Din profil
Vi söker dig som vill jobba i ett engagerat team med ett av världens starkaste varumärken och den starkaste aktören inom materialhantering i Sverige. Vi ser det som en självklarhet att du har vilja, intresse och professionalism i det arbete du utför.

Vi söker Dig
* med teknisk bakgrund, exempelvis fordons-, elprogrammet eller motsvarande kompetenser
* som kan kombinera fysiskt arbete med administrativa uppgifter
* som är en engagerad och intresserad teammedlem
* som ser tekniska problem som en rolig och spännande utmaning
* som har förmågan att förutse och prioritera uppgifter samt att se till att dessa utförs

För att trivas i jobbet bör du ha lätt för att umgås med olika människor, ha ett tekniskt intresse och gilla att lösa problem. Du förstår vikten av att vårda relationen till kunden.
YH-utbildning för servicetekniker, erfarenhet och tidigare vana av reparationer på truckar är meriterande samt kunskap om hydraulik och fordons-el, mekanik och förbränningsmaskiner.

Vi söker dig som hanterar engelska eftersom vi har dokumentation som kan vara på engelska.
B-körkort och en trygghet i att arbeta självständigt är ett krav.

Lämplig bostadsort är Bro/Bålsta/Järfälla/ Märsta/Upplands Väsby.
Vi ser gärna att både kvinnor och män söker tjänsten och vi strävar efter kulturell mångfald.

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du ansvarig servicechef Catarina Sjöberg, tel 070-2022535.

Välkommen med din ansökan för att bli en del av ett starkt servicegäng.

Intervjuer hålls löpande.

Ansök nu

Regionchef försäljning Stockholm

Försäljningschef
Läs mer Sep 15
Toyota Material Handling Sweden är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Våra lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering kompletteras med autotruckar, Toyota I Site fleet management samt analys och rådgivning.

Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns. Antalet medarbetare är cirka 450, varav 250 ingår i den rikstäckande serviceorganisationen. I vår strävan efter överlägsen kvalitet genomsyrar The Toyota Way vår företagskultur, våra ideal och vårt sätt att arbeta.

Vi söker en resultatdriven och professionell regionchef som genom att driva och leda region Stockholm är med och bidrar till vår fortsatta framgång och tillväxt.
Vi erbjuder dig ett varierat jobb med både personalansvar och egna kunder på ett av världens största företag.

Ditt uppdrag

Som regionchef ansvarar du för regionens säljutfall mot budget. Du har direkt personalansvar för säljarna i din region som sköter uppsökande försäljning och uthyrning av nya och begagnade truckar samt tillhörande serviceavtal och en rad andra tjänster och lösningar vi erbjuder. Du bor och utgår i regionen och kommer även att ansvara för utvalda kunder och prospekts i Stockholm med omnejd. Kunder är alla företag som behöver en truck, vilket är allt från den lilla butiken till riktigt stora företag med hundratals truckar. Detta gör ditt jobb varierande då du träffar folk inom många olika befattningar och branscher.

Vi jobbar mot tydliga mål och du och dina säljare får både frihet och eget ansvar där din kreativitet ger fina säljresultat och löser kundernas behov. Du rapporterar till Försäljningschef Sverige och till din hjälp för att nå uppsatta mål har du ett säljteam, en kompetent serviceorganisation samt en marknadsavdelning.

Anställningsort är Stockholm. Säljteamet och kundkontakter kommer att vara utspridda i regionen, vilket innebär visst resande.

Din profil

Du är en rutinerad och resultatinriktad säljare och ledare med affärsmannaskap, coachande förhållningssätt och erfarenhet av att leda säljteam.

Du har flera års erfarenhet från att arbeta med uppsökande försäljning, både mot nya och befintliga kunder. Proaktivitet är viktigt för att vara framgångsrik i rollen, så du är både driven, framåt och orädd. Försäljningen är komplex varför du behöver vara lyhörd, uthållig och samtidigt tycka om att presentera, förklara och förhandla för att hitta rätt lösningar till kunden. Struktur och hög servicegrad med kunden i fokus krävs för att bygga långsiktiga relationer.

Du drivs av att göra affärer och har dokumenterat starka resultat inom industriell försäljning eller uthyrningsverksamhet. Kunskap om branschen delar vi gärna med oss av. Som ledare behöver du förstå vad ditt team behöver och hur du kan maximera deras resultat.

I övrigt tror vi att du:
Har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Har B-körkort
Goda kunskaper inom Excel

Vi ser gärna att både kvinnor och män söker tjänsten och vi strävar efter kulturell mångfald.

Intresserad och vill veta mer?

Önskas ytterligare information är du välkommen att ringa rekryterande chef, Erik Larsson, Säljchef Sverige, tfn 076-147 65 04.

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 29 september. Intervjuer hålls löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servicetekniker

Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin
Läs mer Feb 6
Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site.

