Moderata Samlingspartiet Riksorganisationen jobb i Stockholm

Hitta lediga jobb hos Moderata Samlingspartiet Riksorganisationen i Stockholm. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Stockholm.

Politisk assistent

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Aug 8
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen är idag ca100 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.



Avdelningen Ekonomi är en av tre avdelningar på det Moderata riksdagskansliet. På avdelningen arbetar cirka tio personer som bland annat har till uppgift att bistå moderata ledamöter i finansutskottet, skatteutskottet, socialförsäkringsutskottet, trafikutskottet och näringsutskottet.
 
Rollen som politisk assistent rapporterar till chefen för avdelningen Ekonomi vid Moderaternas riksdagskansli och kommer att arbeta nära de politiskt sakkunniga och politiska sekreterare på avdelningen. Tjänsten är en tidsbegränsad projektanställning på sex månader med tillträde i mitten av augusti.
 
Vi ser framför oss sökanden som nyligen tagit studenten och som efter avslutat gymnasieprogram vill arbeta en period innan vidare studier på universitet eller högskola.

Arbetsuppgifter
Rollen som politisk assistent är ett komplement till politiska sekreterare och sakkunniga och man utför arbetsuppgifter som inte ligger inom ramen för övrig kanslipersonals befattningsbeskrivningar. Rollen är inte en traditionell assistenttjänst utan förutsätter en politisk förståelse.
 
Som politisk assistent är du behjälplig med seminariestöd, reseplanering, besöksmottagning samt bokning och genomförande av möten. Det ingår även i tjänsten att arbeta med sociala medier i form av fotografering, filmning och textning samt i övrigt bistå med administrativ och praktisk hjälp där det behövs.

Kvalifikationer
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha goda kunskaper i svenska och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.  Du behöver vidare vara duktig på att använda olika sociala medier samt ha god datorvana och förmåga att lära dig relevanta verktyg såsom Canva.

Personliga egenskaper
Du har ett politiskt intresse och som person är du serviceinriktad, organiserad och öppen för att göra alla typer av arbetsuppgifter.  Det är meriterande om du har en förståelse för samhällsekonomiska frågor.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi arbetar i team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi erbjuder ett bra nätverk och erfarenheter i form av varierade arbetsuppgifter i en stimulerande miljö.
 
Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. Med Moderaterna i regeringsställning händer det mycket i organisationen och ditt stöd kommer att värdesättas högt. Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges riksdag och vi arbetar på plats. Arbete utanför kontorstid förekommer. Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilket äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas utöver säkerhetsprövningen även av registerkontroll.

Detta är en tidsbegränsad projektanställning på ett halvår med omgående tillträde. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vänta därför inte med att söka tjänsten. Frågor om tjänsten besvaras av avdelningschef Li Jansson. Varmt välkommen med din ansökan!
 

Kontaktinformation
Li Jansson, Avdelningschef, 072-216 64 29

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57

Arbetsplats
Mynttorget 1

111 28 Stockholm

Ansök nu

Politisk sekreterare

Sekreterare
Läs mer Aug 1
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen är idag ca100 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.



Vill du arbeta med välfärdspolitiska frågor, med särskilt fokus på utbildning och/eller sjukvård? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten som politisk sekreterare på Moderaternas riksdagskansli.
 
Tjänsten ligger under avdelningen Arbete och utbildning, som är en av tre avdelningar på det Moderata riksdagskansliet. På avdelningen arbetar cirka tio personer som bland annat har till uppgift att bistå moderata ledamöter i arbetsmarknadsutskottet, civilutskottet, kulturutskottet, socialutskottet och utbildningsutskottet.

Arbetsuppgifter
Som politisk sekreterare arbetar du främst med kommunikation, kontinuerlig omvärldsbevakning, att fram policyunderlag samt kommunikation av policyförslag. I tjänsten ingår att ta fram underlag när partiets talespersoner eller ledning ska uttala sig i media eller något annat offentligt sammanhang samt i övrigt stötta ledamöterna i utskottsarbetet.
 
Du bistår med utåtriktade aktiviteter såsom att skriva debattartiklar och förankra innehållet i organisationen. Du säkerställer att politiken får maximalt genomslag i debatten genom att också stötta politikerna med insatser i deras valkretsar; lokalpress och i sociala medier. Du förväntas bevaka och vid behov ha kontakt med Regeringskansliet så att kommunikationen från olika Moderata företrädare är samordnad. Du hjälper även till med hanteringen av allmänna motionsperioden.
 
Som politisk sekreterare ska du också vara beredd att hjälpa Moderaternas pressavdelning. Bland annat ingår att under några veckor per år svara för pressjouren.

Kvalifikationer
Du har ett genuint samhällspolitiskt intresse och har förståelse för hur det är att arbeta i en politisk organisation. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha god skribentvana och behärska både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du måste kunna använda Office 360 på en avancerad nivå, framförallt Word, PowerPoint, Excel och Teams. Utöver Office-paketet ska du även kunna arbeta med SharePoint. Du har relevant akademisk examen och har du dessutom arbetslivserfarenhet är det meriterande, men inte ett krav.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi arbetar i team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi erbjuder ett bra nätverk och erfarenheter i form av varierade arbetsuppgifter i en stimulerande miljö.
 
Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. Med Moderaterna i regeringsställning händer det mycket i organisationen och ditt stöd kommer att värdesättas högt. Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges riksdag. Arbete utanför kontorstid förekommer och vi arbetar på plats.
 
Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilken äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas utöver säkerhetsprövningen även av registerkontroll.

Vi tillämpar provanställning i sex månader. Tillträdesdag enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, vänta därför inte med att söka tjänsten. Frågor om tjänsten besvaras av avdelningschef Lovisa Lindholm. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktinformation
Lovisa Lindholm, Avdelningschef, 070-544 63 06

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57

Arbetsplats
Mynttorget 1

111 28 Stockholm

Ansök nu

Informations- och kontorsassistent

Kontorsreceptionist
Läs mer Mar 19
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Älskar du att ge service och att arbeta både med kommunikation, administrativa uppgifter och mer hands-on?    

Då kan det vara dig vi söker som vår informations- och kontorsassistent till vårt partikansli på Blasieholmen.

Arbetsuppgifter
Det här är en spännande tjänst om man gillar varierade arbetsuppgifter och att den ena dagen inte är den andra lik. Rollen är bred och innefattar allt ifrån att skriva texter till nyhetsbrev, inlägg i sociala medier, ta emot besökare till att ansvara för kallelser och möten. Det är viktigt att du är tekniskt intresserad och förstår hur digitalisering kan förenkla och förbättra kommunikations- och informationsflöden. Du trivs som bäst när du får hjälpa till att assistera med allt från högt till lågt och du motiveras av att följa upp och säkerställa att önskemål och behov blir tillgodosedda.
Tjänsten är på heltid och består av två delar där du till 50% ska vara stöd till och assistera biträdande partisekreterare med olika informations- och kommunikationskanaler samt administrativa uppgifter. Den andra delen innebär att ansvara för vårt kontor på Blasieholmen och under förmiddagarna ta emot besökare, leveranser/bud och post. Nedan är exempel på arbetsuppgifter:

.Stötta de biträdande partisekreterarna med administrativa uppgifter.
.Skriva texter till och utskick av vissa interna nyhetsbrev.
.Skriva texter och uppdatera intranät.
.Vara kontaktperson till vissa av våra interna nätverk.
.Uppdatera och publicera inlägg på vårt LinkedIn-konto, samt skapa material i Canva.
.Ansvara för ordningen på kontoret och övriga gemensamma utrymmen såsom köket.
.Inför vissa konferenser och möten iordningsställa lokalen samt beställa mat/dryck.
.Ta hand om besökare enligt beskriven rutin.
.Besvara och hänvisa inkommande samtal.
.Informera kontorets personal om frågor som rör kontoret.
.Posthantering och hantering av leveranser och bud.
.Primär kontaktperson för avtal som rör kontorstjänster (bud, kaffe/matbutik, kontorsmaterial).
.Boka av och på olika tjänster inför långhelger.
.Inhämta offerter, bevaka prisändringar och kontrollera fakturor från leverantörer.
.Bidra med idéer och tankar kring hur vi kan förbättra vår kontorsmiljö.

Kvalifikationer
Du har minst gymnasiekompetens och har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom service och/eller kommunikation är det
meriterande. Vi vill att du har 3 - 5 års yrkeserfarenhet och det är en fördel
om du har projektledarerfarenhet men det är inget krav. Du måste behärska
Office360 och programmen Word, PPT, Excel, Teams och SharePoint mycket väl. Rollen
kräver att du pratar svenska flytande och du är en fena på att uttrycka dig,
såväl i tal som skrift.

Kunskaper i Zoom och Google meeting/formulär ser vi som positivt. Du är intresserad av hur appar, plattformar och digitala kanaler kan användas för att optimera arbetssätt och informationsstruktur.
Som person är du social och orädd inför att ta kontakt med människor. Vidare har
du ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tvekar inte att kavla upp ärmarna
och ser möjligheter med en ”can-do” attityd. För att lyckas i rollen krävs att
du är noggrann och har förmåga att arbeta strukturerat samt självständigt löser
vardagliga problem och håller deadlines.

Vi tror att du är samhällsintresserad och delar Moderaternas värderingar.

Vi erbjuder
Rollen rapporterar till HR-chefen och du kommer även att ha ett tätt samarbete med våra övriga chefer och medarbetare, framför allt våra två biträdande partisekreterare och IT. Du får möjlighet att arbeta med olika delar av vårt partikansli, utöver HR även med kampanj, event och utbildning.

Tjänsten är på heltid och arbetsuppgifterna styr arbetstiden. Vi arbetar på plats eftersom vi ser att samarbete och arbetsglädje bäst uppnås när vi alla är på kontoret och det är extra viktigt i den här rollen att finnas tillgänglig. På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål.

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Därför har vi ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar, samt anordnar regelbundet olika typer av aktiviteter och AW:n.

Vi tillämpar sex månaders provanställning och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Frågor besvaras av HR-chef Nina Holst 073- 682 80 29, nina.holst@moderaterna.se. Ansök senast den 2 april 2024, men vänta inte med att registrera din CV då vi gör löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!

       

Kontaktinformation
Nina Holst, HR-chef, 073-682 80 29, nina.holst@moderaterna.se

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57, fredrik.lundstrom@moderaterna.se

Mikael Larsson, Facklig företrädare Akademikerförbunden, 070-591 59 40, mikael.larsson@moderaterna.se

Arbetsplats
Blasieholmsgatan 4A

111 48 Stockholm

Ansök nu

Informations- och kontorsassistent

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Nov 28
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Älskar du att ge service och att arbeta både med kommunikation, administrativa uppgifter och mer hands-on?    

Då kan det vara dig vi söker som vår nya informations- och kontorsassistent till partikansliet på Blasieholmen. Vår nuvarande informations- och kontorsassistent kommer att gå vidare inom organisationen till en annan tjänst, och därför söker vi hennes efterträdare. 

Arbetsuppgifter
Det här är en spännande tjänst om man gillar varierade arbetsuppgifter och att den ena dagen inte är den andra lik. Rollen är bred och innefattar allt ifrån att skriva texter till nyhetsbrev, inlägg i sociala medier, ta emot besökare till att ansvara för kallelser och möten. Det är viktigt att du är tekniskt intresserad och förstår hur digitalisering kan förenkla och förbättra kommunikations- och informationsflöden. Du trivs som bäst när du får hjälpa till att assistera med allt från högt till lågt och du motiveras av att följa upp och säkerställa att önskemål och behov blir tillgodosedda.

Tjänsten är på heltid och består av två delar där du till 50% ska vara stöd till, och assistera biträdande partisekreterare med olika informations- och kommunikationskanaler samt administrativa uppgifter. Den andra delen 50% innebär att ansvara för vårt kontor på Blasieholmen och under förmiddagarna ta emot besökare, leveranser/bud och post. Nedan är exempel på arbetsuppgifter:

.Stötta de biträdande partisekreterarna med administrativa uppgifter.
.Skriva texter till och utskick av vissa interna nyhetsbrev.
.Skriva texter och uppdatera intranät.
.Vara kontaktperson till vissa av våra interna nätverk.
.Uppdatera och publicera inlägg på vårt LinkedIn-konto, samt skapa material i Canva.
.Ansvara för ordningen på kontoret och övriga gemensamma utrymmen såsom köket.
.Inför vissa konferenser och möten iordningsställa lokalen samt beställa mat/dryck.
.Ta hand om besökare enligt beskriven rutin.
.Besvara och hänvisa inkommande samtal.
.Informera kontorets personal om frågor som rör kontoret.
.Posthantering och hantering av leveranser och bud.
.Primär kontaktperson för avtal som rör kontorstjänster (bud, kaffe/matmaskin, kontorsmaterial).
.Boka av och på olika tjänster inför långhelger.
.Inhämta offerter, bevaka prisändringar och kontrollera fakturor från leverantörer.
.Bidra med idéer och tankar kring hur vi kan förbättra vår kontorsmiljö.

Kvalifikationer
Du har minst gymnasiekompetens och har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom service och/eller kommunikation är det
meriterande. Rollen kräver att du pratar svenska flytande och du är en fena på att uttrycka dig, såväl i tal som skrift.

Vi vill att du har 2 - 5 års yrkeserfarenhet och det är en fördel
om du har projektledarerfarenhet men det är inget krav. Du måste behärska
Office360 och programmen Word, PPT, Excel, Teams och SharePoint mycket väl. Kunskaper i Zoom och Google meeting/formulär ser vi som positivt. Du är intresserad av hur appar, plattformar och digitala kanaler kan användas för att optimera arbetssätt och informationsstruktur.