Vi strävar efter att finnas nära våra kunder.

Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade tjänster och 24/7 servicetillgänglighet genom avtal. Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns.

Toyota som är den starkaste aktören på marknaden växer kontinuerligt och nu söker vi fler medarbetare. Just nu söker vi servicetekniker i norra Stockholm.

Som servicetekniker på Toyota Material Handling Sweden AB är hög servicestandard och punktlighet viktiga ledord. Du ska se till att våra kunder alltid har en väl fungerande truckpark och att kundernas oplanerade stillestånd alltid tas om hand snabbt och effektivt.

Även om du arbetar väldigt självständigt, ansvarar för din egen planering och hur du löser dina uppdrag, så ingår du i ett team där alla hjälps åt och stöttar varandra vid behov och arbetstoppar.

Vi söker dig som vill jobba i ett engagerat team med ett av världens starkaste varumärken och den starkaste aktören inom materialhantering i Sverige. Vi ser det som en självklarhet att du har vilja, intresse och professionalism i det arbete du utför.

Vi söker Dig



* med teknisk bakgrund, exempelvis fordons-, elprogrammet eller motsvarande kompetenser
* som kan kombinera fysiskt arbete med administrativa uppgifter
* som är en engagerad och intresserad teammedlem
* som ser tekniska problem som en rolig och spännande utmaning
* som har förmågan att förutse och prioritera uppgifter samt att se till att dessa utförs

För att trivas i jobbet bör du ha lätt för att umgås med olika människor, ha ett tekniskt intresse och gilla att lösa problem. Du förstår vikten av att vårda relationen till kunden.

YH-utbildning för servicetekniker, erfarenhet och tidigare vana av reparationer på truckar är meriterande samt kunskap om hydraulik och fordons-el, mekanik och förbränningsmaskiner.

Vi söker dig som hanterar engelska eftersom vi har dokumentation som kan vara på engelska.

B-körkort och en trygghet i att arbeta självständigt är ett krav.

Vi tillhandahåller en utrustad bil samt ger dig den utbildning du behöver. Lämplig bostadsort är norra Stockholm med omnejd.

Vi ser gärna att både kvinnor och män söker tjänsten och vi strävar efter kulturell mångfald.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du ansvarig servicechef Catarina Sjöberg, 070-202 25 35.

Välkommen med din ansökan för att bli ny medlem i ett starkt servicegäng.

Ansök nu

Servicetekniker

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Sep 12
Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site.

Vi strävar efter att finnas nära våra kunder.

Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade tjänster och 24/7 servicetillgänglighet genom avtal. Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns.

Toyota som är den starkaste aktören på marknaden växer kontinuerligt och nu söker vi fler medarbetare. Just nu söker vi servicetekniker i södra Stockholm.

Som servicetekniker på Toyota Material Handling Sweden AB är hög servicestandard och punktlighet viktiga ledord. Du ska se till att våra kunder alltid har en väl fungerande truckpark och att kundernas oplanerade stillestånd alltid tas om hand snabbt och effektivt.

Även om du arbetar väldigt självständigt, ansvarar för din egen planering och hur du löser dina uppdrag, så ingår du i ett team där alla hjälps åt och stöttar varandra vid behov och arbetstoppar.

Vi söker dig som vill jobba i ett engagerat team med ett av världens starkaste varumärken och den starkaste aktören inom materialhantering i Sverige. Vi ser det som en självklarhet att du har vilja, intresse och professionalism i det arbete du utför.

Vi söker Dig

* med teknisk bakgrund, exempelvis fordons-, elprogrammet eller motsvarande kompetenser
* som kan kombinera fysiskt arbete med administrativa uppgifter
* som är en engagerad och intresserad teammedlem
* som ser tekniska problem som en rolig och spännande utmaning
* som har förmågan att förutse och prioritera uppgifter samt att se till att dessa utförs

För att trivas i jobbet bör du ha lätt för att umgås med olika människor, ha ett tekniskt intresse och gilla att lösa problem. Du förstår vikten av att vårda relationen till kunden.

YH-utbildning för servicetekniker, erfarenhet och tidigare vana av reparationer på truckar är meriterande samt kunskap om hydraulik och fordons-el, mekanik och förbränningsmaskiner.

Vi söker dig som hanterar engelska eftersom vi har dokumentation som kan vara på engelska.

B-körkort och en trygghet i att arbeta självständigt är ett krav.

Vi tillhandahåller en utrustad bil samt ger dig den utbildning du behöver. Lämplig bostadsort är södra Stockholm med omnejd.

Vi ser gärna att både kvinnor och män söker tjänsten och vi strävar efter kulturell mångfald.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du ansvarig servicechef Taina Heggelund-Böe, 072-722 53 03.

Välkommen med din ansökan för att bli ny medlem i ett starkt servicegäng.

Ansök nu