Personliga egenskaper
Som person är du social och orädd inför att ta kontakt med människor. Vidare har du ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tvekar inte att kavla upp ärmarna och ser möjligheter med en ”can-do” attityd. För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann och har förmåga att arbeta strukturerat samt självständigt löser vardagliga problem och håller deadlines.

Vi tror att du är samhällsintresserad och delar Moderaternas värderingar.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Därför har vi ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar, samt anordnar regelbundet olika typer av aktiviteter och AW:n.

Rollen rapporterar till HR-chefen och du kommer även att ha ett tätt samarbete med våra övriga chefer och medarbetare, framför allt våra två biträdande partisekreterare och IT. Du får möjlighet att arbeta med olika delar av vårt partikansli, utöver HR även med kampanj, event och utbildning. Vi arbetar på plats eftersom vi ser att samarbete och arbetsglädje bäst uppnås när vi alla är på kontoret och det är extra viktigt i den här rollen att finnas tillgänglig. Arbetsuppgifterna styr arbetstiden och tjänstgöring vissa kvällar och helger kan förekomma.

Vi tillämpar sex månaders provanställning och vi önskar tillsätta tjänsten i början av januari 2024. Frågor besvaras av HR-chef Nina Holst 073- 682 80 29, nina.holst@moderaterna.se. Ansök senast den 17 december 2023, men vänta inte med att registrera din CV då vi gör urval löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktinformation
Nina Holst, HR-chef, 073-682 80 29, nina.holst@moderaterna.se

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57, fredrik.lundstrom@moderaterna.se

Mikael Larsson, Facklig företrädare Akademikerförbunden, 070-591 59 40, mikael.larsson@moderaterna.se

Arbetsplats
Blasieholmsgatan 4A

111 48 Stockholm

Ansök nu

Avdelningschef arbetsmarknad och utbildning

Organisationschef
Läs mer Okt 18
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Brinner du för politikutveckling och policys samtidigt som du får leda och utveckla andra? Då ska du söka detta spännande chefsjobb!

Arbetsuppgifter
Moderaternas riksdagskansli utgör ett nav i fråga om planering, genomförande och uppföljning av Moderaternas verksamhet i Riksdagen, och därmed för vårt parti i stort.

Som avdelningschef har du ansvar för att leda och samordna det politiska och administrativa arbetet för din avdelning, det vill säga det politiska riksdagsarbetet, personalledning, ekonomi och andra administrativa frågor. Avdelningschefen utgör stöd till kanslichefen i både praktiska och strategiska frågor samt bistår i planering och genomförande av gruppmöten, konferenser, resor mm. Avdelningschefen fungerar som en sammanhållande länk mellan politiskt sakkunniga, politiska sekreterare och riksdagens utskott.

Kvalifikationer
Vi vill att du har relevant akademisk examen och yrkeserfarenhet antingen från offentlig förvaltning eller som tjänsteman inom Moderaterna. Erfarenhet av och kunskaper om riksdagens arbetsformer är meriterande. Vi ser gärna att du ha bred erfarenhet av politiskt arbete.
 
Det är starkt meriterande om du har haft personalansvar tidigare, men det är inte ett krav. Däremot bör du ha erfarenhet av att leda och utveckla arbetet inom en organisation. Du måste ha god förmåga att förankra beslut och ställningstaganden.
 
Du har ett genuint intresse av att inspirera och motivera andra mot uppsatta mål. Vidare är du van användare av Office 360 och andra vanliga program och system. Svenska och engelska flytande i tal och skrift är en förutsättning. Avdelningschefen rapporterar till kanslichef för riksdagen.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. Med Moderaterna i regeringsställning händer det mycket i organisationen och i den här rollen får du sätta avtryck och vara en nyckelspelare. Ditt stöd kommer att värdesättas högt och vara en bidragande faktor till att fullfölja vårt strategiarbete.

Placering är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges riksdag och vi arbetar på plats. Arbete utanför kontorstid förekommer. Vi tillämpar provanställning i sex månader. Tillträdesdag enligt överenskommelse. Vänta inte med att söka tjänsten då vi gör löpande urval. Tester och arbetsprover kan komma att användas i urvalsprocessen.

Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilket äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas utöver säkerhetsprövningen, även av registerkontroll. Frågor besvaras av kanslichef Mikael Sandström. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktinformation
Mikael Sandström, Kanslichef, 072-554 69 15, mikael.sandstrom@moderaterna.se

Mikael Larsson, Facklig företrädare Akademikerförbunden, 070-591 59 40, mikael.larsson@moderaterna.se

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57, fredrik.lundstrom@moderaterna.se

Arbetsplats
Mynttorget 1

111 28 Stockholm

Ansök nu

Politisk assistent

Administrativ assistent
Läs mer Sep 28
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Rollen rapporterar till chefen för Avdelningen Juridik vid Moderaternas riksdagskansli och kommer att arbeta nära politiskt sakkunniga och politiska sekreterare vid avdelningen.

Avdelningen Juridik är en av tre avdelningar på det Moderata riksdagskansliet. På avdelningen arbetar cirka 10 personer som bland annat har till uppgift att bistå Moderata ledamöter i justitieutskottet, konstitutionsutskottet, utrikesutskottet, försvarsutskottet, miljö- och jordbruksutskottet samt EU-nämnden.

 

Arbetsuppgifter
Din uppgift är att stödja Moderata ledamöter inom Avdelningen juridik i deras arbete. Det innefattar både att hjälpa till med extern kommunikation – bistå med inlägg i sociala medier med mera, inte minst i kommunikation rörande Moderata rättspolitiken – och olika typer av administrativ och praktisk hjälp, till exempel att boka möten och liknande.

Kvalifikationer
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha god skribentvana och behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Du har god vana av att använda sociala medier, samt van användare av Word och Powerpoint. Allmänt god datorvana och förmåga att lära sig de verktyg vi använder, till exempel Canvas är ett krav.

Personliga egenskaper
Som person är du serviceinriktad och villig att göra alla typer av arbetsuppgifter, såsom bistå med att släppa in till möten med mera.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi arbetar i team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. Med Moderaterna i regeringsställning händer det mycket i organisationen och ditt stöd kommer att värdesättas högt. Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges riksdag och vi arbetar på plats. Arbete utanför kontorstid förekommer.
 
Detta är en tidsbegränsad projektanställning på ett år. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vänta därför inte med att söka tjänsten. Frågor om tjänsten besvaras av avdelningschef Carl von der Esch. Varmt välkommen med din ansökan.
 

Kontaktinformation
Carl von der Esch, Avdelningschef, 070-866 23 21, carl.vonderesch@moderaterna.se

Mikael Larsson, Facklig företrädare Akademikerförbunden, 070-591 59 40, mikael.larsson@moderaterna.se

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57, fredrik.lundstrom@moderaterna.se

Arbetsplats
Mynttorget

111 28 Stockholm

Ansök nu

Politisk sekreterare

Sekreterare
Läs mer Sep 28
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Du kommer att ingå i ett team med andra politiska sekreterare och politiskt sakkunniga. Tillsammans arbetar ni med kommunikation och löpande politikutveckling.

Arbetsuppgifter
Viktiga uppgifter är framtagning av olika policyunderlag, kontinuerlig omvärldsbevakning, samt kommunikation av policyförslag på ditt sakområde. I tjänsten ingår att ta fram underlag när partiets talespersoner eller ledning ska uttala sig i media eller något annat offentligt sammanhang.
I rollen som politisk sekreterare hjälper du även till med den allmänna hanteringen av motionsperioden som infaller under hösten varje år. Det krävs fingerfärdighet och förmåga att hantera en varierad mängd av arbetsuppgifter och många parallella projekt samtidigt då ett tusentals motioner behandlas på kort tid. Du tar hand om riksdagsledamöters enskilda motioner och ser till att de praktiskt väcks hos kammarkansliet.

Utöver policyarbete bistår du med utåtriktade aktiviteter såsom debattartiklar som ska stämmas av med politisk ledning samt stöttar vår väljardialog. I rollen ingår att synas i valkretsen och träffa väljare samt finnas med i lokalpressen och sociala medier. Din uppgift handlar framförallt om att politiken får maximalt genomslag i debatten. Du förväntas bevaka och vid behov ha kontakt med Regeringskansliet så att kommunikationen från olika Moderata företrädare är samordnad.

Som politisk sekreterare ska du också vara beredd att hjälpa Moderaternas pressavdelning. Bland annat ingår att under några veckor per år svara för pressjouren.

Kvalifikationer
Du har ett genuint samhällspolitiskt intresse och har förståelse för hur det är att arbeta i en politisk organisation. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha god skribentvana och behärska både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du måste kunna använda Office 360 på en avancerad nivå, framförallt Word, PowerPoint, Excel och Teams. Utöver Office-paketet ska du även kunna arbeta med SharePoint. Du har relevant akademisk examen och har du dessutom arbetslivserfarenhet är det meriterande, men inte ett krav.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. I regeringsställning händer det mycket i organisationen och i den här rollen får du sätta avtryck och vara en nyckelspelare. Ditt stöd kommer att värdesättas högt och vara en bidragande faktor till att fullfölja vårt strategiarbete. Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges riksdag. Arbete utanför kontorstid förekommer och vi arbetar på plats. 

Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilket äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas utöver säkerhetsprövningen, även av registerkontroll. Vi tillämpar provanställning i sex månader. Tillträdesdag enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten besvaras av Avdelningschef Sofie Wiklund. Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktinformation
Sofie Wiklund, Avdelningschef, 076-286 73 78, sofie.wiklund@moderaterna.se

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57, fredrik.lundstrom@moderaterna.se

Mikael Larsson, Facklig företrädare Akademikerförbunden, 070-591 59 40, mikael.larsson@moderaterna.se

Arbetsplats
Mynttorget

111 28 Stockholm

Ansök nu

Väljardialog

Administrativ assistent
Läs mer Aug 24
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Är du politiskt intresserad och vill arbeta för Moderaterna? Söker du ett utvecklande och utmanade
extraarbete? Vi söker en medarbetare till väljardialog på Moderaternas riksdagskansli för arbete 10 timmar i veckan.

Arbetsuppgifter
Din uppgift som medarbetare inom väljardialog blir att tillsammans med politiska tjänstemän hos Moderaterna besvara frågor som kommer till Moderaternas riksdagskansli i olika kanaler. Tjänsten innebär en möjlighet för dig att bli insatt i Moderaternas politik samt att utveckla din förmåga att kommunicera komplicerade frågor på ett enkelt sätt. Tjänsten kan utgöra en grund för fortsatta arbetsuppgifter hos Moderaterna, exempelvis efter avslutade studier.

Kvalifikationer
Tjänsten förutsätter att du är en god skribent samt att du är intresserad av samhällsfrågor och politisk kommunikation. Du är noggrann och kreativ. Har du även kunskap om Moderaternas politik är det en fördel. Särskild vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Detta jobb skulle passa någon som söker ett extraarbete vid sidan av till exempel studier på universitet eller högskola.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ett aktivitetsråd som bjuder in till gemensamma utbildningar och roliga aktiviteter.

Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. I regeringsställning händer det mycket i organisationen och ditt stöd kommer att värdesättas högt. Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges riksdag. Det finns möjlighet att genomföra delar av arbetet på distans. 

Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilket äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas även av registerkontroll.

Vi tillämpar sex månaders provanställning. Låter det här intressant? Vänta inte med att söka jobbet då vi gör löpande urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! 

 

Kontaktinformation
Li Jansson, Avdelningschef, 072-216 64 29, li.jansson@moderaterna.se

Mikael Larsson, Facklig företrädare Akademikerförbunden, 070-591 59 40, mikael.larsson@moderaterna.se

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57

Arbetsplats
Mynttorget

111 28 Stockholm

Ansök nu

Politisk sekreterare till Finans- och skatteutskottet

Sekreterare
Läs mer Aug 24
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Brinner du för att arbeta med ekonomiskpolitiska frågor? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten som politisk sekreterare till Moderaternas Riksdagskansli, med särskilt fokus på finans- och skattefrågor. Tjänsten är ett vikariat.

Arbetsuppgifter
Som politisk sekreterare innehåller arbetsuppgifterna framtagning av olika policyunderlag, kontinuerlig omvärldsbevakning, samt kommunikation av policyförslag på ditt sakområde. I tjänsten ingår att ta fram underlag när partiets talespersoner eller ledning ska uttala sig i media eller något annat offentligt sammanhang.
 
Utöver policyarbete bistår du med utåtriktade aktiviteter såsom att skriva debattartiklar och förankra innehållet i organisationen. Du säkerställer att politiken får maximalt genomslag i debatten genom att också stötta politikerna med insatser i deras valkretsar; lokalpress och i sociala medier. Du förväntas bevaka och vid behov ha kontakt med Regeringskansliet så att kommunikationen från olika Moderata företrädare är samordnad.
 
Som politisk sekreterare ska du också vara beredd att hjälpa Moderaternas pressavdelning. Bland annat ingår det att under några veckor per år svara för pressjouren.

Kvalifikationer
Du har ett genuint samhällspolitiskt intresse och har förståelse för hur det är att arbeta i en politisk organisation. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha god skribentvana och behärska både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du måste kunna använda Office 360 på en avancerad nivå, framförallt Word, PowerPoint, Excel och Teams. Utöver Office-paketet ska du även kunna arbeta med SharePoint. Du har relevant akademisk examen och har du dessutom arbetslivserfarenhet är det meriterande, men inte ett krav.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. I regeringsställning händer det mycket i organisationen och i den här rollen får du sätta avtryck och vara en nyckelspelare. Ditt stöd kommer att värdesättas högt och vara en bidragande faktor till att fullfölja vårt strategiarbete. Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges riksdag. Arbete utanför kontorstid förekommer och vi arbetar på plats.

Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilket äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas utöver säkerhetsprövningen, även av registerkontroll.

Önskad tillträdesdag den 30 oktober 2023 eller enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten besvaras av kanslichef Mikael Sandström eller Avdelningschef Li Jansson. Vänta inte med att söka vikariatet då vi löpande gör urval och intervjuar. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan.

 

Kontaktinformation
Li Jansson, Avdelningschef, 072-216 64 29, li.jansson@moderaterna.se

Mikael Larsson, Facklig företrädare Akademikerförbunden, 070-591 59 40, mikael.larsson@moderaterna.se

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57, fredrik.lundstrom@moderaterna.se

Arbetsplats
Mynttorget 1

111 28 Stockholm

Ansök nu

Politisk assistent

Administrativ assistent
Läs mer Jun 29
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Arbetsuppgifter
Din uppgift är att stödja moderata ledamöter i främst finans- och skatteutskotten i deras arbete. Det innefattar både att hjälpa till med extern kommunikation – skriva debattartiklar, bistå med inlägg i sociala medier med mera – och olika typer av administrativ och praktisk hjälp, till exempel att boka möten och liknande.
Du rapporterar till chefen för avdelningen ”ekonomi” vid moderaternas riksdagskansli och kommer att arbeta nära politiskt sakkunniga och politiska sekreterare vid avdelningen.

Kvalifikationer
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha god skribentvana och behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Du är van vid att använda Word och Powerpoint. Allmänt god datorvana och förmåga att lära sig de verktyg vi använder, t.ex. Canvas är ett krav.
Som person är du serviceinriktad och villig att göra alla typer av arbetsuppgifter, inklusive att bistå våra mer seniora assistenter med att fixa fika, släppa in till möten etc.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi arbetar i team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. Med Moderaterna i regeringsställning händer det mycket i organisationen och i den här rollen kommer ditt stöd att värdesättas högt och vara en bidragande faktor till att fullfölja vårt strategiarbete. Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges riksdag och vi arbetar på plats samt att arbete utanför kontorstid förekommer.

Det här är en visstidsanställning med start i september och i sex månader fram. Frågor om tjänsten besvaras av kanslichef Mikael Sandström. Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktinformation
Mikael Sandström, Kanslichef, 072-554-69-15, mikael.sandstrom@moderaterna.se

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57, fredrik.lundstrom@moderaterna.se

Arbetsplats
Mynttorget

111 28 Stockholm

Ansök nu

Politisk sekreterare

Sekreterare
Läs mer Jun 30
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Du kommer att ingå i ett team med andra politiska sekreterare och politiskt sakkunniga. Tillsammans arbetar ni med kommunikation och löpande politikutveckling.

Arbetsuppgifter
Viktiga uppgifter är framtagning av olika policyunderlag, kontinuerlig omvärldsbevakning, samt kommunikation av policyförslag på ditt sakområde. I tjänsten ingår att ta fram underlag när partiets talespersoner eller ledning ska uttala sig i media eller något annat offentligt sammanhang.
I rollen som politisk sekreterare hjälper du även till med den allmänna hanteringen av motionsperioden som infaller under hösten varje år. Det krävs fingerfärdighet och förmåga att hantera en varierad mängd av arbetsuppgifter och många parallella projekt samtidigt då ett tusentals motioner behandlas på kort tid. Du tar hand om riksdagsledamöters enskilda motioner och ser till att de praktiskt väcks hos kammarkansliet.

Utöver policyarbete bistår du med utåtriktade aktiviteter såsom debattartiklar som ska stämmas av med politisk ledning samt stöttar vår väljardialog. I rollen ingår att synas i valkretsen och träffa väljare samt finnas med i lokalpressen och sociala medier. Din uppgift handlar framförallt om att politiken får maximalt genomslag i debatten. Du förväntas bevaka och vid behov ha kontakt med Regeringskansliet så att kommunikationen från olika Moderata företrädare är samordnad.

Som politisk sekreterare ska du också vara beredd att hjälpa Moderaternas pressavdelning. Bland annat ingår att under några veckor per år svara för pressjouren.

Kvalifikationer
Du har ett genuint samhällspolitiskt intresse och har förståelse för hur det är att arbeta i en politisk organisation. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha god skribentvana och behärska både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du måste kunna använda Office 360 på en avancerad nivå, framförallt Word, PowerPoint, Excel och Teams. Utöver Office-paketet ska du även kunna arbeta med SharePoint. Du har relevant akademisk examen och har du dessutom arbetslivserfarenhet är det meriterande, men inte ett krav.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. I regeringsställning händer det mycket i organisationen och i den här rollen får du sätta avtryck och vara en nyckelspelare. Ditt stöd kommer att värdesättas högt och vara en bidragande faktor till att fullfölja vårt strategiarbete. Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges riksdag. Arbete utanför kontorstid förekommer och vi arbetar på plats. 

Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilket äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas utöver säkerhetsprövningen, även av registerkontroll. Vi tillämpar provanställning i sex månader. Tillträdesdag enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten besvaras av kanslichef Mikael Sandström eller Avdelningschef Sofie Wiklund eller avdelningschef Carl von der Esch. Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktinformation
Carl von der Esch, Avdelningschef, 070-866 23 21, carl.vonderesch@moderaterna.se

Sofie Wiklund, Avdelningschef, 076-286 73 78, sofie.wiklund@moderaterna.se

Mikael Sandström, Kanslichef, 072-554 69 15, mikael.sandstrom@moderaterna.se

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 0706604657

Arbetsplats
Mynttorget

111 28 Stockholm

Ansök nu

Politiskt sakkunnig

Utbildningshandläggare
Läs mer Maj 30
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Brinner du för utbildningsfrågor? Skulle du vilja ta fram reformer som ökar kvaliteten och kunskaperna i skolan? Är du van att ge stöd i utbildningsfrågor? Om du känner igen dig ser vi med glädje fram emot din ansökan till politiskt sakkunnig vid Moderaternas riksdagskansli.

Arbetsuppgifter
Din uppgift är att tillsammans med moderata företrädare leda utvecklingen av en politik som löser samhällsproblemen inom utbildningsområdet och att arbeta för att politiken får maximalt genomslag i debatten. Du kommer att ingå i ett team med andra politiskt sakkunniga och politiska sekreterare som tillsammans med kansliledning arbetar med löpande politikutveckling och kommunikation inom utbildning. Viktiga uppgifter är framtagning av olika policyunderlag och kontinuerlig omvärldsbevakning. I tjänsten ingår att författa underlag för behandling i utbildningsutskottet, bedriva utvecklingsarbete samt ta fram underlag när partiets talespersoner ska uttala sig i media eller något annat offentligt sammanhang.

Kvalifikationer
Tjänsten förutsätter att du har relevant akademisk examen. Du ska ha 5 – 10 års yrkeserfarenhet och det är positivt om du har arbetat på en myndighet. Det är även meriterande om du har någon form av ledarerfarenhet, t ex som projektledare. Du är van användare av Office 360, framförallt Word, PowerPoint, Excel och Teams och du måste även behärska SharePoint. En politiskt sakkunnig bistår när politiska reformer ska tas fram inom sakområdet. Därför är det nödvändigt att behärska svenska språket i tal och skrift eftersom jobbet kräver god skribentvana.

Du behöver också vara intresserad av frågor som rör politiskt kommunikations- och opinionsbildningsarbete. Rollen kräver ett brett samhällspolitiskt engagemang. Har du kännedom om moderaternas sakpolitik är det en fördel. Arbetslivserfarenhet från riksdag, regeringskansli, intresseorganisation och myndighet är meriterande. Särskild vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Du får ett generöst friskvårdsbidrag och extra semesterdagar. I den här rollen får du sätta avtryck och vara en nyckelspelare. Ditt stöd kommer att värdesättas högt och vara en bidragande faktor till att fullfölja vårt strategiarbete. Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges riksdag. Arbete utanför kontorstid förekommer. 
 
Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilket äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas utöver säkerhetsprövningen, även av registerkontroll. Vi tillämpar provanställning i sex månader. Tillträdesdag efter sommaren enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med att registrera ansökan. Varmt välkommen med din intresseanmälan.

Kontaktinformation
Sofie Wiklund, Avdelningschef, +46 762867378

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 0706604657

Arbetsplats
Mynttorget

111 28 Stockholm

Ansök nu

Kontors- och informationsassistent

Kontorsreceptionist
Läs mer Apr 26
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Älskar du att ge service och att arbeta både med administrativa uppgifter och mer hands-on? Då kan det vara dig vi söker som vår kontors- och informationsassistent till vårt partikansli på Blasieholmen.

Arbetsuppgifter
Det här är en spännande tjänst om man gillar varierade arbetsuppgifter och att den ena dagen inte är den andra lik. Rollen är bred och innefattar allt ifrån att ta emot besökare till att ansvara för kallelser och utskick av möteslänkar. Det är viktigt att du är tekniskt intresserad och förstår hur digitalisering kan förenkla och förbättra kommunikations- och informationsflöden. Du trivs som bäst när du får hjälpa till att assistera med allt från högt till lågt och du motiveras av att följa upp och säkerställa att önskemål och behov blir tillgodosedda.

Tjänsten är på heltid och består av två delar där du till 50% ska vara kontorsansvarig, och den andra delen på resterande 50% innebär att assistera framför allt de biträdande partisekreterarna med olika informations- och kommunikationskanaler. Nedan är exempel på arbetsuppgifter:

.Ansvara för ordningen på kontoret och övriga gemensamma utrymmen.
.Inför vissa konferenser och möten beställa mat/dryck samt iordningsställa lokalen.
.Ta hand om besökare enligt beskriven rutin.
.Besvara och hänvisa inkommande samtal.
.Informera kontorets personal om frågor som rör kontoret, t.ex. felsökning.
.Posthantering och hantering av leveranser och bud.
.Koordinera massagetider med vår naprapat.
.Primär kontaktperson för avtal som rör kontorstjänster (bud, växter, kontorsmaterial).
.Boka av och på olika kontorstjänster inför långhelger.
.Inhämta offerter, bevaka prisändringar och kontrollera fakturor från leverantörer.
.Medverka i utskickshantering t.ex. medlemsbrev.
.SoMe ansvarig och skapa material i Canva.
.Stötta de biträdande partisekreterarna med administrativa uppgifter.
.Komma med idéer och tankar kring hur vi kan förbättra vår kontorsmiljö.

Kvalifikationer
Du har minst gymnasiekompetens och har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom service och/eller kommunikation är det
meriterande. Vi vill att du har 2 - 5 års yrkeserfarenhet och det är en fördel
om du har projektledarerfarenhet men det är inget krav. Du måste behärska
Office360 och programmen Word, PPT, Excel, Teams och SharePoint mycket väl. Har
du erfarenhet av växeltelefonisystem är det en fördel. Vi vill att du har
kunskaper i Zoom och Google meeting/formulär. Du är intresserad av hur appar,
plattformar och digitala kanaler kan användas för att optimera arbetssätt och informationsstruktur. Vidare pratar du svenska obehindrat och är en fena på att uttrycka
dig, såväl i tal som skrift. Vi tror att du är samhällsintresserad och delar Moderaternas värderingar.

Personliga egenskaper
Som person är du social och orädd inför att ta kontakt med människor. Vidare har du ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tvekar inte att kavla upp ärmarna och ser möjligheter med en ”can-do” attityd. För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann och har förmåga att arbeta strukturerat samt självständigt löser vardagliga problem och håller deadlines. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna. 

Vi erbjuder
Du får möjlighet att arbeta med olika delar av vårt partikansli, utöver HR även med kampanj, event och utbildning. Tjänsten är på heltid och arbetsuppgifterna styr arbetstiden. Vi arbetar på plats eftersom vi ser att samarbete och arbetsglädje bäst uppnås när vi alla är på kontoret och det är extra viktigt i den här rollen att finnas tillgänglig. På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Därför har vi ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar, samt anordnar regelbundet olika typer av aktiviteter och AW:n.

Rollen rapporterar till HR-chefen och du kommer även att ha ett tätt samarbete med våra övriga chefer och medarbetare, framförallt våra två biträdande partisekreterare och IT. Vi tillämpar sex månaders provanställning och vi önskar tillsätta tjänsten i juni. Frågor besvaras av HR-chef Nina Holst 073- 682 80 29, nina.holst@moderaterna.se. Vänta inte med att registrera din CV då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din intresseanmälan!
 

Kontaktinformation
Nina Holst, HR-chef, 073-6828029, nina.holst@moderaterna.se

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 0706604657

Arbetsplats
Blasieholmsgatan 4A

111 48 Stockholm

Ansök nu

Löneadministratör/ekonomiassistent

Löneadministratör
Läs mer Jan 2
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Vår löneadministratör kommer att gå i pension till sommaren och därför söker vi nu hennes ersättare. Du är en erfaren löneadministratör som tycker att det är roligt att kombinera löner med andra administrativa uppgifter. 

Arbetsuppgifter
Rollen har helhetsansvar för vår löneadministration och är ensam ansvarig för alla löpande löneutbetalningar inklusive hantering av förmåner, utläggsredovisningar, rapportering av pensioner och upprättande av skattedeklarationer. Du svarar på löne- och personalrelaterade frågor och är ansvarig för att hålla vårt lönesystem uppdaterat och har kontakt med vår systemleverantör vid behov. Dessa arbetsuppgifter uppgår till cirka 50 % av din tid.

Utöver löner kommer du att vara involverad i vissa delar av vår löpande bokföring, i vårt leverantörfakturaflöde och manuella medlemsregistreringar. Därtill ingår att sköta månatliga avstämningar, betalning och kontakt med Skatteverket, ta fram underlag till revisorer, samt att hålla rutinbeskrivningar uppdaterade. Rollen är även ansvarig för vissa delar i den löpande bokföringen avseende Moderata Ungdomsförbundet.

Det är positivt om du kommer med förbättringsförslag och bidrar med idéer och tankar kring hur vi kan effektivisera vår lönehantering. I dialog med HR-chef och Ekonomichef tar du fram statistik och diverse underlag. Du kommer även att ha ett tätt samarbete med våra övriga chefer och medarbetare för att bland annat se till att attester görs i tid och andra underlag kommer in. Vårt lönesystem heter Kontek och vi använder Visma för bokföring. Medlemssystemet är från GroupCare och vi kommer under våren att implementera ett nytt HR-system.

Kvalifikationer
Du behöver ha minst fem års erfarenhet av självständig löneadministration och även grundläggande kunskaper i redovisning. I ditt dagliga arbete är du van att jobba i Office 360 och du är en stjärna på Excel. Utöver erfarenhet av HR- och lönesystem samt bokföringsprogram är det meriterande med erfarenhet av att ha arbetat i ett medlemssystem. 

Personliga egenskaper
Som person är du förtroendeingivande, har hög integritet och van att ha kontakt med ett stort antal intressenter. Vidare är du serviceinriktad med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tvekar inte att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs. För att lyckas i rollen krävs det att du är noggrann och självständigt prioriterar det dagliga arbetet och håller deadlines. Du är samhällsintresserad och delar Moderaternas värderingar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder
I lönedelen rapporterar rollen till HR-chefen och i bokföringsdelen till ekonomichefen. Tjänsten är på heltid och arbetsuppgifterna styr arbetstiden. Vi arbetar på plats på Moderaternas partikansli i centrala Stockholm. Vi ser att samarbete och arbetsglädje bäst uppnås när vi alla är på kontoret. På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål.

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. Efter att Moderaterna nu har bildat regering händer det mycket i organisationen och i den här rollen är du en betydelsefull medarbetare och ditt bidrag kommer att värdesättas högt.

Vi tillämpar sex månaders provanställning och vi önskar tillsätta tjänsten i maj för möjlighet till en bra överlämning. Frågor besvaras av HR-chef Nina Holst 073- 682 80 29 eller Ekonomichef Mia Bigélius 073-682 80 41. Ansök senast den 31 januari 2023, men vänta inte med att registrera din CV då vi gör löpande urval.

Vi ser fram emot att höra från Dig och varmt välkommen med Din ansökan!

Kontaktinformation
Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57

Mia Bigelius, Ekonomichef, 073-682 80 41

Nina Holst, HR-chef, 073-682 80 29, nina.holst@moderaterna.se

Arbetsplats
Blasieholmsgatan 4A

111 48 Stockholm

Ansök nu

Moderaternas riksdagskansli söker brevsvarare på deltid

Administrativ assistent
Läs mer Aug 22
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Är du politiskt intresserad och vill arbeta för Moderaterna? Söker du ett utvecklande och utmanade extraarbete? Vi söker en brevsvarare till Moderaternas riksdagskansli för arbete 10 timmar i veckan. 

Arbetsuppgifter
Din uppgift som brevsvarare blir att tillsammans med politiska tjänstemän hos Moderaterna formulera och besvara frågor som kommer till Moderaternas riksdagskansli. Tjänsten innebär en möjlighet för dig att bli insatt i Moderaternas politik samt att utveckla din förmåga att kommunicera komplicerade frågor på ett enkelt sätt. Tjänsten kan utgöra en grund för fortsatta arbetsuppgifter hos Moderaterna, exempelvis efter avslutade studier. 

Kvalifikationer
Tjänsten förutsätter att du är en god skribent samt att du är intresserad av samhällsfrågor och politisk kommunikation. Du är noggrann och kreativ. Har du även kunskap om Moderaternas politik är det en fördel. Särskild vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Vi ser framför oss att du söker ett extraarbete vid sidan av till exempel studier på universitet eller högskola.

Vi erbjuder
Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges riksdag. Det finns möjlighet att genomföra delar av arbetet på distans.

Övrig information

Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilket äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas även av registerkontroll.

  

Kontaktinformation
Karin Sedvall, samordningschef, 072-506 24 13

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 0706604657

Ole-Jörgen Persson, Facklig företrädare Akademikerföreningen, 0736829333

Arbetsplats
Mynttorget 1

111 28 Stockholm

Ansök nu

Politisk sekreterare till utbildningsutskottet

Sekreterare
Läs mer Jun 30
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Brinner du för utbildningsfrågor? Skulle du vilja ta fram reformer som ökar kvaliteten och kunskaperna i skolan? Är du van att ge stöd i utbildningsfrågor? Om du känner igen dig ser vi med glädje fram emot din ansökan till politisk sekreterare vid Moderaternas riksdagskansli.  

Arbetsuppgifter
I rollen som politisk sekreterare för utbildning arbetar du tillsammans med moderata företrädare med att ta fram och kommunicera reformer för förskolan, skolan, gymnasiet, högre utbildning och forskning. Din uppgift kommer framförallt att handla om att politiken får maximalt genomslag i debatten. Du kommer att ingå i ett team med andra politiskt sakkunniga och politiska sekreterare som tillsammans arbetar med kommunikation och löpande politikutveckling. Viktiga uppgifter är framtagning av olika policyunderlag, kontinuerlig omvärldsbevakning, samt kommunikation av policyförslag på utbildningsområdet. I tjänsten ingår att ta fram underlag när partiets talespersoner eller ledning ska uttala sig i media eller något annat offentligt sammanhang.

Kvalifikationer
Du har ett genuint samhällspolitiskt intresse och har erfarenhet av att ha arbetat med kommunikation och opinionsbildning. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha god skribentvana och kunskap om utbildningssystemet. Utöver några års yrkeserfarenhet har du relevant akademisk examen. Du har hög arbetskapacitet och genom ditt sätt att vara inspirerar du och lyfter andra. Det är en fördel om du har kunskap om Moderat politik. Arbetslivserfarenhet från riksdag och regeringskansli är meriterande. 

Samtliga anställningar vid Moderaternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning, vilket äger rum före anställning och omfattar en personbedömning samt inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas utöver säkerhetsprövningen, även av registerkontroll.

Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträdesdag efter överenskommelse. Frågor om tjänsten besvaras av Jesper Ahlgren chefsekonom, telefon 070-215 78 55.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger tio extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. Under ett valår händer det mycket i organisationen och i den här rollen får du sätta avtryck i en roll som är viktig och uppskattad. Ditt stöd kommer att värdesättas högt och genom ditt arbete bidrar du till att vi lyckas med vårt strategiarbete. Arbetsplatsen är Moderaternas riksdagskansli i Sveriges Riksdag. Arbete utanför kontorstid förekommer. Varmt välkommen att söka denna spännande tjänst.

Kontaktinformation
Jesper Ahlgren, chefsekonom, 070-215 78 55

Ole-Jörgen Persson, facklig företrädare Akademikerföreningen, 073-682 93 33

Fredrik Lundström, facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57

Arbetsplats
Mynttorget 1

111 28 Stockholm

Ansök nu

Learning & Development Specialist

Utbildningskoordinator
Läs mer Jun 16
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Är du en fena på det senaste inom lärande och ny teknik? Vill du vara med och bygga upp Moderaternas utbildningsplattform? Har du tidigare erfarenhet av delaktighet i att etablera en akademi? Om du känner igen dig ser vi med glädje fram emot din ansökan till vår nyinrättade tjänst som Learning & Development specialist.

Arbetsbeskrivning
Moderaterna har påbörjat arbetet med att skapa och bygga en digital utbildningsplattform.
I rollen som L&D specialist på Moderaterna kommer du att erbjudas ett varierat arbete med stor påverkansgrad i en organisation med korta beslutsvägar. Du kommer att ansvara för att operativt bygga upp vår Academy, en portal med utbildningssatsningar där utbudet styrs av verksamhetens behov genom årliga kompetensinventeringar.
Du kommer att utveckla och förbättra våra lärprocesser och utbildningar vilket innebär att vara operativt ansvarig för genomförandet i linje med verksamhetsplanen. Detta innebär att du även fysiskt kommer att genomföra utbildningar t ex för våra råd i kommuner och regioner samt vår spetsutbildning.
 
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha direktkontakt med förbunden avseende löpande verksamhet och arbeta nära fältorganisationen. Du stödjer och utvecklar ledare inom kommuner och regioner genom informationsspridning och erfarenhetsutbyte mellan förtroendevalda. Ansvar för kostnadsanalys samt budgetuppföljning av projekt samt upphandling och kontakt med leverantörer är andra prioriterade områden. Du deltar både i det praktiska och strategiska arbetet på avdelningen, samtidigt som du självständigt prioriterar det dagliga arbetet och håller givna deadlines. 
 
Rollen är placerad på partikansliet och ingår i organisationsavdelningen. 
L&D rapporterar till organisationschefen och du kommer att arbeta tätt tillsammans med kommunikation- IT- och HR-avdelningen för utveckling och funktionalitet. Din roll är koordinerande och du samordnar riksorganisationens och förbundens verksamhet, samt fungerar även som stödfunktion och samtalspartner för förbund. 
 
Ibland behöver du driva på och förankra centralt initierade frågor ute i förbunden. L&D utarbetar handledningar, underlag och rapporter till förbunden och svarar på frågor från organisationen. Du deltar löpande i arbetet med internkommunikation i organisationen och deltar i genomförandet av nationell utbildningsverksamhet och aktiviteter.
En annan viktig uppgift är att initiera koncerntänk i organisationen genom att stimulera administrativ samverkan på förbundsnivå. Du förbereder underlag och rapporter till ledningen och partistyrelse och följer omvärldsbevakning inom Learning & Development.
 

Vem är du?
Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter några år. Du har både erfarenhet av att utforma och designa, till att själv genomföra och följa upp utbildningar. Därför behöver du vara en stjärna på att projektleda och du har erfarenhet av upphandling och leverantörssamarbeten. Du är förtroendeingivande och en mycket god relationsbyggare. Har du erfarenhet av och/eller utbildning inom konflikthantering är det starkt meriterande. Du har förmåga att arbeta både operativt och strategiskt och kan lätt skifta fokus från att detaljgranska till att lyfta blicken och se helheten. Du har hög arbetskapacitet och genom ditt sätt att vara inspirerar du och lyfter andra. Självklart delar du Moderaternas värderingar och det är positivt om du har ett politiskt engagemang.  

Varför jobba på Moderaterna?
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. För att bidra till en positiv medarbetarupplevelse anordnar vi gemensamma frukostar & fika, regelbundna after work och andra personalaktiviteter. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger tio extra semesterdagar. Du får möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. Under ett valår händer det mycket i organisationen och i den här rollen sätter du betydande avtryck och bygger upp en funktion som är både efterlängtad och uppskattad. Din frihet är stor att skapa en L&D i världsklass. Dina idéer kommer att värdesättas högt och du blir en nyckelperson för att vi ska lyckas med vårt strategiarbete. Placering är på vårt fina kontor i city på Blasieholmen. En del resor ingår i tjänsten.

Vi tillämpar sex månaders provanställning. Önskvärd anställningsstart är i augusti 2022, eller enligt överenskommelse.
Vänta inte med att skicka in din ansökan eftersom vi kallar på intervju löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor om tjänsten besvaras av HR-chef Nina Holst, nina.holst@moderaterna.se 073-682 80 29. Varmt välkommen att söka! 

Kontaktinformation
Nina Holst, HR-chef, 0736828029, nina.holst@moderaterna.se

Ole-Jörgen Persson, Facklig företrädare Akademikerföreningen, 0736829333

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 0706604657

Arbetsplats
Blasieholmsgatan 4A

111 48 Stockholm

Ansök nu

Kampanjarbetare

Eventsäljare/Eventförsäljare
Läs mer Jun 15
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Nu växlar vi upp inför valet och söker nio kampanjarbetare som vill vara med och göra valrörelsen till en av de bästa och roligaste!

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att stötta vår partiledning och vårt kampanjarbete, vara med i genomförandet av arrangemang och event, entusiasmera och stötta förbund och föreningar, samt vara ett direkt stöd till den operativa valledningen med olika arbetsuppgifter. 

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet av kampanj och eventarbete och gärna från Moderaterna eller Moderata ungdomsförbundet. Lämplig utbildning eller motsvarande kunskaper genom arbetslivs- eller föreningserfarenhet är meriterande. Du får gärna ha körkort men det är inte ett krav. Du är van att ha kontakt med ett stort antal olika intressenter och att skapa förtroende. Självklart delar du Moderaternas värderingar.  

Personliga egenskaper
Du är resultatinriktad, och har en hög arbetskapacitet med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har stark drivkraft och mycket energi och tvekar inte inför att kavla upp ärmarna när något behöver göras. Du har förmågan att inspirera och entusiasmera andra att tillsammans driva och uppnå uppsatta mål. 

Ansökan och om anställningen
Tjänsten är på heltid och arbetsuppgifterna styr arbetstiden vilket innebär att kvälls- och helgarbete förekommer. Placering är på organisationsavdelningen vid Moderaternas partikansli i centrala Stockholm. Anställningen är tidsbegränsad med flexibelt tillträde, önskvärt från den 1 juli dock senast den 1 augusti till och med den 30 september 2022. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 15 juni.
 
Frågor om tjänsten besvaras av Karin Juhlin, organisationschef, telefon 072-221 97 02, mail karin.juhlin@moderaterna.se
Fackliga företrädare är Ole-Jörgen Persson, Akademikerföreningen, telefon 073-682 93 33 och Fredrik Lundström, Unionen, telefon 070 – 660 46 57.

Kontaktinformation
Karin Juhlin

Arbetsplats
Mynttorget 2

111 28 Stockholm

Ansök nu